Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDe levensverwachting van een junkie. vs De realiteit

De levensverwachting van een junkie. vs De realiteit

34 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#1
De levensverwachting van een junkie. vs De realiteit

Ik kan met gemak 5 dagen wakker blijven stoer hé?, Makkie toch? Het leven van een junk gaat over rozen!
Heb ik je aandacht? Mooi want wat ik je eigenlijk wil vertellen is dat het helemaal niet cool is om lang wakker te blijven. Net zoals het niet cool is om drugs te misbruiken. Voordat je het in de gaten hebt ben je slachtoffer van jezelf en met een beetje pech een gevaar voor de mensen om je heen. Ik heb zelf 2 jaar geleden een "psychose" momentje gehad door het misbruiken van middelen wat resulteerde in slaapgebrek. Ben destijds in behandeling gegaan bij GGZ alleen konden ze mij niet onderverdelen in een DSM5 categorie en dus heb ik geen diagnose persoonlijkheidsstoornis gekregen. Wel redelijk wat jeugdtrauma's maar dat terzijde. Wat mij uiteindelijk in een psychose staat heeft doen verkeren is de grafroof wat ik mijn lichaam en ziel aandeed in de vorm van middelenmisbruik en verwaarlozing. In zoverre dat ik zonder het door te hebben allang de controle over mijn leven had verloren. Ik leefde als een god in mijn eigen (drugs)wereld. wie wil dat nou niet? Gewoon stoer blijven roepen dat er niks aan de hand is en dat alles prima gaat. Om vervolgens een paar zware halve liters bier te verkiezen over een maaltijd en als toetje een knetter van een haze joint te roken. Chill toch? Ben een "slimme" jongen dus werken onder invloed of met een kater is voor mij nooit een probleem geweest. Het werd pas een probleem toen het andere mensen op begon te vallen maar meer daar over later.

Als je elke dag maar gewoon doet waar jij zin in hebt en er is niemand die daar wat tegen in kan brengen dan loop je de kans dat het een keer fout gaat. En als het dan fout gaat dan gaat het ook goed fout vooral als je zo koppig en eigenwijs bent als dat ik ben. Want ach dat overkomt mij toch niet, ik heb mezelf wel onder controle, je kent het misschien wel. Ik ben uiteindelijk bijna 1 jaar nuchter geweest wat mij de kans in het leven heeft gegeven om de waarheid van mezelf te ontdekken. Het was een harde route om te bewandelen, ben in de spiritualiteit gedoken en heb mijn waarheid ontfutseld. Ik ben gestopt met het liegen tegen mijzelf waardoor ik eindelijk het echte probleem herkende. En dat probleem was heel simpel, ik was het zelf en niet zon beetje ook. Ik wil graag mijn verhaal met jullie delen ten eerste omdat het voor mij fijn is om het van me af te typen maar ook als solide waarschuwing voor mensen die lichtzinnig over drugs en het leven denken. Ik dacht ook dat het mij nooit zou overkomen maar er hoeft maar iets te gebeuren en je valt van de ene put in de ander. Mocht jij jezelf of een ander herkennen in mijn verhaal, stop met verstoppen en durf te praten. Samen sta je sterk!

De hoofdpunten die mij uiteindelijk hebben genekt:
1) Ploegendienst
2) "functioneel?" verslaafd!
3) Zelfmedelijden
4) Sociaal isolement
5) Ultieme vrijheid
6) De man met de hamer
7) Uiteindelijk komt alles toch wel goed.

Het gevolg
1) Ploegendienst is voor een normaal mens al zwaar en 5 ploeg al helemaal dan werk je 7 dagen en ben je daarna 4 dagen vrij. Ik deed er met gemak een schepje boven op alsof ik een onuitputtelijke bron van energie had. Door niet goed voor mezelf te zorgen werden alle standaard moeilijkheden uiteindelijk nog net even iets zwaarder. met dag/nacht ritme, constipatie/diarree, geen eetlust, fysieke zwaar beladen en blessure/ziekte gevoeligheid. Naast fulltime werken ging ik ook 1 dag in de week naar school want tja als het bedrijf je een hbo opleiding aanbiedt en je bent de god van de drugs dan zeg je natuurlijk geen nee.

