Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsStoppen met pep.

Stoppen met pep.

18 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
L
LiveFastDieYoungLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo,
Ik ben ondertussen toch al enkele dagen clean.
Maar ik heb momenteel dus wel een grote depressie.
Die sinds vandaag pas is komen aanzetten.

Nergens zin in, veel eten, veel slapen..
Nu moet ik 10 augustus terug beginnen met werken.
Dus als ik nu gewoon netjes van de rotzooi afblijf, zal het dan over zijn?
Of sleept dit echt weken aan?

Ik heb 8 maanden geleden mijn éérste lijntje gehad.
7 maanden geleden mijn éérste gram gekocht.
Sinds 5 maanden om de 2/3 weken een grammetje of meerdere gehaald.
Sinds 2 maanden wekelijks. (Weekend)
En nu was ik toch al 1 maand te ver aan het gaan.
Gewoon door de week, er waren maar 1 of 2 dagen van de week dat ik clean was.
Dit één maand lang.

Dus.. Hoop bij deze dat mijn depressie zich vanzelf oplost.
Ik ben niet van plan een psychiater te bezoeken en anti depressiva te slikken.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#2
Zal wel weer overgaan als je actief dingen blijft ondernemen, ook al heb je er geen zin in.

Je snapt zelf natuurlijk ook wel dat dit morgen waarschijnlijk nog niet over is.
L
LiveFastDieYoungLid
01-01-2024, 00:00
#3
Fool zei:
Zal wel weer overgaan als je actief dingen blijft ondernemen, ook al heb je er geen zin in.

Je snapt zelf natuurlijk ook wel dat dit morgen waarschijnlijk nog niet over is.
Klik om te vergroten...

Dat bovenste is moeilijk, ik heb de hele dag vandaag in bed gelegen.
Het feit dat mijn sigaretten op zijn en ik een heel eind moet wandelen om nieuwe te halen werkt ook niet echt motiverend. :cry:

Ohhh.. dat ook nog. Bij het minste zielige dingetje dat ik tegenkom, op Tv ofzo.. begin ik gewoon te huilen. :confused:
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#4
Zelfdiscipline kweken en toch je nest uitkomen, Zal het herstel aardig ten goede komen. :wink:
L
LiveFastDieYoungLid
01-01-2024, 00:00
#5
Fool zei:
Zelfdiscipline kweken en toch je nest uitkomen, Zal het herstel aardig ten goede komen. :wink:
Klik om te vergroten...


Makkelijker gezegd dan gedaan in ieder geval.

S'middags toen ik wakker werd, zou ik nog liever een kogel door mijn hoofd schieten dan bijvoorbeeld de afwas te gaan doen ofzo. Ik ben dus gewoon achter de computer gaan zitten.. na 4 uurtjes terug in slaap gevallen van 7 uur wakker nu, en ben nog steeds dood op. Ik ga zo meteen terug mijn bed in en hopen dat ik morgenvroeg er wel uit kom. Even doorbijten en gewoon klusjes doen ofzo. Ik ga nu even sigaretten halen, hoop ik.. :kots:
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#6
Yup, dat is inderdaad makkelijker gezegd dan gedaan, desalniettemin wel waar het op neer komt. Sterkte in ieder geval!
L
LiveFastDieYoungLid
01-01-2024, 00:00
#7
Zojuist de moed gevonden om op de fiets te stappen en sigaretten te gaan kopen. :rock:
Waren 2km en ik ben dood op. Buiten adem, etc..
Ook ten gevolgen van drugs.
L
LiveFastDieYoungLid
01-01-2024, 00:00
#8
Heb zojuist de moed gevonden om de pep die hier nog lag (tot zeker 5 gram) door te spoelen.

Wat voelde dat goed.

Maar ik probeer een hobby te zoeken, en ik denk dat ik al eentje heb gevonden. :)

Zodat ik niet wanneer ik mij binnenkort weer dood verveel gewoon weer lekker aan de pep ga, maar gewoon met mijn hobby kan bezig zijn. :rock:

Ik probeer positief te blijven, niet echt gemakkelijk.

