Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVerslaafd aan opiaat en benzodiazepines

Verslaafd aan opiaat en benzodiazepines

14 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik vraag me af welke kliniek je dan benaderd hebt want ik ken er weinig die je zullen weigeren.
Genoeg van dergelijke gevallen gezien en meegemaakt.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Brietje zei:
Ik ben verslaafd aan oxycodon en vele soorten opiaten, ik blow ik al eens .
Ik wil echt heel graag stoppen maat tot op heden lijkt een kliniek niet zo geïnteresseerd te zijn .
Ik ben te complex om te helpen heb me bij meerdere keren aangemeld op de afkickkliniek maar krijg vaak te horen jij krijgt op recept en je vertoont geen junkie gedrag of diefstal dus ziet t niet als probleem.
Het gaat om oxycodon lang en kort
Oxazepam
Lorazepam
Mitrazepine
Ed dingen meer , ik wil echt graag er vanaf en ook wil ik weten of iemand dit ooit o der narcose heb gedaan
Klik om te vergroten...
Kan je je gebruik in kaart brengen?
Wat gebruik je op een dag, hoevaak en hoeveel.
Zit er stabiliteit in?
B
BrietjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mrloverdj zei:
Kan je je gebruik in kaart brengen?
Wat gebruik je op een dag, hoevaak en hoeveel.
Zit er stabiliteit in?
Klik om te vergroten...
Ja oxycodon 2 x langwerkend 20 mg per x
Oxycodon kort 3 x pd 5 mg
Mitrazepine 2 x pd 30 mg
Lorazepam 2 x pd 5 mg
Oxazenpam 4 x pd 50 mg
Tavigyl 25 mg
Zolpicolom 2x 7.5 mg
Dat zijn de hoofd medicatie de rest is flixuerend.
En heel soms zolpidem er extra bij en soms blow ik erbij maar heb afgelopen vrijdag voor de eerste keer in me leven een bad trip meegemaakt .
B
BrietjeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Blyatman zei:
Een psycholoog zou je hiermee al mee kunnen helpen. Wel een rare insteek van de kliniek.. geen junkie gedrag + niet stelen = niet helpen. Hoezo stigmatiserend..
Klik om te vergroten...
Vind t gewoon vervelend en wil zo graag dus eerst moet het dus nog erger worden voor iemand me wil helpen vind ik best wel jammer ...
B
BrietjeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Juliafreexx zei:
Hoii, ik ben zelf ook een hele lange tijd verslaafd geweest aan Mirthazepine en Oxazepam. Ik ben er toen vanaf gekomen doordat ik het rustig ging afbouwen. Steeds wat minder en minder en minder. Het was lastig, maar uiteindelijk kon ik gelukkig zonder. Nu heb ik er helemaal geen last meer van. Kan je dit met iemand bespreken? Psychiater misschien ? Het lijkt mij verstandig om het er met diegene over te hebben zodat ze jou kunnen helpen.
Klik om te vergroten...
Mijn midellen zijn best wel veel en is ook best wel vervelende ze komen aan met evt detox onder narcose maar kan er bijna niks van vinden plus is alleen detox dus geen hulp .
B
BrietjeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Spyro zei:
Een kliniek hoort jou hier gewoon bij te helpen... Zou toch eens goed informeren.

Ik zou je eigen foto misschien wel even weghalen ivm privacy, tenzij je er helemaal oké mee bent maar het is nogal wat op met een hele foto op een DrugsForum te staan.
Klik om te vergroten...
Sorry was op zoek naar hulp en heb er niet bij stil gestaan , vind t vervelend om geen hulp te krijgen ik wil graag echt graag er van af maar begrijp niet dat ze niet bereid zijn om te helpen , ze komen nu aan met 1 optie detox onder narcose maar dan geen nabehandeling.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Brietje zei:
Ja oxycodon 2 x langwerkend 20 mg per x
Oxycodon kort 3 x pd 5 mg
Mitrazepine 2 x pd 30 mg
Lorazepam 2 x pd 5 mg
Oxazenpam 4 x pd 50 mg
Tavigyl 25 mg
Zolpicolom 2x 7.5 mg
Dat zijn de hoofd medicatie de rest is flixuerend.
En heel soms zolpidem er extra bij en soms blow ik erbij maar heb afgelopen vrijdag voor de eerste keer in me leven een bad trip meegemaakt .
Klik om te vergroten...
Je lorazepam, oxazepam en zopiclon zijn alle 3 benzodiazepinen. Die kan je laten omrekenen naar x mg diazepam.