2) NEE! Dan ga je dat maar gewoon doen en als het even tegenzit klik je een halve liter bier open en dan zit het weer mee. Het enige waar ik destijds rekening mee hield is werk. Of nja meer werk behouden voor de centen. Niet meer niets minder geen leuk werk het verdiende gewoon goed. Na het werk ongeacht de tijd was het tijd voor mezelf en ik verwende mezelf graag met een biertje en een jointje. De rest van de dag deed ik niks of was ik te f#cked om te koken of schoon te maken en dus ging ik maar slapen. Om vervolgens nachts wakker te worden omdat je stopt met ademen. Hoe kan dat toch? Ach zal wel niet zo erg zijn. Toch? En dan de volgende dag weer afzien op het werk. En dan is het zover na 7 dagen werken jaja 4 dagen weekend. YES! HD! En niet op je beeldscherm nee gewoon in de neus en hopen dat je de laatste nacht voor je werkdag kan slapen. En anders maar weer op "karakter" door strijden.

3) Want ik vond mezelf toen echt een strijder, je moest eens weten wat ik allemaal dacht dat ik moest. Nu weet ik wel beter ik was niks anders dan een verwende afglijdende junk waar niks goeds terecht van zou komen als anderen het niet voor hem zouden doen. Maar hey! Ik heb al veel meegemaakt ouders verloren, trauma's beleefd, veel pech gehad in het leven waardoor ik mijn levenswijze onderhield met de uitspraak "Alles wat ik doe gaat uiteindelijk toch wel mis" Dus waarom zou ik nog iets gaan doen? Ik ga plezier maken in het leven en iedereen kan van mij de rambam krijgen. Dus hoezo mijn problemen oplossen? Ik heb geen probleem JIJ hebt een probleem.

4) Ik ben graag alleen maar zit in een sociaal isolement wat zo zijn nadelen heeft. Ik heb geen smartphone want die ben ik niet meer nodig en dat geld is beter besteed als ik er high van word toch? Ik ben door het leven behoorlijk eigenwijs maar nooit echt volwassen geworden. Ik ben mij er ook van bewust dat ik soms een wat radicale en zelfs extremistische zwart wit mening/ kijk op de wereld heb. Wat van mij de ideale gesprekspartner maakt om je verjaardag of party een donker randje te geven. Joepie! ..... Als je veel alleen bent dan raak je er aan gewend om met jezelf te discussiëren wie moet je anders om advies vragen? En waarom zou diegene het dan beter weten dan jou? De langste periode dat ik alleen ben geweest realiseerde ik pas toen ik na 4 week vakantie de supermarkt inliep en een pakje shag wou bestellen. Helaas ging dat niet door, er kwam geen geluid uit mijn mond en ben van schrik toen maar weggegaan. Het duurde uiteindelijk een dag of twee voordat ik weer hardop kon praten. Daarnaast is sociale controle ook wel een ding, je kunt niet alles alleen in de wereld je kan het wel proberen maar dan ga je vaker vallen dan dat je op kan staan. Als je een probleem hebt wat jij niet ondervind als probleem dan heb je iemand nodig die jou dat duidelijk kan maken. En als je een doel voor ogen hebt of je wil iets dan heb je iemand die je controleert en kijkt of je echt doet wat je zegt dat je doet. Want tegen jezelf liegen is heel makkelijk maar als je elke week een ander doel of plan hebt dan weet je van te voren al dat diegene er niet uit gaat komen.

5) Nadat mijn moeder overleed had ik het geluk dat ik in ons huurhuis mocht blijven wonen, ik ervaarde plots ultieme vrijheid. Mijn moeder heeft haar laatste 10 jaar besteed aan het ziek zwak en misselijk zijn en ik moest maar voor haar zorgen want dat is wat kinderen voor hun ouders doen. Tenminste als je narcistische ouders hebt wel. Ik kwam er pas achter dat mijn moeder narcist was toen ze kwam te overlijden. Ironisch eigenlijk hoe ze altijd deed alsof ze ziek was en toen ik eindelijk de moed had vergaard om haar er mee te confronteren ze deze keer toch echt ziek was. Uitgezaaide longkanker dus kon haast gelijk afscheid nemen. Ik wist eerder nooit hoe ik mij daar over mocht voelen of uitspreken maar inmiddels heb ik gewoon mijn mening en het interesseert me niet wat iemand daar van vind. Het zal je misschien verbazen maar ik ben gelukkig dat ze jong overleden is. Dat gevoel kwam later pas als je puzzelstukjes in elkaar ziet vallen die je normaal niet begreep. Altijd maar het halve verhaal horen en het moeten geloven want je eigen moeder niet geloven is natuurlijk uit den boze. De waarheid is keihard maar nu weet ik in ieder geval de waarheid. En toen! Het gevoel, ja ultieme vrijheid. Ik heb het er extreem van genomen zover dat ik misbruik ben gaan maken van mezelf. ik hoefde opeens niks en mocht en kon alles doen wat ik maar wou. En ik kon het dankzij mijn werk ook wel betalen. Ik draafde een beetje door. Ik rekende mezelf al een rijk man. Vast contract op het werk dus financieel stabiel. Dus geen blikjes bier meer nee hoor gewoon kopen wat ik lekker vind ongeacht de prijs. oh vandaag 10 blikjes cola bacardi halen voor de hele week. En als het dan op is "vergeten" dat je dat voor de hele week had gehaald. Net zoals de boodschappen voor 2 weken aan voedsel wat je van plan was om te koken. Net zoals die 2 week daarvoor en daarvoor en dan word het normaal. Heb het meerdere malen in zijn geheel zo in de container kunnen gooien. Want ik bestelde wel eens wat of at gewoon een boterham of soep. Of mijn favoriet gewoon een magnetron pizza, die kan ik elke dag wel eten daar heb ik geen moeite mee.

