Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVriend is verslaafd aan blowen

Vriend is verslaafd aan blowen

61 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hey, ik denk niet dat dit zomaar gaat veranderen. Het is niet eerlijk van hem dat hij iets belooft wat ie misschien niet kan waarmaken. Maar, hij doet het al vanaf dat je hem kent. Als ik jou was, zou ik er vanuit gaan dat dit niet gaat veranderen. Je kan dit beter accepteren. Wat je zeker niet hoeft te pikken, is dat te laat komen en afspraken niet nakomen.
Ik zou sowieso niet gaan samenwonen nu, voordat dit is opgelost. Maar laat je niet voor de gek houden. Stoppen of minderen moet echt vanuit hem zelf komen, jij kan hem daartoe niet dwingen. Het is aan jou hoe lang je dit nog de tijd wil geven.
Ik heb vroeger ook een vriendje gehad die iedere dag knetter was, rookte bongs, ik had hem nota bene in de koffieshop leren kennen. Later begon ik het vervelend te vinden dat hij zo afhankelijk was. Maarja, zo was hij wel vanaf het begin.
Ik heb wel door de jaren geleerd dat je een man niet kan veranderen. Accepteer hem zoals hij is of neem afscheid.

Veel sterkte!
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#2
Je zal hem toch moeten leren accepteren voor wie hij is. En als wiet daar deel van is dan hoort dat er ook een beetje bij.
Ik rook ook wel eens wiet en mijn vriendin heeft er nog nooit over geklaagd en zij drinkt wel eens bier en daar klaag ik ook niet over.

Nu ben ik zelf niet perse passief in mijn leven. Wiet maakt passief wanneer het jou intentie is om passief te zijn.
Ik rook ook wel eens wiet als ik buiten aan het wandelen ben en dan word ik er juist actief van.
Ik zou me eerder afvragen waarom hij zo graag passief wil zijn. Misschien werkt hij wel te veel ofzo.
V
VlindertjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Beste Natozlato,

Bedankt voor je reactie! Ik wil ook niet gaan samenwonen op deze manier. We hebben het al 2x geprobeerd en dat werkte niet. Ik wil dat hij eerst aan zijn verslaving gaat werken. Ik voel me zo machteloos en ik zit steeds met die twijfels. Ik wil graag een toekomst met hem maar niet als hij elke dag op de bank ligt te blowen.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#4
Catwoman zei:
Beste Natozlato,

Bedankt voor je reactie! Ik wil ook niet gaan samenwonen op deze manier. We hebben het al 2x geprobeerd en dat werkte niet. Ik wil dat hij eerst aan zijn verslaving gaat werken. Ik voel me zo machteloos en ik zit steeds met die twijfels. Ik wil graag een toekomst met hem maar niet als hij elke dag op de bank ligt te blowen.
Klik om te vergroten...
Denk dat dit een moeilijke kwestie gaat worden. Helaas kan jij een verslaafde niet veranderen... Dus dan zou je uiteindelijk voor jezelf moeten kiezen...
V
VlindertjeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hoi Martinus,

Bedankt voor je reactie! Ik ben niet anti drugs en ik zou er veel minder moeite mee hebben als hij het af en toe zou doen. Het is ook niet dat ik het hem misgun. Hij mag van mij blowen als hij alleen is of met vrienden maar ik vind het niet fijn als hij het doet als wij samen zijn. Hij heeft wel fysiek zwaar werk, misschien dat hij daar moe van is. Hij blijft ook vaak tot heel laat op, dat stoort mij ook. Dan ligt hij de dag erna alleen maar te slapen terwijl ik leuke dingen met hem wil doen.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik herken mezelf wel in jou. Als je zo niet gelukkig bent, zou ik toch goed nadenken of je dit zo nog wel wil. Hij kan mss wel dingen beloven omdat hij je niet kwijt wil. Wat zeggen je vriendinnen ervan?
Mss kan je eens met een goede vriend van hem praten.

