Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Ā© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGenoeg geweest

Genoeg geweest

57 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#1
JavelinBayraktar zei:
Waarom? Waarom alle verslaafde het gaan doen? In mijn fase nog om euforie te krijgen. Maar ik wil niet naar de volgende fase.
Klik om te vergroten...
Ik bedoel: waarom zou je pauze nu wel goed gaan? Wat heb je veranderd sinds de vorige keer? Als je niks veranderd in je gedrag (hulp zoeken bijv.) blijf je dezelfde resultaten krijgen.
JavelinBayraktar zei:
Tot nu toe heb ik geen lichamelijke klachten. Nou ja, de eerste dag en nacht na het feestje. Wel meer en langer dan een jaar geleden maar niet te heftig. Ik sport ook regelmatig , eerder zelfs 5-6 keer per week, tegenwoordig doe ik het 2-4.
Geestelijk is wat anders, dat heb ik al vermeld. Het schuldgevoel naar mijzelf , kids ( zij weten er niks van) , minderwaardigheid complex voor een paar dagen , en natuurlijk door hebben dat ik mijn mooi leven kapot maak. Ik ben ook vrijwilliger in een hospice. En ik zie regelmatig het eind van iemands leven, en ik blijf constant na mijn gebruik denken-jeetje, waarom waardeer ik mijn leven niet ?
Klik om te vergroten...
Die klachten gaan steeds erger worden. Vergis je niet in de bijwerkingen van mentale klachten, dat heeft zoveel invloed op je fysieke gezondheid. Ik zou echt zsm je trots opzij zetten en accepteren dat je hulp nodig hebt.
J
Javelin FGM-148FLid
01-01-2024, 00:00
#2
Het is een goede vraag hoor.
Ik hoop dat ik het nog zelf kan , het stoppen met roken voor een paar jaar ging ook goed, nu weer gestopt en het gaat goed. En natuurlijk begrijp ik dat drugsverslaving veel heftiger dan sigaretten.
Maar ik wil even nog in mijzelf geloven.
Oke, misschien is mijn hoop helemaal nutteloos en ik ga zonder hulp niets bereiken , maar ik geef mijzelf nog 2 kansen. In OekraĆÆne zeggen wij dat God geeft altijd 3 kansen, en ik heb mijn eerste al gebruikt.
H
Harrie In De WarrieLid
01-01-2024, 00:00
#3
Zoek hulp er is niks mis mee met hulp zoeken. je realiseert al dat het zo niet verder kan dat is stap 1, vermeid plekken die je triggers geven, vrienden, clubs etc. Ik heb ook een tijdje elke weekend gefeest en na 6 maanden was ik helemaal opgebrand. Probeer het geld wat je normaal steekt in drugs en uitgaan in iets leuks voor je kinderen te kopen of een dagje weg bijvoorbeeld.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#4
JavelinBayraktar zei:
Het is een goede vraag hoor.
Ik hoop dat ik het nog zelf kan , het stoppen met roken voor een paar jaar ging ook goed, nu weer gestopt en het gaat goed. En natuurlijk begrijp ik dat drugsverslaving veel heftiger dan sigaretten.
Maar ik wil even nog in mijzelf geloven.
Oke, misschien is mijn hoop helemaal nutteloos en ik ga zonder hulp niets bereiken , maar ik geef mijzelf nog 2 kansen. In OekraĆÆne zeggen wij dat God geeft altijd 3 kansen, en ik heb mijn eerste al gebruikt.
Klik om te vergroten...
Wat is er mis met hulp zoeken? Accepteren dat je het niet alleen kan is de eerste stap. Je stelt het onvermijdbare alleen maar uit nu.
Stoppen met misbruik/gebruik is 1, het volhouden is 2 en leren waarom het zo ver is gekomen is 3.