Dan slik je diazepam en staat erom bekend dat je die makkelijk af kan bouwen.

Mirtazepine is een anti depressiva,maar er is weinig over bekend, word ook vaak voorgeschreven bij spanning en slaapproblemen.
Waarvoor gebruik jij het? Op zich is het geen ramp om mirtazepine te slikken. Je bouwt wat tolerantie op, maar verder verhogen hoeft niet. Wel zou je dosering lager kunnen, maar ik ben geen arts.

Dan hou je nog de oxycodon over. Als jij bij verslavingszorg aanklopt dat je van je benzo en oxycodonverslaving afwilt. Dan is je vraag een stuk overzichtelijker, en krijg je hopelijk betere behandelopties aangeboden.


De meeste klinieken laten tijdens het afbouwen stemmingsstabilisatoren/anti depressiva's zoals mirtazepine met rust. Ze kunnen weinig kwaad en afbouwen is al heftig genoeg. Zo krijgen ze beter in kaart welk effect welk middel heeft met afbouwen.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik ken tavegyl niet, heb het even opgezocht. Heb je het op recept en welk effect heeft het?

Met zoveel medicatie weet je na een tijdje niet meer of je zelf klachten hebt, het lijkt er meer op dat je constant ontwenning hebt of daar bang voor bent en daarom maar maar alles erbij pakt, en zo blijf je in die cirkel(is geen oordeel)

Probeer eerst je gebruik te stabiliseren, dus ongeacht hoeveel. Maak een lijstje wat je gebruikt per dag, hoe laat, hoeveel. En hou je daaraan. Niet meer bijpakken. Dat is stap 1.

Als je thuis wilt beginnen nogmaals zet alle 3 de benzo's om naar diazepam, ook al bouw je nog niet af. Veel overzichtelijker en je krijgt dan ook geen cravings meer omdat je ox of lorazepam uitwerkt. Diazepam blijft een stabiele waarde houden.

Misschien weet een ander lid hier een omrekentabel.
Ambulante hulp is ook een optie. Medicatie stap voor stap afbouwen(eerst oxy dan benzo) ook. Succes!
F
Fighter1980Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Spyro zei:
Een kliniek hoort jou hier gewoon bij te helpen... Zou toch eens goed informeren.

Ik zou je eigen foto misschien wel even weghalen ivm privacy, tenzij je er helemaal oké mee bent maar het is nogal wat op met een hele foto op een DrugsForum te staan.
Klik om te vergroten...
Vanmiddag ook gebeld. Oxycodon op recept. Maar wil er af. Wat een nare mensen. Zit er nu nog geen 4 maanden aan.mnisschien 3 maanden. Hou t niet bij. Lang verhaal. Moest er snel af van huisarts. Heb ook ptss. Kan 7 maanden wachten en dan beslissen die motherfuckers daar of ik in opname moet? Inmiddels 30 mg. Met soms terugval. Maar voel me er klote door. Dus wil .Maar hulp krijg ik niet. Zodra ik minder krijg ik nare herinneringen. Wordt suicidaal. Lig hele dagen op bed. Wil niet dood maar dat t stopt. Kom niet buiten. Zie leven niet meer zitten. Kan ik in 1x stoppen . Heb kratom en diazepam
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#10
Fighter1980 zei:
Vanmiddag ook gebeld. Oxycodon op recept. Maar wil er af. Wat een nare mensen. Zit er nu nog geen 4 maanden aan.mnisschien 3 maanden. Hou t niet bij. Lang verhaal. Moest er snel af van huisarts. Heb ook ptss. Kan 7 maanden wachten en dan beslissen die motherfuckers daar of ik in opname moet? Inmiddels 30 mg. Met soms terugval. Maar voel me er klote door. Dus wil .Maar hulp krijg ik niet. Zodra ik minder krijg ik nare herinneringen. Wordt suicidaal. Lig hele dagen op bed. Wil niet dood maar dat t stopt. Kom niet buiten. Zie leven niet meer zitten. Kan ik in 1x stoppen . Heb kratom en diazepam
Klik om te vergroten...
Met kratom, diazepam, een goed afbouwschema, een bloeddrukmeter, een hartslagmeter én ijzeren discipline kun je in twee weken naar 0 afbouwen. In de eerste week snel afbouwen tot niet levensbedreigende hoeveelheden en de tweede week wat gelijdelijker aan afbouwen. Dan na twee weken cold turkey gaan. Je zult door een hel gaan, maar je zal het overleven en dan ben je ervan af.