Denk goed na, geef je beste jaren niet weg aan iemand waar het niks mee gaat worden. Praat ook met hem.
V
VlindertjeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mijn vriendinnen zeggen allemaal dat ik beter verdien. Maar zij zijn ook allemaal anti drugs. En ik ben wel verliefd op hem en onze relatie zit verder gewoon helemaal goed. Dus ik vind het zo zonde dat dit tussen ons in staat. Ik kan niet met vrienden van hem praten want die gebruiken ook allemaal. Een goeie vriend van mij is inmiddels ook een vriend van hem geworden en daar praat ik veel mee. Pff moeilijk allemaal!
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#8
Catwoman zei:
Mijn vriendinnen zeggen allemaal dat ik beter verdien. Maar zij zijn ook allemaal anti drugs. En ik ben wel verliefd op hem en onze relatie zit verder gewoon helemaal goed. Dus ik vind het zo zonde dat dit tussen ons in staat. Pff moeilijk allemaal!
Klik om te vergroten...
Het is heel zwaar om een relatie aan te gaan met een verslaafde. @Blyatman en ik hebben een relatie en hij heeft mij ook verslaafd leren kennen. Ik heb hem vanaf het begin duidelijk gemaakt dat ik een ‘junk’ ben en gezegd dat hij wel moet beseffen waar hij aan begint. Gek genoeg is hij nooit bij me weggegaan (ik heb het hem extreem moeilijk gemaakt) maar hij is er nog steeds. We hebben hele zware tijden gehad maar uiteindelijk is alles goed gekomen. Ik ben van mijn dagelijkse gebruik af en we zijn nu gelukkiger dan ooit. Blijf vooral praten en communiceren met elkaar, dat is zo belangrijk. Hij kan clean worden maar hij moet het wel zelf willen, anders is het trekken aan een dood paard. Denk er goed over na...
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Spyro zei:
Het is heel zwaar om een relatie aan te gaan met een verslaafde. @Blyatman en ik hebben een relatie en hij heeft mij ook verslaafd leren kennen. Ik heb hem vanaf het begin duidelijk gemaakt dat ik een ‘junk’ ben en gezegd dat hij wel moet beseffen waar hij aan begint. Gek genoeg is hij nooit bij me weggegaan (ik heb het hem extreem moeilijk gemaakt) maar hij is er nog steeds. We hebben hele zware tijden gehad maar uiteindelijk is alles goed gekomen. Ik ben van mijn dagelijkse gebruik af en we zijn nu gelukkiger dan ooit. Blijf vooral praten en communiceren met elkaar, dat is zo belangrijk. Hij kan clean worden maar hij moet het wel zelf willen, anders is het trekken aan een dood paard. Denk er goed over na...
Klik om te vergroten...

Niks eigenlijk meer aan toe te voegen, wel na te drukken: Je kan iemand niet dwingen, het is accepteren of afsluiten.
zolang jouw vriend niet wilt stoppen, of daar achter staat. Gaat het simpelweg niet gebeuren.
ik zelf koos voor het moeilijke en zware pad, en ik ga er geen doekjes om binden: Als je al twijfels hebt en mentaal niet sterk genoeg bent, sluit het af.

praten heeft zin, maar niet als het tegen de muur is. HIJ zal het keerpunt moeten maken en hoe graag jij ook wilt, ga hier geen druk op zetten want zo sluit hij zichzelf alleen maar af en gaat schijt aan jou krijgen in plaats van nadenken over deze situatie.

ik hoop dat het goed komt voor jou, en wens je succes hiermee want het is niet makkelijk.
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#10
Waarom is het niet fijn als hij wiet rookt in jou bijzijn? Ik beduul ik rook ook wel eens als ik met mijn vriendin ben en ze zegt dan dat ze er bijna niks van merk dat ik high ben. En ik raak er juist ontspannen van en dat maakt het toch altijd wel gezellig :)

Daarnaast vind ik het idee dat iemand beter verdient een beetje raar. Ik ben met mijn vriendin omdat ik mezelf kan zijn met haar zonder dat ze gillend weg rent. Of ik beter verdien of zij beter verdien is totaal onbelangrijk. We zijn samen omdat we het leuk vinden om bij elkaar in de buurt te zijn. Niet meer en niet minder.
B
BlauweaapLid
01-01-2024, 00:00
#11
Catwoman zei:
Mijn vriendinnen zeggen allemaal dat ik beter verdien. Maar zij zijn ook allemaal anti drugs. En ik ben wel verliefd op hem en onze relatie zit verder gewoon helemaal goed. Dus ik vind het zo zonde dat dit tussen ons in staat. Ik kan niet met vrienden van hem praten want die gebruiken ook allemaal. Een goeie vriend van mij is inmiddels ook een vriend van hem geworden en daar praat ik veel mee. Pff moeilijk allemaal!
Klik om te vergroten...
Oef vriendinnen... ik zou teminste niet teveel naar hun luisteren want dat gaat alleen maar meer ellende geven en vooral als ze anti drugs zijn. Luister naar jezelf ik heb mede door de vriendinnen van mijn ex zoveel ellende met haar gehad omdat zei dingen zeiden en zei daarin ging geloven aka teveel feesten festivals bla bla maar ze ging zelf wel mee.
V
VlindertjeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Hi Spiro en Blaytman,