J
Javelin FGM-148FLid
01-01-2024, 00:00
#5
:) gelukkig hoef ik geen financiƫle keuze maken tussen de drugs en mijn kids. Ook doe ik best veel met mn kinderen, net terug van Rome. Maar ja, zonder drugs vrijwel elke vrijdag zou het leuker zijn.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik begrijp dat als je elk weekend aan de serotonine slurpers zit je je redelijk gaar voelt de hele week. En het is een herkenbaar patroon voor mij. Ik had nooit zoveel last van een laag zelfbeeld maar ik voelde me na zulke weekenden ook altijd wel redelijk depressief. Als het dan weer beter ging dan kon ik er dat komende weekend weer goed tegenaan. .Maar op de lange termijn kan het best zijn dat je herstel steeds langer duurt, ook de dagen doorhalen zijn roofbouw op je lichaam en brainz. Ik zou zeggen probeer eens een paar weken niks te doen of afspraken maken met jezelf wat betreft drugsgebruik en kijken of je je daaraan kan houden. Als feesten hand in hand gaat met drugsgebruik en je over je eigen grenzen heengaat is het problematisch gebruik.
J
Javelin FGM-148FLid
01-01-2024, 00:00
#7
FredKroket zei:
Wat is er mis met hulp zoeken? Accepteren dat je het niet alleen kan is de eerste stap. Je stelt het onvermijdbare alleen maar uit nu.
Stoppen met misbruik/gebruik is 1, het volhouden is 2 en leren waarom het zo ver is gekomen is 3.
Klik om te vergroten...
Inderdaad, eerst accepteren dat ik hulp nodig heb. Dan ben ik nog niet zover.
J
Javelin FGM-148FLid
01-01-2024, 00:00
#8
Brakka Mang zei:
Ik begrijp dat als je elk weekend aan de serotonine slurpers zit je je redelijk gaar voelt de hele week. En het is een herkenbaar patroon voor mij. Ik had nooit zoveel last van een laag zelfbeeld maar ik voelde me na zulke weekenden ook altijd wel redelijk depressief. Als het dan weer beter ging dan kon ik er dat komende weekend weer goed tegenaan. .Maar op de lange termijn kan het best zijn dat je herstel steeds langer duurt, ook de dagen doorhalen zijn roofbouw op je lichaam en brainz. Ik zou zeggen probeer eens een paar weken niks te doen of afspraken maken met jezelf wat betreft drugsgebruik en kijken of je je daaraan kan houden. Als feesten hand in hand gaat met drugsgebruik en je over je eigen grenzen heengaat is het problematisch gebruik.
Klik om te vergroten...
Dat wil ik gaan doen. 1 maand zonder. Gaat het nog 2 keer mis en de kans is best hoog, dan bel ik mijn HA .
H
Harrie In De WarrieLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik wens je veel succes en sterkte met het patroon doorbreken, Je wilt het wel zelf anders kwam je hier ook niet dit topic starten.
Ik probeerde je niet een schuldgevoel aan te spreken dat je geen geld voor je kids hebt. dat dat duidelijk is.
J
Javelin FGM-148FLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dankjewel! Ik blijf mijn ā€œdiaryā€ eerlijk bijhouden na elk weekend
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#11
JavelinBayraktar zei:
Dat wil ik gaan doen. 1 maand zonder. Gaat het nog 2 keer mis en de kans is best hoog, dan bel ik mijn HA .
Klik om te vergroten...
If you keep planting the same seeds, you keep reaping the same results.
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#12
JavelinBayraktar zei:
Alleen ghb en blue of ghb zonder.
Klik om te vergroten...
Blue69 is een combinatie van stoffen, namelijk GHB, alcohol, speed en xtc (MDMA). Als je dus Blue69 neemt zit er ook MDMA in of is de samenstelling bij jou anders?
J
Javelin FGM-148FLid
01-01-2024, 00:00
#13
Geneesmiddel zei:
Blue69 is een combinatie van stoffen, namelijk GHB, alcohol, speed en xtc (MDMA). Als je dus Blue69 neemt zit er ook MDMA in of is de samenstelling bij jou anders?
Klik om te vergroten...
Als ik naar een festival ga dan neem ik xtc. Ik wil niet ghb buiten vertrouwde omgeving gebruiken. Afterparty doe ik met ghb en blue . Blue maar 1 keer, max 2 ( upper) en ghb de hele nacht. Thuis feestje doe ik meestal zonder mdma. Ik zou zeggen van 6 keer doe ik 1 met mdma . Mijn grootste probleem dus ( surprise surprise) ghb.
