#1
Ik ook...zeer benieuwd!
Ik hoop dat het goed met haar gaat.
Jazeker...!
Ik hoop dat het goed met haar gaat.
Jazeker...!
Je bent het waard om respectvol behandeld te worden. Natuurlijk kan iemand wel eens boos zijn en soms zeg je wel eens dingen die er harder uitkomen dan bedoeld. Maar het is dus wel belangrijk om je grenzen aan te geven.Ondanks dit, merk ik de laatste tijd dat het wat de relatie betreft voor hem nu wel heel makkelijk is om in zijn woede bij gebrek aan wiet, direct mij aan de kant te schuiven. Het is telkens, ik ben klaar met jou, ik wil je noooit meer spreken, en de hele wereld is tegen hem en vanaf nu gaat hij ook niet meer aan andere denken. Vandaag heeft hij de gehele dag niet kunnen roken en vroeg hij mij om geld hiervoor. Ik kon dit hem niet geven en vervolgens barstte weer de bom, ik deed niets verkeerd maar toch vind hij altijd een manier om het zo te draaien dat ik in discussie ga, niet luister, mijzelf beter voel dan hij, hij altijd alles fout doet en ik nooit en ik maar altijd excuses maak voor mijn gedrag. Echt totale onzin die dan weer uitloopt op de woorden, dit keer ben ik echt klaar met je, allerlei verbale agressie en ik hoef je nooit meer te spreken.
Een beetje een late reactie op dit topic, maar misschien helpt het om aan je vrienden/vriendinnen en familie te vragen wat voor indruk ze van hem hebben. Als je zelf in een relatie zit, is het altijd moeilijk om kritisch te zijn op de ander. Daardoor blijven mensen vaak in relaties hangen waarvan ze zich achteraf afvragen hoe het zo ver heeft kunnen komen.Dank voor jouw reactie. Doet me enorm goed! En zit met tranen in mijn ogen, omdat ik dit soms vergeet. Ik verdien dit ook niet en ik weet het eigenlijk dondersgoed. Maar het blijven zweven tussen helpen, slikken en vasthouden aan het positieve is zo een strijd!
Ik vraag mezelf ook echt af, wanneer komt voor mij de druppel en het besef, stop ermee. Ik wil zo enorm graag vasthouden aan zijn goede kanten, en het idee dat het een leuke man is, los van zijn verslaving. Moeilijk!
En die van @zandmanHet zit in onze natuur om pijn te vermijden. Dus ook al ben je op lange termijn beter af door te breken met je agressieve partner. De 1e impuls is de korte pijn (angst voor klappen met uitmaken, angst alleen te zijn) te vermijden.
Dit is een fysiek voorbeeld, je kan er ook verwaarlozing,respectloos, gedrag van leugens, vernedering en verslaving neerzetten.
Ook heeft elk mens en dier een comfortzone, het zit in je natuur dat er vanalles in je brein gebeurt als je uit je comfortzone stapt. Dit kan adrenaline, dopamine, serotonine etc zijn(auto ongeluk,agressie, extreme sport,vreemdgaan,nieuw huis bekijken, nieuw werk,flirten)
Maar dat is te uitputtend voor je brein om dat 24/7 te handelen. En hoe naar ook, een agressieve relatie is vertrouwder dan vrijgezel Je bent dan verlost van de agressie, maar je toekomst is onzeker en je brein wil zekerheid.
Dus luister niet naar je hart(die wil zijn liefde) luister niet naar je verstand(die kiest eerder wat hij de verstandige optie op dat acute moment vind) maar maak een plan voor jezelf en luister naar je plan.
Besef dat je pas echt de voordelen van je keuze gaat ervaren op de lange termijn. De pijn op korte termijn is alleen een indicatie dat je je vertrouwder comfortzone aan het verplaatsen bent
Voor het brein staat vertrouwd soms gelijk aan veilig. Daarom blijven veel vrouwen na de 1e klap.
Uiteraard is dit niet mijn theorie maar die van Desmond Morris.
Ik denk, dat dit als reden heeft, ( tegenspraak) dat het nog steeds niet definitief uit elkaar gegaan zijn betreft.
Er is nog steeds een deur die openstaat en, als deze man het op de goede manier speelt, zij een heel grote kans loopt om opnieuw gebruikt/misbruikt/gekwetst te worden.
Een lange relatie verbreken is uiteraard geen kattenpis, en ik heb meerdere gevallen gekend waarvan ik me destijds echt afgevraagd heb waarom iemand zich niet definitief kon losmaken en dus alsnog weer in dezelfde shit terechtkwam, als voorheen.
Bijvoorbeeld.
Een vrouw had een huwelijk met een vent die haar sloeg.
De dag daarna met een miljoen excuses aan kwam zetten.
En een paar dagen later opnieuw huiselijk geweld pleegde.
Ik vroeg haar, waarom zij niet asap de kuierlatten had genomen en weg was gegaan, des te erger was het omdat zij meer dan 25 jaar deze mishandelingen moest ondergaan.
Het antwoord op de vraag was:
Deze man had mij volkomen in zijn macht.
Het is buitengewoon moeilijk om in die omstandigheden weg te lopen.
Want hij kon ook een fantastische man zijn als hij zich normaal gedroeg...
Dus in deze ellendige kwestie speelt waarschijnlijk hetzelfde.
Deze man weet precies wat haar zwakke plekken zijn, kan zich soms een tijdje ook goed gedragen, en tdja dan wordt het voor haar echt moeilijk om definitief te breken met deze man...
Nu wil zij de deur op een kier open houden.
Want je weet maar nooit, nietwaar.
En wij, aan de zijlijn, wij weten wel beter.
Een vos verliest wel zijn haren, maar niet zijn streken....
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."