Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVerslaving Alprazalom

Verslaving Alprazalom

25 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
R
Roel1985Lid
01-01-2024, 00:00
#1
1
A
ArizonaLid
01-01-2024, 00:00
#2
eerst ff een vraag: je weet dat Alprazalom en Xanax hetzelfde is? Tips voor het afbouwen kan je het best met een arts bespreken. Dit kan je huisarts zijn of een verslavingsarts (lijkt me in dit geval de juiste persoon)
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#3
Afbouwen, elke week 10% van de dosering af, als dat te snel gaat: elke twee weken.
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#4
Petrovic zei:
Ga naar een verslavingsarts, dus eerst naar de huisarts want die kan je doorverwijzen. Daarnaast lijkt het me niet slecht als je naar een psycholoog gaat om je leven goed op de rails krijgt waardoor je geen eens aan een enkele drugs denkt.
Klik om te vergroten...

Die ^ is beter dan mijn tip jah.
A
ArizonaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Petrovic zei:
r een psycholoog gaat om je leven goed op de rails krijgt waardoor je geen eens aan een enkele drugs denkt.
Klik om te vergroten...

zo'n psycholoog wil ik ook wel, helaas werkt het niet zo Petrovic :wink:
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#6
Veel goeie tips hier boven beschreven. Met zo'n lange verslavingsperiode kom je er zelf niet meer vanaf ... ga naar je huisarts, dan kom je via hem bij een verslavingsarts en dan gaat het afbouwen beginnen
R
Roel1985Lid
01-01-2024, 00:00
#7
[
R
Roel1985Lid
01-01-2024, 00:00
#8
[
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#9
Roel1985 zei:
Flameon zei:
Veel goeie tips hier boven beschreven. Met zo'n lange verslavingsperiode kom je er zelf niet meer vanaf ... ga naar je huisarts, dan kom je via hem bij een verslavingsarts en dan gaat het afbouwen beginnen
Klik om te vergroten...

ik ben zelf van alles afgeraaakt dus waarom ook niet van dit nu.
Klik om te vergroten...


Het is gevaarlijk om af te kicken met benzo's op eigen iniatief.
Je hebt een afbouwschema nodig... van een arts!
of moeten moeten, dat is aan te raden om zo weinig mogelijk last te krijgen
R
Roel1985Lid
01-01-2024, 00:00
#10
[
A
ArizonaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dat lijkt niet alleen zo, dat is ook zo, alleen neem je steeds minder. Er komt een moment dat je helemaal niks meer neemt.

Kom ga naar je huisarts voor een verwijzing naar een verslavingsarts, wat heb je te verliezen.. :wink:
i
it'smeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Denk dat het inderdaad niet verkeerd is om naar een verslavingsarts te gaan. Stoppen met de benzo's zal je ook op eigen houtje wel lukken, maar daar is het hoofdprobleem niet mee verholpen. Kennelijk ben je gigantisch verslavingsgevoelig (dit haal ik dan uit je eigen verhaal en verslavingsverleden) en is de kans groot dat je na het stoppen met benzo's uiteindelijk weer wat anders gaat vinden waar je verslaafd aan raakt/ kunt raken.

Ik denk dat het zinvol is om te werken aan het verslavingsprobleem............

Succes ermee!
R
Roel1985Lid
01-01-2024, 00:00
#13
E
R
Roel1985Lid
01-01-2024, 00:00
#14
N
C
CarlitosLid
01-01-2024, 00:00
#15
Broodje halfom met diverse redenen.
k
kut666dronkenLid
01-01-2024, 00:00
#16
Hoe kwam je aan het geld om al die drugs te kopen toen je zo jong was?
R
Roel1985Lid
01-01-2024, 00:00
#17
1
R
Roel1985Lid
01-01-2024, 00:00
#18
1
R
Roel1985Lid
01-01-2024, 00:00
#19
net
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ga naar een verslavingsarts, dus eerst naar de huisarts want die kan je doorverwijzen. Daarnaast lijkt het me niet slecht als je naar een psycholoog gaat om je leven goed op de rails krijgt waardoor je geen eens aan een enkele drugs denkt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."