Ik wil sowieso pep nooit meer gebruiken, echt nooit!

MDMA blijf ik ook vanaf, ik heb het dit jaar echt misbruikt.
De laatste paar ervaringen waren nog altijd even goed als vroeger, maar ervoer een té hevige afkick die me bijna tot zelfmoord aanzette.

Ik heb wel gemerkt de laatste maanden dat tripmiddelen, zoals salvia, truffels, lsd, 2-cb, ketamine geen verslavende werking op mij hebben.

Ze gaven mij meer voldoening als pep & xtc.

En het leuke eraan is dat ik na één avondje heftig trippen wel weer genoeg ervan heb voor 2 of 3 maanden.

Maar ga sowieso niets meer gebruiken tot dat mijn speedverslaving echt van de baan is.
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik hoop dat je het volhoud. Ik zag ook dat je psychedelica aan het verkennen bent! Waarom een jaar geen oppepende drug :) en af en toe lekker trippen?


MentalFucked zei:
Heb zojuist de moed gevonden om de pep die hier nog lag (tot zeker 5 gram) door te spoelen.

Wat voelde dat goed.

Maar ik probeer een hobby te zoeken, en ik denk dat ik al eentje heb gevonden. :)

Zodat ik niet wanneer ik mij binnenkort weer dood verveel gewoon weer lekker aan de pep ga, maar gewoon met mijn hobby kan bezig zijn. :rock:

Ik probeer positief te blijven, niet echt gemakkelijk.

Ik wil sowieso pep nooit meer gebruiken, echt nooit!

MDMA blijf ik ook vanaf, ik heb het dit jaar echt misbruikt.
De laatste paar ervaringen waren nog altijd even goed als vroeger, maar ervoer een té hevige afkick die me bijna tot zelfmoord aanzette.

Ik heb wel gemerkt de laatste maanden dat tripmiddelen, zoals salvia, truffels, lsd, 2-cb, ketamine geen verslavende werking op mij hebben.

Ze gaven mij meer voldoening als pep & xtc.

En het leuke eraan is dat ik na één avondje heftig trippen wel weer genoeg ervan heb voor 2 of 3 maanden.

Maar ga sowieso niets meer gebruiken tot dat mijn speedverslaving echt van de baan is.
Klik om te vergroten...
L
LiveFastDieYoungLid
01-01-2024, 00:00
#10
bobsacamano zei:
Ik hoop dat je het volhoud. Ik zag ook dat je psychedelica aan het verkennen bent! Waarom een jaar geen oppepende drug :) en af en toe lekker trippen?


MentalFucked zei:
Heb zojuist de moed gevonden om de pep die hier nog lag (tot zeker 5 gram) door te spoelen.

Wat voelde dat goed.

Maar ik probeer een hobby te zoeken, en ik denk dat ik al eentje heb gevonden. :)

Zodat ik niet wanneer ik mij binnenkort weer dood verveel gewoon weer lekker aan de pep ga, maar gewoon met mijn hobby kan bezig zijn. :rock:

Ik probeer positief te blijven, niet echt gemakkelijk.

Ik wil sowieso pep nooit meer gebruiken, echt nooit!

MDMA blijf ik ook vanaf, ik heb het dit jaar echt misbruikt.
De laatste paar ervaringen waren nog altijd even goed als vroeger, maar ervoer een té hevige afkick die me bijna tot zelfmoord aanzette.

Ik heb wel gemerkt de laatste maanden dat tripmiddelen, zoals salvia, truffels, lsd, 2-cb, ketamine geen verslavende werking op mij hebben.

Ze gaven mij meer voldoening als pep & xtc.

En het leuke eraan is dat ik na één avondje heftig trippen wel weer genoeg ervan heb voor 2 of 3 maanden.

