Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWaarom methadon verkopen?

Waarom methadon verkopen?

17 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#1
het komt heel veel voor dat heroine verslaafden hun methadon verkopen.
Voor een niet gebruikende buitenstaander kan dit als onbegrijpelijk overkomen. Punt is dat een heroine verslaafde altijd heroine boven methadon verkiest. Methadon geeft enkel in hele hoge dosering een roes, en dan nog niet als die van heroine. De heroine roes is veel sterker en prettiger. Daarom nemen veel gebruikers minder methadon dan hun wordt voorgeschreven zodat ze van de rest heroine kunnen kopen. Verwerpelijk maar wel begrijpelijk. De meeste heroine verslaafden hebben altijd geld tekort, en als zij dan methadon in bezit hebben wat omgezet kan worden in heroine dan is de keus snel gemaakt.
Komt zelfs veel voor dat de verslaafde methadon verkoopt die hij later in de week of maand zelf echt nodig heeft. Dit toont maar weer aan dat heroine verslaafden vooral op de korte termijn denken, aan morgen denken is vaak een luxe. Als men voor vandaag zijn portie maar kan bekostigen dan is men vaak al een gezegend mens.

Klinkt onbegrijpelijk, maar dat is een heroine verslaving in feite ook.
Veel succes,
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#2
wat een ellende. drank kun je gelukkig(en juist niet) in de winkel kopen.

dat is ook het grote nadeel, als je gemakshalve gebruik maakt van supermarkten om je proviant in te slaan is het vermijden van alcohol wat moeilijker dan heroine. dat is erg lastig als je er van af wilt blijven.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#3
leveldesigner zei:
Klopt helemaal, als heroine verslaafde ben je best jaloers op alcoholisten. Omdat dat gewoon verkrijgbaar is, tegen een redelijke prijs, en nog belangrijker, ALTIJD top kwaliteit en de juiste hoeveelheid. Maar wil je eenmaal afkicken, dan is alcohol inderdaad amper te ontlopen. Je komt t dan overal tegen, juist wanneer je t niet wilt zien.
Klik om te vergroten...

Hier ben ik het als niet meer drinkende alcoholist niet mee eens.
En wel hierom:
Als alcoholiker heb je niet genoeg aan een kratje. Voor een hèle dag door te moeten komen in een prettige roes nou ja, dat kost behoorlijk wat!
De zienswijze van jalouzie van een junk op een alcoholist, dit lijkt me erg lastig om te kunnen beoordelen. Ikzelf heb nooit heroïne gebruikt, ik ken de roes dus niet. (Houwen zo)
Maar een alcoholist die zijn dagelijkse portie niet krijgt?
Hoe denk je, dat hij zich voelt? Alweer lastig in vergelijk, maar uit eigen ervaring weet ik dat ook ik zeer veel inzet had in het verkrijgen van die zooi....
In de kliniek zat ik tussen mensen, die vochten om van het bruin af te komen.
En pijn leden ze, deze medemensen!
En ik?
Ik was er beslist niet veel beter aan toe.
Zoals ik hier vaker lees, een verslaafde is en blijft een verslaafde.
Alleen het middel verschilt.
Qua afkick zijn alle in weze gelijk.
Je moet iets afleren, ontwennen, wat je een kick geeft.
Een gokkast, een fles, folie, alles is hierin van eenzelfde fundament afkomstig.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Die gratis heroineverstrekking is hier nou niet echt een succes geweest.

De proef was met syntetische heroine, en die was schijnbaar enorm verwoestend voor je longen, zo deed buurman junk mee aan die proef, maar die is er mee moeten stoppenwant zijn longcapaciteit holde rap achteruit tot ongeveer 5% en hield er ook nog een chronisch ontstoken slokdarm aan over.

@Yceman224
Volgens mij wordt er alleen maar gesteld dat alcohol overal ruim verkrijgbaar is en nog te betalen. En te betalen is het. 24 flessen 33 cl Oetinger kost 7,50, en dan ben je veel en veel goedkoper uit dan zeg, coke en heroineverslaafden.
Jammer voor mensen als jij is dat als je eenmaal afgekickt bent je constant geconfronteerd blijft worden met alcohol in de supermarkt, reclames en dergelijke.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#5
acht.zes zei:
Die gratis heroineverstrekking is hier nou niet echt een succes geweest.

