Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsIk herken me niet in de omschrijving van verslaafde,. Help

Ik herken me niet in de omschrijving van verslaafde,. Help

9 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
A
AcidWarriorLid
01-01-2024, 00:00
#1
Zou het kunnen dat je hier bevestiging zoekt dat je niet verslaafd bent? If so, vrees ik voor jou dat dat niet zal gebeuren.
Besef goed dat dit ook typisch aan verslaving is: jezelf voorliegen en goedpraten. De realiteit niet (willen/durven) zien.

Cocaïne verschillende keren/week gebruiken + om de redenen die jij benoemt = 100% kans op problemen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
R
Rivalrie
Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Zit je nog in je burn-out?
L
Lex68!Lid
01-01-2024, 00:00
#3
I gebruik regelmatig, een aantal keren per week coke, soms 1 gram. Als ik de sites lees mbt verslaving en de gevolgen en kenmerken herken ik dit totaal niet ( terug trekken, egotrippen, depressie, niet kunnen presenteren). Ik gebruik om juist denken te remmen, gebruik vanwege verleden/opvoeding/burnout. Drink nooit tegelijk. Niemand weet ervan. Niemand zou het vermoeden vanwege mij karakter en manier van leven. Aan de ene kant dus niet hoeven nadenken/praktiseren en aan de andere kant is het dat ik iets stiekem doe, wat niemand verwacht, Het enige wat ik doe wat buiten de regels valt/illegaal/stout/stiekem is. Voelt goed aan hé YOLO, maar aan de andere kant natuurlijk ongezond, slopend en kostbaar. Ik heb mezelf in deze positie geplaatst en wil er zelf ook uitkomen. Maar het lukt nog niet echt. Advies kan ik goed gebruiken, eerlijke tips!!
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Wat is nu precies je vraag of waar wil je tips over?

Je kan jezelf niet vinden in verslaafd zijn, maar je gebruik vind je wel problematisch of?

gebruik je meerdere keren per week en dan in totaal 1 gram of gebruik je meerdere keren per week en soms 1 gram per keer?
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#5
Heb je al eens eens bv een maand of 2 geen coke genomen? Als dat lukt zonder er aan te denken ben je waarschijnlijk niet verslaafd. Lukt dat niet... Dan wel.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#6
Als je zelf al twijfelt dan zit je niet goed nee
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Sorry maar je bent gewoon verslaafd aan cocaïne, geen mooie praatjes er omheen. Gebruiken door verleden of opvoeding is al geen normale manier om te gebruiken maar gebruiken om te onderdrukken.
er is geen standaard aan het type dat verslaafd is, verslaving is bij iedereen anders en niet zo’n simpel kenmerkend lijstje wat jij hier opsomt.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#8
Het is niet herkennen of je verslaafd bent of niet dat belangrijks is.

Het is erkennen dat je verslaafd bent dat belangrijk is.

Als je elke week meerdere dagen cocaïne gebruikt, ongeacht de hoeveelheid, ben je gewoon verslaafd. Want dit houdt ook in dat je op het werk / op school drugs neemt of er tenminste aan denkt.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik heb mezelf in deze positie geplaatst en wil er zelf ook uitkomen. Maar het lukt nog niet echt.

Eén van de meest bekende kenmerken van verslaving.

Het is mij ook niet helemaal duidelijk wat je vraag precies is?
C
Coke SpookLid
01-01-2024, 00:00
#10
In jouw verhaal zitten zoveel kenmerken dat je krijgt als je normale gebruik, misbruik is geworden! Bizar :sunglasses:
Herken je nu inmiddels al wel kenmerken, gedragingen van een verslaving in je post...

Je kan het nu niet zo ervaren bij je zelf maar dat is wat jij je zelf wijs maakt!

Herkennen en accepteren dat het bij jouw ook zo is, is de eerste stap die je moet maken.
Doe je er niks mee, gaat het gewoon verder en help je leven goed naar de klote! Raak je alles wat belangrijk is voor jouw op den duur kwijt! Je zou willen dat je wel actie had ondernomen op dit moment in de ontwikkeling van je verslaving!

Suc6
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."