#1
Gebruik van een "middel" van bv koffie tot heroine of gamen sex etc is voor de meeste mensen geen gevaar.
Maar bij een sommige voelt dat middel zo fijn dat het je normale beloningssysteem langzaam veranderd, de gezonde manier om met alles mate van dingen te kunnen genieten.
Het "middel" krijgt nu een functie om met dingen / gebeurtenissen in jouw leven om te gaan. Ben je verdrietig zal je snel aanleren dat je middel je vrolijk maakt. Is het vrijdag 17:00 en je denkt weekend! en wil je het nog meer voelen en daar is je middel weer.
Zo wordt je gezonde manier van denkpatronen langzaam vervangen door misbruik van je middel.
Vaak komen er psygische klachten of stoornissen etc pas te laat in beeld.
Waardoor je al ongemerkt niet meer kan stoppen al denk je dat het allemaal reuze meevalt want je wil met je middel je problemen gaan oplossen, zo denkt je nieuwe brein ipv dat je je probleem zo oplost! En dat werkt heel vaak prima. Als je maar niet je klote voelt of ongemak ervaard.
Belonen / vluchten / niet willen voelen komt dan voor al je nieuwe problemen of heftige gebeurtenissen.
Tot dat het middel de grote oorzaak van je problemen over heeft genomen en je niet meer zonder kan wamt het is jouw manier geworden om met het leven om te gaan. En ga je dan pas nadelen ervaren! Je bent verslaafd geworden.
Soms kan je middel wel missen maar je vervangt het dan met een nieuw middel! Dit heet een crossaddiction en gebeurd bij bijna iedereen. Ok je bent net optijd geweest om zelfstandig te stoppen waar dat middel je leven niet kapot maakt. Maar je moet wel een nieuw hebben om die plaats weer in te vullen.
Verslaving is een ziekte, erfelijk en vaak ontwikkel je gevoeligheid/klachten al voor dat ergens verslaafd aanraakt.
Ik ben vannaf mijn 15e al verslaafd geworden allerlei substanties maar ook gokken, coca cola etc.etc.
Ik kan niet met mate genieten van iets wat me zo'n kick geeft. Dan is het alles of niks.
1 is teveel en 100 is niet genoeg!!!
Denk daar aan als je dingen nu misschien herkend bij je zelf of het gedrag bij je zelf ervaard.
De meeste gebruikers hebben geluk en gebruiken middelen met mate.
Voor mensen zoals ik en misschien jij ook begint herstel pas als je erkend dat je verslaafd bent en de rest van je leven dit zal zijn. En het altijd kan terug komen in welke vorm dan ook.
Ik heb jaren lang maar wat aangerommeld met ambulante hulp bij verslavingsinstanties, psychologen huisartsen etc om mijn omgeving te laten zien dat wel opgelost word.
Na 20 jaar met een periode van jaren geen echt misbruik of geen middel tussendoor ben ik alles kwijt geraakt door een cocaine verslaving na jaren clean te zijn geweest. Toen heb ik de beste keuze gemaakt door te kiezen voor opname in een verslavingskliniek waar ik pas alles ging begrijpen hoe het werkt in mijn brein en lichaam.
Ik heb het in 3 maanden van 9 tot 5 aan therapie behandeling meer geleerd dan de 15 jaar daar voor. Maar toch weer na bijna 2 jaar clean te zijn kwam het weer terug in ander gedrag en zakte ik weer door het ijs. Ik had inmiddels een leuk appartementje, vaste baan en alles wat je nodig hebt om redelijk zorgeloos te leven. Tot dat er iets in leven gebeurd wat je je leven vergoed veranderd.
En dan is daar weer je vriend een nieuw middel om weer met dat om te gaan.
Maar ik weet nu wel wat voor mij werkt en ik dat ik met alleen met opname weer mijn verslaving ga overwinnen!
Dit is mijn ervaring met de ziekte verslaving etc. Voor iedereen werkt het vaak weer iets anders maar de ziekte verslaving is er altijd ook al ben je jaren clean!
Genezing ervan bestaat niet!
Er zijn diverse opties voor je om er van te herstellen en te leven zoals je dat voor je ziet.
Suc6 als je worsteld en vecht voor een vrij leven! Dat gun je je zelf toch na allemaal ellende!
Als je iets wilt vragen of info wil is dat no problem!
Heel veel statements zonder onderbouwing. Ook spreek je jezelf tegen wat betreft genetisch bepaald/ erfelijkheid en het feit dat toen je leven beter werd deze erfelijkheid ineens onderdrukt totdat er iemand langskwam?
Je hebt het antwoord al gegeven. Toen je thuis situatie normaliseerde deed je dat zelf ook.
