#1
Ik bedoel: waarom zou je pauze nu wel goed gaan? Wat heb je veranderd sinds de vorige keer? Als je niks veranderd in je gedrag (hulp zoeken bijv.) blijf je dezelfde resultaten krijgen.Waarom? Waarom alle verslaafde het gaan doen? In mijn fase nog om euforie te krijgen. Maar ik wil niet naar de volgende fase.
Die klachten gaan steeds erger worden. Vergis je niet in de bijwerkingen van mentale klachten, dat heeft zoveel invloed op je fysieke gezondheid. Ik zou echt zsm je trots opzij zetten en accepteren dat je hulp nodig hebt.Tot nu toe heb ik geen lichamelijke klachten. Nou ja, de eerste dag en nacht na het feestje. Wel meer en langer dan een jaar geleden maar niet te heftig. Ik sport ook regelmatig , eerder zelfs 5-6 keer per week, tegenwoordig doe ik het 2-4.
Geestelijk is wat anders, dat heb ik al vermeld. Het schuldgevoel naar mijzelf , kids ( zij weten er niks van) , minderwaardigheid complex voor een paar dagen , en natuurlijk door hebben dat ik mijn mooi leven kapot maak. Ik ben ook vrijwilliger in een hospice. En ik zie regelmatig het eind van iemands leven, en ik blijf constant na mijn gebruik denken-jeetje, waarom waardeer ik mijn leven niet ?