Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsCoke & bier

Coke & bier

31 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
s
sosaaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Legio Patria Nostra zei:
Ik ben zogezegd verbijsterd.
Op de vraag of je zo goed bezig bent, is het antwoord: nee.
En dat weet je zelf ook.
Alcohol misbruik levert een risico op van het mogelijk krijgen van méér dan 65 verschillende ziektes.
Met name je lever gaat eraan. Levercirrose heet dat.
Dan gaan er nogal wat hersencellen aan.
Deze krijg je nooit meer terug. Weg is weg en op is op. Je geheugen op de korte termijn lijdt het meest, de ziekte heet syndroom van Korsakov. Heel treurig om te zien hoe deze mensen de dag in een gesloten inrichting moeten doorbrengen.

Wat zijn dat voor " vrienden " waar je het over hebt.
Deze brengen jou helemaal niks goeds. Niets!
als jullie alleen maar samen aan het gebruiken zijn, dan is mijn advies: keer dit soort lui de rug toe. En dit ook asap!
Deze lieden brengen jou de dood. Zo simpel is het!
Naast een hoop geld, dat je in de sloot aan het flikkeren bent!
Zoek andere vrienden, die zich normaal gedragen. En niet een zooitje junks...
Dus staat je een hoop werk te wachten, en ik zou zeggen
begin er meteen aan!
ook vwb je relatie!
Dus:

Kappen met die zooi! En dit asap!
Klik om te vergroten...
Ik denk niet dat je mensen die in het weekend drinken en coke gebruiken een zooitje junks kunt noemen. Deze ‘junks’ werken of studeren allemaal en voor zover ik weet brengt half Nederland(20-30 jaar leeftijd) hun weekenden op soortgelijke wijze door. Waardeer je bezorgdheid maar je moet niet vergeten dat niet iedereen het zo uit de hand laat lopen en alcoholist wordt. Ik vroeg mijn dus af wat de risicos zijn als ik dit patroon aan houdt. Soortgelijke teksten van jou als hier boven ben ik al vaker tegengekomen op dit forum. Het zit diep blijkbaar.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Sommige dingen liggen idd erg diep.
Ik loop al wat langer mee dan de meeste mensen hier. Met sommige zaken heb ik nogal wat levens ervaring.

Allereerst, " half Nederland drinkt/zuipt en snuift elk weekeinde, dit is niet de waarheid. Drank al niet, maar coke zeer zeker niet....
Let wel, alcohol is een regelrechte harddrug! Alleen zou je deze " legaal" kunnen noemen. Overal te koop...!
Qua het niet uit de hand laten lopen daarin heb je gelijk. Maar je zal maar net bij de groep horen, bij wie dit dus wél gebeurt...
Want alcoholisme ontstaat, naast cixaverslaving, sluipenderwijs.
Dat kan een hele tijd duren.
Drank is slechter voor je lijf, dan coca. Maar dat ga je op latere leeftijd pas merken. Nu, op je 22 e jaar. Merk je nog weinig, maar straks op je 35 als je dit voortzet, gegarandeerd.
Jouw "vrienden" hebben zoals ik het lees, elk weekeinde veel drank, en sos, nodig.
Nodig, want anders deden ze dit niet op de manier, zoals jij aangegeven hebt, en in dit stadium, als je deze middelen "nodig" hebt,
Wat ben je dan? Beslist geen koorknaap, in mijn ogen een junk.
Maar nu genoeg van mijn betoog hierover .
Ik heb geprobeerd om aan te geven waar jij mee bezig bent, op je vraag of jij " goed bezig bent".
Ik heb ook gezegd, dat jij nog niet tot de categorie van echte alcoholisten hoort.
Maar ik kan je wel zeggen, verzekeren, dat als jij op deze manier door blijft gaan, jij i.i.g aanzienlijke schade gaat oplopen.
Ieder weekeinde zo los gaan is domweg erg, erg slecht.
Ik heb gezien wat dit met mensen doen kan, die hun hele korte termijn geheugen naar de verdommenis hebben gezopen en gesnoven. Komt nooooit meer goed...
Alle tanden en kiezen uit hun mond gerot door die rotzooi.
Ik heb er dus zoveel ellende van gezien,dat ik dit mensen graag wil besparen.
En jazeker dit zit diep.
En dan dit nog even als laatste:
Als je DF eens goed doorleest, dan zal je ongetwijfeld vele reacties tegenkomen van mensen, die allemaal begonnen zijn met het idee " mij zal het niet gebeuren! Ik word geen sosa slaaf! In het weekend, dan kan ik het onder controle houden!"
en wat zie ( nee, lees) je dan verder?
dat de weekenden steeds langer worden, totdat de hele week weekend is geworden, en je dus elke dag gebruikt.
jazeker, zo gaat dat, sos neemt je helemaal over...maar goed.
Concluderend:
Ik krijg de indruk dat je het nu welletjes vindt, en dat is je goed recht natuurlijk. Anyway, het is nu verder aan jou.
s
sosaaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Legio Patria Nostra zei:
Sommige dingen liggen idd erg diep.
Ik loop al wat langer mee dan de meeste mensen hier. Met sommige zaken heb ik nogal wat levens ervaring.