De proef was met syntetische heroine, en die was schijnbaar enorm verwoestend voor je longen, zo deed buurman junk mee aan die proef, maar die is er mee moeten stoppenwant zijn longcapaciteit holde rap achteruit tot ongeveer 5% en hield er ook nog een chronisch ontstoken slokdarm aan over.

@Yceman224
Volgens mij wordt er alleen maar gesteld dat alcohol overal ruim verkrijgbaar is en nog te betalen. En te betalen is het. 24 flessen 33 cl Oetinger kost 7,50, en dan ben je veel en veel goedkoper uit dan zeg, coke en heroineverslaafden.
Jammer voor mensen als jij is dat als je eenmaal afgekickt bent je constant geconfronteerd blijft worden met alcohol in de supermarkt, reclames en dergelijke.
Klik om te vergroten...
acht.zes zei:
Die gratis heroineverstrekking is hier nou niet echt een succes geweest.

De proef was met syntetische heroine, en die was schijnbaar enorm verwoestend voor je longen, zo deed buurman junk mee aan die proef, maar die is er mee moeten stoppenwant zijn longcapaciteit holde rap achteruit tot ongeveer 5% en hield er ook nog een chronisch ontstoken slokdarm aan over.

@Yceman224
Volgens mij wordt er alleen maar gesteld dat alcohol overal ruim verkrijgbaar is en nog te betalen. En te betalen is het. 24 flessen 33 cl Oetinger kost 7,50, en dan ben je veel en veel goedkoper uit dan zeg, coke en heroineverslaafden.
Jammer voor mensen als jij is dat als je eenmaal afgekickt bent je constant geconfronteerd blijft worden met alcohol in de supermarkt, reclames en dergelijke.
Klik om te vergroten...

Je hebt gelijk.
Ik zie in dat een heroïne verslaving over het algemeen inderdaad veel prijziger zal zijn, dan een alcoholverslaving.
Ik weet niet wat een heroïne gebruiker zoal per dag nodig heeft, ik ga ervan uit, dat ook hierin verschillen zitten, maar een alcoholist die 1 a 2 flessen wodka per dag wegtikt, en die zijn er, dat is óók niet goedkoop meer te noemen...En idd, de eerste jaren na het stoppen met drinken is het overal tegenkomen van flessen drank erg vervelend te noemen.
Het is, en blijft altijd oppassen, ook nu na bijna 20 jaren niet meer drinken zet ik geen stap over de drempel van een café of terras in de zon.
Soms, als ik ergens een aparte soort zwaar bier zie staan, dan bekruipt me de gedachte van: hiervan moet ik nu even wat kratten reserveren, en laten wegzetten, dan zet ik die later.. .ergens goed verstopt...enz.
Ergo: je bent er een, en blijft er een. Alleen toegeven, daar kan je iets tegen doen.
De ziekte die verslaving heet dus niet.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#6
@Yceman224
Je hebt als alcoholist uiteraard wel keus hoe duur je het maakt. Maar voor de low budget alcoholist hebben ze het zwerversbier uitgevonden (zo goedkoop mogelijk bier met zo hoog mogelijk alcoholpercentage, standaard geleverd in halve liter blikken)

Overigens heeft de speed/GHB junk het financieel ook redelijk gemakkelijk.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#7
acht.zes zei:
@Yceman224
Je hebt als alcoholist uiteraard wel keus hoe duur je het maakt. Maar voor de low budget alcoholist hebben ze het zwerversbier uitgevonden (zo goedkoop mogelijk bier met zo hoog mogelijk alcoholpercentage, standaard geleverd in halve liter blikken)
Klik om te vergroten...

