Was het maar idd een stomme grap. Weg gooien gaat niet makkelijk. Als ik niet gebruik. Ben ik echt dood op. Ik kan wel aan de koffie of redbull. Maar gebruik dan liever mmc. Moeder van me kind weet niet beter dat ik vroeger maar 5x per jaar gebruikte op een festival. En na de geboorte van mijn dochter. Was ik ermee gestopt. En zij heeft nooit wat gebruikt.
Gebruikte je 3-MMC om af te komen van de vermoeidheid door je ziekte? Want dat kan wel helpen! Naja, tenminste tegen de vermoeidheid… Tijdelijk… En als het over is betaal je de prijs terug, inclusief rente (kortom: je vermoeidheid komt sterker terug als je dan besluit te stoppen met dat 3-MMC-gesnuif). En daarnaast komt ook nog, psychostimulantia, en zo zeker ook 3-MMC, staan er niet bepaald bekend om dat ze je immuunsysteem bijstaan tijdens een infectie (door een virus, bijvoorbeeld een virus die de ziekte van Pfeifer veroorzaakt), in tegendeel. 3-MMC molt juist je immuunsysteem, al helemaal bij langdurige verslaving! Onder anderen de verzakking van je immuunrespons is echt een significante factor bij een drugsverslaving.
Ik kan me zo voorstellen dat je 3-MMC verslaving je 4-0 achter heeft gezet in het gevecht van je Pfeiffer-infectie… Ben je inmiddels helemaal bevestigd Pfeiffer vrij?
Als laatste, je lichaam draait al een ongelofelijk lange tijd zo goed als elke dag weer op overtoeren, door je 3-MMC gewoonte. Het lokt continu een stressreactie uit waardoor je lichaam alert blijft enzo. Als je dat lang volhoudt, kan je rekenen op een flinke dip zodra je stopt met gebruiken. Voor sommige mensen bestaat die alleen uit vermoeidheid, anderen krijg het ook emotioneel zwaar te verduren. Maar als de vermoeidheid alles door de drugsontwenning komt, is het tijdelijk! Je gaat, zoals al gezegd is, je veel energieker voelen zodra je lichaam weer een beetje went aan normale stofwisseling. Maar stoppen is al moeilijk, laat staan met zo’n negatieve verwachting… Hulp zoeken lijkt me het beste als het je tot nu toe nooit is gelukt om te voor langere tijd te stoppen, voor jou en in elk geval ook voor je dochtertje.