Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAfkick fentanyl en zwanger

Afkick fentanyl en zwanger

32 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
T
TomaadLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoi allen,

Ik heb dringend hulp nodig. Door een lumbale hernia besloot ik om (stomste om te doen) op eigen houtje met fentanyl te starten die ik kon krijgen op een niet -legale manier... Ik plakte ze eerst op (om de 3dagen 25ug), maar besloot na n paar maand om ze te kauwen omdat ik er weer vanaf wou (de biovaliditeit bij orale inname isbslechts 20%?). Nu wil ik zeker stoppen aangezien ik 4 maand zwanger ben en ik een gezond en niet - verslaafde baby op de wereld wil zetten. Vandaag was dus dag 1 CT. Ik had ervoor wel al afgebouwd naar 12ug/dag.... Ik schaam me enorm want de afkick is de hel.
Onrustige ledematen is het grootste probleem momenteel en daardoor ook niet kunnen slapen...
Ik zal moeten hulp inschakelen van huisarts die mij een afbouwschema mbv temgesic/suboxone.
Ik moet dit op mn eentje doen, desnoods wel met arts. Maar mn lieve vriend mag dit niet weten... Als hij t zou weten gaat hij weg van me... En I cant blame him. Ajb, mensen uit België, zal een huisarts mij willen helpen? Zeker omdat ik zwanger ben. Zoi het mij lukken om in 1 a 2 maand te stoppen?
Hebben jullie mss tips voor die klote - onrust in mm lichaam en bewegingsdrang en angstaanvallen?
Danku. Help me ajb, heb nood aan gerusstelling.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#2
Goed verhaal. Tikkeltje ongeloofwaardig. Dat wel.

Je ging de pleisters kauwen omdat je ervanaf wilde?
T
TomaadLid
01-01-2024, 00:00
#3
Exceptional Insight zei:
Goed verhaal. Tikkeltje ongeloofwaardig. Dat wel.

Je ging de pleisters kauwen omdat je ervanaf wilde?
Klik om te vergroten...

Ongeloofwaardig? "Goed verhaal?"
Ik ging ze idd gaan kauwen omdat de pleisters niet bedoeld zijn voor orale inname en je minder fentanyl in je lijf hebt dan als je ze transdermaal zou gebruiken.
Wat is er nog ongeloofwaardig dan? Moet ik mijn echo van vorige week pminder.Moet ik mn 4 kleddernatte pyjama's posten, nat van t zweet door de afkick? Wat moet ik doen om wat hulp te krijgen, zeker ivm die onrustigheid in mn lichaam.
Sowieso trek ik maandag naar mn huisarts om een afbouwschema van een maand of minder.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Tomaad zei:
Exceptional Insight zei:
Goed verhaal. Tikkeltje ongeloofwaardig. Dat wel.

Je ging de pleisters kauwen omdat je ervanaf wilde?
Klik om te vergroten...

Ongeloofwaardig? "Goed verhaal?"
Ik ging ze idd gaan kauwen omdat de pleisters niet bedoeld zijn voor orale inname en je minder fentanyl in je lijf hebt dan als je ze transdermaal zou gebruiken.
Wat is er nog ongeloofwaardig dan? Moet ik mijn echo van vorige week pminder.Moet ik mn 4 kleddernatte pyjama's posten, nat van t zweet door de afkick? Wat moet ik doen om wat hulp te krijgen, zeker ivm die onrustigheid in mn lichaam.
Sowieso trek ik maandag naar mn huisarts om een afbouwschema van een maand of minder.
Klik om te vergroten...
Trek je niet teveel aan van de post hierboven Tomaad, Exceptional Insight heeft er een handje van om vaak een beetje te zieken. Verder hoef je hier aan niemand iets te bewijzen natuurlijk.

Ik kom zelf uit Nederland, maar hier helpen huisartsen je altijd bij een verslaving en hebben ze ook nog eens geheimhoudingsplicht. Hoe dat in België is geregeld durf ik niet te zeggen, maar kan me niet voorstellen dat ze daar een verslaafde zwangere vrouw niet zouden helpen.

