Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTerug bij af?

Terug bij af?

40 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
S
Sterretje1984Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb een kort vraagje. Stel je stopt ergens cold turkey mee en na een dag of 10 neem je voor 1x Weer in, ben je dan terug bij af qua ontwenningsverschijnselen? Begint dat dan weer van voor af aan? zit nu op dag 12 zonder benzo's en oxycodon en wil eigenlijk heel graag 1 avond ontspannen zijn en goed slapen maar heb het er niet voor over dan weer straks mezelf nog langer zo ellendig te voelen. Bedankt alvast. Wil niet dat de afgelopen 12 dagen helemaal voor niets waren.
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#2
Naar mijn gevoel is het de dag erna dan nog slechter dan de eerste 12 dagen omdat je terug even die high te pakken hebt gehad , op vervolgens weer terug opnieuw te moeten beginnen.

Hoe een ander dit ervaart weet ik niet , maar als ik jou was beet ik zo hard mogelijk op men tanden en raakte ik nooit nog een benzo of opiaat aan.

Ik zie dat je in men stilliggend "dagboek" aan het lezen was , dus je kan wel stellen dag ik spijtig genoeg ervaring heb met bijna alle benzo's.
S
Sterretje1984Lid
01-01-2024, 00:00
#3
inner_search zei:
Naar mijn gevoel is het de dag erna dan nog slechter dan de eerste 12 dagen omdat je terug even die high te pakken hebt gehad , op vervolgens weer terug opnieuw te moeten beginnen.

Hoe een ander dit ervaart weet ik niet , maar als ik jou was beet ik zo hard mogelijk op men tanden en raakte ik nooit nog een benzo of opiaat aan.

Ik zie dat je in men stilliggend "dagboek" aan het lezen was , dus je kan wel stellen dag ik spijtig genoeg ervaring heb met bijna alle benzo's.
Klik om te vergroten...
Dank je voor je snelle reactie. Dan zit er niet anders op dan tanden op elkaar inderdaad helaas. Heb het zoooo koud nog steeds en word gek van dag 8x Per dag/nacht douchen door dat zweten. Had gehoopt (eigenlijk tegen beter weten in) dat 1 avondje niet zo veel kwaad kon.
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#4
Sterretje1984 zei:
Dank je voor je snelle reactie. Dan zit er niet anders op dan tanden op elkaar inderdaad helaas. Heb het zoooo koud nog steeds en word gek van dag 8x Per dag/nacht douchen door dat zweten. Had gehoopt (eigenlijk tegen beter weten in) dat 1 avondje niet zo veel kwaad kon.
Klik om te vergroten...
Ik ga gewoon eerlijk zijn tege je.
Het gaat de eerste dagen tor weken enkel verslechten..
Ik raad je overigens ook een taper aan en geen cold turkey.

Wat je bvb kan doen is (Ik geef maar een voorbeeld)
Als je 3x20mg diazepam slikte per dag op het punt voor je cold turkey.
Nu in samenspraak me je arts te starten op 3x10 en zo verder een taper schema vast te leggen.
Gaat je fysieke en mentale toestand dan wel wat ten goede komen als je koud kalkoentje nu.

