Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsXTC Verslaving?

XTC Verslaving?

28 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#1
@PinkUnicorn013
Uit oprechte interesse: wat voel jij nou precies nog als je xtc neemt? Love gevoel zeker niet (meer) bij zo frequent gebruik en hoge doseringen. Wat voel je dan als het “werkt”? Wat voel je in je lijf? Wat voel je mentaal?
En hoe voel jij je door de weeks tussen de weekenden door als je niet gebruikt? Qua moeheid, qua mentale gestel? Snel geirriteerd of geen zin in dingen?
C
Chr0nicLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik vind dit verhaal een beetje lastig te geloven. Dit zijn bizarre hoeveelheden. Als ik het dus goed begrijp gebruik je 3x per week XTC, per dag 480mg dus 1440mg per week????? :sweatsmile:
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Van de 7 dagen 3 dagen een halve gram M in je gezicht duwen dan ben je wel verslaafd ja.

Het goeie nieuws is dan wel het feit dat M niet lichamelijk verslavend is, dus geen zware afkickverschijnselen.

Wel kan ik me voorstellen dat je in een zwart weekendgat valt als je stopt met je gebruik, anyway dat was bij mij het geval in de jaren 90. Gelukkig had ik toen al heel snel een andere hobby gevonden (karpervissen).
P
PinkUnicorn013Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Quinn zei:
idk wat je voor je pilletjes betaald maar spoel ze gewoon door de wc.
Klik om te vergroten...

Ik betaal voor de Groene Whatsapp's (240MG) modknip (geen prijzen noemen)
Voor de Grijze Philip Plein (250MG) betaal ik modknip (geen prijzen noemen)
(Ik gebruik die 2 sinds ik begon met XTC)

Quinn zei:
Beter open ergens over zijn en mensen op de hoogte houden zodat ze je kunnen helpen dan het een geheim houden mogelijk keer overdoseren je klote voelen bad gaan alleen zijn depressie krijgen nog meer naar de klote gaan doordat je denkt depressie weg te kunenn slikken met pillen en vervolgens 1 grote dip krijgt mogelijk dood wilt ( heb het zien gebeuren jongen, die man was te laat )
Klik om te vergroten...

Ten eerste: Wow, zal nog wel in je hoofd ronddwalen en is heel verschrikkelijk om zoiets mee te maken, Sorry 'bout that dude.

Quinn zei:
heel veel ouders vinden het lastig en klote maar accepteren het wel. als je het ooit gaat zeggen moet je erbij zeggen: dat je het deelt omdat je niet wilt dat het slecht gaat en dat je ermee wilt laten zien dat het niet geheimzinnig gebruikt en als een idioot ( ook al is dat wel nu het geval)
Klik om te vergroten...

Ik ben van plan het te vertellen maar doe dit liever met beide ouders... Mijn ouders zijn gescheiden en het is nogal lastig die 2 bij elkaar te krijgen, zelfs als het om zo iets zou gaan.

Chronic303 zei:
Ik vind dit verhaal een beetje lastig te geloven. Dit zijn bizarre hoeveelheden. Als ik het dus goed begrijp gebruik je 3x per week XTC, per dag 480mg dus 1440mg per week????? :sweatsmile:
Klik om te vergroten...

Ja, dit is inderdaad voor sommige niet te geloven, maar het is nou eenmaal wel zo.
Zoals ik al vertelde in een van mijn eerdere berichten ben ik er niet trots op maar doe ik het toch...

De Dunne zei:
@PinkUnicorn013
Uit oprechte interesse: wat voel jij nou precies nog als je xtc neemt? Love gevoel zeker niet (meer) bij zo frequent gebruik en hoge doseringen. Wat voel je dan als het “werkt”? Wat voel je in je lijf? Wat voel je mentaal?
En hoe voel jij je door de weeks tussen de weekenden door als je niet gebruikt? Qua moeheid, qua mentale gestel? Snel geirriteerd of geen zin in dingen?
Klik om te vergroten...

Ik voel me tijdens gebruik echt top!
Ik vond het zelf ook raar, en misschien ook de reden dat ik op deze manier gebruik maak van een drug als XTC, hiermee bedoel ik meerdere pilletjes op een avond, meerdere dagen achter elkaar.

Het love gevoel heb ik nog wel bij gebruik maar het is niet het maximale van wat ik gewend ben van eerdere XTC avondjes (Wat me vrijwel logisch lijkt)

Hoe ik me nu voel? Ik heb niet gebruikt en voel me wonder boven wonder relaxed.
Heb een paar momentjes gehad dat ik wat pijn in de maag/blaas had, maar dit zullen de chemicaliën van de X zijn.
Het is hier nog de hele week kermis in Tilburg en heb er vandaag van 13:00 tot 18:00 rondgelopen met een paar vrienden.
Misschien dat ik morgen opeens kotsmisselijk ben, maar dat moeten we nog even afwachten.

acht.zes zei:
Van de 7 dagen 3 dagen een halve gram M in je gezicht duwen dan ben je wel verslaafd ja.

Het goeie nieuws is dan wel het feit dat M niet lichamelijk verslavend is, dus geen zware afkickverschijnselen.

Wel kan ik me voorstellen dat je in een zwart weekendgat valt als je stopt met je gebruik, anyway dat was bij mij het geval in de jaren 90. Gelukkig had ik toen al heel snel een andere hobby gevonden (karpervissen).
Klik om te vergroten...

