#1
Zie jouw privéberichten.
Hallo Jamie het feit dat je je verhaal deelt is al een stap naar de goeie richting .. ik ben jarenlang verslaafd geweest aan coke snuiven maakte alles kapot om me heen en door allemaal gebeurtenissen werd het steeds makkelijker om toch weer te gebruiken . Het punt daarvan is alleen dat alles wat je eventjes weg stopt gewoon net zo hard of harder terug komt. Ik ben nog steeds geen voorbeeld burger want na het snuiven begon ik te basen wat nog erger is . Van elke dag weer ging ik naar 5 x in de maand en dat kwam puur omdat ik verhuisde naar een andere omgeving en me verleden achter me liet dus ook alle mensen die daar in zaten helaas . Om jezelf te beschermen moet je soms afstand nemen van dingen wat heel moeilijk kan zijn . Sinds kort heb ik ook weer last van mijn verslaving en gebeurde het 4 x in de maand terwijl ik nu iemand om me heen heb die niet gebruikt en me er ook niet aan wil hebben maar merk toch dat ik weer terug val .. wel weet ik in de tijd dat ik maanden clean was dat ik me toen het meest gelukkig voelde en dat puur alleen door in een andere omgeving te gaan wonen een nieuw telefoon nummer te nemen en alle dealers te wissen , want weet je ... je ben het waard en je doet er zeker toe hoe moeilijk je dat ook inziet je komt er wel en erover praten uit eigen ervaring helpt ook zeker dus zet hem op je kan het wel , met de juiste duwtjes in je rug .Hoi mijn naam is Jamie,
Ik ben verslaafd aan alcohol, Coke, Temazepam, Lorazepam, en Xanax.
Graag zou ik willen stoppen met alles want ik ben nu 29 jaar oud en ik ben er klaar mee.
Het lukt helaas niet.
Dit komt voornamelijk door mijn autisme, borderline, depressie en zware angststoornis. Ik wil mezelf verdoven.
Ik durf niet naar een kliniek te gaan in een nieuwe ruimte, met nieuwe mensen die ik niet ken, en ander eten, een ander bed, douche, toilet. enzv....
Ik ben doodsbang. Ik wil graag in mijn eigen huis blijven zonder vreemde mensen. Anders raak ik zo erg bang.
Wat zou ik nou wel kunnen doen? Ambulante begeleiding heb ik al geprobeerd en dat werkte niet. Ik bleef door drinken en gebruiken.
Heeft iemand een tip voor mij?
Alvast dank !
Liefs, Jamie
Ambulant heeft hij gehad, dat werkte niet.Je kunt ook een paar uur per week/maand op gesprek naar begeleiding// je hoeft niet persee gelijk ergens te wonen ofso..
Vroeger had je geen internet en dat soort dingen.. mensen werkte 6x per week en zopen en roken op het werken dat was normaal.
Nu is het lastig met alle toestanden van hedendaags leven TV computer games.. etc allemaal nog meer stress.. Nog meer craving.. meer drugs dan ooit tevoren!! Makkelijk om drugs te scoren
JA het is echt een uitdaging ja, maar miljoenen mensen wereldwijdt zijn je voorgegaan. Er was ook iemand die haalde elke dag een gram die wilde stoppen maar lukte niet.. hij kreeg het toch voor elkaar door elke dag om 8 uur naar bed te gaan..
Ik weet als geen ander hoe het is om een zware rugzak te hebben ! Als je gebruik om je emoties weg te stoppen dan juist is het goed om hulp aan te pakken ! Praten over emoties neemt niet alles weg maar verlicht en leert je ermee om te gaan op een andere manier !Hoi, ik ga je nu raad en mogelijke hulp geven, waarvoor ikzelf ook al ben gaan horen, mbt borderline, verslavingen,...
In België weet ik dat er instellingen zijn, vb in Boechout, waar je na doorverwijzing vd psychiater en intakegesprek, naar oplossing op maat wordt gezocht. Het ging hier om dag therapie, dus daar niet overnachten, dagen zijn vb 8u-16 en afhankelijk van hoe ernstig, hoe diep je zit of lijdt, zijn dit 3, 4 of 5 dagen/week. Bij mij zou het de 5d/week zijn. Maar dus na een zeer intens en lang intakegesprek (2u), vol hevige emoties en waar de therapeute ook liet verstaan, dit is hier heel veel en heavy. Liet ik van mijn kant niks meer horen, that's me. Contacteerden zij me later nog meerdere malen, paar x ni opgenomen en uiteindelijk wel en hadden ze de vraag of ik nog interesse had in de therapie, omdat ik niets liet horen en ze door dat zeer intens intakegesprek, wel dachten, die heeft hulp nodig.
Dus ik weet niet of je zoiets ziet zitten, dag-therapie, waarbij je s'avonds en weekends thuis bent en afhankelijk vj noden is dat 5d/week.
Sterke alvast.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."