toen ik een tijd terug xtc ontdekte, een nieuwe vriendengroep kreeg, en mijn geldzaken redelijk op orde had had ik ook een beetje last van wat jij beschrijft. Elke maand waren was er wel een (of 2) vette rave, was het niet Awakenings, dan was het wel Soenda, Chateau of een avondje Trouw of Studio 80. zo heb ik ook twee/drie maanden (okt-dec) bijna wekelijks of om de week een feest gepakt en daarbij drugs gebruikt, veelal xtc en 4fmp.
echter merkte ik aan het eind van het jaar, na een marathon van Trouw, Oud&nieuw en Awake NYD dat ik echt kapot was. ik was roofbouw aan het plegen op mijn lichaam. Ik werd hierop geattendeerd door mijn broers en zus voordat ze wouden dat mijn ouders er aan te pas hoefde te komen. En terecht dat ze zich zorgen maakte, ik gebruikte veels te vaak, te veel en liet mijn xtc niet altijd testen. Ik heb toen beloofd dat ik rustiger aan zou doen, en iig twee maanden niks zou gebruiken, dat was gelukt, en ik zal je eerlijk vertellen. Wat voelt het fijn om fit te zijn.. ik gebruikte om de sleur van werk en alle stress ervan te verlaten, en eindelijk wat euforie te mogen beleven. maar damn wat werden de doordeweekse dagen zwaar. het was echt geen doen meer. ik deed ook niks meer in het huishouden, en was een erg slechte huisgenoot.
ik gebruikte ook eigenlijk alleen op feestjes net als wat jij zegt, maar ja als je er dan 400/500mg mdma in werpt dan kan je verwachten dat je op een gegeven moment kapot gaat. en trust me, dat staat jou ook te wachten als ik je verhaal zo lees. Ik wil zeker niet stoer doen of iets, ik ben heel erg dom geweest met mijn misbruik, en je zal vast denken dat je niet zo erg bent, of zal worden. maar het sluipt er in voor je er erg in hebt. je gaat de kater en het futloze accepteren als een standaard gevoel, dat je aan het eind van de week maar wegtikt met een kleine portie energie en euforie in pilvorm.
ik had echt een redelijk vergelijkbare situatie, het veels te leuk en interessant vinden allemaal. alles willen proberen en in mijn whatsapp groep ging het 90% van de tijd over drugs of techno feesten waar we heen zouden gaan.
om een lang verhaal kort te maken; Ja je gaat te ver. ik heb zelf een paar maanden de xtc misbruikt eigenlijk, en ik wens niemand het gevoel toe als wat ik toen had, hoe levensmoe je je kan voelen en hoe futloos. Je pleegt roofbouw op je lichaam door zo vaak en zo veel met drugs om te gaan. vooral het doorhalen nekt je op een gegeven moment.
Houd even pauze, zoek andere onderwerpen om over te praten, ook al zijn drugs rete interessant ik weet het. En laat je vrienden weten dat je het wat rustiger aan gaat doen. De mijne begrepen mij volledig en accepteerde het, en zeiden dat ze zich eerlijk gezegd zelf ook wel zorgen maakte om mijn gebruik/misbruik.
Ik merk zelf ook dat het nu een stuk leuker is om weer naar een feest te gaan, het was een gewoonte/standaard geworden om te gaan en te gebruiken, nu voelt het weer als iets enigzins speciaals nu ik ook wat langere pauzes houd. (zal eerlijk toegeven, mijn pauzes zijn ook geen 3 maanden, maar sinds ik er langere pauzes(6-8 weken) tussen houd dan twee weken voelt het ook een stuk beter, en de kater is 10x minder.)