Allereerst, " half Nederland drinkt/zuipt en snuift elk weekeinde, dit is niet de waarheid. Drank al niet, maar coke zeer zeker niet....
Let wel, alcohol is een regelrechte harddrug! Alleen zou je deze " legaal" kunnen noemen. Overal te koop...!
Qua het niet uit de hand laten lopen daarin heb je gelijk. Maar je zal maar net bij de groep horen, bij wie dit dus wél gebeurt...
Want alcoholisme ontstaat, naast cixaverslaving, sluipenderwijs.
Dat kan een hele tijd duren.
Drank is slechter voor je lijf, dan coca. Maar dat ga je op latere leeftijd pas merken. Nu, op je 22 e jaar. Merk je nog weinig, maar straks op je 35 als je dit voortzet, gegarandeerd.
Jouw "vrienden" hebben zoals ik het lees, elk weekeinde veel drank, en sos, nodig.
Nodig, want anders deden ze dit niet op de manier, zoals jij aangegeven hebt, en in dit stadium, als je deze middelen "nodig" hebt,
Wat ben je dan? Beslist geen koorknaap, in mijn ogen een junk.
Maar nu genoeg van mijn betoog hierover .
Ik heb geprobeerd om aan te geven waar jij mee bezig bent, op je vraag of jij " goed bezig bent".
Ik heb ook gezegd, dat jij nog niet tot de categorie van echte alcoholisten hoort.
Maar ik kan je wel zeggen, verzekeren, dat als jij op deze manier door blijft gaan, jij i.i.g aanzienlijke schade gaat oplopen.
Ieder weekeinde zo los gaan is domweg erg, erg slecht.
Ik heb gezien wat dit met mensen doen kan, die hun hele korte termijn geheugen naar de verdommenis hebben gezopen en gesnoven. Komt nooooit meer goed...
Alle tanden en kiezen uit hun mond gerot door die rotzooi.
Ik heb er dus zoveel ellende van gezien,dat ik dit mensen graag wil besparen.
En jazeker dit zit diep.
En dan dit nog even als laatste:
Als je DF eens goed doorleest, dan zal je ongetwijfeld vele reacties tegenkomen van mensen, die allemaal begonnen zijn met het idee " mij zal het niet gebeuren! Ik word geen sosa slaaf! In het weekend, dan kan ik het onder controle houden!"
en wat zie ( nee, lees) je dan verder?
dat de weekenden steeds langer worden, totdat de hele week weekend is geworden, en je dus elke dag gebruikt.
jazeker, zo gaat dat, sos neemt je helemaal over...maar goed.
Concluderend:
Ik krijg de indruk dat je het nu welletjes vindt, en dat is je goed recht natuurlijk. Anyway, het is nu verder aan jou.
Klik om te vergroten...
Oké, nu is me ook wat duidelijk waarom je het op zo’n toon zegt. Je hebt zelf meegemaakt en gezien en ik geloof je meteen. Ik geloof dat ik er niet aan onderdoor ga omdat ik doordeweeks gewoon bezig ben met werken en andere zaken en niet aan drugs denk. De alcohol moet ik wel wat minderen ja. Ik ben trouwens niet mee eens dat ik en vrienden de sos nodig hebben maar we doen het omdat we van het gevoel houden en om lekker lang door te gaan. Ik ga bij mezelf nadenken of ik hier mee door wil/moet gaan. Bedankt voor je duidelijke betoog!
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#4
sosaa zei:
en om lekker lang door te gaan
Klik om te vergroten...