Maar ga sowieso niets meer gebruiken tot dat mijn speedverslaving echt van de baan is.
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...


Liever nooit meer oppeppende drugs.
We weten allemaal dat als je eens aan iets gesnoept hebt, dat het nooit helemaal uit je leven gaat.

Maar toch liever zo weinig mogelijk oppeppende drugs in het verdere leven.
Dit jaar is het sowieso gedaan voor mij, vanaf januari misschien terug psychedelica verkennen.
Voor september heb ik nog één festival op staan, waar ik alleen alcohol ga nuttigen.
Volgende zomer misschien eens op één festival max een snoepje gooien.

Maar voor de rest, nee dank u.

Ik ben begonnen met het idee dat drugs niet zo slecht waren als ons geleerd wordt op scholen.
Dit is ook zo, het licht aan de gebruiker zelf hoe slecht die drugs eigenlijk zijn.

Maar eens je verslaafd bent (geweest), snap je waarom die mensen je vertelden waarom drugs zo slecht zijn.

Een recreatieve gebruiker die af en toe, 2 of 3 keer per jaar snoept, zal blijven denken dat drugs niet zo slecht zijn, en in zijn/haar geval is het dat ook niet.
s
snelgemsurfdLid
01-01-2024, 00:00
#11
Het is nu niet om de pessimist uit te hangen, maar een speed verslaving zal zich niet zomaar gewonnen geven, het zal iedere dag zwaar doorbijten om er af te blijven.
De ergste symptomen van het afkicken zullen gelukkig weggaan, maar de ongelooflijke trek naar pep zal altijd er zijn, in welke situatie dan ook.
Maar ik spreek over mijn pep verslaving , nu al bijna 7 maand zonder alle dagen pep. Volledig afblijven is m'n ultieme doel, maar daar gaan ik nog heel hard voor moeten vechten.
Maar ben wel trots dat het gebruiken van pep 1 x in de week is geworden en zelfs nog minder dan 1 g/ avond. Dat het ervoor gemiddeld 2/3 g per dag, met beschamende 5 g als uitschieter tijdens het weekend.
Ma bon, mijn steun heb je, en zolang je erin gelooft zal je er van wegtrekken.
L
LiveFastDieYoungLid
01-01-2024, 00:00
#12
Nog altijd zonder. De trek in pep is er eigenlijk niet, gewoon geen behoefte meer aan.
L
LiveFastDieYoungLid
01-01-2024, 00:00
#13
Het depressieve gedeelte is ook weg.
Ik ben terug blij, etc zonder onder invloed te zijn.
De reserves die afgelopen maanden zijn opgebruikt door pep, zijn langzaamaan bij aan het vullen.

Ik rook wel weer af en toe een jointje, gewoon puur voor genot.

Ik heb vroeger 3 jaar wiet gerookt, en merkte dat wiet geen verslavende werking op mij had.
l
lotske1984-Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Om eerlijk te zijn lijkt het mij toch niet makkelijk om na meer dan 13 jaar ongeveer dagelijks gebruik van speed om er mee te stoppen..heb wel periode gehad dat ik niks nam..
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#15
het lichamelijke viel mij enorm mee. ik had wel continu voor een dag ok tien in de gaten dat ik geen pep bijhad. "sleutels, jah. portemonee, jah. telefoon, jah. pep, ... Onee dat doe ik niet meer." "misschien toch ff wat halen... Nee, dat doe je niet meer."

uiteindelijk toch iets meer als 3 jaar volgehouden. op het moment maakt het me niet zoveel uit, mijn dagelijkse leven leid er niet onder.
C
Changemylife88Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Hoi

Ik ben sinds enkele dagen gestopt met het gebruik van pep. :)
Dit omdat ik in een negatieve spiraal zit er hier uit wil komen, en omdat ik lichamelijk ook de effecten merk van het langdurige gebruik. :flushed:

Ik ben me er in middels van bewust dat ik te negatief ben.
Maar ben er ook bewust van dat ik al langere tijd depressief ben.
Wel rook ik nog wiet.
Heb gisteren een gesprek met een goeie vriend van me gehad , ook over de wiet.
Hierna heb ik alles van wiet weggegooid, maar later in de avond heb ik me nieuwe wiet gehaald.

