Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsXTC Verslaving?

XTC Verslaving?

28 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
P
PinkUnicorn013Lid
01-01-2024, 00:00
#1
2x 240mg per dag (Vrijdag, zaterdag, zondag)
P
PinkUnicorn013Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Hoi, ik weet dat dit een best lastige vraag is... maar 't speelt even in mijn hoofd.
Nu is mij vraag of ik verslaafd ben aan XTC.
Ik gebruik elk weekend (Vrijdag, zaterdag, Zondag) XTC, meestal 2x 240mg.
Ik ben 18 jaar, 67kg, 185cm
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#3
Het is niet zo’n hele lastige vraag. Als je ieder weekend gebruikt, en je niet meer kunt amuseren zonder, dan ben je geestelijk afhankelijk van XTC. Zo simpel is het.

Waar je je naast de vraag of je verslaafd bent misschien vooral mee bezig zou moeten houden is dat je wekelijkse gebruik zwaar schadelijk is voor je hersenpan, zeker met de hoeveelheden die je gebruikt (neem aan dat je 2x 240 mg per weekend bedoelt, dat is absurd veel).

Gun je brein een beetje rust, het beste ding moet in jouw geval nog zowat een leven lang mee. MDMA/XTC is neurotoxisch en het wordt niet voor niets aangeraden om drie maanden te wachten tussen ieder gebruik en de dosis te beperken tot max. 1.5 mg per kg lichaamsgewicht. Dat is dus niet (bepaald) 2x 240 mg per week.
D
Don_JuanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Jeetje man per keer dus bijna 500mg ? Ik zou niet meer bij zinnen zijn :fearscream:

Achja, ik mag niks zeggen erover, ik drink teveel.


Met 150-180mg heb ik genoeg aan voor een half nachtje.
P
PinkUnicorn013Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik ben ook al wel wat gewend, maar ben er niet echt trots op
D
Don_JuanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Snap ik.

Ik heb ook zon periode gehad op jongere leeftijd, veel harddrugs 2 zomers lang.

Ik zelf zou gaan halveren met wat je nu doet.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hoi PinkUnichorn013. Zoals Roze Olifant hierboven al zei is een geestelijke verslaving mogelijk. Dat je dus zonder drugs niet meer uit wil en kan gaan zonder lol te hebben.
Dat gezegd hebbende is 3x xtc nemen in elk weekend echt heel erg veel en heel erg ongezond. Maar echt heel erg ongezond.
Lees de info in deze link alsjeblieft goed door, is belangrijke info voor “veilig” xtc gebruik.

https://drugsforum.nl/threads/mdma-xtc-handleiding.61333/

Het advies dat ik je echt op je hart wil drukken is geen xtc / mdma te nemen voorlopig. Neem minimaal een half jaar pauze van drugs. Je bent echt je hersenpan aan het frituren. De (blijvende) hersenschade merk je niet gelijk maar kan pas over jaren merkbaar worden.
Tis moeilijk nu je jezelf aangewend hebt elke x te grbuiken maar denk aan jezelf aub!
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#8
Niet om lullig te doen, maar volgens mij heb je eerder om advies gevraagd en heb je goed advies gekregen van meerdere personen. Doe er nou wat mee! (:
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#9
PinkUnicorn013 zei:
Hoi, ik weet dat dit een best lastige vraag is... maar 't speelt even in mijn hoofd.
Nu is mij vraag of ik verslaafd ben aan XTC.
Ik gebruik elk weekend (Vrijdag, zaterdag, Zondag) XTC, meestal 2x 240mg.
Ik ben 18 jaar, 67kg, 185cm
Klik om te vergroten...
Wat wil je precies @PinkUnicorn013 ?
In je vorige topic gaf je aan de 3 maanden regel te gaan volgen. Wordt het geen tijd om hulp te gaan zoeken voor je gebruik?
Q
QuinnLid
01-01-2024, 00:00
#10
Hey broeder, ik zou als ik jou was meer een wisseling erin gooien en ff stoppen met in contact komen van je dealer. geef je moneys ff uit aan iets anders. je tolerantie bouwt nu heel erg op ( omdat je je al niet aan de 3 maanden regel houdt ) en je xtc gebruikt alsof het bier is. onthoudt wel het blijft een chemical dus het blijft invloed hebben op je lichaam.

wat je kan doen is het een keer mixen door bijvoorbeeld te feesten op iets anders dan je pilletje. xtc te pakken. gebruik soms als een instead 4-fa, mdat, 2cb, benzo of de standard dingen zoals een lijnt sos,keta,speed. dan bouwt die tolerantie voor xtc al iets minder op maar dan zou je dit ook niet als een idioot moeten gaan gebruiken.

