#1
Hoi mevrouw Lannister,
Ik ben bezig met gecontroleerd gebruik van blowen(en vele andere middelen). Ik heb 19 jaar volop dagelijks geblowd en wilde dat niet meer. Ik wilde het ook niet "nooit" meer doen. Dus rook ik sindsdien 1x per week wat in mijn ogen dus gecontroleerd gebruik is.
Als je hier klikt dan kan je lezen dat ik, ondanks alle adviezen, toch wekelijks ben blijven blowen maar dus niet meer dagelijks. Het bevalt me tot nu toe best wel goed. Maar toen ik afgelopen vrijdag even slecht nieuws kreeg (mijn contract wordt in oktober niet verlengd door lange ziekte periode) had ik het wel echt even moeilijk. Maar heb toch die dag afgewacht en ben pas mijn gebruikelijke zaterdag gaan blowen.
Nu ik de laatste tijd veel over verslaving lees en mee discussieer (op dit forum vooral) bedacht ik me dat ik dit ook eigenlijk met speed en coke gedaan heb. Rond mijn 19 a 20ste gebruikte ik zeker 3 jaar lang bijna 3 a 4 dagen in de week speed. Ik sliep zeker 1 nacht in de week gewoon helemaal niet en vaak zelfs twee nachten. Ik woog 65 kg terwijl ik 1,91mtr ben (nu ben ik rond 80 kg en nog vinden vele me dun). Toen ik dit zomaar eens zag op een foto, schrok ik zo erg dat ik er acuut mee stopte. Dit lukte voor een paar maanden en begon toen te grijpen naar coke. Elke week zeker een avondje coke genomen en dat voor 4a5 jaar lang. Rond mijn 29ste werd dit veel minder en nu gebruik ik nog steeds zo nu en dan (+-1x p/mnd) coke maar weeg vaak dan ook maar 250mg af en heb daar genoeg aan. In de coke tijd was 1 gr op een avond vaak al te weinig en werd er vaak nog wel wat bijgehaald. Ongelofelijk eigenlijk dat ik nu maar 250mg nodig heb voor een lange gezellige avond. Trouwens, ook nuchter kan ik leuke avonden hebben tegenwoordig. Dit had ik 5 a 6 jaar terug echt niet kunnen bedenken.
In al deze jaren was blowen in mijn ogen niet eens "gebruiken" want dat hoorde er gewoon bij.
Maar nu maak ik alles als nieuw mee omdat ik niet meer blow. Coke zonder blowen is veeel lekkerder, ben ik nu sinds een paar maanden achter. Psychedelica is ook heel anders (niet persee beter) zonder blowen. Ik ben zelfs 2 maanden terug dronken geweest zonder dat ik geblowd had. Allemaal nieuwe ervaringen want wat had dat blowen toch een invloed op alles. Dat heb ik stom genoeg nu pas echt door. Maar ik kan zeggen dat ik nu met alle soorten drug een gecontroleerde gebruiker ben.
Harddrugs gebruik ik al langer (5a6jaar) gecontroleerd maar nu zelfs ook het blowen. Dit had ik 6 jaar terug echt niet kunnen bedenken dat ik gemiddeld 6 dagen in de week helemaal nuchter ben en maar 1x in de week een avondje aan de wiet zit.
De rest (speed, coke, M, Psychedelica enz) gebruik ik niet vaker dan gemiddeld 2x in de maand. Soms een derde keer per maand maar dan vaak psychedelica wat (in mijn ogen) veel minder schadelijk is dan coke en zelfs een gokverslaving.
Zo hierbij mijn ervaring van gecontroleerd gebruik (toch alweer een lang verhaal). Ik hoop jou ervaring te kunnen blijven volgen![:)]()
Ik ben bezig met gecontroleerd gebruik van blowen(en vele andere middelen). Ik heb 19 jaar volop dagelijks geblowd en wilde dat niet meer. Ik wilde het ook niet "nooit" meer doen. Dus rook ik sindsdien 1x per week wat in mijn ogen dus gecontroleerd gebruik is.
Als je hier klikt dan kan je lezen dat ik, ondanks alle adviezen, toch wekelijks ben blijven blowen maar dus niet meer dagelijks. Het bevalt me tot nu toe best wel goed. Maar toen ik afgelopen vrijdag even slecht nieuws kreeg (mijn contract wordt in oktober niet verlengd door lange ziekte periode) had ik het wel echt even moeilijk. Maar heb toch die dag afgewacht en ben pas mijn gebruikelijke zaterdag gaan blowen.
Nu ik de laatste tijd veel over verslaving lees en mee discussieer (op dit forum vooral) bedacht ik me dat ik dit ook eigenlijk met speed en coke gedaan heb. Rond mijn 19 a 20ste gebruikte ik zeker 3 jaar lang bijna 3 a 4 dagen in de week speed. Ik sliep zeker 1 nacht in de week gewoon helemaal niet en vaak zelfs twee nachten. Ik woog 65 kg terwijl ik 1,91mtr ben (nu ben ik rond 80 kg en nog vinden vele me dun). Toen ik dit zomaar eens zag op een foto, schrok ik zo erg dat ik er acuut mee stopte. Dit lukte voor een paar maanden en begon toen te grijpen naar coke. Elke week zeker een avondje coke genomen en dat voor 4a5 jaar lang. Rond mijn 29ste werd dit veel minder en nu gebruik ik nog steeds zo nu en dan (+-1x p/mnd) coke maar weeg vaak dan ook maar 250mg af en heb daar genoeg aan. In de coke tijd was 1 gr op een avond vaak al te weinig en werd er vaak nog wel wat bijgehaald. Ongelofelijk eigenlijk dat ik nu maar 250mg nodig heb voor een lange gezellige avond. Trouwens, ook nuchter kan ik leuke avonden hebben tegenwoordig. Dit had ik 5 a 6 jaar terug echt niet kunnen bedenken.
In al deze jaren was blowen in mijn ogen niet eens "gebruiken" want dat hoorde er gewoon bij.
Maar nu maak ik alles als nieuw mee omdat ik niet meer blow. Coke zonder blowen is veeel lekkerder, ben ik nu sinds een paar maanden achter. Psychedelica is ook heel anders (niet persee beter) zonder blowen. Ik ben zelfs 2 maanden terug dronken geweest zonder dat ik geblowd had. Allemaal nieuwe ervaringen want wat had dat blowen toch een invloed op alles. Dat heb ik stom genoeg nu pas echt door. Maar ik kan zeggen dat ik nu met alle soorten drug een gecontroleerde gebruiker ben.
Harddrugs gebruik ik al langer (5a6jaar) gecontroleerd maar nu zelfs ook het blowen. Dit had ik 6 jaar terug echt niet kunnen bedenken dat ik gemiddeld 6 dagen in de week helemaal nuchter ben en maar 1x in de week een avondje aan de wiet zit.
De rest (speed, coke, M, Psychedelica enz) gebruik ik niet vaker dan gemiddeld 2x in de maand. Soms een derde keer per maand maar dan vaak psychedelica wat (in mijn ogen) veel minder schadelijk is dan coke en zelfs een gokverslaving.
Zo hierbij mijn ervaring van gecontroleerd gebruik (toch alweer een lang verhaal). Ik hoop jou ervaring te kunnen blijven volgen