6) Of toch wel? Ik was ziek, zwak in slaap of onder invloed. Ultieme vrijheid was niks anders dan een leugen de realiteit was de kleinste gevangenis die je maar kan bedenken tussen de mensen die echt vrij konden leven. De mensen die wel gewoon hun verantwoording namen, de mensen die maar de helft als mij verdienden en geld over hielden en toch gelukkig waren. Overspoeld door vrienden familie en kansen in het leven. En toen kwam het breekpunt, het moment dat ik mij pas realiseerde wtf ik allemaal gedaan had en het kwam niet door mezelf het was iemand anders opgevallen. Ik viel op het werk door de mand alleen konden ze de vinger niet op de gevoelige plek leggen. Ik heb mij destijds ziekgemeld en heb een partij speed gehaald waarna dit dus gebeurde: Forumlink Het leven waar ik mijzelf voor had verstopt stond opeens vol in de schijnwerpers. Niet veel later raakte ik mijn baan kwijt, met alle gevolgen van dien. Het enige waar ik nog energie in stopte kreeg ik niet eens voor elkaar. De man met de hamer was gearriveerd. Het onvermijdelijke gebeurde de man maakte met 1 slag van zijn hamer een einde aan mijn leven.


7) De hamer was het einde van een lange periode van verstoppen, doen alsof, medelijden, misbruik, pijn, stress en eenzaamheid. En het domste is.. het deed maar heel eventjes pijn. Als het al pijn deed want de uitspraak boeie uiteindelijk komt het toch wel goed is voor mij uiteindelijk een realiteit geworden. Had smam toch gelijk verd*mme.
Hoe dan? Nou als jij het niet doet dan doet iemand anders het voor je maar niet zoals jij dat wilt. Maar problemen zijn onvermijdelijk, je ontspringt de dans misschien een paar keer maar uiteindelijk moet je boeten. En dat even boete stond bij mij niet in verhouding met wat ik mezelf aandeed. Al met al heb ik 4 jaar zo geleefd. De man met de hamer was mijn baas die mij er mee geconfronteerd heeft. Hij wist niet wat er met mij was maar hij wist dat het niet goed was. Ik heb in alle eerlijkheid mijn verhaal bij hem gedaan en in plaats van dat ik staande voet ontslag kreeg gebeurde er voor mij de eerste wonder. Ik kreeg datgene waar ik niet om durfde te vragen. Hulp! Ik mocht een half jaar lang in dienst blijven en dan de ziektewet in. En dat niet alleen, het bedrijf huurde direct een maatschappelijk werker voor mij in. Binnen 1 maand waren al mijn financiële zorgen weg, alles geregeld. Iets wat ik zelf altijd als onmogelijk had beschouwd verdween als sneeuw in de zon. Ik heb uiteindelijk maar 3 maanden in de ziektewet gezeten want had het er wel aan toe om iets nieuws te gaan doen, een nieuwe baan en een nieuwe uitdaging. En weer werd ik geholpen door het leven. Ik heb vroeger wel eens weken gedaan om een baan te vinden en nu stonden werkgevers opeens voor mij in de rij. Had uiteindelijk keuze uit 3 bedrijven en ik kan jullie met al het geluk in mijn hart vertellen dat ik bij mijn nieuwe werkgever een vast contract heb gekregen. Ik elke zondag bij mijn oma eet. Ik laat mijn hond elke dag uit en ik knuffel haar meer dan ooit tevoren. Joh ik doe zelfs elke dag de afwas veeg en dweil de woonkamer. Maar daarna trakteer ik mezelf ook op een lekker jointje! Ik fiets elke dag 7km naar mijn werk door wind en regen, maar mijn geluk dat pakken ze me niet meer af. Ongelofelijk dat