Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGenoeg geweest

Genoeg geweest

57 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
J
Javelin FGM-148FLid
01-01-2024, 00:00
#1
Oke. Epic fail zondagavond. Poging 2 is van start. 4 weekenden niets. Het enige wat mij blij maakt is dat het roken doe ik toch niet, al meer dan een week.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#2
Aan welk middel ben je verslaafd?
B
BlauweaapLid
01-01-2024, 00:00
#3
JavelinBayraktar zei:
Ik ben meer verslaafd aan het feesten dan aan een middel ( wil ik geloven) . Maar ik gebruik de combi van ghb, blue69 en xtc. Soms alleen 1 van de 3 .
Klik om te vergroten...
Dan is het toch makkelijk als je verslaafd bent aan feesten. verslaafd aan feesten betekend ook zonder drugs.

Dus je kan je verslaving voort zetten zonder gezondheids risico als je het alleen bij een feestje houdt. Maar dat is natuurlijk niet omdat je jezelf een plaat voor je harses houdt omdat daar natuurlijk ook drugs in de mix zit.

Dus waar ben je verslaafd aan? drugs of feesten?
J
Javelin FGM-148FLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik kan nog prima feesten met alcohol, want ik gebruik drugs niet met alle vrienden.
Toch weet ik dat ik al zorgen moet maken.
D
Danny46Lid
01-01-2024, 00:00
#5
JavelinBayraktar zei:
Ik kan nog prima feesten met alcohol, want ik gebruik drugs niet met alle vrienden.
Toch weet ik dat ik al zorgen moet maken.
Klik om te vergroten...
Als je dat al weet ben je een stap verder velen blijven in ontkenningsfase daar heb ik niks mee het is voor niemand in mijn omgeving een geheim dat ik verslaafd ben en het boeit me ook niet .Al zouden sommige het liever anders zien ,wellicht een vorm van egoïsme maar het is wel mijn eigen leven . En ik ben nooit in een kwade bui eerder erg vrolijk. Toch storen mensen die niets gebruiken er zich aan.Tja wat moet je ermee je komt echter toch wel wat alleen te staan erdoor . Maar ook dat vind ik geen probleem . Het lijkt meer een probleem voor anderen dan dat het voormezelf een probleem is. Na 33 jaar zou men toch wel beter moeten weten .Maak er geen geheim van maar wees eerlijk word toch meer gewaardeerd .
B
BlauweaapLid
01-01-2024, 00:00
#6
Danny46 zei:
Denk toch aan feesten met drugs ,dat is dus het gevaar op een gegeven moment kun je niet feesten zonder je pakjes drugs . Die hoop heb ik zelf al opgegeven moet wel toegeven zou het ook niet willen om tot je 80ste nuchter te moeten zijn.
Klik om te vergroten...
waar ben je dan aan verslaaft als je niet zonder kan ? ja drugs. ja feesten gaat hand in hand met drugs maar hij geeft specefiek aan dat die alleen aan feesten verslaafd is en niet drugs.
D
Danny46Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Blauweaap zei:
waar ben je dan aan verslaaft als je niet zonder kan ? ja drugs. ja feesten gaat hand in hand met drugs maar hij geeft specefiek aan dat die alleen aan feesten verslaafd is en niet drugs.
Klik om te vergroten...
Dat is alleen maar mooi dan
J
Javelin FGM-148FLid
01-01-2024, 00:00
#8
FredKroket zei:
Waarom zou het nu wel goed gaan? Heb je al eens gedacht aan hulp zoeken? Je bent er nu nog op tijd bij, als dit een jaar doorgaat zak je veel dieper weg in de shit. En heel eerlijk, verslaafd aan feesten met drugs is gewoon verslaafd aan drugs.
Klik om te vergroten...
Waarom? Waarom alle verslaafde het gaan doen? In mijn fase nog om euforie te krijgen. Maar ik wil niet naar de volgende fase.