Maar dit zal de pittigste maand van je leven worden. Dus doe dit echt alleen als je het écht wilt en kunt. Maar je kunt dus in één keer stoppen, als je eerst afbouwt naar niet levensbedreigende hoeveelheden. En controleer regelmatig je bloeddruk en hartslag om er zeker van te zijn dat de situatie niet te heftig wordt.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#11
Brietje zei:
Sorry was op zoek naar hulp en heb er niet bij stil gestaan , vind t vervelend om geen hulp te krijgen ik wil graag echt graag er van af maar begrijp niet dat ze niet bereid zijn om te helpen , ze komen nu aan met 1 optie detox onder narcose maar dan geen nabehandeling.
Klik om te vergroten...
Dat is de amerikaanse 'coma' manier, dat heeft totaal geen nut, daarom bieden ze ook geen nabehandeling omdat de slagingskans nihil is. Puur omdat hiermee de lichamelijke verslaving maar niet de psychische verslaving wordt weggehaald.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#12
Een kliniek hoort jou hier gewoon bij te helpen... Zou toch eens goed informeren.

Ik zou je eigen foto misschien wel even weghalen ivm privacy, tenzij je er helemaal oké mee bent maar het is nogal wat op met een hele foto op een DrugsForum te staan.
B
BrietjeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik ben verslaafd aan oxycodon en vele soorten opiaten, ik blow ik al eens .
Ik wil echt heel graag stoppen maat tot op heden lijkt een kliniek niet zo geïnteresseerd te zijn .
Ik ben te complex om te helpen heb me bij meerdere keren aangemeld op de afkickkliniek maar krijg vaak te horen jij krijgt op recept en je vertoont geen junkie gedrag of diefstal dus ziet t niet als probleem.
Het gaat om oxycodon lang en kort
Oxazepam
Lorazepam
Mitrazepine
Ed dingen meer , ik wil echt graag er vanaf en ook wil ik weten of iemand dit ooit o der narcose heb gedaan
J
JuliafreexxLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hoii, ik ben zelf ook een hele lange tijd verslaafd geweest aan Mirthazepine en Oxazepam. Ik ben er toen vanaf gekomen doordat ik het rustig ging afbouwen. Steeds wat minder en minder en minder. Het was lastig, maar uiteindelijk kon ik gelukkig zonder. Nu heb ik er helemaal geen last meer van. Kan je dit met iemand bespreken? Psychiater misschien ? Het lijkt mij verstandig om het er met diegene over te hebben zodat ze jou kunnen helpen.
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Brietje zei:
Ik ben verslaafd aan oxycodon en vele soorten opiaten, ik blow ik al eens .
Ik wil echt heel graag stoppen maat tot op heden lijkt een kliniek niet zo geïnteresseerd te zijn .
Ik ben te complex om te helpen heb me bij meerdere keren aangemeld op de afkickkliniek maar krijg vaak te horen jij krijgt op recept en je vertoont geen junkie gedrag of diefstal dus ziet t niet als probleem.
Het gaat om oxycodon lang en kort
Oxazepam
Lorazepam
Mitrazepine
Ed dingen meer , ik wil echt graag er vanaf en ook wil ik weten of iemand dit ooit o der narcose heb gedaan
Klik om te vergroten...
Een psycholoog zou je hiermee al mee kunnen helpen. Wel een rare insteek van de kliniek.. geen junkie gedrag + niet stelen = niet helpen. Hoezo stigmatiserend..

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."