Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hoi allen, Ik heb dringend hulp nodig. Door een lumbale hernia besloot ik om (stomste om te doen) op eigen houtje met fentanyl te starten die ik kon krijgen op een niet -legale manier... Ik plakte ze eerst op (om de 3dagen 25ug), maar besloot na n paar maand om ze te kauwen omdat ik er weer vanaf wou (de biovaliditeit bij orale inname isbslechts 20%?). Nu wil ik zeker stoppen aangezien ik 4 maand zwanger ben en ik een gezond en niet - verslaafde baby op de wereld wil zetten. Vandaag was dus dag 1 CT. Ik had ervoor wel al afgebouwd naar 12ug/dag.... Ik schaam me enorm want de afkick is de hel. Onrustige ledematen is het grootste probleem momenteel en daardoor ook niet kunnen slapen... Ik zal moeten hulp inschakelen van huisarts die mij een afbouwschema mbv temgesic/suboxone. Ik moet dit op mn eentje doen, desnoods wel met arts. Maar mn lieve vriend mag dit niet weten... Als hij t zou weten gaat hij weg van me... En I cant blame him. Ajb, mensen uit België, zal een huisarts mij willen helpen? Zeker omdat ik zwanger ben. Zoi het mij lukken om in 1 a 2 maand te stoppen? Hebben jullie mss tips voor die klote - onrust in mm lichaam en bewegingsdrang en angstaanvallen? Danku. Help me ajb, heb nood aan gerusstelling."
"Exceptional Insight zei: Goed verhaal. Tikkeltje ongeloofwaardig. Dat wel. Je ging de pleisters kauwen omdat je ervanaf wilde? Klik om te vergroten... Ongeloofwaardig? "Goed verhaal?" Ik ging ze idd gaan kauwen omdat de pleisters niet bedoeld zijn voor orale inname en je minder fentanyl in je lijf hebt dan als je ze transdermaal zou gebruiken. Wat is er nog ongeloofwaardig dan? Moet ik mijn echo van vorige week pminder.Moet ik mn 4 kleddernatte pyjama's posten, nat van t zweet door de afkick? Wat moet ik doen om wat hulp te krijgen, zeker ivm die onrustigheid in mn lichaam. Sowieso trek ik maandag naar mn huisarts om een afbouwschema van een maand of minder."
"Exceptional Insight zei: Tomaad zei: Ongeloofwaardig? "Goed verhaal?" Klik om te vergroten... Ongeloofwaardig omdat het op mij overkomt als een verhaal van een puber die met dit (aanstootgevende) verhaal reacties uit wilt lokken, of een poging doet mensen te shockeren. En goed verhaal inderdaad, omdat ik er altijd wel van houdt om te lezen over mensen die een teringzooi van hun leven maken. Tomaad zei: Ik ging ze idd gaan kauwen omdat de pleisters niet bedoeld zijn voor orale inname en je minder fentanyl in je lijf hebt dan als je ze transdermaal zou gebruiken. Klik om te vergroten... Dat is natuurlijk sowieso niet waar, maar verklaart wel de dood van die twee Belgen die onlangs overgedoseerd hebben door Fentanylpleisters te eten. Tomaad zei: Wat is er nog ongeloofwaardig dan? Moet ik mijn echo van vorige week pminder.Moet ik mn 4 kleddernatte pyjama's posten, nat van t zweet door de afkick? Klik om te vergroten... Klik om te vergroten... Dat is nou ook weer niet nodig. Als het wel waar is en je deze puinhoop daadwerkelijk veroorzaakt hebt, is dat natuurlijk al erg genoeg. Je hoeft me er zeker niet van te overtuigen dat ik er een puinhoop van heb gemaakt, zo blijkt aangezien je mijn verhaal al ongeloofwaardig vindt... Ik word 30 trouwens, allesbehalve n puber die hier aandacht komt zoeken, komaan hoor. T enige wat ik vroeg was tips, wat bemoedigende woorden... Mn vriend heeft me al n kans gegeven 4 jaar geleden.. Was ook verslaafd aan opiaten en werd 2 jaar opgenomen in pz in Melle. Was volledig op de goede weg, maar mede door mn werk (ben verpleegster) en stommigheid v mezelf, kon ik het niet laten om weer aan opiaten te beginnen. Het begon namelijk niet met fentanyl, maar met temgesic. 0.2. Ik wist dat ik er geen high v zou krijgen, maar wel dat t de pijn kon bestrijden. Het kwam uit op mn werk (er verdween teveel), en toen stapte ik over op fentanyl.... Stom stom stom wijf dat ik ben. Lig de ganse dag te kermen in bed, ondertussen koorts gekregen en vreemde uitslag op mn gezicht en hals (rode puntjes, soort spider naevi). Help me ajb ipv mn verhaal ongeloofwaardig te vinden, wil mn kleintje niet kwijtraken. Danku."