Omdat deze stap voor mij nu toch nog te groot is om te zetten.
En wil nog meer teleurstelling in mijn leven voorkomen.

Maar wil wel minderen met wiet roken.

thnx alvast :)

Heeft iemand tips/ervaringen
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#17
je hoeft geen 2 obstakels tegelijk te nemen, al kan het zijn dat je blowen samenhangt met je speedgebruik.

net als bij elke verslaving is het stoppen en afkicken zuur, maar wel te doen. langere tijd volhouden is moeilijker. het lichamelijke zal steeds beter gaan naarmate je ook weer gezonder gaat leven. de kunst is de prikkels weerstaan die je herinneren aan de pep in jou geval. nu word er gelukkig geen reclame voor gemaakt, hoef je er niet elke keer langs te lopen als je boodschappen doet, maar er zullen momenten komen dat je getriggerd word om gelijk aan speed te denken. misschien ligt het wel voor je neus op tafel als je iemand bezoekt,

die zaken moet je leren herkennen, en proberen te negeren. de kans is groot dat je pep sensor afgaat, en daarna gaat liggen denken aan pep, bewust of onbewust. en dan moet je zorgen dat je sterk in je schoenen staat. ikzelf vind het een goede tip om nu nog op te schrijven waarom je klaar bent met speed, en hoe je je nu voelt. dat kun je later teruglezen als je het nodig vind, en dan weet je weer waar je de vorige keer beland was.

als laatste moet je even bedenken of je blowen misschien een reden zou kunnen zijn dat je speed bent gaan gebruiken. dat je bijvoorbeeld altijd snoof omdat je lam was van het blowen, of dat je ging blowen om de scherpe kantjes van je speed af te halen.

mocht je nog eens de fout ingaan is het belangrijk dat je weet dat het ook bij 1 keer kan blijven. voel je niet zo schuldig dat je je motivatie kwijtraakt. terugvallen, of uitglijders of hoe je het wilt noemen horen bij een verslaving, en zijn je volgende obstakel.

succes, en beterschap.
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#18
MentalFucked zei:
Het depressieve gedeelte is ook weg.
Ik ben terug blij, etc zonder onder invloed te zijn.
De reserves die afgelopen maanden zijn opgebruikt door pep, zijn langzaamaan bij aan het vullen.

Ik rook wel weer af en toe een jointje, gewoon puur voor genot.

Ik heb vroeger 3 jaar wiet gerookt, en merkte dat wiet geen verslavende werking op mij had.
Klik om te vergroten...

Ben benieuwd hoe het nu met je gaat? Nog steeds zonder?
L
LiveFastDieYoungLid
01-01-2024, 00:00
#19
Zeelanddude zei:
MentalFucked zei:
Het depressieve gedeelte is ook weg.
Ik ben terug blij, etc zonder onder invloed te zijn.
De reserves die afgelopen maanden zijn opgebruikt door pep, zijn langzaamaan bij aan het vullen.

Ik rook wel weer af en toe een jointje, gewoon puur voor genot.

Ik heb vroeger 3 jaar wiet gerookt, en merkte dat wiet geen verslavende werking op mij had.
Klik om te vergroten...

Ben benieuwd hoe het nu met je gaat? Nog steeds zonder?
Klik om te vergroten...

Jup.
Ik ben ook blij dat ik andere mensen nu kan helpen door hun mijn verhaal te vertellen over hoe het is begonnen en is geëindigd dat tot nu toe denk ik wel al wat angst heeft opgebouwd bij sommige gebruikers waardoor ze in de toekomst toch wel iets verstandiger omgaan met drugs.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."