Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHalf jaar clean van speed..

Half jaar clean van speed..

6 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
D
DemonicLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hey,

Ik ben nieuw op dit forum en ik heb een vraag waar iemand me misschien antwoord op kan geven.

Ik ben nu ongeveer een half jaar clean van alle drugs en met name van 2 jaar dagelijks speed gebruik. Ik sport ongeveer 4 dagen van de week maar ik heb nog steeds afkick verschijnselen. Ik tril voortdurend met me benen en zit totaal niet lekker in me vel en moet elke dag denken aan drugs. Mijn vraag dus ...
Hoe lang duurt het voordat ik weer helemaal de oude ben?

Groeten Demonic
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#2
Heb je bij het stoppen ook psychologische hulp gekregen? Meestal is er een onderliggende reden waarom je steeds speed gebruikt. Je kunt bijvoorbeeld last hebben van een onrustig gevoel wat veroorzaakt wordt door bepaalde gedachtes of overtuigingen. Daarvan kan je dan zo onrustig worden dat je steeds met je benen zit te trillen en dat je in gedachten steeds op zoek gaat naar een extern middel wat je kan helpen kalmeren.

De vraag is dus meer wat je kunt doen om te ontspannen. Vaak zijn dat een beetje de saaie volwassen mensendingen zoals een planning maken en je in je vrije tijd verzanden in burgerlijke hobby's zoals tuinieren of schilderen ofzo. Zolang jij het maar leuk vindt en ervan ontspant.
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Denk dat het antwoord al gegeven is.

Hou in ieder geval vol, want je bent al een half jaar heel goed bezig!
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#4
Demonic zei:
Ik sport ongeveer 4 dagen van de week maar ik heb nog steeds afkick verschijnselen. Ik tril voortdurend met me benen en zit totaal niet lekker in me vel en moet elke dag denken aan drugs.
Klik om te vergroten...
Wat @Neo-Shulginist ook zei, misschien komt je drugsgebruik door een onderliggend iets. Misschien zijn de trillende benen en een onprettig geen gevolg van de afkick, maar veroorzaken deze klachten juist de drang naar drugs!
J
JapieVerslaagdLid
01-01-2024, 00:00
#5
Lekker bezig, als je het niet vertrouwd ga naar de huisarts. Die hebben een geheimhoudings plicht.

Respect dat je het al zolang volhoud. Proficiat
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#6
Het is vrij normaal dat je nu nog klachten ervaart.
Je hebt je lichaam uitgeput en dit heeft tijd nodig.
Je reserves zijn meestal op en je moet weer leren wennen aan "normale" energie.
Dat trillen zou misch ook kunnen komen door het sporten.
Je hebt roofbouw gepleegd op je lichaam en dit heeft tijd nodig om te herstellen
Ik zeg niet dat het zo is maar misch train je te veel /zwaar terwijl je lichaam er nog niet klaar voor is.
Je kunt altijd eens contact opnemen met
https://www.jellinek.nl/.
Hier kun je anoniem bellen of chatte wellicht kunnen zij je verder helpen en voorzien van goed advies.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik zou het advies willen geven, om 2 x per dag een aantal ontspanningsoefeningen te gaan doen.
Dit heeft bij mij een enorm verschil gemaakt toen ik met benzo's en drank in één keer stopte.
Mss helpt dit...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."