#1
Aangenaam iedereen, ik ben Fundamenteel.
Ik vraag me af of ik nu verslaafd ben aan cannabis of het gewoon medisch gebruik. Ik ben drie jaar in professionele behandeling geweest om te stoppen met cannabis. Naar het einde toe ben ik doorverwezen naar een psychiater en die gaf mij meteen medicatie tegen prikkels. Ik ben nooit psychotisch van cannabis geweest, maar heb wel door de alcohol en het nuchter vallen enkele psychotische periodes gekend. De diagnose volgde snel, autisme en ADHD.
Als ik blow is dat totaal onzichtbaar. Dan kan ik communiceren, inleven en ervaar ik geen levensprikkels. Eens ik stop met blowen kan ik niet meer normaal functioneren. Dan verlies ik mezelf en kan ik obsessief tekeer gaan. Ik kan me niet meer inleven, geen empathie meer. Ik kan dan niet gamen, schaken, niet lezen, gewoon niets.
Ik ben in een relatie en mijn vriendin schuwt mijn nuchter persoon. Ze heeft me stoned leren kennen en houdt van mijn stoned figuur. Ik ben in totaal 2 a 3 maand nuchter geweest en dat vond ze de slechtste periode van heel onze relatie. Het is sterker dan mezelf, ik ben snel geprikkeld. Is dit wat een verslaving doet of is dit mijn autisme? Ik ken veel mensen die zonder problemen konden stoppen met blowen. Ik ben zo géén.
Daarom vraag ik me af, ben ik nu verslaafd of gebruik ik het gewoon om mijn beperkingen leefbaar te houden? Ik denk het laatste, maar misschien leef ik in denial?
Ik vraag me af of ik nu verslaafd ben aan cannabis of het gewoon medisch gebruik. Ik ben drie jaar in professionele behandeling geweest om te stoppen met cannabis. Naar het einde toe ben ik doorverwezen naar een psychiater en die gaf mij meteen medicatie tegen prikkels. Ik ben nooit psychotisch van cannabis geweest, maar heb wel door de alcohol en het nuchter vallen enkele psychotische periodes gekend. De diagnose volgde snel, autisme en ADHD.
Als ik blow is dat totaal onzichtbaar. Dan kan ik communiceren, inleven en ervaar ik geen levensprikkels. Eens ik stop met blowen kan ik niet meer normaal functioneren. Dan verlies ik mezelf en kan ik obsessief tekeer gaan. Ik kan me niet meer inleven, geen empathie meer. Ik kan dan niet gamen, schaken, niet lezen, gewoon niets.
Ik ben in een relatie en mijn vriendin schuwt mijn nuchter persoon. Ze heeft me stoned leren kennen en houdt van mijn stoned figuur. Ik ben in totaal 2 a 3 maand nuchter geweest en dat vond ze de slechtste periode van heel onze relatie. Het is sterker dan mezelf, ik ben snel geprikkeld. Is dit wat een verslaving doet of is dit mijn autisme? Ik ken veel mensen die zonder problemen konden stoppen met blowen. Ik ben zo géén.
Daarom vraag ik me af, ben ik nu verslaafd of gebruik ik het gewoon om mijn beperkingen leefbaar te houden? Ik denk het laatste, maar misschien leef ik in denial?