nadat ik de boel zo heb lopen te verzieken het uiteindelijk wel goed is gekomen. Niet dat het een bewuste keuze van mij was. Ik wist altijd dat het niet goed was en ik deed maar door. Het leven heeft mij tot verandering gedwongen. Ik was te bang maar noodzaak dient de mens. Als ik mijzelf nu vergelijk met 2 jaar geleden verwonder ik mijzelf nog wel eens dat ik dat overleefd heb en hoe ik het toch allemaal zo ver heb kunnen laten komen. Op de dag dat de hamer kwam woog ik 58 kilo en was ik echt op op. Ik wou al niks meer in het leven het was naar mijn idee al voorbij. En nu kan ik uiteindelijk nog steeds gewoon doen wat ik leuk vind. Echt doen wat ik echt leuk vind. Films kijken, wandelen met de hond, en wat voor mij het belangrijkste verschil uiteindelijk was is dat ik mezelf aangeleerd heb om goed te koken. Ik bereid nu mijn eigen eten en daar ben ik trots op ook! Nu 80 kg en zo gezond als maar kan. Als ik zo terugkijk naar mijn verhaal weet ik niet of ik blij of verdrietig moet zijn het stukje zelf wat weg gehamerd is was de stoere brutale sociale spontane gekke party ik. Uiteindelijk ben ik nooit de persoon geworden die ik had willen worden of zijn. Want nee het leven van een junkie gaat dus niet over rozen!
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Wat een verhaal zeg. Je doet me heel erg denken aan een maat van mij, ik hoor hem bijna praten.

Je had dus hulp gekregen van je werkgever, maar hij ontsloeg je wel?

Gebruik je nu nog drugs?

Heb je mensen om je heen? Ik denk dat niemand is gemaakt om alleen te leven.

Je hebt veel meegemaakt. Ik vind wel dat je heel mooi schrijft!

Ik wens je het beste! 😘
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Guapo Temudgin zei:
De levensverwachting van een junkie. vs De realiteit

Ik kan met gemak 5 dagen wakker blijven stoer hé?, Makkie toch? Het leven van een junk gaat over rozen!
Heb ik je aandacht? Mooi want wat ik je eigenlijk wil vertellen is dat het helemaal niet cool is om lang wakker te blijven. Net zoals het niet cool is om drugs te misbruiken. Voordat je het in de gaten hebt ben je slachtoffer van jezelf en met een beetje pech een gevaar voor de mensen om je heen. Ik heb zelf 2 jaar geleden een "psychose" momentje gehad door het misbruiken van middelen wat resulteerde in slaapgebrek. Ben destijds in behandeling gegaan bij GGZ alleen konden ze mij niet onderverdelen in een DSM5 categorie en dus heb ik geen diagnose persoonlijkheidsstoornis gekregen. Wel redelijk wat jeugdtrauma's maar dat terzijde. Wat mij uiteindelijk in een psychose staat heeft doen verkeren is de grafroof wat ik mijn lichaam en ziel aandeed in de vorm van middelenmisbruik en verwaarlozing. In zoverre dat ik zonder het door te hebben allang de controle over mijn leven had verloren. Ik leefde als een god in mijn eigen (drugs)wereld. wie wil dat nou niet? Gewoon stoer blijven roepen dat er niks aan de hand is en dat alles prima gaat. Om vervolgens een paar zware halve liters bier te verkiezen over een maaltijd en als toetje een knetter van een haze joint te roken. Chill toch? Ben een "slimme" jongen dus werken onder invloed of met een kater is voor mij nooit een probleem geweest. Het werd pas een probleem toen het andere mensen op begon te vallen maar meer daar over later.