Als je vriend bij je zou weg gaan als hij van je verslaving af weet kun je je wel serieus afvragen of je met zo iemand een relatie wilt voortzetten en een kind opvoeden. Een lieve vriend die om je geeft zou je je juist moeten steunen nu. Maargoed, ik snap dat je bang bent dat hij weg gaat nu je een kleine op komst hebt.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#5
Tomaad zei:
Ongeloofwaardig? "Goed verhaal?"
Klik om te vergroten...
Ongeloofwaardig omdat het op mij overkomt als een verhaal van een puber die met dit (aanstootgevende) verhaal reacties uit wilt lokken, of een poging doet mensen te shockeren.

En goed verhaal inderdaad, omdat ik er altijd wel van houdt om te lezen over mensen die een teringzooi van hun leven maken.

Tomaad zei:
Ik ging ze idd gaan kauwen omdat de pleisters niet bedoeld zijn voor orale inname en je minder fentanyl in je lijf hebt dan als je ze transdermaal zou gebruiken.
Klik om te vergroten...
Dat is natuurlijk sowieso niet waar, maar verklaart wel de dood van die twee Belgen die onlangs overgedoseerd hebben door Fentanylpleisters te eten.

Tomaad zei:
Wat is er nog ongeloofwaardig dan? Moet ik mijn echo van vorige week pminder.Moet ik mn 4 kleddernatte pyjama's posten, nat van t zweet door de afkick?
Klik om te vergroten...
Dat is nou ook weer niet nodig. Als het wel waar is en je deze puinhoop daadwerkelijk veroorzaakt hebt, is dat natuurlijk al erg genoeg.

Tomaad zei:
Wat moet ik doen om wat hulp te krijgen, zeker ivm die onrustigheid in mn lichaam.
Sowieso trek ik maandag naar mn huisarts om een afbouwschema van een maand of minder.
Klik om te vergroten...
Dit is sowieso een probleem dat je niet zonder hulp moet proberen op te lossen. Een arts gaat je hierin natuurlijk beter kunnen helpen dan wij.

Psychedelibee zei:
Trek je niet teveel aan van de post hierboven Tomaad, Exceptional Insight heeft er een handje van om vaak een beetje te zieken. Verder hoef je hier aan niemand iets te bewijzen natuurlijk.
Klik om te vergroten...
Dat is niet aan jou om over te oordelen. En buiten dat reageer ik nooit op deze manier enkel om het zieken.
T
TomaadLid
01-01-2024, 00:00
#6
Exceptional Insight zei:
Tomaad zei:
Ongeloofwaardig? "Goed verhaal?"
Klik om te vergroten...
Ongeloofwaardig omdat het op mij overkomt als een verhaal van een puber die met dit (aanstootgevende) verhaal reacties uit wilt lokken, of een poging doet mensen te shockeren.

En goed verhaal inderdaad, omdat ik er altijd wel van houdt om te lezen over mensen die een teringzooi van hun leven maken.

Tomaad zei:
Ik ging ze idd gaan kauwen omdat de pleisters niet bedoeld zijn voor orale inname en je minder fentanyl in je lijf hebt dan als je ze transdermaal zou gebruiken.
Klik om te vergroten...
Dat is natuurlijk sowieso niet waar, maar verklaart wel de dood van die twee Belgen die onlangs overgedoseerd hebben door Fentanylpleisters te eten.

Tomaad zei:
Wat is er nog ongeloofwaardig dan? Moet ik mijn echo van vorige week pminder.Moet ik mn 4 kleddernatte pyjama's posten, nat van t zweet door de afkick?
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...
Dat is nou ook weer niet nodig. Als het wel waar is en je deze puinhoop daadwerkelijk veroorzaakt hebt, is dat natuurlijk al erg genoeg.

Je hoeft me er zeker niet van te overtuigen dat ik er een puinhoop van heb gemaakt, zo blijkt aangezien je mijn verhaal al ongeloofwaardig vindt... Ik word 30 trouwens, allesbehalve n puber die hier aandacht komt zoeken, komaan hoor. T enige wat ik vroeg was tips, wat bemoedigende woorden...

Mn vriend heeft me al n kans gegeven 4 jaar geleden.. Was ook verslaafd aan opiaten en werd 2 jaar opgenomen in pz in Melle. Was volledig op de goede weg, maar mede door mn werk (ben verpleegster) en stommigheid v mezelf, kon ik het niet laten om weer aan opiaten te beginnen.
Het begon namelijk niet met fentanyl, maar met temgesic. 0.2. Ik wist dat ik er geen high v zou krijgen, maar wel dat t de pijn kon bestrijden.
Het kwam uit op mn werk (er verdween teveel), en toen stapte ik over op fentanyl.... Stom stom stom wijf dat ik ben.
Lig de ganse dag te kermen in bed, ondertussen koorts gekregen en vreemde uitslag op mn gezicht en hals (rode puntjes, soort spider naevi). Help me ajb ipv mn verhaal ongeloofwaardig te vinden, wil mn kleintje niet kwijtraken.
Danku.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik snap dat sommige hier jouw botte opmerkingen wel grappig vinden, maar het forum is er niet gezelliger op geworden met je constante negativiteit en cynisme altijd Exceptional Insight.

