Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsalsjeblieft help me

alsjeblieft help me

12 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
s
superschutLid
01-01-2024, 00:00
#1
ja het gaat nog steeds goed en begin veel meer plezier in het leven te krijgen
ben er ook achter gekome dat ik depresief was en krijg binnekort medicijne ik hoop dat dit me gaat helpen
en me vrienden heb ik ontweken en weet ik nog nie precies wat ik er mee aanmoet
bedankt voor al jullie hulp
inmiddels 70+dage clean
K
KoLijntjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Allereerst wil ik even zeggen dat ik het erg goed vind dat je in elk geval erkent dat je een verslavingsprobleem hebt en dat je je zorgen maakt erover. Dat is niet zo vanzelfsprekend, zeker niet voor mensen op jouw leeftijd (die door hun nog in ontwikkeling zijnde brein minder in staat zijn gevaren van bepaald gedrag in te zien). Je hebt al stappen gezet, hoewel misschien gedwongen door je ouders of school.

Susanne zei:
Dat is inderdaad erg lastig. Hoe gaat het nu? Hoe reageren je vrienden er eigenlijk op dat je gestopt bent? Het scheelt enorm als zij je steunen. En zoals de anderen al zeggen, als ze je niet steunen kan je beter niet met ze omgaan. Ben je nog op zoek geweest naar nieuwe hobby's of een sport? Ik hoop dat je wat heb gevonden dat voor wat afleiding zorgt. Succes in ieder geval!
Klik om te vergroten...
Dit is idd erg belangrijk. Als je vrienden je niet steunen en je een mietje of wat dan ook noemen of zelfs aansporen om te gaan gebruiken dan moet je gewoon direct alle banden met die mensen verbreken. Zelfs al zullen ze er misschien boos of zelfs agressief om worden. Want dat bewijst juist des te meer dat ze jou en je keuzes niet respecteren en dus geen vrienden zijn. Want vrienden helpen je juist in plaats van je, ondanks dat je al zo verslaafd bent geweest dat je zelfs al opgenomen bent geweest, direct of indirect te blijven proberen te dwingen iets te doen. Maak ze duidelijk waarom je wilt stoppen, en als ze dat niet direct accepteren dan moet je ze niet meer zien. Een omgeving maakt je of breekt je bij het afkicken van drugs, dus je zal voor 99 % zeker (weer) verslaafd raken als je mensen blijft zien die je niet steunen.

Je zegt ook dat je het leven saai vindt, en daar zit denk ik ook een probleem. Ik zou daarover met een psycholoog, mentor of wat dat ook gaan praten. Meer erachter gaan komen welke dingen je leven minder saai zouden maken. Zoals Susanne al zegt: zoek hobby's en leuke bezigheden zoals op een teamsport gaan (maak je ook direct nieuwe vrienden, win-win situatie) een DJ-set kopen en eens gaan oefenen met draaien of muziek produceren of misschien zelfs een 'extremere' hobby zoals parachute springen ofzo. :) Ik noem maar wat... Kom erachter wat jou leuk lijkt. Het is helemaal niet erg dat je dat op 15-jarige leeftijd nog niet weet, maar je moet wel zorgen dat je die verveling niet alleen op gaat lossen met iets dat tot een gevaarlijke verslaving kan leiden. Want dan is het straks geen verveling meer, maar iets wat heel je leven bepaald en uiteindelijk kapot maakt.

