Ik ben
wietsmoker en ik ben nieuw op dit forum. Ik wil niet zozeer een vraag stellen maar m'n verhaal een beetje doen (en wat reacties uitlokken
![:)]()
).
Ik rook al wiet sinds mijn 16e (1991) en drink bier sinds mijn 22e(1997). 16 Jaar is vroeg, maar de alcohol had ik nog even uitgesteld dus. Nu kwam het door stress (relatieproblemen, studiedruk, ID-crisis, depressie) waar ik niets mee deed dat ik op mijn 22e stemmen ging horen. Dit was eerst nog goedaardig voordat de stemmen me begonnen te beledigen. Daarnaast kreeg ik een andere werkelijkheid (mijn perceptie van werkelijkheid was niet meer gebruikelijk). Ik heb hier zo'n 10 jaar mee rondgelopen totdat iemand zei dat het niet meer goed met me ging. Ik zocht hulpverlening (dat moest ik ook maar eens durven te doen) en kreeg het advies om professioneel te stoppen met blowen en drinken. Ik naar de kliniek dus. Iedereen die ik toen sprak was het daarmee eens. In de alcohol-kliniek werd de diagnose schizofrenie gesteld (ik hoor immers stemmen en heb last van andere hallucinaties: visueel, geur, etc.). Dit was 3 jaar geleden. Van GGNet mag ik dus geen drugs en alcohol gebruiken omdat dat mijn kans op psychose vergroot. Nu wordt het moeilijk.
Ik wil mijn jointje niet opgeven en bier doet niet veel met me (behalve dan dat als ik dronken wordt ik ook raar ga doen, maar wie kent dat niet). Één Jointje kan toch niet zoveel kwaad, het kan geen psychose veroorzaken. Als ik blow zonder stress te hebben gaat alles goed. Stress is de factor die funest is voor mij.
Onderhand heb ik erg veel onder contrôle en is een terugval in psychose verder bij mij verwijderd dan een aantal jaar geleden. Ik rook nog wel joints en drink een sporadisch biertje, maar de Heavy Metal-levensstijl is toch wat minder dus.
Blijft over: veel vrije tijd. Iemand nog een goed plan?