Als je elke dag maar gewoon doet waar jij zin in hebt en er is niemand die daar wat tegen in kan brengen dan loop je de kans dat het een keer fout gaat. En als het dan fout gaat dan gaat het ook goed fout vooral als je zo koppig en eigenwijs bent als dat ik ben. Want ach dat overkomt mij toch niet, ik heb mezelf wel onder controle, je kent het misschien wel. Ik ben uiteindelijk bijna 1 jaar nuchter geweest wat mij de kans in het leven heeft gegeven om de waarheid van mezelf te ontdekken. Het was een harde route om te bewandelen, ben in de spiritualiteit gedoken en heb mijn waarheid ontfutseld. Ik ben gestopt met het liegen tegen mijzelf waardoor ik eindelijk het echte probleem herkende. En dat probleem was heel simpel, ik was het zelf en niet zon beetje ook. Ik wil graag mijn verhaal met jullie delen ten eerste omdat het voor mij fijn is om het van me af te typen maar ook als solide waarschuwing voor mensen die lichtzinnig over drugs en het leven denken. Ik dacht ook dat het mij nooit zou overkomen maar er hoeft maar iets te gebeuren en je valt van de ene put in de ander. Mocht jij jezelf of een ander herkennen in mijn verhaal, stop met verstoppen en durf te praten. Samen sta je sterk!

De hoofdpunten die mij uiteindelijk hebben genekt:
1) Ploegendienst
2) "functioneel?" verslaafd!
3) Zelfmedelijden
4) Sociaal isolement
5) Ultieme vrijheid
6) De man met de hamer
7) Uiteindelijk komt alles toch wel goed.

Het gevolg
1) Ploegendienst is voor een normaal mens al zwaar en 5 ploeg al helemaal dan werk je 7 dagen en ben je daarna 4 dagen vrij. Ik deed er met gemak een schepje boven op alsof ik een onuitputtelijke bron van energie had. Door niet goed voor mezelf te zorgen werden alle standaard moeilijkheden uiteindelijk nog net even iets zwaarder. met dag/nacht ritme, constipatie/diarree, geen eetlust, fysieke zwaar beladen en blessure/ziekte gevoeligheid. Naast fulltime werken ging ik ook 1 dag in de week naar school want tja als het bedrijf je een hbo opleiding aanbiedt en je bent de god van de drugs dan zeg je natuurlijk geen nee.

2) NEE! Dan ga je dat maar gewoon doen en als het even tegenzit klik je een halve liter bier open en dan zit het weer mee. Het enige waar ik destijds rekening mee hield is werk. Of nja meer werk behouden voor de centen. Niet meer niets minder geen leuk werk het verdiende gewoon goed. Na het werk ongeacht de tijd was het tijd voor mezelf en ik verwende mezelf graag met een biertje en een jointje. De rest van de dag deed ik niks of was ik te f#cked om te koken of schoon te maken en dus ging ik maar slapen. Om vervolgens nachts wakker te worden omdat je stopt met ademen. Hoe kan dat toch? Ach zal wel niet zo erg zijn. Toch? En dan de volgende dag weer afzien op het werk. En dan is het zover na 7 dagen werken jaja 4 dagen weekend. YES! HD! En niet op je beeldscherm nee gewoon in de neus en hopen dat je de laatste nacht voor je werkdag kan slapen. En anders maar weer op "karakter" door strijden.

3) Want ik vond mezelf toen echt een strijder, je moest eens weten wat ik allemaal dacht dat ik moest. Nu weet ik wel beter ik was niks anders dan een verwende afglijdende junk waar niks goeds terecht van zou komen als anderen het niet voor hem zouden doen. Maar hey! Ik heb al veel meegemaakt ouders verloren, trauma's beleefd, veel pech gehad in het leven waardoor ik mijn levenswijze onderhield met de uitspraak "Alles wat ik doe gaat uiteindelijk toch wel mis" Dus waarom zou ik nog iets gaan doen? Ik ga plezier maken in het leven en iedereen kan van mij de rambam krijgen. Dus hoezo mijn problemen oplossen? Ik heb geen probleem JIJ hebt een probleem.

