#1
Woont hij nu opzich zelf ? Zo ja hoe smerig is zijn huis ?
Hier ben ik het niet mee eens. Soms worden mening van andere zodanig in je hoofd gestampt dat je er zelf in gaat geloven. En vooral als je daar gevoelig voor bent.Vind je dit zelf niet heel ongezond? Je kan er beter mee stoppen als ik je zo hoor.
Het ligt aan hem, niet aan het blowen, wat blauweaap ook zegt. Tenminste dat schat ik zo in.
Want ik heb ook eens een vriend gehad die alleen in de avond een jointje rookte, als alles gedaan was. Ik woonde ook met hem samen. Dat stoorde mij totaal niet, want het dagelijks leven leed er niet onder.
Jouw vriendje komt z'n afspraken niet na, komt te laat opdagen en is lui.
Vaak is het wel een teken aan de wand als jouw omgeving je relatie afkeurt. Dat is wel een rode vlag. Wat vinden je ouders van hem?
Aha oké, dan zie je dus al direct veel verschil.Als hij werkt blowt hij overdag niet en als wij in het weekend overdag iets afspreken ook niet. Als wij samen zijn doet hij het ook niet. Hij heeft 2x een stoppoging gedaan en toen heb ik hem een aantal dagen zonder blowen meegemaakt en vond ik hem veel actiever. Ik vind hem ook veel leuker als hij niet blowt, dan zit hij niet zo in zijn eigen wereld.
Dat is eerlijk van hem, maar geen goede reden om te stoppen... Het klinkt wel als een goede reden: stoppen voor de ander of om een relatie te redden. Maar het is alleen wat waard op de lange termijn als je zelf echt wilt stoppen met iets.Hij zei een tijdje geleden dat hij zelf ook wilde stoppen maar daar denkt hij nu anders over. Hij wil het nu alleen nog maar voor mij doen.
Ik doelde eigenlijk op dat jij bepaalde dingen wil zoals kinderen en echt een gezin stichten. Wil hij dat ook écht? Of wil hij je gewoon niet kwijt en wil daarom proberen te stoppen?Ja ik ben verder heel blij met hem en alles zit goed tussen ons.
Hier zou ik in ieder geval aan vasthouden!
Woont hij nu opzich zelf ? Zo ja hoe smerig is zijn huis ?
Hier ben ik het niet mee eens. Soms worden mening van andere zodanig in je hoofd gestampt dat je er zelf in gaat geloven. En vooral als je daar gevoelig voor bent.
Het is heel zwaar om een relatie aan te gaan met een verslaafde. @Blyatman en ik hebben een relatie en hij heeft mij ook verslaafd leren kennen. Ik heb hem vanaf het begin duidelijk gemaakt dat ik een ‘junk’ ben en gezegd dat hij wel moet beseffen waar hij aan begint. Gek genoeg is hij nooit bij me weggegaan (ik heb het hem extreem moeilijk gemaakt) maar hij is er nog steeds. We hebben hele zware tijden gehad maar uiteindelijk is alles goed gekomen. Ik ben van mijn dagelijkse gebruik af en we zijn nu gelukkiger dan ooit. Blijf vooral praten en communiceren met elkaar, dat is zo belangrijk. Hij kan clean worden maar hij moet het wel zelf willen, anders is het trekken aan een dood paard. Denk er goed over na...
Ik ben pak ‘m beet 9 jaar verslaafd geweest. Hij heeft mij verslaafd leren kennen en daar heeft hij 1.5 jaar mee moeten dealen.Hoe lang duurde het voordat jij ermee ging stoppen? En wat was voor jou de reden dat je ermee stopte? En hoe heeft jou vriend je daar mee geholpen?
Ik ben pak ‘m beet 9 jaar verslaafd geweest. Hij heeft mij verslaafd leren kennen en daar heeft hij 1.5 jaar mee moeten dealen.
Hij heeft mij geholpen door niet te pushen en er voor me te zijn. Heb het hem heel moeilijk gemaakt hoor. Ik ben pas gestopt toen ik serieuze gezondheid problemen kreeg... Is een knop die moet omgaan en dat kan láng duren.