J
Javelin FGM-148FLid
01-01-2024, 00:00
#9
Tot nu toe heb ik geen lichamelijke klachten. Nou ja, de eerste dag en nacht na het feestje. Wel meer en langer dan een jaar geleden maar niet te heftig. Ik sport ook regelmatig , eerder zelfs 5-6 keer per week, tegenwoordig doe ik het 2-4.
Geestelijk is wat anders, dat heb ik al vermeld. Het schuldgevoel naar mijzelf , kids ( zij weten er niks van) , minderwaardigheid complex voor een paar dagen , en natuurlijk door hebben dat ik mijn mooi leven kapot maak. Ik ben ook vrijwilliger in een hospice. En ik zie regelmatig het eind van iemands leven, en ik blijf constant na mijn gebruik denken-jeetje, waarom waardeer ik mijn leven niet ?
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#10
JavelinBayraktar zei:
Waarom? Waarom alle verslaafde het gaan doen? In mijn fase nog om euforie te krijgen. Maar ik wil niet naar de volgende fase.
Klik om te vergroten...
Ik bedoel: waarom zou je pauze nu wel goed gaan? Wat heb je veranderd sinds de vorige keer? Als je niks veranderd in je gedrag (hulp zoeken bijv.) blijf je dezelfde resultaten krijgen.
JavelinBayraktar zei:
Tot nu toe heb ik geen lichamelijke klachten. Nou ja, de eerste dag en nacht na het feestje. Wel meer en langer dan een jaar geleden maar niet te heftig. Ik sport ook regelmatig , eerder zelfs 5-6 keer per week, tegenwoordig doe ik het 2-4.
Geestelijk is wat anders, dat heb ik al vermeld. Het schuldgevoel naar mijzelf , kids ( zij weten er niks van) , minderwaardigheid complex voor een paar dagen , en natuurlijk door hebben dat ik mijn mooi leven kapot maak. Ik ben ook vrijwilliger in een hospice. En ik zie regelmatig het eind van iemands leven, en ik blijf constant na mijn gebruik denken-jeetje, waarom waardeer ik mijn leven niet ?
Klik om te vergroten...
Die klachten gaan steeds erger worden. Vergis je niet in de bijwerkingen van mentale klachten, dat heeft zoveel invloed op je fysieke gezondheid. Ik zou echt zsm je trots opzij zetten en accepteren dat je hulp nodig hebt.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#11
JavelinBayraktar zei:
Het is een goede vraag hoor.
Ik hoop dat ik het nog zelf kan , het stoppen met roken voor een paar jaar ging ook goed, nu weer gestopt en het gaat goed. En natuurlijk begrijp ik dat drugsverslaving veel heftiger dan sigaretten.
Maar ik wil even nog in mijzelf geloven.
Oke, misschien is mijn hoop helemaal nutteloos en ik ga zonder hulp niets bereiken , maar ik geef mijzelf nog 2 kansen. In Oekraïne zeggen wij dat God geeft altijd 3 kansen, en ik heb mijn eerste al gebruikt.
Klik om te vergroten...
Wat is er mis met hulp zoeken? Accepteren dat je het niet alleen kan is de eerste stap. Je stelt het onvermijdbare alleen maar uit nu.
Stoppen met misbruik/gebruik is 1, het volhouden is 2 en leren waarom het zo ver is gekomen is 3.
J
Javelin FGM-148FLid
01-01-2024, 00:00
#12
:) gelukkig hoef ik geen financiële keuze maken tussen de drugs en mijn kids. Ook doe ik best veel met mn kinderen, net terug van Rome. Maar ja, zonder drugs vrijwel elke vrijdag zou het leuker zijn.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik begrijp dat als je elk weekend aan de serotonine slurpers zit je je redelijk gaar voelt de hele week. En het is een herkenbaar patroon voor mij. Ik had nooit zoveel last van een laag zelfbeeld maar ik voelde me na zulke weekenden ook altijd wel redelijk depressief. Als het dan weer beter ging dan kon ik er dat komende weekend weer goed tegenaan. .Maar op de lange termijn kan het best zijn dat je herstel steeds langer duurt, ook de dagen doorhalen zijn roofbouw op je lichaam en brainz. Ik zou zeggen probeer eens een paar weken niks te doen of afspraken maken met jezelf wat betreft drugsgebruik en kijken of je je daaraan kan houden. Als feesten hand in hand gaat met drugsgebruik en je over je eigen grenzen heengaat is het problematisch gebruik.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#14
JavelinBayraktar zei:
Dat wil ik gaan doen. 1 maand zonder. Gaat het nog 2 keer mis en de kans is best hoog, dan bel ik mijn HA .