"Exceptional Insight zei: Tomaad zei: Ongeloofwaardig? "Goed verhaal?" Klik om te vergroten... Tomaad zei: Ik ging ze idd gaan kauwen omdat de pleisters niet bedoeld zijn voor orale inname en je minder fentanyl in je lijf hebt dan als je ze transdermaal zou gebruiken. Klik om te vergroten... Dat is natuurlijk sowieso niet waar, maar verklaart wel de dood van die twee Belgen die onlangs overgedoseerd hebben door Fentanylpleisters te eten. . Klik om te vergroten... IV - 100% Transdermal - ~92% Buccal/transmucosal - 50% Smoking - ? (it's efficient but wasteful) Bron= bluelight"
"!ankuwel aan diegene die me wel geloven. Voel me nog steeds miserabel, koorts 38.4 ondanks paracetamol, neus zit verstopt, diarree en eetlust is volledig weg. Zelfs mn licht bollend zwanger buike is plat en ik flip dat mn kleintje het niet overleeft. Vriend is nu om immodium en paracetamol, beide veilig te gebruiken bij zwangerschap (idd ironisch dat ik dit zeg terwijl ik maanden fentanyl heb gebruikt). Het is de 1ste en allerlaatste keer dat dit me overkomt. Dit is dag 2, ik hoop t vol te houden en dat t maandag beter is zodat ik niet naar dokter hoef om medicatie waar k toch weer van zal moeten afkicken God, voel me miserabel, kan enkel huilen, voel me zo schuldig naar vriend, ouders en zusje. Ik had al wat zelfhaat in me, die is enkel gegroeid nu. Ik hoop dat ik niet opeens mijn controle verlies en t allemaal opbiecht, hoewel t me zou opluchten. Heb last v angstaanvallen en slaap ong 10min per keer. De bewegingsdrang is wel verbeterd. Help me ajb en zeg me wat te doen ipv ruzie te maken, please..."
"Exceptional Insight zei: Dit is dus precies waarom ik me als een bitch gedraag. Ze vragen om advies, je geeft ze advies, ze slaan het in de wind en gaan een potje zielig zitten doen. Ga nou gewoon naar de dokter. Klik om te vergroten... Ooit al een dokter gehad die zituren heeft in t weekend? Wat waren je tips dan behalve me nog meer de grond induwen? Ik ben je opmerkingen zat. Zoals ik al zei: maandag ga ik naar mijn huisarts? Dit weekend moet ik nog overbruggen en DAARVOOR vraag ik hulp, mag dat? Ik vindnje overkomen als een bot iemand hoor..."
"Exceptional Insight zei: Ga nou gewoon naar de dokter. Klik om te vergroten... Deze trouwens gezien? Want ik hoor je niet erover? Jij beweert dat t bs is wanneer ik zeg dat er oraal minder in je bloed komt dan op de huid? Exeptional Insight zei: Dat is natuurlijk sowieso niet waar, maar verklaart wel de dood van die twee Belgen die onlangs overgedoseerd hebben door Fentanylpleisters te eten. Klik om te vergroten... . IV - 100% Transdermal - ~92% Buccal/transmucosal - 50% Smoking - ? (it's efficient but wasteful) Bron= blueligt"
"Ik begrijp ergens de bitchy en harde reactie. Datnt al overkwam als iemand die volledig ontspoord lijkt, zet me enorm aan t denken. Vandaag is - bijna - dag 4 en het lijkt beter te gaan. Kleine stapjes waar ik bewust op probeer te letten om mezelf zo moed in te spreken want dit is t lastigste wat ik ooit moest doorstaan. Vooral de gedachte aan het kleintje maken t zwaar, ik hoop dat alles ok is. Nog last van bewegingsdrang, rusteloosheid en snelle hartslag, de extreme koude is eindelijk verdwenen. Morgen sowieso naar huisarts, zal updaten erna."
"MeejheM zei: Tomaad, ik snap niet dat hier niemand nog op in is gegaan, maar in je eerste post schrijf je voor 1 of 2 maanden te willen stoppen. is dat echt je bedoeling, of ben je er niet liever voor de rest van je leven vanaf? Klik om te vergroten... Oh neen, dat is waarschijnlijk verkeerd overgekomen. Ik bedoelde dat ik wil afbouwen in 1, max 2 maand. Zodat - als t kleintje er is - ik volledig 'clean' ben.... Ben vertrekkensklaar om te vertrekken naar mijn huisarts. Ik schaam me alleen om het hem te vertellen (hij kent me al lang, heb er een goeie band mee en heeft ook mijn zwangerschap vastgesteld). Zou ik een recept voor temgesic evengoed van een andere arts dan de mijne krijgen als ik de situatie uitleg? Vannacht weer slecht geslapen, ondanks de melatonine. Ik hoop zo om straks thuis te komen en me weer mezelf te voelen, ik ben op."
"Ok, ik ben net terug, moet binnen een uur opnieuw bij arts zijn. Hij wist niet goed wat te doen en wou eerst info inwinnen of hij me benzo's moet voorschrijven of niet. Hij wou me geen temgesic voorschrijven, verdomme! Ik had zo gehoopt op n normale dag en dan een normale afbouw. Ik ben op, ik ben moe, mijn spieren doen zo'n pijn omdat ik constant moet bewegen, ik haat die drang, ik kots ervan, ik hou het niet meer uit!!!"