Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsObsessie met pillen (Benzodiazepinen en Opioïden)

Obsessie met pillen (Benzodiazepinen en Opioïden)

32 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Nu kunnen we natuurlijk zeggen van: Alle middelen in deze zaak zijn de foute richting in.
Dat gaat dus niet op! Nee.
Hoeveel anderen zijn er, die met iets zitten qua meemaken, en die mensen grijpen juist daardoor naar de drugs...niet zaligmakend, nee, maar wel een hulp voor bepaalde tijd.

Een therapie of psycholoog is zelden de oplossing en, ga der maar aan staan om daar mee te gaan beginnen!
Juist deze weg was voor mij desastreus!
Therapie heeft me bijna het leven gekost
En dus heb je iets "anders" nodig om overeind te kunnen blijven!

Neem de weg van de minst slechte methode. Als het dan toch per sé met enig middel moet?!

Uiteraard der zaak is het achterwege laten van enig middelen gebruik zeer waarschijnlijk het beste, dat weet deze persoon vast wel na 3 mmc verslaafd te zijn geweest! Maar verplaats jezelf nou eens in zijn of haar situatie?
D
DruktemakerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Boyman zei:
Erg herkenbaar :) Pas toen ik stopte met dagelijks blowen besefte ik hoe ongelukkig en ongemotiveerd ik eigenlijk was. Niet DOOR de cannabis, maar dat heeft het wel een soort van verborgen voor mezelf gehouden.
Klik om te vergroten...
Precies dat! Je merkt het pas (als je eigenlijk al te laat bent) als er ineens een roallercoaster aan shit over je heen komt.
Ik ben zelf van de een op de andere dag gestopt, omdat het zo in mijn hoofd ging zitten; dat ik letterlijk niet meer kon eten van angst, begon helemaal paranoïde te worden.

Als ik nu terug kijk naar die periode, heeft cannabis mij vooral heel klein en onzeker gemaakt, daarvoor had ik ook zeker wel dingetjes maar niets vergeleken met na de tijd. Het gaat nu (ben er inmiddels al bijna 5 jaar van af) vele malen beter. Ik merk wel dat ik wel ergens onderhuids nog een bepaalde onzekerheid/angst er van heb gehouden, maar bij lange na niet zo erg meer.

Maargoed dat is altijd na de tijd, niets meer aan te doen 😜.
D
DruktemakerLid
01-01-2024, 00:00
#3
De Zandman zei:
Nu kunnen we natuurlijk zeggen van: Alle middelen in deze zaak zijn de foute richting in.
Dat gaat dus niet op! Nee.
Hoeveel anderen zijn er, die met iets zitten qua meemaken, en die mensen grijpen juist daardoor naar de drugs...niet zaligmakend, nee, maar wel een hulp voor bepaalde tijd.

Een therapie of psycholoog is zelden de oplossing en, ga der maar aan staan om daar mee te gaan beginnen!
Juist deze weg was voor mij desastreus!
Therapie heeft me bijna het leven gekost
En dus heb je iets "anders" nodig om overeind te kunnen blijven!
Klik om te vergroten...
Maar er zit natuurlijk een verschil in het gebruik ervan, als jij je bewust bent van de gevolgen en het doelbewust inzet is het wat anders dan; ik gebruik dit dat en dat, maar dan kan ik beter alleen cannabis gebruiken, ‘want dat is minder erg’.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Juist. Dit is nou net, wat ik wilde aangeven.
Als het dan toch met enig middel moet, neem dan de minst kwaaie uit de rij.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#5
De Zandman zei:
Waarom geen cannabis, met mate?
Let wel, hij of zij geeft aan, " zoekende" te zijn...alle andere middelen zijn alleen maar erger!
Veel mensen hebben er hulp van, en deze softdrug is beter dan vele, vele andere als je toch iets wil nemen...in dit geval, dus.
Deze persoon overweegt zelfs alcohol, of oxcycodon te gaan nemen!
En juist dit soort middelen, daar moet je vanaf blijven...
Klik om te vergroten...
Cannabis is een veel krachtigere substantie dan dat mensen denken
Puur omdat het endocannabinoïden systeem wat de receptoren zijn waar cannabis op werkt niet inwerkt op vitale systemen zoals ademhaling enzo maakt het niet gelijk onschuldig en ongevaarlijk
Het werkt niet alleen verdovend zoals alcohol en oxycodon maar het brengt je in een hele fantasie wereld, de manier waarop het lichtelijk psychedelisch is maakt het een gevaarlijke substantie voor mensen die mentaal niet in orde zijn
Daarom dat het psychoses en schizofrenie kan opwekken bij mensen en enorme angst. Die heel lang na gebruik kunnen aanhouden
Verder onderdrukt ie er ze problemen mee net zoals alle andere verdovende middelen
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Met mate eventueel gebruiken.
Met mate!
Veel beter dan al die chemische stoffen
Als er per sé iets gebruikt moet worden natuurlijk.
Liever gebruik je niets.
Want:
Je moet het z e l f doen! Allemaal zelf! Niemand doet het voor je.....
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#7
De Zandman zei:
Met mate eventueel gebruiken.
Met mate!
Veel beter dan al die chemische stoffen
Als er per sé iets gebruikt moet worden natuurlijk.
Liever gebruik je niets.
Want:
Je moet het z e l f doen! Allemaal zelf! Niemand doet het voor je.....
Klik om te vergroten...
Opium en alcohol zijn ook niet chemisch maar kunnen wel dodelijk zijn voor je
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dopemonster zei:
Opium en alcohol zijn ook niet chemisch maar kunnen wel dodelijk zijn voor je
Klik om te vergroten...
Appels ook. Het gaat om de mate ja. Overigens is cannabis uit de shop ook niet echt natuurlijk meer. Opgepompte hydro cultuur met chemische toevoegingen.