Ik duim alvast voor je dat het lukt.
Veel sterkte.
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#5
Het zweten heb ik btw ook nog in men taper hoor.
Sta minsten nog 3 x per dag ander de douche...
De ochtenden zijn nu het lastigste voor mij.
Door men ongeval kan ik momenten niet werken en MOET me elke dag met harde hand dwingen ten laatste om 9 men bed uit te stappen.
Zo niet word het een zeer depri dag omdat ik te lang in bed gelegen heb zonder men dosis benzo's binne te hebben gehad.
S
Sterretje1984Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik wil/kan niet naar de huisarts gaan om het te overleggen om het met bijv. Diazepam te gaan doen. Dan komt die erachter dat ik door misbruik van de recepten mijn medicatie en dubbel (ook van specialist) en elke 21 dagen ip 30 dagen ontvang (dus 3x de voorgeschreven dosis). De voorgeschreven dosis was per dag 120mg oxycodon, 20mg temazepam en 30mg oxazepam per dag. Maar dat neem ik dus al een paar jaar in 2 a 3 dubbele dosis per dag. Ben bang dat als ik het ooit weer nodig krijg ik Het dan absoluut niet meer krijg voorgeschreven. En ik heb kinderen, weet niet of de huisarts dan een meldingsplicht heeft naar een of andere instantie. Dat risico wil ik ook niet lopen. Ben trouwens al een paar keer gestopt voor een maand of 1 tot 4 maar deze keer ervaar ik als zwaarste (misschien omdat het ook zo koud buiten is dit keer).
Ik nam trouwens alles alleen in de avond in 1x De laatste jaren. Nooit verdeeld over de dag. Oxycodon begin van de avond en als het tijd werd om te slapen de benzo's in 1X.
G
GeEFmEDiEShIzzLeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Sterretje1984 zei:
Ik heb een kort vraagje. Stel je stopt ergens cold turkey mee en na een dag of 10 neem je voor 1x Weer in, ben je dan terug bij af qua ontwenningsverschijnselen? Begint dat dan weer van voor af aan? zit nu op dag 12 zonder benzo's en oxycodon en wil eigenlijk heel graag 1 avond ontspannen zijn en goed slapen maar heb het er niet voor over dan weer straks mezelf nog langer zo ellendig te voelen. Bedankt alvast. Wil niet dat de afgelopen 12 dagen helemaal voor niets waren
Klik om te vergroten...
Pak wat weed en/of kratom, dan ben je morgen trots op jezelf, want dan is het dag 13 zonder opiaten en benzo's.
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#8
Sterretje1984 zei:
Ik wil/kan niet naar de huisarts gaan om het te overleggen om het met bijv. Diazepam te gaan doen. Dan komt die erachter dat ik door misbruik van de recepten mijn medicatie en dubbel (ook van specialist) en elke 21 dagen ip 30 dagen ontvang (dus 3x de voorgeschreven dosis). De voorgeschreven dosis was per dag 120mg oxycodon, 20mg temazepam en 30mg oxazepam per dag. Maar dat neem ik dus al een paar jaar in 2 a 3 dubbele dosis per dag. Ben bang dat als ik het ooit weer nodig krijg ik Het dan absoluut niet meer krijg voorgeschreven. En ik heb kinderen, weet niet of de huisarts dan een meldingsplicht heeft naar een of andere instantie. Dat risico wil ik ook niet lopen. Ben trouwens al een paar keer gestopt voor een maand of 1 tot 4 maar deze keer ervaar ik als zwaarste (misschien omdat het ook zo koud buiten is dit keer).
Klik om te vergroten...
Dus je wil geen hulp zoeken met stoppen, zodat je later weer aan drugs kan komen... Beetje tegenstrijdig toch? Waarom zou je dit later weer voorgeschreven willen krijgen?

Als het echt medisch noodzakelijk zou zijn (lijkt me sterk bij benzo's en opiaten) krijg je het echt wel weer.

Is het niet juist een goede stok achter de deur als je dokter wat terughoudender is met voorschrijven?
S
Sterretje1984Lid
01-01-2024, 00:00
#9
BBKING zei:
Pak wat weed en/of kratom, dan ben je morgen trots op jezelf, want dan is het dag 13 zonder opiaten en benzo's.
Klik om te vergroten...
Heb al zo vaak weed geprobeerd maar ik word zo naar stonded daarvan. Duizelig, spugen enz. Durf ik eigenlijk niet zo goed meer.
Morgen ben ik nog steeds trots, ga niets pakken vandaag, maar momenten als nu maken het zo fucking lastig. Het is dat ik weet dat het uiteindelijk beter word anders had ik al lang weer wat gepakt.
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#10
BBKING zei:
Pak wat weed en/of kratom, dan ben je morgen trots op jezelf, want dan is het dag 13 zonder opiaten en benzo's.
Klik om te vergroten...
Slecht advies, beter om eens een tijdje nuchter te zijn. Uiteindelijk voel je je daar beter bij. Anders groot risico om de ene verslaving door de andere te vervangen.
S
Sterretje1984Lid
01-01-2024, 00:00
#11
KlaasVaak zei:
Dus je wil geen hulp zoeken met stoppen, zodat je later weer aan drugs kan komen... Beetje tegenstrijdig toch? Waarom zou je dit later weer voorgeschreven willen krijgen?