Get some help thats for sure. maybe heb het met je ouders over ( als ze iets weten ). broers, zussen, vrienden. andere mensen zijn altijd happy to help
P
PinkUnicorn013Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik durf het niet aan te kaarten...
Ik heb hier nog een zakje met 6 pillen en heb de neiging er vanavond weer een of twee te pakken.
Q
QuinnLid
01-01-2024, 00:00
#12
PinkUnicorn013 zei:
Ik durf het niet aan te kaarten...
Ik heb hier nog een zakje met 6 pillen en heb de neiging er vanavond weer een of twee te pakken.
Klik om te vergroten...
idk wat je voor je pilletjes betaald maar spoel ze gewoon door de wc.

bewerking :
heel veel ouders vinden het lastig en klote maar accepteren het wel. als je het ooit gaat zeggen moet je erbij zeggen: dat je het deelt omdat je niet wilt dat het slecht gaat en dat je ermee wilt laten zien dat het niet geheimzinnig gebruikt en als een idioot ( ook al is dat wel nu het geval ).

-beter open ergens over zijn en mensen op de hoogte houden zodat ze je kunnen helpen dan het een geheim houden mogelijk keer overdoseren je klote voelen bad gaan alleen zijn depressie krijgen nog meer naar de klote gaan doordat je denkt depressie weg te kunenn slikken met pillen en vervolgens 1 grote dip krijgt mogelijk dood wilt ( heb het zien gebeuren jongen, die man was te laat )
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#13
@PinkUnicorn013
Uit oprechte interesse: wat voel jij nou precies nog als je xtc neemt? Love gevoel zeker niet (meer) bij zo frequent gebruik en hoge doseringen. Wat voel je dan als het “werkt”? Wat voel je in je lijf? Wat voel je mentaal?
En hoe voel jij je door de weeks tussen de weekenden door als je niet gebruikt? Qua moeheid, qua mentale gestel? Snel geirriteerd of geen zin in dingen?
C
Chr0nicLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik vind dit verhaal een beetje lastig te geloven. Dit zijn bizarre hoeveelheden. Als ik het dus goed begrijp gebruik je 3x per week XTC, per dag 480mg dus 1440mg per week????? :sweatsmile:
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Van de 7 dagen 3 dagen een halve gram M in je gezicht duwen dan ben je wel verslaafd ja.

Het goeie nieuws is dan wel het feit dat M niet lichamelijk verslavend is, dus geen zware afkickverschijnselen.

Wel kan ik me voorstellen dat je in een zwart weekendgat valt als je stopt met je gebruik, anyway dat was bij mij het geval in de jaren 90. Gelukkig had ik toen al heel snel een andere hobby gevonden (karpervissen).
P
PinkUnicorn013Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Quinn zei:
idk wat je voor je pilletjes betaald maar spoel ze gewoon door de wc.
Klik om te vergroten...

Ik betaal voor de Groene Whatsapp's (240MG) modknip (geen prijzen noemen)
Voor de Grijze Philip Plein (250MG) betaal ik modknip (geen prijzen noemen)
(Ik gebruik die 2 sinds ik begon met XTC)

Quinn zei:
Beter open ergens over zijn en mensen op de hoogte houden zodat ze je kunnen helpen dan het een geheim houden mogelijk keer overdoseren je klote voelen bad gaan alleen zijn depressie krijgen nog meer naar de klote gaan doordat je denkt depressie weg te kunenn slikken met pillen en vervolgens 1 grote dip krijgt mogelijk dood wilt ( heb het zien gebeuren jongen, die man was te laat )
Klik om te vergroten...

Ten eerste: Wow, zal nog wel in je hoofd ronddwalen en is heel verschrikkelijk om zoiets mee te maken, Sorry 'bout that dude.

Quinn zei:
heel veel ouders vinden het lastig en klote maar accepteren het wel. als je het ooit gaat zeggen moet je erbij zeggen: dat je het deelt omdat je niet wilt dat het slecht gaat en dat je ermee wilt laten zien dat het niet geheimzinnig gebruikt en als een idioot ( ook al is dat wel nu het geval)
Klik om te vergroten...

Ik ben van plan het te vertellen maar doe dit liever met beide ouders... Mijn ouders zijn gescheiden en het is nogal lastig die 2 bij elkaar te krijgen, zelfs als het om zo iets zou gaan.

Chronic303 zei:
Ik vind dit verhaal een beetje lastig te geloven. Dit zijn bizarre hoeveelheden. Als ik het dus goed begrijp gebruik je 3x per week XTC, per dag 480mg dus 1440mg per week????? :sweatsmile:
Klik om te vergroten...

Ja, dit is inderdaad voor sommige niet te geloven, maar het is nou eenmaal wel zo.
Zoals ik al vertelde in een van mijn eerdere berichten ben ik er niet trots op maar doe ik het toch...