maar ja, wat is wel een goede ‘oplossing’? Kratom?
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Rotjoch zei:
Appels ook. Het gaat om de mate ja. Overigens is cannabis uit de shop ook niet echt natuurlijk meer. Opgepompte hydro cultuur met chemische toevoegingen.

maar ja, wat is wel een goede ‘oplossing’? Kratom?
Klik om te vergroten...
Zoals ik inderdaad al zei het gaat om hoe je ermee omgaat, het kan je helpen maar ook naar de kloten helpen
Daarom is verantwoord gebruik belangrijk
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Alcohol en jointjes kunnen zogezegd n zijn voor de maatschappelijk meer aanvaard. Maar ik, die paar x/maand is alcohol drink, maar ook per week eens 2fk, benzo's, soms 2x/week, paar maanden geleden niets of eens een goeie stim per maand, is lachgas, om de paar maand is lsd of magic truffs, ben vr de maatschappij ne junk fzo, maar hoeveel ik rondom mij zie die door de duivel alcohol volledig zijn overgenomen of mensen die trillend snakken naar hun kankerstokje. Wat geldt voor alles is, misbruik het middel niet, gebruik met mate. Uitzonderingen zijn lsd, magic truffs, zijn niets schadelijk.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
En van lsd kun je ook doodgaan....
Bij verkeerd gebruik.
Zo ook met.....water.
Als je maar genoeg water drinkt, ga je ook al de pijp uit!
Met alles wat er speelt,,en/ of wat er is, kan je bij stevig misbruik, naar Charon op reis.
Jazeker!
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#12
De Zandman zei:
En van lsd kun je ook doodgaan....
Bij verkeerd gebruik.
Zo ook met.....water.
Als je maar genoeg water drinkt, ga je ook al de pijp uit!
Met alles wat er speelt,,en/ of wat er is, kan je bij stevig misbruik, naar Charon op reis.
Jazeker!
Klik om te vergroten...
Om bij lsd dood te gaan, moet je wel 100.000 keer de aanbevolen dosis hebben. Maar je hebt gelijk, alles is in principe
Giftig, de dosis is wat het dodelijk maakt

Een quote van paracelsul
All things are poison, and nothing is without poison; the dosage alone makes it so a thing is not a poison
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Dit klopt
Als je teveel water drinkt, ga je ook dood, nietwaar.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#14
Rotjoch zei:
Om bij lsd dood te gaan, moet je wel 100.000 keer de aanbevolen dosis hebben.
Klik om te vergroten...
Nee hoor, als je 10 x de aanbevolen dosis neemt, en je bent ervan overtuigd dat je kunt vliegen, dan is de poging daartoe soms al dodelijk....daar had het leger in de USA ook al ervaringen mee toen ze dit stofje aan militairen uitgereikt had..deze mensen klommen in bomen om de vogels te kunnen voeren ( uit de hand nog wel) rn enkelen waagden die poging met slechte gevolgen!
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#15
De Zandman zei:
Nee hoor, als je 10 x de aanbevolen dosis neemt, en je bent ervan overtuigd dat je kunt vliegen, dan is de poging daartoe soms al dodelijk....daar had het leger in de USA ook al ervaringen mee toen ze dit stofje aan militairen uitgereikt had..deze mensen klommen in bomen om de vogels te kunnen voeren ( uit de hand nog wel) rn enkelen waagden die poging met slechte gevolgen!
Klik om te vergroten...
Uiteraard, maar dan ga je niet dood aan de lsd 😉
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dat is maar net, hoe je het bekijkt.
Na zo'n vogelvlucht kan je d o o r de lsd het leven laten ahw.
Maar dit doet er weinig toe eigenlijk
Beter is er een tripsitter bij een lsdtrip aanwezig
Ikzelf neem dit beslist niet meer iig!
T
TONY YAYOLid
01-01-2024, 00:00
#17
Practuna zei:
Hallo,

