Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsCoke & bier

Coke & bier

31 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
s
sosaaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Nou eerste sos vrije weekend is een feit. Gewoon thuis gebleven met vriendin en fris gedronken ipv bier . Mis er niet zo veel aan, kan hier wel aan wennen. En zoals hierboven ook wordt gezegd, 1/2 x in de maand drinken en sos is beter voor gezondheid en je geniet er ook meer van
s
sosaaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hallo allemaal,

ik zit de laatste tijd vaak na te denken of ik wel goed bezig ben. Ik heb mijn leven redelijk op orde, heb werk waarvoor ik gestudeerd heb, een vriendin en talloze vrienden. Echter drink ik wel minstens 4 dagen in de week (heel) veel bier en in het weekend wordt er altijd coke gebruikt, vaak met vrienden en soms alleen. Heb dit patroon al een kleine 2 jaar (Ik ben 22) en heb nog nooit ergens last van gehad qua gezondheid of in de problemen gekomen maar ik vraag me toch dingen af. Als ik internet moet geloven ben ik een alcoholist qua hoeveel glazen alcohol er door heen gaan.

Kan ik dit volhouden? Wat zijn de risico’s en is dit erg slecht? En daarnaast zijn er mensen die dit patroon/deze lifestyle herkennen en er wat over kwijt willen?

groeten
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#3
sosaa zei:
Hallo allemaal,

ik zit de laatste tijd vaak na te denken of ik wel goed bezig ben. Ik heb mijn leven redelijk op orde, heb werk waarvoor ik gestudeerd heb, een vriendin en talloze vrienden. Echter drink ik wel minstens 4 dagen in de week (heel) veel bier en in het weekend wordt er altijd coke gebruikt, vaak met vrienden en soms alleen. Heb dit patroon al een kleine 2 jaar (Ik ben 22) en heb nog nooit ergens last van gehad qua gezondheid of in de problemen gekomen maar ik vraag me toch dingen af. Als ik internet moet geloven ben ik een alcoholist qua hoeveel glazen alcohol er door heen gaan.

Kan ik dit volhouden? Wat zijn de risico’s en is dit erg slecht? En daarnaast zijn er mensen die dit patroon/deze lifestyle herkennen en er wat over kwijt willen?

groeten
Klik om te vergroten...
Heel herkenbaar op jouw leeftijd. Ik heb dit ook jaren zo gedaan en (tot op heden) geen nadelige gevolgen ondervonden. Het ging bij mij om sos en/of pep en alcohol.

Maar ik merkte toen ik meer richting de 30 ging, dat de katers erger werden en dat de high minder was. Daarbij voelde mijn lichamelijke en geestelijke gezondheid zwakker en ging het gebruik ook een beetje aan mijn geweten knagen (het gevoel dat ik geen respect had voor het leven). Dus ben er toen ook in die mate mee gestopt. Ik had er in die hoge frequentie geen zin meer in en het ging steeds minder toevoegen aan mijn leven (wat het absoluut jaren lang wél heeft gedaan!). Echter, ik ben van mening dat echt stoppen niet bestaat en dat af en toe een uitspatting een mens veel goed kan doen!

Daarom voor mij nu met mate gebruik van sos, pep en alcohol. Het geeft mij een stuk meer tijd om ook de andere leuke en mooie dingen in het leven te doen!
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#4
Elke week aan de SOS ga je sowieso fysieke klachten aan over houden. Denk aan je neus, longen, bloedvaten en hart bijvoorbeeld. Daarnaast gaat je fysieke conditie naar de klote op deze manier.
s
sosaaLid
01-01-2024, 00:00
#5
John Trap zei:
Heel herkenbaar op jouw leeftijd. Ik heb dit ook jaren zo gedaan en (tot op heden) geen nadelige gevolgen ondervonden. Het ging bij mij om sos en/of pep en alcohol.

Maar ik merkte toen ik meer richting de 30 ging, dat de katers erger werden en dat de high minder was. Daarbij voelde mijn lichamelijke en geestelijke gezondheid zwakker en ging het gebruik ook een beetje aan mijn geweten knagen (het gevoel dat ik geen respect had voor het leven). Dus ben er toen ook in die mate mee gestopt. Ik had er in die hoge frequentie geen zin meer in en het ging steeds minder toevoegen aan mijn leven (wat het absoluut jaren lang wél heeft gedaan!). Echter, ik ben van mening dat echt stoppen niet bestaat en dat af en toe een uitspatting een mens veel goed kan doen!

