Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVerslaving

Verslaving

31 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
S
StopperLid
01-01-2024, 00:00
#1
Beste leden,



Ik hoop dat ik door middel van deze forum lotgenoten makkelijker vanaf kom van het blowen.



Mijn verhaal is als volgt. Ben moeder van 3 kinderen. Kom uit buitenland en woon hier sinds 20 jaar. Door privé omstandigheden en trauma’s van jeugd was ik geraakt aan alcohol. Want dan bij stress situatie drink ik en naar mij gevoel kon ik de wereld weer aan en de huishouden en opvoeding. En mijn moeilijke relatie. Dronk niet dagelijks maar wel periodes met dagen achter elkaar( dus meerder dagen 24/7 en dat nog stiekem) en niemand die dat had aan mij gezien. Ben een verzorgde vrouw met eigen onderneming. En huisje boompje beestje naar de buitenkant toe. 3 jaar geleden heb ik de stap genomen om te stoppen met drinken. En het is mij gelukt tot nu toe clean. Beste keuze ooit! Maar nu komt het. Naar het stoppen voelde ik mij echt goed en sterk en was ook onwijs trots op mijzelf. Tot dat ik iemand leerde kennen( een vriendin) die blowde. En ik ging onschuldig dacht ik af en toe mee roken. Terwijl ik dat blowen zelf nog steeds echt niet lekker vindt. Wat eiglijk heel stom was want ik ben verslavingsgevoelig. En nu sinds 1,5 jaar rook ik dagelijks. Maar merk dat het invloed heeft op mijn hersenen. Ik heb op dit moment ook nog eens burn out. En dat blowen wil ik nu wel echt laten. Ik wil eiglijk vanaf morgen hopen vandaag echt stoppen. Ik had afgelopen 2 jaar sinds Corona eiglijk heel veel stress gehad ivm mijn onderneming. En nu nog steeds eiglijk. Maar ik weet zeker dat ik moet per direct stoppen. Wat het is niet meer leuk. Ik voel me schuldig en ongezond. Ik hoop hier uit tips en motivatie en kracht eruit halen. En echt stoppen. Bij mij is het meer denk ik mentaal stoppen wordt moeilijk. Lichamelijk ervaar ik geen klachten als ik niet rook. Maar dat is een kleine stukje van mijn verhaal.

Het is moeilijk om hierover te praten in mijn omgeving. Want mijn beste vriendin is ook de manager in mijn bedrijf en ik wil/ kan niet deze zorgen van mij met haar bespreken. Daarom hoop ik echt hier wat steun en tips vinden.
P.s sorry voor mijn spellingsfouten


M.v.g. Stopper
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#2
Stopper zei:
Beste leden,



Ik hoop dat ik door middel van deze forum lotgenoten makkelijker vanaf kom van het blowen.



Mijn verhaal is als volgt. Ben moeder van 3 kinderen. Kom uit buitenland en woon hier sinds 20 jaar. Door privé omstandigheden en trauma’s van jeugd was ik geraakt aan alcohol. Want dan bij stress situatie drink ik en naar mij gevoel kon ik de wereld weer aan en de huishouden en opvoeding. En mijn moeilijke relatie. Dronk niet dagelijks maar wel periodes met dagen achter elkaar( dus meerder dagen 24/7 en dat nog stiekem) en niemand die dat had aan mij gezien. Ben een verzorgde vrouw met eigen onderneming. En huisje boompje beestje naar de buitenkant toe. 3 jaar geleden heb ik de stap genomen om te stoppen met drinken. En het is mij gelukt tot nu toe clean. Beste keuze ooit! Maar nu komt het. Naar het stoppen voelde ik mij echt goed en sterk en was ook onwijs trots op mijzelf. Tot dat ik iemand leerde kennen( een vriendin) die blowde. En ik ging onschuldig dacht ik af en toe mee roken. Terwijl ik dat blowen zelf nog steeds echt niet lekker vindt. Wat eiglijk heel stom was want ik ben verslavingsgevoelig. En nu sinds 1,5 jaar rook ik dagelijks. Maar merk dat het invloed heeft op mijn hersenen. Ik heb op dit moment ook nog eens burn out. En dat blowen wil ik nu wel echt laten. Ik wil eiglijk vanaf morgen hopen vandaag echt stoppen. Ik had afgelopen 2 jaar sinds Corona eiglijk heel veel stress gehad ivm mijn onderneming. En nu nog steeds eiglijk. Maar ik weet zeker dat ik moet per direct stoppen. Wat het is niet meer leuk. Ik voel me schuldig en ongezond. Ik hoop hier uit tips en motivatie en kracht eruit halen. En echt stoppen. Bij mij is het meer denk ik mentaal stoppen wordt moeilijk. Lichamelijk ervaar ik geen klachten als ik niet rook. Maar dat is een kleine stukje van mijn verhaal.