Ik schrijf even wat van mij af, ben nog steeds verslaafd. Tot op anderhalf jaar geleden EXTREEM aan 3-mmc (en andere uppers hier en daar) verslaafd geweest, op een gegeven moment kon ik echt niet meer tegen de crash van de 3-mmc en ga ook nooit meer beginnen met zoiets gelukkig, die knop is wel echt om gegaan in mijn hoofd!.
Maar zins dien ben nu zwaar obsessief met verdovende middelen bezig in mijn hoofd.. het is bijna alles waar ik over droom, pijnstillers en benzo's waar ik niet aan kan komen. Ik bedoel ja ik heb wel mijn 30mg diazepam per dag maar dat doet al lang niets meer, zeer weinig tot geen 'recreatieve' waarde hebben die blauwe pilletjes helaas, Heb wel een paar keer wat op gespaard en dan 150/200mg in één keer in genomen maar merk er haast NIETS van :(

Om één of andere reden zit die overtuiging nog steeds in mijn hoofd dat; 'als ik nou maar gewoon toegang had tot ELKE drug.. zou mijn leven beter zijn'. Ik ben heel nieuwschierig naar hoe Oxycodone bvb zou voelen maar als ik er aan zou kunnen komen zak ik alleen maar verder de put in.

Vorig jaar ben ik begonnen aan drinken en blowen, dat blijkt een leuke combinatie te zijn maar zou de alcohol eigenlijk willen vervangen met benzo's ofzo, is iets minder schadelijk :confused:
Klik om te vergroten...
Ik heb oxycodon mundipharm, beste merk. Je word euforisch, voelt geen negatieve gedachte en kan heel relaxt alles doen wat je wilt, is synthetische heroïne, opiaat.
D
Danny46Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Practuna zei:
Hallo,

Ik schrijf even wat van mij af, ben nog steeds verslaafd. Tot op anderhalf jaar geleden EXTREEM aan 3-mmc (en andere uppers hier en daar) verslaafd geweest, op een gegeven moment kon ik echt niet meer tegen de crash van de 3-mmc en ga ook nooit meer beginnen met zoiets gelukkig, die knop is wel echt om gegaan in mijn hoofd!.
Maar zins dien ben nu zwaar obsessief met verdovende middelen bezig in mijn hoofd.. het is bijna alles waar ik over droom, pijnstillers en benzo's waar ik niet aan kan komen. Ik bedoel ja ik heb wel mijn 30mg diazepam per dag maar dat doet al lang niets meer, zeer weinig tot geen 'recreatieve' waarde hebben die blauwe pilletjes helaas, Heb wel een paar keer wat op gespaard en dan 150/200mg in één keer in genomen maar merk er haast NIETS van :(

Om één of andere reden zit die overtuiging nog steeds in mijn hoofd dat; 'als ik nou maar gewoon toegang had tot ELKE drug.. zou mijn leven beter zijn'. Ik ben heel nieuwschierig naar hoe Oxycodone bvb zou voelen maar als ik er aan zou kunnen komen zak ik alleen maar verder de put in.

Vorig jaar ben ik begonnen aan drinken en blowen, dat blijkt een leuke combinatie te zijn maar zou de alcohol eigenlijk willen vervangen met benzo's ofzo, is iets minder schadelijk :confused:
Klik om te vergroten...
Gewening is een bitch
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#19
Danny46 zei:
Gewening is een bitch
Klik om te vergroten...
Opm
Lichamelijk afhankelijk zijn sucks ook!
P
PractunaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Hallo,

Ik schrijf even wat van mij af, ben nog steeds verslaafd. Tot op anderhalf jaar geleden EXTREEM aan 3-mmc (en andere uppers hier en daar) verslaafd geweest, op een gegeven moment kon ik echt niet meer tegen de crash van de 3-mmc en ga ook nooit meer beginnen met zoiets gelukkig, die knop is wel echt om gegaan in mijn hoofd!.
Maar zins dien ben nu zwaar obsessief met verdovende middelen bezig in mijn hoofd.. het is bijna alles waar ik over droom, pijnstillers en benzo's waar ik niet aan kan komen. Ik bedoel ja ik heb wel mijn 30mg diazepam per dag maar dat doet al lang niets meer, zeer weinig tot geen 'recreatieve' waarde hebben die blauwe pilletjes helaas, Heb wel een paar keer wat op gespaard en dan 150/200mg in één keer in genomen maar merk er haast NIETS van :(

Om één of andere reden zit die overtuiging nog steeds in mijn hoofd dat; 'als ik nou maar gewoon toegang had tot ELKE drug.. zou mijn leven beter zijn'. Ik ben heel nieuwschierig naar hoe Oxycodone bvb zou voelen maar als ik er aan zou kunnen komen zak ik alleen maar verder de put in.

Vorig jaar ben ik begonnen aan drinken en blowen, dat blijkt een leuke combinatie te zijn maar zou de alcohol eigenlijk willen vervangen met benzo's ofzo, is iets minder schadelijk :confused:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."