"Goed verhaal" zeggen over wat de TS schrijft. -_-' Zeg dan niks.
T
TomaadLid
01-01-2024, 00:00
#8
Exceptional Insight zei:
Tomaad zei:
Ongeloofwaardig? "Goed verhaal?"
Klik om te vergroten...

Tomaad zei:
Ik ging ze idd gaan kauwen omdat de pleisters niet bedoeld zijn voor orale inname en je minder fentanyl in je lijf hebt dan als je ze transdermaal zou gebruiken.
Klik om te vergroten...
Dat is natuurlijk sowieso niet waar, maar verklaart wel de dood van die twee Belgen die onlangs overgedoseerd hebben door Fentanylpleisters te eten.
.
Klik om te vergroten...


IV - 100%
Transdermal - ~92%
Buccal/transmucosal - 50%
Smoking - ? (it's efficient but wasteful)

Bron= bluelight
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Exceptional Insight zei:
Psychedelibee zei:
Trek je niet teveel aan van de post hierboven Tomaad, Exceptional Insight heeft er een handje van om vaak een beetje te zieken. Verder hoef je hier aan niemand iets te bewijzen natuurlijk.
Klik om te vergroten...
Dat is niet aan jou om over te oordelen. En buiten dat reageer ik nooit op deze manier enkel om het zieken.
Klik om te vergroten...
Dus jij mag wel meteen je oordeel vellen over dit topic, maar ik niet over jouw manier van reageren? Klinkt behoorlijk hypocriet in ieder geval.

Mindless zei:
Ik snap dat sommige hier jouw botte opmerkingen wel grappig vinden, maar het forum is er niet gezelliger op geworden met je constante negativiteit en cynisme altijd Exceptional Insight.
Klik om te vergroten...
Heel soms kan ik zijn cynisme nog wel waarderen aangezien het dan in de context nog wel grappig is. In dit geval vind ik behoorlijk misplaatst eerlijk gezegd.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#10
Tomaad zei:
Je hoeft me er zeker niet van te overtuigen dat ik er een puinhoop van heb gemaakt, zo blijkt aangezien je mijn verhaal al ongeloofwaardig vindt... Ik word 30 trouwens, allesbehalve n puber die hier aandacht komt zoeken, komaan hoor. T enige wat ik vroeg was tips, wat bemoedigende woorden...
Klik om te vergroten...
Fair enough. Mijn eerste reactie was puur gebaseerd op het gevoel dat het bij me opriep. Mijn excuses bij deze.

Tomaad zei:
Mn vriend heeft me al n kans gegeven 4 jaar geleden.. (...) Help me ajb ipv mn verhaal ongeloofwaardig te vinden, wil mn kleintje niet kwijtraken.
Danku.
Klik om te vergroten...
Motivatie om af te kicken heb je in ieder geval genoeg. Je er verder mee helpen kan niemand. Alleen jij. Alleen jij kunt de volgende stap zetten. Liever vandaag dan morgen. Ik ben benieuwd naar wat het advies van je arts gaat zijn.

Mindless zei:
Ik snap dat sommige hier jouw botte opmerkingen wel grappig vinden, maar het forum is er niet gezelliger op geworden met je constante negativiteit en cynisme altijd Exceptional Insight.

"Goed verhaal" zeggen over wat de TS schrijft. -_-' Zeg dan niks.
Klik om te vergroten...
Yeah, dergelijke verwijten krijg ik al sinds jaar en dag. Het verandert verder weinig. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.

Psychedelibee zei:
Dus jij mag wel meteen je oordeel vellen over dit topic, maar ik niet over jouw manier van reageren? Klinkt behoorlijk hypocriet in ieder geval.
Klik om te vergroten...
Natuurlijk mag je oordelen over mijn manier van reageren, maar mijn intenties invullen en anderen ervan overtuigen dat jouw opvatting ervan de juiste is, is wel een tikkeltje ongevoeglijk.

