Heb jij nog veel klachten die aanhouden, nu je even clean bent?
Bij mij werd het alleen maar erger na een paar weken eigenlijk.
@StraatPiraat Wel klachten die aanhouden/lang duren inderdaad. Mijn neus is nog lang niet de oude bijvoorbeeld. En een paar dagen terug wist ik in een supermarkt gewoon even niet meer wat ik nou eigenlijk aan het doen was, compleet in de war en eenmaal thuis ook nog lang overstuur. Dat sterkt me juist in het idee hoeveel schade het heeft aangericht en dat ik er juist daarom vanaf moet blijven.
Maar ik moet er ook bij zeggen dat mijn eerste stoppoging compleet mislukte en ik het daarom bij de tweede keer anders heb aangepakt. De eerste keer stopte ik ineens en dat was niet te doen: mijn hoofd gonsde de hele dag door en ik was zo warrig en en emotioneel een wrak dat ik totaal niet kon functioneren.
De tweede keer heb ik het anders aangepakt. Er zijn mensen die me hierom zullen vervloeken als ik andere discussies hier lees, maar in mijn geval werkte het wel om de 3-mmc de eerste anderhalve week te vervangen door een relatief lage dosis van een minder heftige stim die ik bovendien slikte in plaats van snoof. Hierdoor had ik minder last van hoofdpijn en warrigheid en kon ik thuis en op het werk nog redelijk functioneren, want ik wil/wilde naar mijn omgeving toe niet met de billen bloot.
Die vervanger afbouwen ging heel goed, bijna vanzelf want ik vergat steeds vaker mijn middagdosis te nemen - terwijl ik met 3-mmc continu dacht aan de volgende snorr. Het ‘gonzen’ werd minder, logisch nadenken ging steeds beter, ik kon na een tijdje weer hele nachten slapen en sinds anderhalve week heb ik die vervangende stim niet meer nodig.
Het zit nog steeds in mijn tas, het stelt me gerust dat ik het op een zwak of zwaar moment zou kunnen inzetten zodat ik in ieder geval niet uit wanhoop weer een nieuwe lading 3-mmc of straks 3-cmc zou gaan bestellen. Dit werkte voor mij, het zal voor iedereen anders zijn.
Welke klachten zijn voor jou het ergst en hoe heb jij het stoppen aangepakt en ervaren?
Sorry voor de lange lap tekst, maar ik merk dat ik het fijn vind om dit verborgen deel van mij ergens te kunnen delen. Daarbij gun ik het anderen ook zo ontzettend om de regie over hun leven weer terug te krijgen
Ik heb ook een leuke tijd gehad met 3-mmc, in de periode van zo nu en dan recreatief gebruik. Het liep uit de hand toen ik besloot - ja serieus: BESLOOT, hoe dom kun je zijn? - de voordelen (scherpte, energie, zelfverzekerdheid) toe te passen in mijn door corona ingedutte dagelijkse leven.
Vertel me vooral waar jij tegenaan loopt! Ik heb nu erg veel over mezelf geschreven, maar ik kan en wil ook graag luisteren naar anderen en jou een beetje steunen als je die behoefte hebt!