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#14
JavelinBayraktar zei:
Als ik naar een festival ga dan neem ik xtc. Ik wil niet ghb buiten vertrouwde omgeving gebruiken. Afterparty doe ik met ghb en blue . Blue maar 1 keer, max 2 ( upper) en ghb de hele nacht. Thuis feestje doe ik meestal zonder mdma. Ik zou zeggen van 6 keer doe ik 1 met mdma . Mijn grootste probleem dus ( surprise surprise) ghb.
Klik om te vergroten...
Wat is 'blue' volgens jou dan? Welke werkzame stoffen zitten er in?
J
Javelin FGM-148FLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mdma, speed, ghb , blue CuraƧao. Bij mij werkt het als een booster, ik krijg gelijk meer energie. Soms te veel
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#16
JavelinBayraktar zei:
Mdma, speed, ghb , blue CuraƧao. Bij mij werkt het als een booster, ik krijg gelijk meer energie. Soms te veel
Klik om te vergroten...
JavelinBayraktar zei:
Ik doe best vaak zonder xtc. Alleen ghb en blue of ghb zonder
Klik om te vergroten...
Wat ik probeer te zeggen is dat je dus dan alsnog xtc doet als je Blue69 neemt, want er zit gewoon xtc in.
JavelinBayraktar zei:
Mijn grootste probleem dus ( surprise surprise) ghb.
Klik om te vergroten...
Jep, je bent niet de enigste. Pittige verslaving
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#17
MDMA en speed combineren is zeer slecht voor je. Niet alleen kans op oververhitting (wat heel slecht is voor de hersenpan) maar ook extra neurotoxiciteit, wat de kans op (meer) schade vergroot. Daarnaast is het ook slecht voor je hart en bloedvaten, gezien ze allebei vaatvernauwend werken.
J
Javelin FGM-148FLid
01-01-2024, 00:00
#18
FredKroket zei:
MDMA en speed combineren is zeer slecht voor je. Niet alleen kans op oververhitting (wat heel slecht is voor de hersenpan) maar ook extra neurotoxiciteit, wat de kans op (meer) schade vergroot. Daarnaast is het ook slecht voor je hart en bloedvaten, gezien ze allebei vaatvernauwen
Klik om te vergroten...
Ik weet het. Ik las veel en blijf lezen.In Theorie ben ik goed in drugs gebruik. Ik kan iedereen adviseren . In praktijk ben ik idioot . Maar deze dubbele persoonlijkheid:) geldt voor veel mensen:)
Mijn doel is weer verantwoordelijk mijn gebruik aanpakken. G max 1x per maand , xtc alleen op festivals, daar ga ik niet vaak
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#19
JavelinBayraktar zei:
Ik weet het. Ik las veel en blijf lezen.In Theorie ben ik goed in drugs gebruik. Ik kan iedereen adviseren . In praktijk ben ik idioot . Maar deze dubbele persoonlijkheid:) geldt voor veel mensen:)
Mijn doel is weer verantwoordelijk mijn gebruik aanpakken. G max 1x per maand , xtc alleen op festivals, daar ga ik niet vaak
Klik om te vergroten...
Probeer eens een half jaar niks te gebruiken, en kijk of dat lukt. Van dusdanig misbruik naar gereguleerd gebruik is haast niet te doen. Plus op jouw manier doe je niks aan het onderliggende probleem: de reden waarom je drugs misbruikt.
J
Javelin FGM-148FLid
01-01-2024, 00:00
#20
FredKroket zei:
Probeer eens een half jaar niks te gebruiken, en kijk of dat lukt. Van dusdanig misbruik naar gereguleerd gebruik is haast niet te doen. Plus op jouw manier doe je niks aan het onderliggende probleem: de reden waarom je drugs misbruikt.
Klik om te vergroten...
De reden? Plezier, euforie, van de zorgen vluchten. En zorgen mag je altijd als een excuus gebruiken. Tijdens bewuste gebruik was het echt een super feest: mooi aangekleed, lichtjes, lampjes, speakers, tegenwoordig is het meer van ff relaxen. Gewoon stiekem in de slaapkamer. Ik word nog goed high en vind dit gevoel heerlijk. Maar ik begin een beetje hoge prijs ervoor betalen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."