Psychedelibee zei:
Heel soms kan ik zijn cynisme nog wel waarderen aangezien het dan in de context nog wel grappig is. In dit geval vind ik behoorlijk misplaatst eerlijk gezegd.
Klik om te vergroten...
Dus mijn cynisme is alleen terecht wanneer jij het kunt waarderen? Hypocrisie is dus blijkbaar niet alleen een zwakte van mij :sunglasses:
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Exceptional Insight zei:
Psychedelibee zei:
Heel soms kan ik zijn cynisme nog wel waarderen aangezien het dan in de context nog wel grappig is. In dit geval vind ik behoorlijk misplaatst eerlijk gezegd.
Klik om te vergroten...
Dus mijn cynisme is alleen terecht wanneer jij het kunt waarderen? Hypocrisie is dus blijkbaar niet alleen een zwakte van mij :sunglasses:
Klik om te vergroten...
Ik geef alleen aan wanneer ik het kan waarderen, wanneer het terecht is is toch echt iets heel anders. Beiden zijn in ieder geval zo subjectief als maar zijn kan, dus een recept voor ellen lange discussies.

Maar laten we dit topic maar niet gaan vervuilen met off topic discussies, de TS heeft hulp nodig en daar gaat dit topic over.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#12
Psychedelibee zei:
Ik geef alleen aan wanneer ik het kan waarderen, wanneer het terecht is is toch echt iets heel anders. Beiden zijn in ieder geval zo subjectief als maar zijn kan, dus een recept voor ellen lange discussies.
Klik om te vergroten...
Waar 'is' staat, wordt vaak 'ik vind' bedoeld (:
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Exceptional Insight zei:
Psychedelibee zei:
Ik geef alleen aan wanneer ik het kan waarderen, wanneer het terecht is is toch echt iets heel anders. Beiden zijn in ieder geval zo subjectief als maar zijn kan, dus een recept voor ellen lange discussies.
Klik om te vergroten...
Waar 'is' staat, wordt vaak 'ik vind' bedoeld (:
Klik om te vergroten...
Maar dan ga je weer van een subjectieve interpretatie uit.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#14
Psychedelibee zei:
Exceptional Insight zei:
Psychedelibee zei:
Ik geef alleen aan wanneer ik het kan waarderen, wanneer het terecht is is toch echt iets heel anders. Beiden zijn in ieder geval zo subjectief als maar zijn kan, dus een recept voor ellen lange discussies.
Klik om te vergroten...
Waar 'is' staat, wordt vaak 'ik vind' bedoeld (:
Klik om te vergroten...
Maar dan ga je weer van een subjectieve interpretatie uit.
Klik om te vergroten...
Which is what it is, right? Wanneer jij het kunt waarderen en wanneer het terecht is, is in jouw beleving hetzelfde. Het is namelijk nooit terecht, maar jij vindt het terecht.

Maar volgens mij dwalen we af.
T
TomaadLid
01-01-2024, 00:00
#15
!ankuwel aan diegene die me wel geloven.
Voel me nog steeds miserabel, koorts 38.4 ondanks paracetamol, neus zit verstopt, diarree en eetlust is volledig weg. Zelfs mn licht bollend zwanger buike is plat en ik flip dat mn kleintje het niet overleeft. :(
Vriend is nu om immodium en paracetamol, beide veilig te gebruiken bij zwangerschap (idd ironisch dat ik dit zeg terwijl ik maanden fentanyl heb gebruikt).
Het is de 1ste en allerlaatste keer dat dit me overkomt. Dit is dag 2, ik hoop t vol te houden en dat t maandag beter is zodat ik niet naar dokter hoef om medicatie waar k toch weer van zal moeten afkicken
God, voel me miserabel, kan enkel huilen, voel me zo schuldig naar vriend, ouders en zusje. Ik had al wat zelfhaat in me, die is enkel gegroeid nu. Ik hoop dat ik niet opeens mijn controle verlies en t allemaal opbiecht, hoewel t me zou opluchten. Heb last v angstaanvallen en slaap ong 10min per keer.
De bewegingsdrang is wel verbeterd.
Help me ajb en zeg me wat te doen ipv ruzie te maken, please...
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dit is dus precies waarom ik me als een bitch gedraag. Ze vragen om advies, je geeft ze advies, ze slaan het in de wind en gaan een potje zielig zitten doen.