De Dunne zei:
@PinkUnicorn013
Uit oprechte interesse: wat voel jij nou precies nog als je xtc neemt? Love gevoel zeker niet (meer) bij zo frequent gebruik en hoge doseringen. Wat voel je dan als het “werkt”? Wat voel je in je lijf? Wat voel je mentaal?
En hoe voel jij je door de weeks tussen de weekenden door als je niet gebruikt? Qua moeheid, qua mentale gestel? Snel geirriteerd of geen zin in dingen?
Klik om te vergroten...

Ik voel me tijdens gebruik echt top!
Ik vond het zelf ook raar, en misschien ook de reden dat ik op deze manier gebruik maak van een drug als XTC, hiermee bedoel ik meerdere pilletjes op een avond, meerdere dagen achter elkaar.

Het love gevoel heb ik nog wel bij gebruik maar het is niet het maximale van wat ik gewend ben van eerdere XTC avondjes (Wat me vrijwel logisch lijkt)

Hoe ik me nu voel? Ik heb niet gebruikt en voel me wonder boven wonder relaxed.
Heb een paar momentjes gehad dat ik wat pijn in de maag/blaas had, maar dit zullen de chemicaliën van de X zijn.
Het is hier nog de hele week kermis in Tilburg en heb er vandaag van 13:00 tot 18:00 rondgelopen met een paar vrienden.
Misschien dat ik morgen opeens kotsmisselijk ben, maar dat moeten we nog even afwachten.

acht.zes zei:
Van de 7 dagen 3 dagen een halve gram M in je gezicht duwen dan ben je wel verslaafd ja.

Het goeie nieuws is dan wel het feit dat M niet lichamelijk verslavend is, dus geen zware afkickverschijnselen.

Wel kan ik me voorstellen dat je in een zwart weekendgat valt als je stopt met je gebruik, anyway dat was bij mij het geval in de jaren 90. Gelukkig had ik toen al heel snel een andere hobby gevonden (karpervissen).
Klik om te vergroten...

Zoals ik al zei voel ik me echt goed en geen enorme kater en/of klachten.
XTC werkt bij iedereen anders, en ik ben iemand die er waarschijnlijk wat beter tegen kan, is wel fijn maar is ook wat minder omdat ik meer gebruik als ik 'Er goed tegen kan'

Bedankt voor alle reacties, en sorry voor mijn late reactie.

❤
M
MalafideLid
01-01-2024, 00:00
#17
Heb ook jaren lang xtc misbruikt. Tot op een gegeven moment de katers te erg werden. Kon soms na een avond xtc gewoon 3 dagen he-le-maal verrot zijn. Voelde alsof ik mijn lichaam moest meeslepen.

Ook gewoon als ik de pillen zag voordat ik ze nam al helemaal misselijk werd.

Ook dagenlang een heel raar soort hoofdpijn. Volgens mij heb ik mijn hersenpan goed gefrituurd in die jaren.

Het helemaal kapot zijn en de misselijkheid die ik voelde als ik er al aan dacht heeft mij laten stoppen. Wel na een paar jaar pas.
M
MalafideLid
01-01-2024, 00:00
#18
Het heeft mij trouwens wel doen stoppen met blowen. Heb hier wel eens gelezen dat ik niet de enige ben daarmee.

De hasj en wiet sloeg na de eerste keer xtc nooit meer hetzelfde in. Na een paar hijzen werd ik al helemaal paranoia en kreeg serieuze angstaanvallen. Ik moest er wel mee stoppen, dat was gewoon niet lekker meer.

Dat is dan het enige wat er aan goeds uit gekomen is.
T
Timmie60Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Malafide zei:
Het heeft mij trouwens wel doen stoppen met blowen. Heb hier wel eens gelezen dat ik niet de enige ben daarmee.

De hasj en wiet sloeg na de eerste keer xtc nooit meer hetzelfde in. Na een paar hijzen werd ik al helemaal paranoia en kreeg serieuze angstaanvallen. Ik moest er wel mee stoppen, dat was gewoon niet lekker meer.

Dat is dan het enige wat er aan goeds uit gekomen is.
Klik om te vergroten...
Verder wel gevolgen van het jaren lange misbruik? Ben nieuwsgierig,kan zelf niet goed inschatten hoe schadelijk het mou echt is
M
MalafideLid
01-01-2024, 00:00
#20
Timmie60 zei:
Verder wel gevolgen van het jaren lange misbruik? Ben nieuwsgierig,kan zelf niet goed inschatten hoe schadelijk het mou echt is
Klik om te vergroten...

Ja het korte termijn geheugen is gewoon echt aangetast. Dat was al nooit heel geweldig maar nu is het echt 0,0 vergeet gewoon alles

Dat is zeker wat aangetast is. Verder heb ik een tijd last van mijn nieren gehad maar dat is voorbij.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."