Als het echt medisch noodzakelijk zou zijn (lijkt me sterk bij benzo's en opiaten) krijg je het echt wel weer.

Is het niet juist een goede stok achter de deur als je dokter wat terughoudender is met voorschrijven?
Klik om te vergroten...

Ja klinkt wel tegenstrijdig he? Ja het is medisch noodzakelijk (maar niet in deze dosis). 9 jaar geleden een auto ongeval gehad (frontaal aangereden op N-weg met gangetje of 80 beide) en heb daarbij mijn nek gebroken. Na een paar jaar merkte ik dat het niet meer voldoende werkte voor de pijn en het rustig slapen en ging ik steeds meer gebruiken. Tot het gebruik in zo een dosis was die nog weinig met de pijn te maken had alleen nog maar met het warme ontspannen gevoel. Ik word eens in de zoveel tijd nog geopereerd aan mijn nek omdat de zenuwen telkens opnieuw klem komen. In die periodes heb ik qua pijn niet voldoende aan de dosis die ik als laatste nam. Daarom wil ik nu stoppen met het idee rond een operatie weer voldoende te hebben aan een minimale dosis. Dus nooit meer voorschrijven is in mijn hoofd geen optie.
G
GeEFmEDiEShIzzLeLid
01-01-2024, 00:00
#12
KlaasVaak zei:
Slecht advies, beter om eens een tijdje nuchter te zijn. Uiteindelijk voel je je daar beter bij. Anders groot risico om de ene verslaving door de andere te vervangen.
Klik om te vergroten...
Dat klopt.
KlaasVaak zei:
Slecht advies, beter om eens een tijdje nuchter te zijn. Uiteindelijk voel je je daar beter bij. Anders groot risico om de ene verslaving door de andere te vervangen.
Klik om te vergroten...
OK, sorry voor dit slechte advies. Maar ik denk niet dat je een avondje blowt en of kratom doet hier verslaafd aan raakt. Hij wou een avondje relaxen...
S
Sterretje1984Lid
01-01-2024, 00:00
#13
KlaasVaak zei:
Slecht advies, beter om eens een tijdje nuchter te zijn. Uiteindelijk voel je je daar beter bij. Anders groot risico om de ene verslaving door de andere te vervangen.
Klik om te vergroten...

Daar ben ik ook bang voor en daarom doe ik het niet. Vermoed dat ik best verslavings gevoelig ben. Als ik nu merk dat ik met wat wijntjes wel goed kan ontspannen weet ik zeker dat ik in de kortste tijd elke dag een fles weg drink dus beter van niet.
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#14
Sterretje1984 zei:
Ja klinkt wel tegenstrijdig he? Ja het is medisch noodzakelijk (maar niet in deze dosis). 9 jaar geleden een auto ongeval gehad (frontaal aangereden op N-weg met gangetje of 80 beide) en heb daarbij mijn nek gebroken. Na een paar jaar merkte ik dat het niet meer voldoende werkte voor de pijn en het rustig slapen en ging ik steeds meer gebruiken. Tot het gebruik in zo een dosis was die nog weinig met de pijn te maken had alleen nog maar met het warme ontspannen gevoel. Ik word eens in de zoveel tijd nog geopereerd aan mijn nek omdat de zenuwen telkens opnieuw klem komen. In die periodes heb ik qua pijn niet voldoende aan de dosis die ik als laatste nam. Daarom wil ik nu stoppen met het idee rond een operatie weer voldoende te hebben aan een minimale dosis. Dus nooit meer voorschrijven is in mijn hoofd geen optie.
Klik om te vergroten...
Zo is het inderdaad wel wat beter te begrijpen. Toch denk ik dat als je het zou opbiechten je dokter echt niet helemaal niets meer zou voorschrijven. Je hebt immers een goede medische reden. Het zou er wel voor zorgen dat je niet meer veel teveel voorgeschreven zou krijgen, dat lijkt mij het makkelijker maken niet teveel te nemen.

