Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums3MMC verslaafd 1 jaar

3MMC verslaafd 1 jaar

35 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
M
MudshakeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hi Teka, hoe gaat het nu? Ik ben een newbie qua profiel aanmaken maar lees al paar maanden mee. Ik heb zelf ook flinke problemen gehad met 3-mmc omdat het gebruik ervan iets dagelijks werd en dat voor een langere periode. Gelukkig gebruik ik nu al een paar weken niet meer en functioneer ik elke dag een beetje beter. Ja, zeker de eerste week is klote. Maar je zult ook zien dat weer normaal slapen, weer normaal eten en niet meer zo walgen van jezelf toch ook snel resultaat oplevert. In ieder geval genoeg om te weten dat je het door moet zetten. Dat kun jij ook! Doe het voor jezelf en voor je kleine meid 💖
S
StraatPiraatLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mrs Poes 🐱 zei:
Hi Teka, hoe gaat het nu? Ik ben een newbie qua profiel aanmaken maar lees al paar maanden mee. Ik heb zelf ook flinke problemen gehad met 3-mmc omdat het gebruik ervan iets dagelijks werd en dat voor een langere periode. Gelukkig gebruik ik nu al een paar weken niet meer en functioneer ik elke dag een beetje beter. Ja, zeker de eerste week is klote. Maar je zult ook zien dat weer normaal slapen, weer normaal eten en niet meer zo walgen van jezelf toch ook snel resultaat oplevert. In ieder geval genoeg om te weten dat je het door moet zetten. Dat kun jij ook! Doe het voor jezelf en voor je kleine meid 💖
Klik om te vergroten...
Heb jij nog veel klachten die aanhouden, nu je even clean bent?
Bij mij werd het alleen maar erger na een paar weken eigenlijk.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#3
StraatPiraat zei:
Heb jij nog veel klachten die aanhouden, nu je even clean bent?
Bij mij werd het alleen maar erger na een paar weken eigenlijk.
Klik om te vergroten...
Opm
Dit geeft wel aan, dat het rotzooi is...
S
StraatPiraatLid
01-01-2024, 00:00
#4
De Zandman zei:
Opm
Dit geeft wel aan, dat het rotzooi is...
Klik om te vergroten...
Ja eens maar het gaat hier wel om buitensporig misbruik. Niet 1 of 2 gram per week oid.
W
WoezoeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Stay away from 3MMC. Het begint nu wel duidelijk te worden hoe verslavend dit goedje is. Als ik jou was zou ik een hele dopamine detox doen. Even door de zure appel heen bijten, maar dan ben je na een tijd weer je oude zelf. 1 jaar is nog niet extreem lang, er is nog een weg terug.
M
MudshakeLid
01-01-2024, 00:00
#6
StraatPiraat zei:
Heb jij nog veel klachten die aanhouden, nu je even clean bent?
Bij mij werd het alleen maar erger na een paar weken eigenlijk.
Klik om te vergroten...
@StraatPiraat Wel klachten die aanhouden/lang duren inderdaad. Mijn neus is nog lang niet de oude bijvoorbeeld. En een paar dagen terug wist ik in een supermarkt gewoon even niet meer wat ik nou eigenlijk aan het doen was, compleet in de war en eenmaal thuis ook nog lang overstuur. Dat sterkt me juist in het idee hoeveel schade het heeft aangericht en dat ik er juist daarom vanaf moet blijven.

Maar ik moet er ook bij zeggen dat mijn eerste stoppoging compleet mislukte en ik het daarom bij de tweede keer anders heb aangepakt. De eerste keer stopte ik ineens en dat was niet te doen: mijn hoofd gonsde de hele dag door en ik was zo warrig en en emotioneel een wrak dat ik totaal niet kon functioneren.

De tweede keer heb ik het anders aangepakt. Er zijn mensen die me hierom zullen vervloeken als ik andere discussies hier lees, maar in mijn geval werkte het wel om de 3-mmc de eerste anderhalve week te vervangen door een relatief lage dosis van een minder heftige stim die ik bovendien slikte in plaats van snoof. Hierdoor had ik minder last van hoofdpijn en warrigheid en kon ik thuis en op het werk nog redelijk functioneren, want ik wil/wilde naar mijn omgeving toe niet met de billen bloot.

Die vervanger afbouwen ging heel goed, bijna vanzelf want ik vergat steeds vaker mijn middagdosis te nemen - terwijl ik met 3-mmc continu dacht aan de volgende snorr. Het ‘gonzen’ werd minder, logisch nadenken ging steeds beter, ik kon na een tijdje weer hele nachten slapen en sinds anderhalve week heb ik die vervangende stim niet meer nodig.

Het zit nog steeds in mijn tas, het stelt me gerust dat ik het op een zwak of zwaar moment zou kunnen inzetten zodat ik in ieder geval niet uit wanhoop weer een nieuwe lading 3-mmc of straks 3-cmc zou gaan bestellen. Dit werkte voor mij, het zal voor iedereen anders zijn.

Welke klachten zijn voor jou het ergst en hoe heb jij het stoppen aangepakt en ervaren?

