Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hallo iedereen, Ik ben een nieuw lid hier (Lees al heel heel lang mee, met name de tripreports etc ) Maar goed, ik wil eigenlijk al een tijdje stoppen met blowen. Alleen lukt dit niet echt. Opzich kan ik wel een paar dagen niet blowen zonder dat ik er echt last van heb, alleen het is de gewoonte geworden... Ik ben zelf 18 jaar, heb een vriendin, en een hechte vriendengroep die ook allemaal blowen. We hebben allemaal wel eens de gedachte om te stoppen, alleen we bestempelen het allemaal als 'saai', omdat als we niet blowen we niet weten wat we wel kunnen gaan doen. Op sommige avonden roken we er zo'n 40-50 euro doorheen met 3-5 man al is dit de laatste tijd wel wat minder... Heeft er iemand nog tips wat het stoppen makkelijker maakt? Avb!"
"MeejheM zei: Als je nou eens stopt met zelf wiet of hash kopen. Dan kun je ongeveer bepalen wanneer je eventueel blowt door wel of niet af te spreken met bepaalde vrienden. Klik om te vergroten... Ik ben eigenlijk standaard OF met m'n vriendin OF met een goede vriend van me, OF allebei, en die blowen ook allebei. Wat ik eerst deed was vrijwel m'n hele salaris opmaken aan wiet, eten, etc, nu beperk ik het tot zo'n 80 euro per week. Ik heb al afgesproken met mijn ouders om minstens 1 avond per week thuis te zitten."
"Albatross zei: Klinkt alsof je je verveeld. Heb je geen andere dingen te doen? Doe aan meer persoonlijke ontwikkeling, verveel je je ook niet. Leer muziek spelen, ga meer sporten, leer koken, knutsel aan je scooter, creëer kunst, lees een boek of ga desnoods meer werken heb je ook spaargeld voor als je gaat studeren. Doe jullie ook wel eens wat anders dan blowen? Klik om te vergroten... Heel goed punt want zo is het eigenlijk ook. Ik zou ook niet weten wat ik moet doen als ik een avondje niet ga blowen. Muziek spelen is dus niet echt mijn ding, sporten heb ik in mijn hele leven misschien totaal 3-6 maanden gedaan, koken is ook m'n ding niet, en als voorbeeld over m'n scooter; hij heeft pas anderhalve maand stilgestaan omdat er een zekeringetje kapot was. Ik heb die hele anderhalve maand gefietst terwijl ik normaal ~1200 km per maand rij op de scooter. Het is gewoon dat ik aardig futloos ben en nergens zin in heb. Ben ook bang dat als ik in 1 x zou stoppen met blowen dat ik dan aardig wat "onverwerkte emoties?" over me heen krijg. Thanks voor het meedenken iedereen in ieder geval!"