Daarom voor mij nu met mate gebruik van sos, pep en alcohol. Het geeft mij een stuk meer tijd om ook de andere leuke en mooie dingen in het leven te doen!
Klik om te vergroten...
Ja oké het geeft mij ook veel plezier en gezelligheid wat ook belangrijk is. Maar wat je zegt geloof ik meteen dat dit na een aantal jaren toch wel anders gaat worden. Het beste is wellicht om het toch binnenkort wat af te gaan bouwen. Bedankt voor je reactie
s
sosaaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ganggang💯 zei:
Elke week aan de SOS ga je sowieso fysieke klachten aan over houden. Denk aan je neus, longen, bloedvaten en hart bijvoorbeeld. Daarnaast gaat je fysieke conditie naar de klote op deze manier.
Klik om te vergroten...
Had het daar laatst over met vrienden maar er werd door velen gedacht dat met alleen weekenden het wel mee viel. Heb je dit zelf ervaren als ik vragen mag?

edit; heeft de alcohol minder schadelijke effecten dan sos denk je?
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#7
sosaa zei:
Had het daar laatst over met vrienden maar er werd door velen gedacht dat met alleen weekenden het wel mee viel. Heb je dit zelf ervaren als ik vragen mag?
Klik om te vergroten...
Niet alleen SOS maar wel met elk weekend harddrugs gebruiken. Of bijna elk weekend. Heb ik zeker zo'n 3-4 jaar volgehouden.

Je bent er nu nog op tijd bij. Probeer eens een half jaar het maar 1 keer per maand te doen. Als je dat niet lukt dan zou ik toch eens dieper gaan nadenken over de reden dat je gebruiken moet.
s
sosaaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ganggang💯 zei:
Niet alleen SOS maar wel met elk weekend harddrugs gebruiken. Of bijna elk weekend. Heb ik zeker zo'n 3-4 jaar volgehouden.

Je bent er nu nog op tijd bij. Probeer eens een half jaar het maar 1 keer per maand te doen. Als je dat niet lukt dan zou ik toch eens dieper gaan nadenken over de reden dat je gebruiken moet.
Klik om te vergroten...
Doet harddrugs meer dan de alcohol denk je?
Duidelijk verhaal dit zal idd eens een goede zijn. De reden dat het elke week gebeurd is dat ik gewoon met dezelfde mensen ben waarbij het gebruik gewoon standaard is wanneer we bij elkaar zitten
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#9
sosaa zei:
Doet harddrugs meer dan de alcohol denk je?
Duidelijk verhaal dit zal idd eens een goede zijn. De reden dat het elke week gebeurd is dat ik gewoon met dezelfde mensen ben waarbij het gebruik gewoon standaard is wanneer we bij elkaar zitten
Klik om te vergroten...
Geen idee wat meer schade doet. Het is in ieder geval allebei niet goed voor je maar wel leuk. Dus: gebruik het beiden met mate.

Probeer het eens voor te leggen in die groep om met z'n alleen te minderen. Wat is er zo erg aan gezonder willen leven?
s
sosaaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ganggang💯 zei:
Geen idee wat meer schade doet. Het is in ieder geval allebei niet goed voor je maar wel leuk. Dus: gebruik het beiden met mate.

Probeer het eens voor te leggen in die groep om met z'n alleen te minderen. Wat is er zo erg aan gezonder willen leven?
Klik om te vergroten...
Klopt.
Jup dat zal een goede zijn al ben ik bang dat er vooral lacherig over gedaan zal worden maar anders zal ik zelf maar is wat zaterdagavondjes (snuifavondjes) gaan overslaan. Maar bedankt zal het is in de groep gooien op het goeie moment
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#11
sosaa zei:
En daarnaast zijn er mensen die dit patroon/deze lifestyle herkennen en er wat over kwijt willen?
Klik om te vergroten...

sosaa zei:
Klopt.
Jup dat zal een goede zijn al ben ik bang dat er vooral lacherig over gedaan zal worden maar anders zal ik zelf maar is wat zaterdagavondjes (snuifavondjes) gaan overslaan. Maar bedankt zal het is in de groep gooien op het goeie moment
Klik om te vergroten...

Het komt bij mij over alsof je twijfels hebt over je vriendgroep. Doen jullie ook wel eens andere dingen in het weekend als bier drinken en coke snuiven?

**delete hier heel verhaal over mijn ervaringen met vriendengroepen en drugsvriendjes. Laat maar doen,

Wat ik wou zeggen, laat je niet tegenhouden door je vriendengroep als je zelf wilt minderen met je gebruik, en laat je gebruik niet afhangen van je vriendengroep.
Als je vriendengroep nu ineens beslist: komop, we stoppen met zn alle!!!, nice...2 weken later gaat er 1 voor de bijl en....We kunnen weer!!!
Afijn, zo zal het vast niet overal gaan, is 1 van mn eigen ervaringen ermee.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ganggang💯 zei:
Elke week aan de SOS ga je sowieso fysieke klachten aan over houden. Denk aan je neus, longen, bloedvaten en hart bijvoorbeeld. Daarnaast gaat je fysieke conditie naar de klote op deze manier.
Klik om te vergroten...

Hangt dit niet erg af van de gebruikte hoeveelheid?