Edit: mijn verslaving was niet blowen trouwens.
Ja, als hij dagelijks geblowd heeft, weet hijzelf en @Catwoman waarschijnlijk niet eens wie hij nuchter eigenlijk is. Toen ik regelmatig alleen 's avonds een beetje wiet gebruikte was ik op de nuchtere momenten al echt anders dan mijn écht nuchtere zelf. Laat staan als je echt elke dag gebruikt en veel en niet alleen 's avonds. Je vergeet gewoon je heldere nuchtere zelf en je krijgt een vertekend beeld van wat nuchterheid is.Hoe weet je nou of hij een leuk persoon is als hij nuchter is? Dagelijks blowen vlakt je als persoon enorm af.
Hij moet niet voor jou stoppen, hij moet voor hem stoppen. Haal het idee dat hij gaat stoppen voor jou maar uit je hoofd want dat gaat niet gebeuren. Alleen als hij zelf echt genoeg heeft van zijn verslaving kan hij beginnen te stoppen.Ja daar sla je de spijker op zijn kop. Hij wil wel stoppen voor mij maar dan alleen als hij bij mij woont want bij hem thuis lukt het hem niet. Maar ik zie liever dat hij eerst gaat stoppen en we daarna pas gaan samenwonen
Je hebt dus nu eigenlijk enerzijds de vriend die je wilt hebben en anderzijds de realiteit: de (verslaafde) vriend die je hebt. Als dit zo doorgaat zal je frustratie alleen maar groter worden waarschijnlijk. Wil hij die dingen zelf eigenlijk ook echt vraag ik me af(?) Als dat zo was, dan was hij denk ik toch wel wat gemotiveerder geweest lijkt me.Bedankt voor je antwoord! Ik probeer hem ook niet te pushen maar ik merk de laatste tijd dat ik het lastig vind om op hem te wachten. Ik wil graag een toekomst met hem en een volgende stap nemen. Ik ben ook al iets ouder en wil/kan niet te lang wachten met kinderen. Maar dan wil ik eerst samenwonen.
Ja, als hij dagelijks geblowd heeft, weet @Catwoman waarschijnlijk niet eens wie hij nuchter eigenlijk is. Toen ik regelmatig alleen 's avonds een beetje wiet gebruikte was ik op de nuchtere momenten al echt anders dan mijn écht nuchtere zelf. Laat staan als je echt elke dag gebruikt en veel en niet alleen 's avonds. Je vergeet gewoon je heldere nuchtere zelf en je krijgt een vertekend beeld van wat nuchterheid is.
Als hij werkt blowt hij overdag niet en als wij in het weekend overdag iets afspreken ook niet. Als wij samen zijn doet hij het ook niet. Hij heeft 2x een stoppoging gedaan en toen heb ik hem een aantal dagen zonder blowen meegemaakt en vond ik hem veel actiever. Ik vind hem ook veel leuker als hij niet blowt, dan zit hij niet zo in zijn eigen wereld.
Hij moet niet voor jou stoppen, hij moet voor hem stoppen. Haal het idee dat hij gaat stoppen voor jou maar uit je hoofd want dat gaat niet gebeuren. Alleen als hij zelf echt genoeg heeft van zijn verslaving kan hij beginnen te stoppen.
Hij zei een tijdje geleden dat hij zelf ook wilde stoppen maar daar denkt hij nu anders over. Hij wil het nu alleen nog maar voor mij doen.
Je bent een relatie aangegaan met een verslaafde en nu zit je in een lastige situatie. Dat is ook niet jouw schuld, want je dacht dat het wel meeviel, mede door wat hij je vertelde. Maar de realiteit is dat hij wiet verslaafd is en niet zal kunnen stoppen voor jou, maar alleen wanneer hij het zelf helemaal beu is.
Ja dit vind ik heel erg moeilijk.
Je hebt dus nu eigenlijk enerzijds de vriend die je wilt hebben en anderzijds de realiteit: de (verslaafde) vriend die je hebt. Als dit zo doorgaat zal je frustratie alleen maar groter worden waarschijnlijk. Wil hij die dingen eigenlijk ook echt vraag ik me af(?) Als dat zo was, dan was hij denk ik toch wel wat gemotiveerder geweest lijkt me.