Succes! En hou je ons een beetje op de hoogte?
S
SusanneLid
01-01-2024, 00:00
#3
Wat misschien ook kan helpen, (misschien kom ik hier net te laat mee) is vragen of je in een nieuwe klas kan komen zodat je wat nieuwe mensen leert kennen. Sowieso kan school voor veel afleiding zorgen. Ik weet niet of je school leuk vindt? Je best doen (en ook bijvoorbeeld stoppen met spijbelen) kan een goed gevoel geven aangezien je dan op meerdere manieren je leven betert.
K
KoLijntjeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Susanne zei:
Wat misschien ook kan helpen, (misschien kom ik hier net te laat mee) is vragen of je in een nieuwe klas kan komen zodat je wat nieuwe mensen leert kennen. Sowieso kan school voor veel afleiding zorgen. Ik weet niet of je school leuk vindt? Je best doen (en ook bijvoorbeeld stoppen met spijbelen) kan een goed gevoel geven aangezien je dan op meerdere manieren je leven betert.
Klik om te vergroten...
En zeker als je een vervolgopleiding kiest, waar echt je interesses liggen.
S
SusanneLid
01-01-2024, 00:00
#5
En hoe gaat het nu eigenlijk met je? Hou je ons nog op de hoogte?
D
Devilwish91Lid
01-01-2024, 00:00
#6
In principe ben ik echt niet de saaie tante die preken geeft ,maar weet je wat saai is? Dat je je leven op zo jonge leeftijd al aan het verwoesten bent. Laat die groepje, laat hun chillen, een van hun chilling's acties gaat ook zo fataal worden gelijk bij u en gaan ze zelf naar een kliniek moeten gaan. Het zijn losgelaten kinderen waar blijkbaar niemand genoeg aandacht aan schenkt. In plaats van te willen verder gebruiken zorg dat je goede punten haalt, diploma behaalt en erna komt er wel tijd voor feestjes en voor te chillen :wink: Succes, en denk beter na wat je ECHT wilt :wink:
S
SusanneLid
01-01-2024, 00:00
#7
Gaat alles nog goed?
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik denk niet dat de TS nog gaar reageren, is al een tijdje niet meer online geweest.
S
SusanneLid
01-01-2024, 00:00
#9
Nope, ik denk het ook niet. Maar wou het toch proberen :tongueout:
D
DeamonLid
01-01-2024, 00:00
#10
Vervelend voor je. Als ik jou was zou ik andere vrienden gaan zoeken, hoe vervelend dat ook kan zijn. Als je om blijft gaan met mensen die veel gebruiken is het natuurlijk erg moeilijk om zelf niets te nemen. Ik raad je ook aan om een hobby te vinden om je een beetje af te kunnen reageren, zodat je je leven niet te saai vind en afleiding hebt.
s
superschutLid
01-01-2024, 00:00
#11
ik ben een jongen van 15 jaar xtc en speed verslaafd
ik ben net terug uit een kliniek en ik kom al me vriende die gebruike weer tege en ik chill nu vaak met hun en dan ben ik de enigste die niet gebruikt en dat vind ik moeilijk maar wel te doen
maar ik ben pas 15 en ik zou zo graag nog wille gebruike want het is zo saai zonder en ik baal er van dat al mijn vriende gebruiken en die hebbe nooit de negatieve gevolgen ervan zoals verslaving en ik heb dat wel waardoor ik nooit meer kan gebruike ik vind dat zo moeilijk om dat te aceptere en ik wil aan jullie vragen om tips/motiverende dingen achtertelaten in de reacties alvast bedankt
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Heftig, vooral op jouw leeftijd. Heb je het goed met je vrienden besproken? Echte vrienden zullen je er absoluut in steunen en die zullen bijvoorbeeld ook minder gebruiken in jouw bijzijn om je te steunen. Als ze daar allemaal geen boodschap aan hebben en de drugs belangrijker vinden dan de vrienden dan kun je ze vervelend genoeg beter niet meer zien.

Zoals Deamon zegt zijn inderdaad hobby's ideaal om afleiding te vinden en ook sporten is fijn.

Als het leven saai is zonder, heb je nog niet genoeg ontdekt. Drugs is ook saai als je verslaafd bent. Als je elke dag drugs gebruikt is het echt niet meer leuk, maar dat zul je zelf ook wel weten.

Ik zou zeggen richt je aandacht op school, haal goede cijfers en haal een diploma. Misschien kun je daarna een half jaar naar het buitenland of zo, dat is voor veel mensen een hele goede manier om even helemaal tot zichzelf te komen.

Schrijf het vooral van je af, op Drugsforum zijn altijd mensen die je kunnen steunen :)
S
SusanneLid
01-01-2024, 00:00
#13
Dat is inderdaad erg lastig. Hoe gaat het nu? Hoe reageren je vrienden er eigenlijk op dat je gestopt bent? Het scheelt enorm als zij je steunen. En zoals de anderen al zeggen, als ze je niet steunen kan je beter niet met ze omgaan. Ben je nog op zoek geweest naar nieuwe hobby's of een sport? Ik hoop dat je wat heb gevonden dat voor wat afleiding zorgt. Succes in ieder geval!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."