Edit: sowieso is het schadelijker dan niks gebruiken
D
DoffertLid
01-01-2024, 00:00
#13
De binnenkant van de neus doet er langer over dan een week om te genezen van een avondje poederen.

probeer het in ieder geval af te bouwen naar 1x per maand, want met deze frequentie ligt een verslaving op de loer ( daar heb ik zelf ervaring mee ).
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#14
Wel goed van je dat je dit zelf in ziet en het ter sprake brengt hier trouwens @sosaa
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#15
CuriousExplorer zei:
Hangt dit niet erg af van de gebruikte hoeveelheid?

Edit: sowieso is het schadelijker dan niks gebruiken
Klik om te vergroten...
Ja 2 gram is schadelijker dan 1 gram. Maar goed, SOS en bier elk weekend lijkt me niet dat ie het bij 1 nakje houdt.
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik denk zelfs, dat als je een stuk gaat minderen met de keren dat je wat drinkt/sos gebruikt, die keren dat je gaat gebruiken leuker gaan worden omdat het dan wat meer "speciaal" is
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik ben zogezegd verbijsterd.
Op de vraag of je zo goed bezig bent, is het antwoord: nee.
En dat weet je zelf ook.
Alcohol misbruik levert een risico op van het mogelijk krijgen van méér dan 65 verschillende ziektes.
Met name je lever gaat eraan. Levercirrose heet dat.
Dan gaan er nogal wat hersencellen aan.
Deze krijg je nooit meer terug. Weg is weg en op is op. Je geheugen op de korte termijn lijdt het meest, de ziekte heet syndroom van Korsakov. Heel treurig om te zien hoe deze mensen de dag in een gesloten inrichting moeten doorbrengen.

Wat zijn dat voor " vrienden " waar je het over hebt.
Deze brengen jou helemaal niks goeds. Niets!
als jullie alleen maar samen aan het gebruiken zijn, dan is mijn advies: keer dit soort lui de rug toe. En dit ook asap!
Deze lieden brengen jou de dood. Zo simpel is het!
Naast een hoop geld, dat je in de sloot aan het flikkeren bent!
Zoek andere vrienden, die zich normaal gedragen. En niet een zooitje junks...
Dus staat je een hoop werk te wachten, en ik zou zeggen
begin er meteen aan!
ook vwb je relatie!
Dus:

Kappen met die zooi! En dit asap!
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#18
Legio Patria Nostra zei:
Ik ben zogezegd verbijsterd.
Op de vraag of je zo goed bezig bent, is het antwoord: nee.
En dat weet je zelf ook.
Alcohol misbruik levert een risico op van het mogelijk krijgen van méér dan 65 verschillende ziektes.
Met name je lever gaat eraan. Levercirrose heet dat.
Dan gaan er nogal wat hersencellen aan.
Deze krijg je nooit meer terug. Weg is weg en op is op. Je geheugen op de korte termijn lijdt het meest, de ziekte heet syndroom van Korsakov. Heel treurig om te zien hoe deze mensen de dag in een gesloten inrichting moeten doorbrengen.

Wat zijn dat voor " vrienden " waar je het over hebt.
Deze brengen jou helemaal niks goeds. Niets!
als jullie alleen maar samen aan het gebruiken zijn, dan is mijn advies: keer dit soort lui de rug toe. En dit ook asap!
Deze lieden brengen jou de dood. Zo simpel is het!
Naast een hoop geld, dat je in de sloot aan het flikkeren bent!
Zoek andere vrienden, die zich normaal gedragen. En niet een zooitje junks...
Dus staat je een hoop werk te wachten, en ik zou zeggen
begin er meteen aan!
ook vwb je relatie!
Dus:

Kappen met die zooi! En dit asap!
Klik om te vergroten...
Niet iedereen misbruikt alcohol. Ik haal uit de berichten van @sosaa niet dat hij een alcoholist is.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#19
Nee.
Hij is alleen al aardig op weg om er eentje te worden, nietwaar?
Maar ik zeg nu dus:
Beter ten halve gekeerd, dan ten volle verdwaald.
De vraag van de TS is, of hij " goed bezig is".
Hij weet natuurlijk donders goed, dat hij zeer slecht bezig is. Hij is tenslotte geen kind meer!
Dus, al weet hij het antwoord op zijn vraag al, hij zoekt vermoedelijk bevestiging daarvan.
Deze geef ik hem, maar dit wel op mijn manier.
Het is aan hem, wat hij daarmee doet....
s
sosaaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ganggang💯 zei:
Niet iedereen misbruikt alcohol. Ik haal uit de berichten van @sosaa niet dat hij een alcoholist is.
Klik om te vergroten...
Bedankt, nee absoluut niet laat. Ik drink graag bier maar doordeweeks is dit soms na een lange werkdag een paar biertjes en in het weekend wel veel zoals gezegd. Is ook niet het beste wat je kunt doen Maja je bent maar 1x jong hè

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."