Sorry voor de lange lap tekst, maar ik merk dat ik het fijn vind om dit verborgen deel van mij ergens te kunnen delen. Daarbij gun ik het anderen ook zo ontzettend om de regie over hun leven weer terug te krijgen

Ik heb ook een leuke tijd gehad met 3-mmc, in de periode van zo nu en dan recreatief gebruik. Het liep uit de hand toen ik besloot - ja serieus: BESLOOT, hoe dom kun je zijn? - de voordelen (scherpte, energie, zelfverzekerdheid) toe te passen in mijn door corona ingedutte dagelijkse leven.

Vertel me vooral waar jij tegenaan loopt! Ik heb nu erg veel over mezelf geschreven, maar ik kan en wil ook graag luisteren naar anderen en jou een beetje steunen als je die behoefte hebt!
S
StraatPiraatLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mrs Poes 🐱 zei:
3-mmc de eerste anderhalve week te vervangen door een relatief lage dosis van een minder heftige stim die ik bovendien slikte in plaats van snoof.
Klik om te vergroten...
Heb je dan kleine doseringen pep geslikt? Of een andere stof?
Mrs Poes 🐱 zei:
Welke klachten zijn voor jou het ergst en hoe heb jij het stoppen aangepakt en ervaren?
Klik om te vergroten...
Ik heb een hartritmestoornis (of door de 3mmc of het was er altijd al maar pas merkbaar geworden na 3mmc) waar ik iedere dag last van heb
Het ergste is dat ik 2 maand clean ben geweest en toch weer ben begonnen omdat ik me toen kutter voelde dan nu..

Ik heb ook als ik in een keer stop dat ik van die brainzaps krijg maar deze zo intens worden dat je er gewoon helemaal naar van word. Dit is alleen de eerste paar dagen, alleen wanneer ik wil slapen kom ik soms in een nachtmerrie voor ik in slaap gevallen ben. Hierbij ervaar ik ook slaapverlamming.
B
B&PLid
01-01-2024, 00:00
#8
Tekaman zei:
Was het maar idd een stomme grap. Weg gooien gaat niet makkelijk. Als ik niet gebruik. Ben ik echt dood op. Ik kan wel aan de koffie of redbull. Maar gebruik dan liever mmc. Moeder van me kind weet niet beter dat ik vroeger maar 5x per jaar gebruikte op een festival. En na de geboorte van mijn dochter. Was ik ermee gestopt. En zij heeft nooit wat gebruikt.
Klik om te vergroten...
Ik zou voor mezelf 2 week vakantie boeken, AirBnB huisje in Turkije ofzo, het spul meenemen in het vliegtuig kan echt niet en daar is niets te krijgen. Lekker 2 weken niets doen en als je je ziek voelt ga je lekker naar bed daar.
M
MudshakeLid
01-01-2024, 00:00
#9
StraatPiraat zei:
Heb je dan kleine doseringen pep geslikt? Of een andere stof?
Klik om te vergroten...
2-fma. Ik had ergens gelezen dat het een manier was om van pep af te komen en bedacht toen dat dat ook wel eens voor 3-mmc kon gelden. Ik had pellets van 30 mg (vendor had qua pellets geen andere dosering) waarvan ik in het begin een hele in de ochtend nam op een lege maag en dan aan het begin van de middag een halve erbij om mijn werkdag vol te kunnen maken. Ik voelde me dan niet top, maar net goed genoeg om met een beetje goede wil redelijk te kunnen functioneren en s avonds kon ik dan normaal eten en bijtijds naar bed en dan vaak ook wel aardig goed slapen. Aan het eind van de week vergat ik soms al dat halve tabletje in de middag te nemen maar dan kreeg ik rond 15.00 toch weer dat wazige gevoel en die gonzende hoofdpijn. Dat eerste weekend ben ik naar een halfje in de ochtend en een halfje in de middag gegaan en in de tweede week kon ik vrijwel met een halfje in de ochtend toe. En nu slik ik ze niet meer, maar ik hou ze wel paraat. Voor mij was het (bijkomende?) voordeel dat het nasale gebruik stopte, het effect wat gelijkmatiger was en ook wat langer aanhield en vooral ik geen cravings meer had. Hierdoor verdween het gebruik meer naar de achtergrond en was het niet meer zo allesoverheersend als met 3-mmc snuiven. Maar nogmaals het zal voor iedereen anders zijn en ik snap ook dat veel mensen tegen het gebruik van een vervanger zijn maar mij heeft het er doorheen gesleept.
M
MudshakeLid
01-01-2024, 00:00
#10
StraatPiraat zei:
Ik heb een hartritmestoornis (of door de 3mmc of het was er altijd al maar pas merkbaar geworden na 3mmc) waar ik iedere dag last van heb
Het ergste is dat ik 2 maand clean ben geweest en toch weer ben begonnen omdat ik me toen kutter voelde dan nu..