Vergeet niet dat als je je slaapt inruilt voor extra lang doorgaan via drugs, dit een tikkende tijdbom is. En diegene die het meest gevoelig is voor mentale problemen van jullie vriendengroep zal er eerst aan onderdoor gaan. Wanneer dat is, dat kan niemand zeggen, gezien het van jullie persoonlijke gevoeligheid afhangt. Dat kan deze maand zijn of binnen meerdere, zelfs vele jaren.
Los van risico op mentale problemen. Ieder weekend cocaïne lijkt mij persoonlijk erg veel. Kunnen jullie nog plezier hebben zonder? Want op den duur zal het gevoel onder cocaïne het "nieuwe normaal" worden, en zal dat goeie gevoel evenwaardig worden aan het gevoel die iemand die geen cocaïne neemt heeft tijdens het uitgaan. En dus zonder cocaïne zal het saai zijn. Dan zul je puur nodig hebben om "normaal geluk" te ervaren. En dat is waar het gevaarlijk wordt.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mijn insteek was, een soort van waarschuwing te geven.
Want, als ik met mijn uitleg ook maar één medemens van de ellende die alcohol op zichzelf al met zich mee kan brengen, uit die poel daarvan kan weghouden, het kan voorkomen dat diegene wordt meegezogen, dan ben ik een gelukkige man.
Want ja, ik heb het allemaal ervaren, gezien, gehoord hoe ontstellend die draaikolk mensen in de totale vernieling kan trekken.
En dus vertel ik daarover.
De keuze ligt natuurlijk bij de persoon in kwestie zelf...
Ik ben al blij dat je nu mijn
verhaal en manier van vertellen begrijpt!
Sterkte toegewenst met kiezen!
s
sosaaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Cerberus zei:
Vergeet niet dat als je je slaapt inruilt voor extra lang doorgaan via drugs, dit een tikkende tijdbom is. En diegene die het meest gevoelig is voor mentale problemen van jullie vriendengroep zal er eerst aan onderdoor gaan. Wanneer dat is, dat kan niemand zeggen, gezien het van jullie persoonlijke gevoeligheid afhangt. Dat kan deze maand zijn of binnen meerdere, zelfs vele jaren.
Los van risico op mentale problemen. Ieder weekend cocaïne lijkt mij persoonlijk erg veel. Kunnen jullie nog plezier hebben zonder? Want op den duur zal het gevoel onder cocaïne het "nieuwe normaal" worden, en zal dat goeie gevoel evenwaardig worden aan het gevoel die iemand die geen cocaïne neemt heeft tijdens het uitgaan. En dus zonder cocaïne zal het saai zijn. Dan zul je puur nodig hebben om "normaal geluk" te ervaren. En dat is waar het gevaarlijk wordt.
Klik om te vergroten...
Andere activiteiten als sporten of andere dingen komen natuurlijk geen drugs aan te pas en hebben we zeker plezier maar zodra er bier op tafel komt komt de sos ook ter sprake. Er aan onder doorgaan en mentale problemen bedoel je mee verslaafd? En ja daar ben ik me van bewust dat laatste. Er is ook een minderheid die wel drinkt maar nooit drugs gebruikt of zal gebruiken en zij hebben het minstens zo gezellig als ons heb ik het idee.
B
BlauweaapLid
01-01-2024, 00:00
#7
Legio Patria Nostra zei:
" half Nederland drinkt/zuipt en snuift elk weekeinde, dit is niet de waarheid. Drank al niet, maar coke zeer zeker niet....
Klik om te vergroten...
Geloof mij generatie van nu doen niets anders. Althans iedereen die ik op het stappen tegen kom vrienden/onbekende/vrienden (wel allemaal jongens) zitten ram aan de drank en om dit te compenseren zitten ze ook ram aan de sos.
B
BlauweaapLid
01-01-2024, 00:00
#8
sosaa zei:
Andere activiteiten als sporten of andere dingen komen natuurlijk geen drugs aan te pas en hebben we zeker plezier maar zodra er bier op tafel komt komt de sos ook ter sprake. Er aan onder doorgaan en mentale problemen bedoel je mee verslaafd? En ja daar ben ik me van bewust dat laatste. Er is ook een minderheid die wel drinkt maar nooit drugs gebruikt of zal gebruiken en zij hebben het minstens zo gezellig als ons heb ik het idee.
Klik om te vergroten...
Sos en alcohol is gewoon een goeie combi als ik drink nats ik ook sos soms 4weekende achter elkaar en soms een half jaar niet.
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#9
sosaa zei:
Er aan onder doorgaan en mentale problemen bedoel je mee verslaafd? En ja daar ben ik me van bewust dat laatste. Er is ook een minderheid die wel drinkt maar nooit drugs gebruikt of zal gebruiken en zij hebben het minstens zo gezellig als ons heb ik het idee.
Klik om te vergroten...

