#1
Vaak is het beter om als je er echt vanaf wil om het helemaal te stoppen. dus niet allen het blowen, maar ook de andere dingen even te laten voor wat het is totdat je de wiet helemaal kunt laten staan zonder daar constant de cravings naar te hebben.
Het probleem is namelijk dat je gemakkelijk het ene gat dan kan opvullen met het andere, en voor je het weet loop je met bv een pepverslaving rond en ben je nog verder van huis.
Ook kan de veranderde gemoedstoestand van de andere drugs er voor zorgen dat je je nieuwe normen even aan de kant schuift, en dat zou zonde zijn. Ik heb bijvoorbeeld bij MDMA heel sterk dat ik er bij wil roken. als jij gewent bent om daar een blowtje bij te hebben is het snel gedaan, want in het lekkere gevoel van een pilletje kan een wietje geen kwaat....toch?
Daarme kom ik dan ook direct op mijn volgende tip: Doorbreek gewoonten en vervang ze door nieuwe gewoontes. Vrienden waar je veel mee blowt op afstand houden of vragen het niet aan te bieden cq. het even niet in jouw buurt te doen. Echte vrienden zullen dat verzoek begrijpen.
Rookte bij een kop koffie smorgens? Laat die koffie staan en drink wat anders, of eet er een klein stukje chocola bij. Rookte je na het eten? Probeer eens een douche ipv die sigaret na je avondeten.
Beste tip die ik je kan geven: Ga sporten. Sporten help echt heel erg goed, zo ben ik ook eens van het roken af gekomen. Stel je zelf een doel. zoiets als: in de zomer wil ik halve maraton doen, eind mei wil ik x kilo zijn afgevallen om er goed uit te zien in bikini, ik wil x kilo kunnen liften op die en die datum. Werk hier iedere dag aan.
Door te sporten ga je je beter en actiever voelen en merk je echt het verschil dat je gestopt bent met roken. Je komt niet of nauwelijks aan (Ik verloor 7 kilo toen ik stopte en ging sporten)
Kom je 's avonds thuis na het sporten heb je automatisch veel minder zin in een sigaret of een wietje. IPV roken richt je je dan op het maken van een goede maaltijd zodat je morgen weer optimaal in vorm bent om weer te kunnen sporten. Na een half jaar heb je een lijf, conditie en zelfvertrouwen waar je iedereen jaloers mee maakt.
En wat willem zegt: zorg dat je er achter staat. Er is er maar een die jou kan veranderen, en dat is niet Kentron maar dat ben je zelf. Je geeft al aan dat je er 100% voor wil gaan. houd dat ten alle tijden aan de horizon als richting.
En als laatste: Pas op met alcohol. Laat het liever even helemaal staan. Door alcohol gaan je grenzen verwateren waarschijnlijk associeer je het door het lange roken met een sigaret.
Heel veel succes in de zware tijd die er aankomt. Je bent echt niet de eerste die het gedaan heeft en vele hebben het met succes gered. Het kan dus echt. En voel je je af en toe ff klote kom je gewoon naar dit topic om ff te schelden op alles wat je dwars zit.
Laat verder je verleden achter je en blijf je focussen op de toekomst.
Het gaat er niet om hoe hard gevallen bent....Hoe je weer opstaat maakt wie je bent.
Het probleem is namelijk dat je gemakkelijk het ene gat dan kan opvullen met het andere, en voor je het weet loop je met bv een pepverslaving rond en ben je nog verder van huis.
Ook kan de veranderde gemoedstoestand van de andere drugs er voor zorgen dat je je nieuwe normen even aan de kant schuift, en dat zou zonde zijn. Ik heb bijvoorbeeld bij MDMA heel sterk dat ik er bij wil roken. als jij gewent bent om daar een blowtje bij te hebben is het snel gedaan, want in het lekkere gevoel van een pilletje kan een wietje geen kwaat....toch?
Daarme kom ik dan ook direct op mijn volgende tip: Doorbreek gewoonten en vervang ze door nieuwe gewoontes. Vrienden waar je veel mee blowt op afstand houden of vragen het niet aan te bieden cq. het even niet in jouw buurt te doen. Echte vrienden zullen dat verzoek begrijpen.
Rookte bij een kop koffie smorgens? Laat die koffie staan en drink wat anders, of eet er een klein stukje chocola bij. Rookte je na het eten? Probeer eens een douche ipv die sigaret na je avondeten.
Beste tip die ik je kan geven: Ga sporten. Sporten help echt heel erg goed, zo ben ik ook eens van het roken af gekomen. Stel je zelf een doel. zoiets als: in de zomer wil ik halve maraton doen, eind mei wil ik x kilo zijn afgevallen om er goed uit te zien in bikini, ik wil x kilo kunnen liften op die en die datum. Werk hier iedere dag aan.
Door te sporten ga je je beter en actiever voelen en merk je echt het verschil dat je gestopt bent met roken. Je komt niet of nauwelijks aan (Ik verloor 7 kilo toen ik stopte en ging sporten)
Kom je 's avonds thuis na het sporten heb je automatisch veel minder zin in een sigaret of een wietje. IPV roken richt je je dan op het maken van een goede maaltijd zodat je morgen weer optimaal in vorm bent om weer te kunnen sporten. Na een half jaar heb je een lijf, conditie en zelfvertrouwen waar je iedereen jaloers mee maakt.
En wat willem zegt: zorg dat je er achter staat. Er is er maar een die jou kan veranderen, en dat is niet Kentron maar dat ben je zelf. Je geeft al aan dat je er 100% voor wil gaan. houd dat ten alle tijden aan de horizon als richting.
En als laatste: Pas op met alcohol. Laat het liever even helemaal staan. Door alcohol gaan je grenzen verwateren waarschijnlijk associeer je het door het lange roken met een sigaret.
Heel veel succes in de zware tijd die er aankomt. Je bent echt niet de eerste die het gedaan heeft en vele hebben het met succes gered. Het kan dus echt. En voel je je af en toe ff klote kom je gewoon naar dit topic om ff te schelden op alles wat je dwars zit.
Laat verder je verleden achter je en blijf je focussen op de toekomst.
Het gaat er niet om hoe hard gevallen bent....Hoe je weer opstaat maakt wie je bent.
Ik sta er zeker voor 100 % achter na 8 jaar actief blowen gaat het op een gegeven moment toch wel vervelen.