4) Ik ben graag alleen maar zit in een sociaal isolement wat zo zijn nadelen heeft. Ik heb geen smartphone want die ben ik niet meer nodig en dat geld is beter besteed als ik er high van word toch? Ik ben door het leven behoorlijk eigenwijs maar nooit echt volwassen geworden. Ik ben mij er ook van bewust dat ik soms een wat radicale en zelfs extremistische zwart wit mening/ kijk op de wereld heb. Wat van mij de ideale gesprekspartner maakt om je verjaardag of party een donker randje te geven. Joepie! ..... Als je veel alleen bent dan raak je er aan gewend om met jezelf te discussiëren wie moet je anders om advies vragen? En waarom zou diegene het dan beter weten dan jou? De langste periode dat ik alleen ben geweest realiseerde ik pas toen ik na 4 week vakantie de supermarkt inliep en een pakje shag wou bestellen. Helaas ging dat niet door, er kwam geen geluid uit mijn mond en ben van schrik toen maar weggegaan. Het duurde uiteindelijk een dag of twee voordat ik weer hardop kon praten. Daarnaast is sociale controle ook wel een ding, je kunt niet alles alleen in de wereld je kan het wel proberen maar dan ga je vaker vallen dan dat je op kan staan. Als je een probleem hebt wat jij niet ondervind als probleem dan heb je iemand nodig die jou dat duidelijk kan maken. En als je een doel voor ogen hebt of je wil iets dan heb je iemand die je controleert en kijkt of je echt doet wat je zegt dat je doet. Want tegen jezelf liegen is heel makkelijk maar als je elke week een ander doel of plan hebt dan weet je van te voren al dat diegene er niet uit gaat komen.

5) Nadat mijn moeder overleed had ik het geluk dat ik in ons huurhuis mocht blijven wonen, ik ervaarde plots ultieme vrijheid. Mijn moeder heeft haar laatste 10 jaar besteed aan het ziek zwak en misselijk zijn en ik moest maar voor haar zorgen want dat is wat kinderen voor hun ouders doen. Tenminste als je narcistische ouders hebt wel. Ik kwam er pas achter dat mijn moeder narcist was toen ze kwam te overlijden. Ironisch eigenlijk hoe ze altijd deed alsof ze ziek was en toen ik eindelijk de moed had vergaard om haar er mee te confronteren ze deze keer toch echt ziek was. Uitgezaaide longkanker dus kon haast gelijk afscheid nemen. Ik wist eerder nooit hoe ik mij daar over mocht voelen of uitspreken maar inmiddels heb ik gewoon mijn mening en het interesseert me niet wat iemand daar van vind. Het zal je misschien verbazen maar ik ben gelukkig dat ze jong overleden is. Dat gevoel kwam later pas als je puzzelstukjes in elkaar ziet vallen die je normaal niet begreep. Altijd maar het halve verhaal horen en het moeten geloven want je eigen moeder niet geloven is natuurlijk uit den boze. De waarheid is keihard maar nu weet ik in ieder geval de waarheid. En toen! Het gevoel, ja ultieme vrijheid. Ik heb het er extreem van genomen zover dat ik misbruik ben gaan maken van mezelf. ik hoefde opeens niks en mocht en kon alles doen wat ik maar wou. En ik kon het dankzij mijn werk ook wel betalen. Ik draafde een beetje door. Ik rekende mezelf al een rijk man. Vast contract op het werk dus financieel stabiel. Dus geen blikjes bier meer nee hoor gewoon kopen wat ik lekker vind ongeacht de prijs. oh vandaag 10 blikjes cola bacardi halen voor de hele week. En als het dan op is "vergeten" dat je dat voor de hele week had gehaald. Net zoals de boodschappen voor 2 weken aan voedsel wat je van plan was om te koken. Net zoals die 2 week daarvoor en daarvoor en dan word het normaal. Heb het meerdere malen in zijn geheel zo in de container kunnen gooien. Want ik bestelde wel eens wat of at gewoon een boterham of soep. Of mijn favoriet gewoon een magnetron pizza, die kan ik elke dag wel eten daar heb ik geen moeite mee.

6) Of toch wel? Ik was ziek, zwak in slaap of onder invloed. Ultieme vrijheid was niks anders dan een leugen de realiteit was de kleinste gevangenis die je maar kan bedenken tussen de mensen die echt vrij konden leven. De mensen die wel gewoon hun verantwoording namen, de mensen die maar de helft als mij verdienden en geld over hielden en toch gelukkig waren. Overspoeld door vrienden familie en kansen in het leven. En toen kwam het breekpunt, het moment dat ik mij pas realiseerde wtf ik allemaal gedaan had en het kwam niet door mezelf het was iemand anders opgevallen. Ik viel op het werk door de mand alleen konden ze de vinger niet op de gevoelige plek leggen. Ik heb mij destijds ziekgemeld en heb een partij speed gehaald waarna dit dus gebeurde: Forumlink Het leven waar ik mijzelf voor had verstopt stond opeens vol in de schijnwerpers. Niet veel later raakte ik mijn baan kwijt, met alle gevolgen van dien. Het enige waar ik nog energie in stopte kreeg ik niet eens voor elkaar. De man met de hamer was gearriveerd. Het onvermijdelijke gebeurde de man maakte met 1 slag van zijn hamer een einde aan mijn leven.