Klik om te vergroten...
If you keep planting the same seeds, you keep reaping the same results.
J
Javelin FGM-148FLid
01-01-2024, 00:00
#15
Geneesmiddel zei:
Blue69 is een combinatie van stoffen, namelijk GHB, alcohol, speed en xtc (MDMA). Als je dus Blue69 neemt zit er ook MDMA in of is de samenstelling bij jou anders?
Klik om te vergroten...
Als ik naar een festival ga dan neem ik xtc. Ik wil niet ghb buiten vertrouwde omgeving gebruiken. Afterparty doe ik met ghb en blue . Blue maar 1 keer, max 2 ( upper) en ghb de hele nacht. Thuis feestje doe ik meestal zonder mdma. Ik zou zeggen van 6 keer doe ik 1 met mdma . Mijn grootste probleem dus ( surprise surprise) ghb.
J
Javelin FGM-148FLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mdma, speed, ghb , blue Curaçao. Bij mij werkt het als een booster, ik krijg gelijk meer energie. Soms te veel
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#17
JavelinBayraktar zei:
Mdma, speed, ghb , blue Curaçao. Bij mij werkt het als een booster, ik krijg gelijk meer energie. Soms te veel
Klik om te vergroten...
JavelinBayraktar zei:
Ik doe best vaak zonder xtc. Alleen ghb en blue of ghb zonder
Klik om te vergroten...
Wat ik probeer te zeggen is dat je dus dan alsnog xtc doet als je Blue69 neemt, want er zit gewoon xtc in.
JavelinBayraktar zei:
Mijn grootste probleem dus ( surprise surprise) ghb.
Klik om te vergroten...
Jep, je bent niet de enigste. Pittige verslaving
J
Javelin FGM-148FLid
01-01-2024, 00:00
#18
FredKroket zei:
MDMA en speed combineren is zeer slecht voor je. Niet alleen kans op oververhitting (wat heel slecht is voor de hersenpan) maar ook extra neurotoxiciteit, wat de kans op (meer) schade vergroot. Daarnaast is het ook slecht voor je hart en bloedvaten, gezien ze allebei vaatvernauwen
Klik om te vergroten...
Ik weet het. Ik las veel en blijf lezen.In Theorie ben ik goed in drugs gebruik. Ik kan iedereen adviseren . In praktijk ben ik idioot . Maar deze dubbele persoonlijkheid:) geldt voor veel mensen:)
Mijn doel is weer verantwoordelijk mijn gebruik aanpakken. G max 1x per maand , xtc alleen op festivals, daar ga ik niet vaak
J
Javelin FGM-148FLid
01-01-2024, 00:00
#19
FredKroket zei:
Dit is de compleet verkeerde motivatie om drugs te gebruiken. Het zou als een kers op de taart moeten zijn en niet als gehele taart.
Klik om te vergroten...
Thank you, Captain Obvious ❤️
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#20
JavelinBayraktar zei:
Thank you, Captain Obvious ❤️
Klik om te vergroten...
Je kan sarcastisch doen maar het lijkt erop alsof niet geholpen wil worden. Waarom begin je deze post eigenlijk? Moeten wij je gaan vertellen dat het allemaal wel meevalt en je lekker obscure drugscombinaties kan blijven gebruiken en dat het vanzelf wel over gaat? Verslaving is geen ziekte maar een symptoom van onderliggende problematiek en daar moet je mee aan de slag. Een pauze van 4 weken gaat je niet helpen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."