Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsStoppen met blowen wil niet echt

Stoppen met blowen wil niet echt

9 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
d
djanielLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo iedereen,

Ik ben een nieuw lid hier (Lees al heel heel lang mee, met name de tripreports etc :hearteyes: )
Maar goed, ik wil eigenlijk al een tijdje stoppen met blowen. Alleen lukt dit niet echt. Opzich kan ik wel een paar dagen niet blowen zonder dat ik er echt last van heb, alleen het is de gewoonte geworden...

Ik ben zelf 18 jaar, heb een vriendin, en een hechte vriendengroep die ook allemaal blowen.
We hebben allemaal wel eens de gedachte om te stoppen, alleen we bestempelen het allemaal als 'saai', omdat als we niet blowen we niet weten wat we wel kunnen gaan doen.
Op sommige avonden roken we er zo'n 40-50 euro doorheen met 3-5 man al is dit de laatste tijd wel wat minder...

Heeft er iemand nog tips wat het stoppen makkelijker maakt?

Avb! :)
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#2
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#3
Als je nou eens stopt met zelf wiet of hash kopen. Dan kun je ongeveer bepalen wanneer je eventueel blowt door wel of niet af te spreken met bepaalde vrienden.
J
JackHerrerLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik ben niet gestopt maar wel flink geminderd.
Wat ik heb gedaan is een tijd geen wiet meer gekocht maar alleen hasj. In plaats van 4 joints te roken op een avond kan je er ook 1 roken. Tolerantie zal wel hoog liggen (net als bij mij) dus probeer eerst is 2/3 weken niet te blowen. Daarna doorgaan op hasj en probeer dan niet teveel per avond/avonden te roken.
Dit heeft mij iig goed geholpen.
A
AlbatrossLid
01-01-2024, 00:00
#5
Klinkt alsof je je verveeld. Heb je geen andere dingen te doen? Doe aan meer persoonlijke ontwikkeling, verveel je je ook niet. Leer muziek spelen, ga meer sporten, leer koken, knutsel aan je scooter, creëer kunst, lees een boek of ga desnoods meer werken heb je ook spaargeld voor als je gaat studeren.

Doe jullie ook wel eens wat anders dan blowen?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
Is het mij of is hasj saai? Ten eerste mis ik dan de fijne geur van wiet en het lijkt veel te zwak te zijn. Of ik neem veel te weinig of ik heb alleen maar slechte hasj gehad. :P
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik heb zelf ook ruim 6 jaar dagelijks geblowd. Vele stop of minder pogingen gedaan, maar wilde nooit echt stoppen waardoor het maar niet lukte. Uiteindelijk was ik het helemaal zat en wilde toen ook echt niet meer elke dag blowen, toen ging het eigenlijk heel makkelijk. Nu blow ik alleen nog in de weekenden en als ik niks belangrijks heb en er bovendien ook zin in heb. Soms blow ik dan nog hele weekenden en soms ook weekenden niet. Kan inmiddels ook bij vrienden zitten die blowen zonder mee te doen.

Lang verhaal kort, je moet het wel echt willen. Uit je verhaal maak ik op dat je eigenlijk helemaal niet wilt stoppen of minderen, dan is het echt extreem lastig.

Mindless zei:
Is het mij of is hasj saai? Ten eerste mis ik dan de fijne geur van wiet en het lijkt veel te zwak te zijn. Of ik neem veel te weinig of ik heb alleen maar slechte hasj gehad. :P
Klik om te vergroten...
Hasj is wel echt anders ja, maar ik denk dat je nog nooit goede sterke hasj hebt gehad als je het saai vind. Veel hasj is minder sterk dan wiet aangezien het uit Marokko of India komt en die planten daar een stuk minder sterk zijn dat wat hier binnen wordt gekweekt. Maar als je eens een goede nederhasj of iceolator probeerd is het zeker niet saai meer vind ik. Je hebt wel ook goede sterke buitenlandse hasj, maar dat is vrij zeldzaam in shops. Mocht je ooit in Amsterdam zijn zou je eens bij de Boerejongens langsmoeten, die hebben een ruime selectie nederhasj voor goede prijzen.
d
djanielLid
01-01-2024, 00:00
#8
MeejheM zei:
Als je nou eens stopt met zelf wiet of hash kopen. Dan kun je ongeveer bepalen wanneer je eventueel blowt door wel of niet af te spreken met bepaalde vrienden.
Klik om te vergroten...

Ik ben eigenlijk standaard OF met m'n vriendin OF met een goede vriend van me, OF allebei, en die blowen ook allebei. Wat ik eerst deed was vrijwel m'n hele salaris opmaken aan wiet, eten, etc, nu beperk ik het tot zo'n 80 euro per week. Ik heb al afgesproken met mijn ouders om minstens 1 avond per week thuis te zitten.
d
djanielLid
01-01-2024, 00:00
#9
Albatross zei:
Klinkt alsof je je verveeld. Heb je geen andere dingen te doen? Doe aan meer persoonlijke ontwikkeling, verveel je je ook niet. Leer muziek spelen, ga meer sporten, leer koken, knutsel aan je scooter, creëer kunst, lees een boek of ga desnoods meer werken heb je ook spaargeld voor als je gaat studeren.

Doe jullie ook wel eens wat anders dan blowen?
Klik om te vergroten...

Heel goed punt want zo is het eigenlijk ook.
Ik zou ook niet weten wat ik moet doen als ik een avondje niet ga blowen.
Muziek spelen is dus niet echt mijn ding, sporten heb ik in mijn hele leven misschien totaal 3-6 maanden gedaan, koken is ook m'n ding niet, en als voorbeeld over m'n scooter; hij heeft pas anderhalve maand stilgestaan omdat er een zekeringetje kapot was. Ik heb die hele anderhalve maand gefietst terwijl ik normaal ~1200 km per maand rij op de scooter. :openmouth:

Het is gewoon dat ik aardig futloos ben en nergens zin in heb. Ben ook bang dat als ik in 1 x zou stoppen met blowen dat ik dan aardig wat "onverwerkte emoties?" over me heen krijg.

Thanks voor het meedenken iedereen in ieder geval! :)
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#10
Probeer vooral niet mogelijke symptomen te bedenken die je kan verwachten wanneer je stopt. Cannabis is vooral mentaal verslavend, en daardoor moeilijk in te schatten wat voor effect het op je zal hebben.

Vooraf kun je tussen je oren een erg zware situatie bedenken, die dan misschien ook uit kan komen. Ik raad je aan rekening te houden met het feit dat je medisch geen risico loopt als je stopt met blowen. Misschien is wat gezelschap de eerste periode wel prettig, en iets om je af te leiden.

Misschien valt het reuze mee. ik gun het je in elk geval.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."