Ja ik ben verder heel blij met hem en alles zit goed tussen ons.
Ik lees je situatie hier ook maar, maar het lijkt me dat jullie niet hetzelfde willen.
Ik denk dat het gewoon een smerige luie jongen is en dat ligt niet aan het blowen. Als die zijn eigen kiet al niet schoon houdt dan gaat die die van juillie samen ook niet schoon houden.Ja hij woont op zichzelf en heeft ook een baan. Zijn huis is vaak wel een bende, hij geeft daar niet zoveel om
Denk dat je een goed punt maakt daar.Ik denk dat het gewoon een smerige luie jongen is en dat ligt niet aan het blowen. Als die zijn eigen kiet al niet schoon houdt dan gaat die die van juillie samen ook niet schoon houden.
Dat is het aard van het beestje zeg ik altijd.Denk dat je een goed punt maakt daar.
Vrouwen denken ook vaak dat ze een man wel kunnen veranderen/vormen. Dat alles later wel ideaal of in ieder geval beter zal zijn. Als iemand er echt een zootje van maakt in zijn eentje en jij kiest diegene, dan is dat wat je krijgt. Als je zo een in huis neemt, zal de motivatie om te veranderen waarschijnlijk alleen nog maar minder worden voor hem. En dan ben jij degene die zijn rotzooi achter hem op kan ruimen alsof je zijn moeder bent. Het zal niet de eerste keer zijn dat dit gebeurt...
Kijk naar hoe hij nu is. Kun je dat niet accepteren, zoek dan verder. Ga hem niet proberen te vormen naar hoe jij hem wilt hebben.
Aha oké, dan zie je dus al direct veel verschil.
Dat is eerlijk van hem, maar geen goede reden om te stoppen... Het klinkt wel als een goede reden: stoppen voor de ander of om een relatie te redden. Maar het is alleen wat waard op de lange termijn als je zelf echt wilt stoppen met iets.
Ik doelde eigenlijk op dat jij bepaalde dingen wil zoals kinderen en echt een gezin stichten. Wil hij dat ook écht? Of wil hij je gewoon niet kwijt en wil daarom proberen te stoppen?
Denk dat je een goed punt maakt daar.
Vrouwen denken ook vaak dat ze een man wel kunnen veranderen/vormen. Dat alles later wel ideaal of in ieder geval beter zal zijn. Als iemand er echt een zootje van maakt in zijn eentje en jij kiest diegene, dan is dat wat je krijgt. Als je zo een in huis neemt, zal de motivatie om te veranderen waarschijnlijk alleen nog maar minder worden voor hem. En dan ben jij degene die zijn rotzooi achter hem op kan ruimen alsof je zijn moeder bent. Het zal niet de eerste keer zijn dat dit gebeurt...
Kijk naar hoe hij nu is. Kun je dat niet accepteren, zoek dan verder. Ga hem niet proberen te vormen naar hoe jij hem wilt hebben.
Actions speak louder than words...Hij zegt dat hij kinderen wil met mij en graag samen verder wil maar ik merk het niet altijd in zijn acties. Ik heb zelf het gevoel dat hij het echt wel wil maar dat hij het moeilijk vind om zijn oude leventje los te laten
Dat zijn gewoon hele duidelijke tekenen... Zo iemand gaat echt niet veranderen door simpelweg samen te gaan wonen. Weet je stiekem eigenlijk zelf ook wel denk ik.Toen we samen woonden had ik ook vaak het gevoel dat ik in de moederrol zat. Ik moest hem er vaak op wijzen als er dingen in huis gedaan moesten worden, ik moest hem corrigeren als hij zich niet aan afspraken hield, ik moest hem helpen met stoppen met blowen en ik moest hem ook vaak zeggen dat hij mee naar bed moest gaan. Dat was voor mij niet leuk, dat heb ik hem ook gezegd. Ik wil zijn vriendin zijn en niet zijn moeder
Een man die er meer voor mij is en die me niet zo vaak teleursteld
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."