Wel goed dat je nu al 10 dagen clean bent! Veel succes, als je al zo ver gekomen bent moet het kunnen.
G
GeEFmEDiEShIzzLeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Sterretje1984 zei:
Daar ben ik ook bang voor en daarom doe ik het niet. Vermoed dat ik best verslavings gevoelig ben. Als ik nu merk dat ik met wat wijntjes wel goed kan ontspannen weet ik zeker dat ik in de kortste tijd elke dag een fles weg drink dus beter van niet.
Klik om te vergroten...
Alcohol is de duivel. Dalijk ben je aangeschoten en ga je die pillen waarschijnlijk toch nemen.
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#16
BBKING zei:
Dat klopt.

OK, sorry voor dit slechte advies. Maar ik denk niet dat je een avondje blowt en of kratom doet hier verslaafd aan raakt. Hij wou een avondje relaxen...
Klik om te vergroten...
TS is blijkbaar gevoelig voor verslaving dus zo simpel is het niet. Hij/zij moet af van naar drugs grijpen bij stress.
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#17
Je arts is verplicht je te helpen met medische problemen en hebben zwijgplicht (Tot op zekere hoogte..)
Je arts mag je je nix verwijten als je gaat arts bingen , maar kan je nu wel je medisch dossier open te stellen zodat andere artsen en apotheken perfect weten wat je wanneer gaan halen bent of op consultatie geweest bent.
Zo gebeurd het bij mij ook nu.
S
Sterretje1984Lid
01-01-2024, 00:00
#18
inner_search zei:
Je arts is verplicht je te helpen met medische problemen en hebben zwijgplicht (Tot op zekere hoogte..)
Je arts mag je je nix verwijten als je gaat arts bingen , maar kan je nu wel je medisch dossier open te stellen zodat andere artsen en apotheken perfect weten wat je wanneer gaan halen bent of op consultatie geweest bent.
Zo gebeurd het bij mij ook nu.
Klik om te vergroten...
Mocht het deze poging niet lukken dan ga ik toch maar de stap richting huisarts zetten als dat zo is als jij zegt. Wel eng. Hopelijk niet nodig omdat ik het zelf red. Als ik een einddatum zou weten wanneer ik me echt beter zal voelen was dit al veel beter te doen. Maar helaas die is er niet dus moet het hebben van de dagen die al gelukt zijn en vasthouden aan dat ik het zonde vind van deze dagen als ik wel weer wat neem.
G
GeEFmEDiEShIzzLeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Sterretje1984 zei:
Mocht het deze poging niet lukken dan ga ik toch maar de stap richting huisarts zetten als dat zo is als jij zegt. Wel eng. Hopelijk niet nodig omdat ik het zelf red. Als ik een einddatum zou weten wanneer ik me echt beter zal voelen was dit al veel beter te doen. Maar helaas die is er niet dus moet het hebben van de dagen die al gelukt zijn en vasthouden aan dat ik het zonde vind van deze dagen als ik wel weer wat neem.
Klik om te vergroten...
Het is niet eng om hulp te vragen, en ook niet raar.
S
Sterretje1984Lid
01-01-2024, 00:00
#20
BBKING zei:
. Hij wou een avondje relaxen...
Klik om te vergroten...

KlaasVaak zei:
TS is blijkbaar gevoelig voor verslaving dus zo simpel is het niet. Hij/zij moet af van naar drugs grijpen bij stress.
Klik om te vergroten...

Zij 😉

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."