7) De hamer was het einde van een lange periode van verstoppen, doen alsof, medelijden, misbruik, pijn, stress en eenzaamheid. En het domste is.. het deed maar heel eventjes pijn. Als het al pijn deed want de uitspraak boeie uiteindelijk komt het toch wel goed is voor mij uiteindelijk een realiteit geworden. Had smam toch gelijk verd*mme.
Hoe dan? Nou als jij het niet doet dan doet iemand anders het voor je maar niet zoals jij dat wilt. Maar problemen zijn onvermijdelijk, je ontspringt de dans misschien een paar keer maar uiteindelijk moet je boeten. En dat even boete stond bij mij niet in verhouding met wat ik mezelf aandeed. Al met al heb ik 4 jaar zo geleefd. De man met de hamer was mijn baas die mij er mee geconfronteerd heeft. Hij wist niet wat er met mij was maar hij wist dat het niet goed was. Ik heb in alle eerlijkheid mijn verhaal bij hem gedaan en in plaats van dat ik staande voet ontslag kreeg gebeurde er voor mij de eerste wonder. Ik kreeg datgene waar ik niet om durfde te vragen. Hulp! Ik mocht een half jaar lang in dienst blijven en dan de ziektewet in. En dat niet alleen, het bedrijf huurde direct een maatschappelijk werker voor mij in. Binnen 1 maand waren al mijn financiële zorgen weg, alles geregeld. Iets wat ik zelf altijd als onmogelijk had beschouwd verdween als sneeuw in de zon. Ik heb uiteindelijk maar 3 maanden in de ziektewet gezeten want had het er wel aan toe om iets nieuws te gaan doen, een nieuwe baan en een nieuwe uitdaging. En weer werd ik geholpen door het leven. Ik heb vroeger wel eens weken gedaan om een baan te vinden en nu stonden werkgevers opeens voor mij in de rij. Had uiteindelijk keuze uit 3 bedrijven en ik kan jullie met al het geluk in mijn hart vertellen dat ik bij mijn nieuwe werkgever een vast contract heb gekregen. Ik elke zondag bij mijn oma eet. Ik laat mijn hond elke dag uit en ik knuffel haar meer dan ooit tevoren. Joh ik doe zelfs elke dag de afwas veeg en dweil de woonkamer. Maar daarna trakteer ik mezelf ook op een lekker jointje! Ik fiets elke dag 7km naar mijn werk door wind en regen, maar mijn geluk dat pakken ze me niet meer af. Ongelofelijk dat nadat ik de boel zo heb lopen te verzieken het uiteindelijk wel goed is gekomen. Niet dat het een bewuste keuze van mij was. Ik wist altijd dat het niet goed was en ik deed maar door. Het leven heeft mij tot verandering gedwongen. Ik was te bang maar noodzaak dient de mens. Als ik mijzelf nu vergelijk met 2 jaar geleden verwonder ik mijzelf nog wel eens dat ik dat overleefd heb en hoe ik het toch allemaal zo ver heb kunnen laten komen. Op de dag dat de hamer kwam woog ik 58 kilo en was ik echt op op. Ik wou al niks meer in het leven het was naar mijn idee al voorbij. En nu kan ik uiteindelijk nog steeds gewoon doen wat ik leuk vind. Echt doen wat ik echt leuk vind. Films kijken, wandelen met de hond, en wat voor mij het belangrijkste verschil uiteindelijk was is dat ik mezelf aangeleerd heb om goed te koken. Ik bereid nu mijn eigen eten en daar ben ik trots op ook! Nu 80 kg en zo gezond als maar kan. Als ik zo terugkijk naar mijn verhaal weet ik niet of ik blij of verdrietig moet zijn het stukje zelf wat weg gehamerd is was de stoere brutale sociale spontane gekke party ik. Uiteindelijk ben ik nooit de persoon geworden die ik had willen worden of zijn. Want nee het leven van een junkie gaat dus niet over rozen!
Klik om te vergroten...

Zo, wat een verhaal inderdaad. Heftig hoor!

