Ben al echt een hele tijd verslaafd aan Red Bull, als ik 1 dag zonder zit kan ik eigenlijk niet verlangen naar een dag met Red Bull. Ik ga ook liever voor het merk Red Bull, dan goedkopere merken. De smaak vind ik altijd tegenvallen van die goedkopere merken, ghehe. Voor ik naar werk of school ga heb ik liever sowieso 1 blikje op voorraad thuis om die op te drinken voor ik echt weg ga. Als ik weg ga, stop ik 9 van de 10 keer bij een winkel om te kijken hoeveel ik zal halen voor deze dag. Een ochtend zonder Red Bull te beginnen vind ik zeer frustrerend, maar op sommige dagen juist niet en kan ik weer prima zonder Red Bull voor een aantal dagen.
Gezien het me uiteraard klauwen vol met geld kost, ga ik vanavond cold turkey stoppen met Red Bull. Ik heb nog precies 1,5 blik (ijskoud uiteraard) staan die ik ga opdrinken voor het slapen gaan. Slapen met Red Bull stelt voor mij niks voor, het slapen ook niet, maar het wakker worden wel. Helemaal als ik me dan nog 1x omdraai. Dan heb ik direct last van hoofdpijn, nekpijn, rugpijn en een zeer brak gezicht.
Het leuke is dat ik zonder Red Bull ook productief kan zijn, alert en gefocust. Dit is ook bewezen; met of zonder cafeïne in de ochtend, je bent even alert. Ik drink het trouwens het liefst de hele dag door, dus in kleine slokjes (enorm slecht voor me tanden dan wanneer je het in 1 keer weg drinkt). Ik ben pas 20 jaar en heb onlangs (toen was ik ook nog 20), m'n 1e gaatje gehad. Heb ik eigenlijk nog mazzel mee gehad, want voorheen was ik juist verslaafd aan Coca Cola. Ik dronk op z'n gemak 2 liter per dag, gedurende de dag. Die verslaving is overgegaan in een Red Bull verslaving, vermoed ik. Ik werk namelijk veel en naar Red Bull grijpen is dan wel graag iets dat ik doe.
Mochten mensen tips hebben, laat het weten? Ik ga vanavond m'n Red Bull drinken, Cola weggooien en cold turkey stoppen. Heb wel weer een slecht moment uitgekozen, want aankomende week moet ik sowieso iedere dag werken, maar zijn het helaas geen lange dagen, ik verwacht dus veel verveling.
En als je me wilt volgen betreft dit, dat mag, lijkt me ook wel leuk. Ik zal wel blijven posten betreft het afkicken als mensen dit ook graag willen. Ik zou het ook wel leuk vinden als andere hun mening vertellen over een cafeïne verslaving. Zelf vind ik het eigenlijk niet echt iets bijzonders als je het vergelijkt met een andere drug verslaving zoals cocaïne, GHB of iets dergelijks. Kan zijn dat andere hier anders over denken. ;p
Leuke is dat ik een hekel heb aan mensen die koffie drinken. Iedere dag weer die vieze warme koffie smaak en de koffie lucht die uit iemands mond komt. Iedere pauze op werk koffie drinken met collega's. Terwijl ik er niet ver naast zit met m'n Red Bull.
![:sweatsmile:]()