Niet per se verslaafd. Kunnen ook andere mentale problemen bovenkomen zoals depressies en zelfs psychoses, als daar een gevoeligheid voor is. Wat bedoel je met je laatste zin? Dat er mensen zijn die geen drugs gebruiken en het even naar hun zin hebben, betekent niet dat zij die normaal altijd meededen met de cocaïne niet die gave kunnen (tijdelijk) verliezen.
s
sosaaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Cerberus zei:
Niet per se verslaafd. Kunnen ook andere mentale problemen bovenkomen zoals depressies en zelfs psychoses, als daar een gevoeligheid voor is. Wat bedoel je met je laatste zin? Dat er mensen zijn die geen drugs gebruiken en het even naar hun zin hebben, betekent niet dat zij die normaal altijd meededen met de cocaïne niet die gave kunnen (tijdelijk) verliezen.
Klik om te vergroten...
Nee klopt, ook degenen die normaal wel gebruiken zouden zonder coke een net zo leuke avond hebben waarschijnlijk. Echter is het probleem dat je hersenen er aan denken wanneer je gaat drinken en krijg je er zin
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ja wel mijn punt is dus, hoe langer je die levensstijl verderzet, hoe minder kans dat je uiteindelijk zonder cocaïne zo'n leuke avond kunt hebben.
En inderdaad, je hebt nu zoals je zelf zegt van alcohol een trigger gemaakt die je ook naar cocaïne doet grijpen. Dus hoe langer je dit verderzet, hoe minder kans dat je gewoon alcohol zult kunnen drinken zonder naar cocaïne te snakken. En dat kan een handicap zijn op momenten waarbij cocaïne niet kan maar alcohol wel, of je wilt stoppen met cocaïne. Als je niet in die vriendengroep bent bv.
Zo ken ik mensen die wilden stoppen met roken maar de enige manier waarop dat kon is ook stoppen met drinken, omdat alcohol een trigger is voor hun sigaret.
Als de tijd dus aangebroken is dat cocaïne niets meer doet voor jullie riskeer je dus ook alcohol te verliezen, en da's jammer voor sociaal gebruik of gebruik voor de smaak van de drank zelf (los van de werking).
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Cerberus zei:
.
.....
Ja wel mijn punt is dus, hoe langer je die levensstijl verderzet, hoe minder kans dat je uiteindelijk zonder cocaïne zo'n leuke avond kunt hebben.
En inderdaad, je hebt nu zoals je zelf zegt van alcohol een trigger gem.......
Klik om te vergroten...

En deze reactie klopt helemaal!
Je zou het een vorm van geestelijke verslaving kunnen noemen...
Als je brein eenmaal is ingesteld op " als ik een leuke avond wil krijgen, m o e t ik sos hebben geregeld. Anders heb ik geen fijne avond "
Dit bovenstaande kan je op tal van dingen loslaten. En het werkt ook nog zo!
En als je er uiteindelijk toch mee wilt stoppen, dan duurt het maandenlang, voordat je deze "dwanggedachte " weer doorbroken hebt....

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."