Ga nou gewoon naar de dokter.
T
TomaadLid
01-01-2024, 00:00
#17
Exceptional Insight zei:
Dit is dus precies waarom ik me als een bitch gedraag. Ze vragen om advies, je geeft ze advies, ze slaan het in de wind en gaan een potje zielig zitten doen.

Ga nou gewoon naar de dokter.
Klik om te vergroten...

Ooit al een dokter gehad die zituren heeft in t weekend? Wat waren je tips dan behalve me nog meer de grond induwen? Ik ben je opmerkingen zat.
Zoals ik al zei: maandag ga ik naar mijn huisarts? Dit weekend moet ik nog overbruggen en DAARVOOR vraag ik hulp, mag dat? Ik vindnje overkomen als een bot iemand hoor...
T
TomaadLid
01-01-2024, 00:00
#18
Exceptional Insight zei:
Ga nou gewoon naar de dokter.
Klik om te vergroten...

Deze trouwens gezien? Want ik hoor je niet erover? Jij beweert dat t bs is wanneer ik zeg dat er oraal minder in je bloed komt dan op de huid?


Exeptional Insight zei:
Dat is natuurlijk sowieso niet waar, maar verklaart wel de dood van die twee Belgen die onlangs overgedoseerd hebben door Fentanylpleisters te eten.
Klik om te vergroten...
.

IV - 100%
Transdermal - ~92%
Buccal/transmucosal - 50%
Smoking - ? (it's efficient but wasteful)

Bron= blueligt
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#19
leipebaviaan zei:
EI wordt echt de nieuwe Erick. :grin:
Klik om te vergroten...
Ik weet niet wat dat betekent, maar het doet wel pijn.

Tomaad zei:
Ooit al een dokter gehad die zituren heeft in t weekend?
Klik om te vergroten...
De regels omtrent medische zorg ben ik niet bekend mee, maar ik vind dat een zwangere vrouw die afkickt van opiaten best langs de spoedeisende hulp mag. Zo niet, ga dan meteen na het weekend.

Tomaad zei:
Wat waren je tips dan behalve me nog meer de grond induwen?
Klik om te vergroten...
Exceptional Insight zei:
Ga nou gewoon naar de dokter.
Klik om te vergroten...

Tomaad zei:
Ik ben je opmerkingen zat.
Klik om te vergroten...
Jij bent degene die vragen stelt, dan moet je niet klagen als je niet de antwoorden krijgt die je wilt horen.

Tomaad zei:
Zoals ik al zei: maandag ga ik naar mijn huisarts?
Klik om te vergroten...
Nee, je zei:
Tomaad zei:
(...) Dit is dag 2, ik hoop t vol te houden en dat t maandag beter is zodat ik niet naar dokter hoef om medicatie waar k toch weer van zal moeten afkicken
Klik om te vergroten...

Tomaad zei:
Dit weekend moet ik nog overbruggen en DAARVOOR vraag ik hulp, mag dat?
Klik om te vergroten...
Dat mag.

Tomaad zei:
Ik vindnje overkomen als een bot iemand hoor...
Klik om te vergroten...
Dat hadden we al vastgesteld.

Tomaad zei:
Deze trouwens gezien? Want ik hoor je niet erover? Jij beweert dat t bs is wanneer ik zeg dat er oraal minder in je bloed komt dan op de huid?
Klik om te vergroten...
Ik geloof niet dat dat helemaal de crux is in dit verhaal, maar whatever. Als je de pleisters opplakt, wordt er door de vertraagde afgifte een x aantal milligrammen per uur afgegeven. Als jij het hele zooitje doorslikt, krijg je het dus allemaal tegelijk.
T
TomaadLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik begrijp ergens de bitchy en harde reactie. Datnt al overkwam als iemand die volledig ontspoord lijkt, zet me enorm aan t denken.
Vandaag is - bijna - dag 4 en het lijkt beter te gaan. Kleine stapjes waar ik bewust op probeer te letten om mezelf zo moed in te spreken want dit is t lastigste wat ik ooit moest doorstaan. Vooral de gedachte aan het kleintje maken t zwaar, ik hoop dat alles ok is.
Nog last van bewegingsdrang, rusteloosheid en snelle hartslag, de extreme koude is eindelijk verdwenen.
Morgen sowieso naar huisarts, zal updaten erna.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."