Hee....daar heb ik nog nooit van gehoord...En meteen word ik nu nieusgierig!
Maar verder ga ik natuurlijk niet.
Is dat het merk, zwerversbier?
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Nee geen merk,

Maar elke zichzelf respecterende grote brouwerij heeft wel een aantal uiterst goedkope hoog-alcoholische halveliterblikken in zijn assortiment, bijvoorbeeld Atlas, Bavaria 8.6 extra strong, Amsterdam Navigator, Alfa Superstrong, Gulpener Gladiator, enzovoort.
Halve liters dus van onder de euro per stuk met alcoholpercentages boven de 10%., en dat soort bier wordt ook wel 'zwerversbier' genoemd in de volksmond.
T
Twirley BirdLid
01-01-2024, 00:00
#9
Is gewoon het goedkoopste bier. Dacht iets gladiotor met hoog alcohol percentage.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Bij 'echt' speciaalbier staat de smaakbeleving toch wel voorop bij de ontwikkeling. De goedkoopste speciaalbieren in Nederland liggen net boven de euro voor 30cl. Bij zwerversbier is de smaakbeleving een ondergeschoven kindje, lage prijs in combinatie met hoog alcoholpercentage is dan belangrijk.

Maar goed, om weer on-topic te komen:
Hier is het gebruikelijk dat je als verslaafde alleen een gebruikersdosering methadon per keer meekrijgt om doorverkopen tegen te gaan. Zo moet buurman junk 7 dagen in de week 3 keer per dag naar het plaatselijke gezondheidscentrum om in zijn behoefte te voorzien.
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#11
new-kids-geburtstag-16.jpg
Dit noemen wij altijd zwervers bier :tearsofjoy:
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#12
Klopt helemaal, als heroine verslaafde ben je best jaloers op alcoholisten. Omdat dat gewoon verkrijgbaar is, tegen een redelijke prijs, en nog belangrijker, ALTIJD top kwaliteit en de juiste hoeveelheid. Maar wil je eenmaal afkicken, dan is alcohol inderdaad amper te ontlopen. Je komt t dan overal tegen, juist wanneer je t niet wilt zien.
B
BezorgdiemandLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mijn zus is verslaafd, en is nu voor de derde of vierde keer aangemeld voor de methadonverstrekking. De laatste keer is ze eruit gezet nadat was gebleken dat ze de potjes verkocht aan anderen, om vervolgens van de opbrengst bruin te kopen.

Wat ik als niet gebruiker niet begrijp is waarom men dit doet? Eerst wil men koste wat kost in de methadonverstrekking omdat men een ander leven wil. En vervolgens gebeurd er...... niets. Nada noppes ander leven.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#14
Een nuchter leven is niet voor iedereen.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#15
en je kunt makkelijker bruin kopen als je naast je andere inkomsten ook nog methadon kan verkopen. hadden ze een jaar of wat geleden niet eens ooit een proef met heroineverslaafden gewoon heroine te geven in een speciaal verstrekpunt?

volgens mij leek dat succesvol, maar gingen de proefpersonen tussendoor ook nog drinken en spuiten.

hoe dan ook, zo'n verslaving blijft hardnekkig.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#16
Waarschijnlijk vond ze het nuchter zijn niet zo fijn. Dit lijkt mij een beetje vergelijkbaar met mooie plannen maken die lastiger lijken zodra je ze uitvoert, dan wordt is de motivatie achter die mooie plannen opeens een stuk verder te zoeken.
J
JackHerrerLid
01-01-2024, 00:00
#17
Tja.. lastig. Heroïne verslaafde doen alles om aan geld te komen.
Waarschijnlijk wil ze echt van die troep af alleen dit is gewoon heel moeilijk. Eens een verslaafde is altijd een verslaafde. De keus is aan de persoon zelf of ze een gebruiker of niet wil zijn.

Ik zou het er eens rustig in een vertrouwde omgeving met je zus erover hebben. En haar steunen zoveel je kan. Van een heroïne verslaving afkomen is geen pretje.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#18
MeejheM zei:
hadden ze een jaar of wat geleden niet eens ooit een proef met heroineverslaafden gewoon heroine te geven in een speciaal verstrekpunt?
Klik om te vergroten...
Gebeurt inderdaad nog steeds. Om de junkies van de straat te houden.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."