Wat goed om te horen dat het bij jullie goed is gekomen. Mijn vriend heeft mij niet van te voren duidelijk gemaakt hoe erg de situatie was en heeft het beter voor doen komen waardoor ik dacht dat het wel goed zou komen. Ik vind het heel moeilijk om nu een keuze te maken. Aan de ene kant wil ik hem niet kwijt en doe ik er alles aan om de situatie beter te krijgen maar aan de andere kant weet ik ook dat hij het zal moeten doen en dat ik daar geen controle over heb en daar moeilijk mee om kan gaan. Hoe lang houd ik dit nog vol vraag ik me af. Hoe ben jij tot het besluit gekomen om ermee te stoppen?
V
VlindertjeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ja ik luister ook niet teveel naar mijn vriendinnen maar het is soms wel lastig als mensen in je omgeving er een oordeel over hebben. Ik heb soms het gevoel dat ik me steeds moet verdedigen voor hem naar mensen toe. Hij heeft heel veel goeie kanten en ik houd erg veel van hem. Het is niet zo dat hij een slecht persoon is omdat hij blowt. Het is alleen lastig voor mij om ermee om te gaan
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hoe weet je nou of hij een leuk persoon is als hij nuchter is? Dagelijks blowen vlakt je als persoon enorm af.
B
BlauweaapLid
01-01-2024, 00:00
#15
Catwoman zei:
Ja ik luister ook niet teveel naar mijn vriendinnen maar het is soms wel lastig als mensen in je omgeving er een oordeel over hebben. Ik heb soms het gevoel dat ik me steeds moet verdedigen voor hem naar mensen toe. Hij heeft heel veel goeie kanten en ik houd erg veel van hem. Het is niet zo dat hij een slecht persoon is omdat hij blowt. Het is alleen lastig voor mij om ermee om te gaan
Klik om te vergroten...
Maar is het lastig dat je jezelf moet verdedigen steeds en dat hun er een probleem mee hebben. Of heb je er echt een probleem mee ?
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#16
Toevoeging: wat als jullie straks samen gaan wonen? Denk je dat hij evenveel gaat doen in het huishouden als jij? Of gaat hij op de bank zitten blowen terwijl jij stofzuigt?
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik ben zelf totaal niet anti-drugs en heb een hele waslijst aan middelen geprobeerd. Ik zou echter ook niet willen samenwonen met iemand die elke dag blowt, weinig uitvoert en beloftes maakt die hij niet van plan is na te komen. Of je tegen drugs bent is dus volgens mij niet de kwestie.

Je kan hem niet veranderen als hij dat zelf niet wil. Ik geloof er niet in dat je hem ertoe kan dwingen. Dan heb je twee opties over: of je accepteert dat je samen gaat wonen met hem zoals hij nu is, of je stopt met de relatie.

Als je de eerste optie kiest, accepteer je dat je hem niet kan veranderen. Waarschijnlijk gaat hij dat ook niet uit zichzelf doen. Je kiest ervoor het blowen, laat opblijven en op de bank hangen te accepteren.

Als je voor de tweede optie kiest, betekent dat absoluut niet dat je hem een slecht mens vindt, of dat hij geen goede kanten heeft. Het betekent alleen dat je besluit dat je niet op deze manier verder wil.

Ik zou in jouw situatie voor optie 2 kiezen, maar ik ken natuurlijk niet alle details. Echter lijkt het mij beter 1x een pijnlijke keuze te moeten maken dan vast te zitten aan een partner die elke dag onder invloed is.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#18
KlaasVaak zei:
Ik ben zelf totaal niet anti-drugs en heb een hele waslijst aan middelen geprobeerd. Ik zou echter ook niet willen samenwonen met iemand die elke dag blowt, weinig uitvoert en beloftes maakt die hij niet van plan is na te komen. Of je tegen drugs bent is dus volgens mij niet de kwestie.
Klik om te vergroten...
+1!
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#19
Catwoman zei:
Maar ik zie liever dat hij eerst gaat stoppen en we daarna pas gaan samenwonen
Klik om te vergroten...
Hier zou ik in ieder geval aan vasthouden!
V
VlindertjeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Blauweaap zei:
Maar is het lastig dat je jezelf moet verdedigen steeds en dat hun er een probleem mee hebben. Of heb je er echt een probleem mee ?
Klik om te vergroten...

Ik heb zelf een probleem met het blowen maar ik vind het vervelend als iedereen om mij heen mij er ook steeds op wijst en zegt dat ik het uit moet maken

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."