Ik heb ook als ik in een keer stop dat ik van die brainzaps krijg maar deze zo intens worden dat je er gewoon helemaal naar van word. Dit is alleen de eerste paar dagen, alleen wanneer ik wil slapen kom ik soms in een nachtmerrie voor ik in slaap gevallen ben. Hierbij ervaar ik ook slaapverlamming
Klik om te vergroten...
Jezus wat rot zeg! Ik had idd ook wel hartkloppingen maar vooral tijdens het gebruik, nu is dat al veel minder. Die brainzaps zijn killing. Je wilt gewoon dat dat stopt en je weet ook dat het stopt zodra je weer gebruikt. Ik denk dat het grootste probleem erin zit dat we het door rc’s normaal zijn gaan vinden dat je je mentale en fysieke staat heel snel, goedkoop en makkelijk naar je hand kunt zetten. Terwijl het heel normaal is dat je je soms rot of lusteloos voelt, dat heeft ieder mens. Ben je nu weer full blown aan het gebruiken?
B
B&PLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mrs Poes 🐱 zei:
Jezus wat rot zeg! Ik had idd ook wel hartkloppingen maar vooral tijdens het gebruik, nu is dat al veel minder. Die brainzaps zijn killing. Je wilt gewoon dat dat stopt en je weet ook dat het stopt zodra je weer gebruikt. Ik denk dat het grootste probleem erin zit dat we het door rc’s normaal zijn gaan vinden dat je je mentale en fysieke staat heel snel, goedkoop en makkelijk naar je hand kunt zetten. Terwijl het heel normaal is dat je je soms rot of lusteloos voelt, dat heeft ieder mens. Ben je nu weer full blown aan het gebruiken?
Klik om te vergroten...
Snap ik in verband met bovenstaande niet
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#12
@Mrs Poes 🐱 en @StraatPiraat, hebben jullie de brainzaps tijdens het in slaap vallen in bed, of ook overdag? Aangezien je zei dat als je weer gebruikt, de brainzaps weggaan?
C
Chr0nicLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mrs Poes 🐱 zei:
2-fma. Ik had ergens gelezen dat het een manier was om van pep af te komen en bedacht toen dat dat ook wel eens voor 3-mmc kon gelden. Ik had pellets van 30 mg (vendor had qua pellets geen andere dosering) waarvan ik in het begin een hele in de ochtend nam op een lege maag en dan aan het begin van de middag een halve erbij om mijn werkdag vol te kunnen maken. Ik voelde me dan niet top, maar net goed genoeg om met een beetje goede wil redelijk te kunnen functioneren en s avonds kon ik dan normaal eten en bijtijds naar bed en dan vaak ook wel aardig goed slapen. Aan het eind van de week vergat ik soms al dat halve tabletje in de middag te nemen maar dan kreeg ik rond 15.00 toch weer dat wazige gevoel en die gonzende hoofdpijn. Dat eerste weekend ben ik naar een halfje in de ochtend en een halfje in de middag gegaan en in de tweede week kon ik vrijwel met een halfje in de ochtend toe. En nu slik ik ze niet meer, maar ik hou ze wel paraat. Voor mij was het (bijkomende?) voordeel dat het nasale gebruik stopte, het effect wat gelijkmatiger was en ook wat langer aanhield en vooral ik geen cravings meer had. Hierdoor verdween het gebruik meer naar de achtergrond en was het niet meer zo allesoverheersend als met 3-mmc snuiven. Maar nogmaals het zal voor iedereen anders zijn en ik snap ook dat veel mensen tegen het gebruik van een vervanger zijn maar mij heeft het er doorheen gesleept.
Klik om te vergroten...
Bijzonder dat dit voor jou gewerkt heeft. Heb zelf ook 2-fma geprobeerd om de craving naar pep te verminderen zodat ik even kon pauzeren. Hele lage doseringen om net die focus te hebben dat ik kon werken. De comedown hiervan vond ik best heftig, vooral fysiek veel last. Trillen, enorme hartkloppingen.
Dextroamfetamine werkt hier beter voor bij mij..
S
StraatPiraatLid
01-01-2024, 00:00
#14
Natozlato zei:
@Mrs Poes 🐱 en @StraatPiraat, hebben jullie de brainzaps tijdens het in slaap vallen in bed, of ook overdag? Aangezien je zei dat als je weer gebruikt, de brainzaps weggaan?
Klik om te vergroten...
Overdag licht en af en toe, in bed extreem.
M
MudshakeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Natozlato zei:
@Mrs Poes 🐱 en @StraatPiraat, hebben jullie de brainzaps tijdens het in slaap vallen in bed, of ook overdag? Aangezien je zei dat als je weer gebruikt, de brainzaps weggaan?
Klik om te vergroten...
Ik had ze zowel overdag als bij het in slaap vallen
C
Chr0nicLid
01-01-2024, 00:00
#16
Het is echt bizar hoevaak je tegenwoordig hoort & leest over 3mmc verslavingen. Onbekend goedje begint nu langzaam zijn ware aard te laten zien. Extreem verslavend.
Lijkt erop dat je hulp moet inschakelen. Eventueel even langs de huisarts, misschien kun je een benzo krijgen op recept puur en alleen voor de eerste paar dagen tot week.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."