Zoals ik al zei voel ik me echt goed en geen enorme kater en/of klachten.
XTC werkt bij iedereen anders, en ik ben iemand die er waarschijnlijk wat beter tegen kan, is wel fijn maar is ook wat minder omdat ik meer gebruik als ik 'Er goed tegen kan'

Bedankt voor alle reacties, en sorry voor mijn late reactie.

❤
M
MalafideLid
01-01-2024, 00:00
#5
Heb ook jaren lang xtc misbruikt. Tot op een gegeven moment de katers te erg werden. Kon soms na een avond xtc gewoon 3 dagen he-le-maal verrot zijn. Voelde alsof ik mijn lichaam moest meeslepen.

Ook gewoon als ik de pillen zag voordat ik ze nam al helemaal misselijk werd.

Ook dagenlang een heel raar soort hoofdpijn. Volgens mij heb ik mijn hersenpan goed gefrituurd in die jaren.

Het helemaal kapot zijn en de misselijkheid die ik voelde als ik er al aan dacht heeft mij laten stoppen. Wel na een paar jaar pas.
M
MalafideLid
01-01-2024, 00:00
#6
Het heeft mij trouwens wel doen stoppen met blowen. Heb hier wel eens gelezen dat ik niet de enige ben daarmee.

De hasj en wiet sloeg na de eerste keer xtc nooit meer hetzelfde in. Na een paar hijzen werd ik al helemaal paranoia en kreeg serieuze angstaanvallen. Ik moest er wel mee stoppen, dat was gewoon niet lekker meer.

Dat is dan het enige wat er aan goeds uit gekomen is.
T
Timmie60Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Malafide zei:
Het heeft mij trouwens wel doen stoppen met blowen. Heb hier wel eens gelezen dat ik niet de enige ben daarmee.

De hasj en wiet sloeg na de eerste keer xtc nooit meer hetzelfde in. Na een paar hijzen werd ik al helemaal paranoia en kreeg serieuze angstaanvallen. Ik moest er wel mee stoppen, dat was gewoon niet lekker meer.

Dat is dan het enige wat er aan goeds uit gekomen is.
Klik om te vergroten...
Verder wel gevolgen van het jaren lange misbruik? Ben nieuwsgierig,kan zelf niet goed inschatten hoe schadelijk het mou echt is
M
MalafideLid
01-01-2024, 00:00
#8
Timmie60 zei:
Verder wel gevolgen van het jaren lange misbruik? Ben nieuwsgierig,kan zelf niet goed inschatten hoe schadelijk het mou echt is
Klik om te vergroten...

Ja het korte termijn geheugen is gewoon echt aangetast. Dat was al nooit heel geweldig maar nu is het echt 0,0 vergeet gewoon alles

Dat is zeker wat aangetast is. Verder heb ik een tijd last van mijn nieren gehad maar dat is voorbij.
M
MercedeszLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik kan je zeggen, dat je sowieso je hersenen flink beschadigd hebt.
Het is zeer slecht wat je nu doet en je moet er echt zsm mee stoppen. Ik had een vriend van mijn vriendin mee gemaakt, die serieus 250 pillen op maakte met zijn maatje in 1 week tijd, dat is serieus waar. Vervolgens waren ze dood en dood ziek maar zijn ze 2 weken later weer doorgegaan met X en dat donderdag, vr, za en zondag. Daarnaast gebruikte ze: ghb, coke en speed.. gewoon door de week. 1 van die jongens is op een avond out gegaan en heeft maanden lang in coma gelegen en waren genoodzaakt, de stekker er uit te trekken. Dat weerhield stom genoeg zijn maatje er. Niet van om te stoppen en ging verder met het gebruik (alleen door) hij ging gek genoeg wel naar school maar haalde enorm slechte cijfers en was vaak afwezig. Hierdoor is hij van school gekickt en ging het alleen maar nog slechter. Uit eindelijk na 6 jaar gebruikt te hebben heeft hij enorm veel lichamelijke en gestelijke gestelijke klachten er van opgelopen zoals: Enorme kaakpijn waar de artsen niks aan konden doen, enorm deppresief, psychose, dagelijks hoofdpijn, spierverslapping, hartklachten, steeds warm worden, enorm moe zijn, nooit seks hebben, kaakmalen (de hele dag door) en noem maar op. God zij dankt leeft hij nog, maar het is een enorm wrak en heeft vaak zelfmoordpogingen gedaan en zit nu in een gekkenhuis. Dit is dan een zeer ernstig gevalletje, maar dat van jou vind ik ook rampzalig. Ik zal me zelf zeker niet goed praten hoor, want toen ik 16 was deed ik het elke zaterdag en uitzonderingen dat ik het zaterdag + zondag deed op feestjes een half jaar. Ik heb hier gelukkig niks aan over gehouden en dan mag ik van geluk spreken. Dat hoeft niet te zeggen dat jij geen schade kan krijgen, want dat krijg je zeker wel. Sterker nog met dat gebruik van jou durf (bijna) ik wel met zekerheid te zeggen dat je blijvende hersenschade hebt. Stop er gewoon direct mee!
Stap desnoods over op een blowtje ipv dat je dit doet. Het is natuurlijk wel heel iets anders, maar toch heb je het gevoel dat je “iets” gebruikt. Neem het nou gewoon van ons allemaal aan en stop er mee, nu het nog kan! Want straks is het te laat en is er geen weg meer terug.

Ik wens je veel sterkte. Je komt hier wel overheen. Het is (gelukkig) niet lichamelijk verslaafd, anders was je nog veel verder van huis en ik weet hoe dat is.

Stop er gewoon mee!

Grtz,

Dennisz

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."