Het is moeilijk om hierover te praten in mijn omgeving. Want mijn beste vriendin is ook de manager in mijn bedrijf en ik wil/ kan niet deze zorgen van mij met haar bespreken. Daarom hoop ik echt hier wat steun en tips vinden.
P.s sorry voor mijn spellingsfouten


M.v.g. Stopper
Klik om te vergroten...
Welkom op het forum!

Voor steun en tips ben je hier aan het juiste adres, er zijn vast leden die je kunnen helpen.

Alvast supergoed dat je hebt weten te stoppen met alcohol en daar ook clean van weet te blijven! Dat je sterk bent heb je dus al bewezen, stoppen met blowen gaat je vast ook lukken ❤️
C
ChefCurryLid
01-01-2024, 00:00
#3
Je kan wat goede cbd olie proberen om wat tot rust te komen en te stoppen met het blowen. In mijn ervaring is het roken van wiet samen met tabak heel erg verslavend en sinds ik alleen olie gebruik ervaar ik veel minder klachten.

Ik heb ook last van paniekaanvallen en een burnout gehad maar sinds de switch van blowen met tabak naar puur wiet en daarna thc/cbd olie werd het stukken beter.

Als je toch wilt stoppen met alles dan zou ik proberen lekker te sporten en het goed uit je systeem te slapen.

Ik wens je het beste toe met je bedrijf en het stoppen.
S
StopperLid
01-01-2024, 00:00
#4
ChefCurry zei:
Je kan wat goede cbd olie proberen om wat tot rust te komen en te stoppen met het blowen. In mijn ervaring is het roken van wiet samen met tabak heel erg verslavend en sinds ik alleen olie gebruik ervaar ik veel minder klachten.

Ik heb ook last van paniekaanvallen en een burnout gehad maar sinds de switch van blowen met tabak naar puur wiet en daarna thc/cbd olie werd het stukken beter.

Als je toch wilt stoppen met alles dan zou ik proberen lekker te sporten en het goed uit je systeem te slapen.

Ik wens je het beste toe met je bedrijf en het stoppen.
Klik om te vergroten...
Dankjewel. Wat voor olie zou ik kunnen kopen? Gewoon bij drogist of moet ik elders kijken? Ga ik zeker proberen. 😘
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#5
Stopper zei:
Dankjewel. Wat voor olie zou ik kunnen kopen? Gewoon bij drogist of moet ik elders kijken? Ga ik zeker proberen. 😘
Klik om te vergroten...
Van de drogist is volgens mij vaak gemengd met troep, maar verdere tips over verkooppunten mogen we niet geven volgens de forum regels! Zou zelf vooral opzoek gaan naar lekker natuurlijke oliën, waar de thc/cbd verhouding duidelijk aangegeven wordt, maar ik ben niet mega bekend met cbd olie... @Don Draper?
C
ChefCurryLid
01-01-2024, 00:00
#6
Stopper zei:
Dankjewel. Wat voor olie zou ik kunnen kopen? Gewoon bij drogist of moet ik elders kijken? Ga ik zeker proberen.
Klik om te vergroten...
Ik weet niet of ik een website mag geven hier @Eik ? Het is wel legaal maar rc vendors mogen ook niet vermeld worden.
Iig niet van de drogist of van de welbekende grote ketens. Ik mag je wel een naam geven denk ik van een bekend persoon in de medische wereld van cannabis. Wernard Bruining en zijn stichting heeft goede informatie waar je verder mee kan komen.
Ik zou voor een 5% of 10% olie gaan en zonder thc (met thc zou je zelf moeten maken want dat is illegaal). Als je een tijdje dit gebruikt en stopt met thc dan ga je je weer wat beter voelen denk ik. Tabak is in mijn ogen de grote boosdoener.

(Mods laat mij aub weten als ik iets doe wat niet mag dan haal ik het direct weg)

Mvg
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#7
ChefCurry zei:
Ik weet niet of ik een website mag geven hier @Eik ?
Klik om te vergroten...
Beter geen links naar websites posten. Maar als het om een legaal iets gaat kan dat wel via pb. Je kunt veel bespreken maar we willen ook voor legale zaken geen reclame hebben op het forum. Volgens mij heb je tot nu toe niets tegen de regels gedaan…
C
ChefCurryLid
01-01-2024, 00:00
#8
Eik zei:
Beter geen links naar websites posten. Maar als het om een legaal iets gaat kan dat wel via pb. Je kunt veel bespreken maar we willen ook voor legale zaken geen reclame hebben op het forum. Volgens mij heb je tot nu toe niets tegen de regels gedaan…
Klik om te vergroten...
Dankje voor de snelle reactie . Ik wil me graag aan de regels houden hier.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#9
Stopper zei:
Bedankt voor je reactie❤️
ja klopt. Daar ben ik ook bank voor. Ik heb al mij aangemeld bij burn out poli en ggz voor professionele hulp voor mijn onderliggende problemen. Maar zijn wachtlijsten. Mijn huisarts helpt niet echt. Hij zegt ik schrijf je slaapmiddelen voor en ga maar naar psicho loog. Dus ik moet nog ff afwachten. Maar wil vanaf morgen gaan aan mij zelf werken. Heb een week vrij genomen van werk. En wil bewust met stoppen bezig zijn. En hoop hier de kracht erbij halen. ❤️🤗
Klik om te vergroten...
Slaapmiddelen zijn vaak slechter dan wiet. Het is eigenlijk het ene kwaad inruilen voor het andere kwaad.

Ik ben zelf recent door een burnout gegaan inclusief blowen. Ik snap het gevoel helemaal. Mijn eigen ervaring is dat je beter kan stoppen met alle middelen en je rust zoekt in wandelen en lekker veel slapen.
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#10
ljuv zei:
Van de drogist is volgens mij vaak gemengd met troep, maar verdere tips over verkooppunten mogen we niet geven volgens de forum regels! Zou zelf vooral opzoek gaan naar lekker natuurlijke oliën, waar de thc/cbd verhouding duidelijk aangegeven wordt, maar ik ben niet mega bekend met cbd olie... @Don Draper?
Klik om te vergroten...
Heb de topic niet gelezen en ben even verhinderd het ook te doen.

Mijn advies: zelf proberen. Op internet veel mooie en interessante verhalen over dat je een goeie merk moet halen en biologisch en weet ik wat allemaal. Maar daar hebben ze altijd zelf belang bij. Zelfs al lijken ze dat niet zelf te hebben.

Bij mij is degene van een niet nader te noemen drogist beter met mijn ziektebeeld dan de duurdere en biologische. Maar dat is voor iedereen anders.

Verder kan ik CBD aanraden voor het stoppen met blowen. Een zeer onderbelicht aanrader is Valeriaan die je ook kan gebruiken terwijl je afkickt van blowen en later bij een moeilijke moment.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Stopper zei:
. Mijn huisarts helpt niet echt. Hij zegt ik schrijf je slaapmiddelen voor en ga maar naar psicho loog.
Klik om te vergroten...
Klinkt mss een beetje cru, maar dit is g e e n goede huisarts voor je!
Dat heet afschuiven der verantwoordelijkheid vestzak broekzak en zo iemand kan jou niet goed bijstaan als je het nodig hebt.
Zoek een andere!
Een goede huisarts heb je broodnodig! Slaapmiddelen voorschrijven, en ga maar naar een psycholoog wat een uitspraak van een eikel pur sang is dat! Pshaw!
Daar kan ik me behoorlijk kwaad over maken...
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik heb dit thread nog eens een x doorgelezen, ik kan nog iets toevoegen al is dit topic niet erg jong meer. Ik die het toch.

Wat ik hier zie is dat de ene verslaving wordt ingeruild voor een andere, je bent heel goed! Met drinken gestopt, alleen is er weed voor in de plaats gekomen en sommige bijwerkingen van de weed zijn je nu aan het opbreken.
Namelijk paniekaanvallen en onrust.
Weed maakt niet zozeer dat je rustig wordt, het zorgt er eerder voor dat je jezelf focust op één van je problemen, en daarover ga je dan ... piekeren. Daar is THC heel goed in.
Je moet idd stoppen met de blowerij, cbd olie kan je helpen. Maar dus niet de olie met THC!0
Als je die neemt, dan kan je net zo goed doorgaan met weed roken.
Qua stoppen zijn hier op DF genoeg mensen met ervaring, deze kunnen je adviseren.
Ikzelf stopte er in één keer mee, ik ging een paar weken naar het buitenland en ik was er snel vanaf na een weekje zweten en felle extra nachtmerries....

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."