Natozlato zei:
Je hebt veel meegemaakt. Ik vind wel dat je heel mooi schrijft!
Klik om te vergroten...
Inderdaad. Leest vlot weg, ondanks de lading van de inhoud.

All the best iig
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#4
Guapo Temudgin zei:
Ben destijds in behandeling gegaan bij GGZ alleen konden ze mij niet onderverdelen in een DSM5 categorie en dus heb ik geen diagnose persoonlijkheidsstoornis gekregen
Klik om te vergroten...
Slecht technisch gezien zouden ze dan de diagnose NDA moeten geven dit klinkt is wat gok en en giswerk. Ander (niet) diagnostische aandoening. Die heb ik ook. Zou zelf boos worden als ze mij in een hokje plaatsen waar niets van klopt. Mijzelf kennende zou ik die psychiater vragen of hij/zij dat kan onderbouwen. Of herken je jezelf daarin ?
DSM bijbel ook zucht..
Maar OT

Netjes geschreven en het beste toegewenst!
Doe rustig aan en je zal nog verder herstellen. Heftig verhaal!

Peace
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Heel de wereld bestaat uit allerhande junkies, workaholics lijden aan burnouts die hen vanbinnen uit opvreet, eetverslaafden krijgen obesitas, diabetes, sterven aan dichtgeslibte bloedvaten en hartfalen, alcoholiekers raken letterlijk zichzelf kwijt en fysiek sterven hun organen beetje bij beetje af, topsport is een ware aanslag op je lichaam, dus ja dagelijks drugs als amfetamines, coke, ghb,... nemen is net zo'n aanslag op je lichaam n geest.
M
MaddMonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Klopt. En bedrijven maken ook maar al te gretig gebruik van die dopamine drive die we allemaal bezitten. Ook een overheid vind het helemaal niet erg. Nu is het eigenlijk financieel allemaal al niet te bolwerken met de hoeveelheid mensen die we alleen in NL alleen al tellen. Gemiddelde leeftijd stijgt elk jaar en de bevolkingsgroei wordt niet voldoende geremd. Helemaal mooi als een gedeelte eerder doodgaat om andere redenen dan ouderdom.
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#7
En als ik vr mezelf mag spreken, ik hoef heus geen 80j te worden, die dan eerst tot zn 70 heeft moeten werken. Liever 40j en dingen ervaren waar ik U tegen kan zeggen 👽
M
MaddMonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Heb ik ook hoor. Ik hou van vrijheid en ook bewegingsvrijheid. Zou het echt verschrikkelijk vinden als ik lichamelijk amper nog wat kan :sweatsmile:

Ach van jongs af aan ben ik al een waaghals, dus kan is zeker aanwezig dat ik mij daar niet druk over hoef te maken :tearsofjoy:
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#9
Natozlato zei:
Wat een verhaal zeg. Je doet me heel erg denken aan een maat van mij, ik hoor hem bijna praten.
1Je had dus hulp gekregen van je werkgever, maar hij ontsloeg je wel?
2Gebruik je nu nog drugs?
3Heb je mensen om je heen? Ik denk dat niemand is gemaakt om alleen te leven.
4Je hebt veel meegemaakt. Ik vind wel dat je heel mooi schrijft!
Ik wens je het beste! 😘
Klik om te vergroten...
(1 Nee, mijn contract is ontbonden omdat ik niet aan mijn studieovereenkomst heb voldaan. Ben zelf gestopt. Ik snap dat sommige zullen zeggen dom dom, maar ik heb nu een leukere baan dus achteraf gezien ben ik blij dat het gebeurd is.
2) Dagelijkse blower. En een paar keer per jaar truffels, lsd of speed.
3) Oma woont in de buurt en ik heb goede buren waar ik wel eens kom.
4) Dat hebben we allemaal en wat nog niet is kan nog komen.

Bedankt :grimacing:
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#10
Tijdloos zei:
Slecht technisch gezien zouden ze dan de diagnose NDA moeten geven dit klinkt is wat gok en en giswerk. Ander (niet) diagnostische aandoening. Die heb ik ook. Zou zelf boos worden als ze mij in een hokje plaatsen waar niets van klopt. Mijzelf kennende zou ik die psychiater vragen of hij/zij dat kan onderbouwen. Of herken je jezelf daarin ?
Klik om te vergroten...
Nee totaal niet volgens mij zijn ze zelf daar allemaal knettergek. Ze proberen je zo lang mogelijk vast te houden terwijl de volgende al in de rij staat. Ik kreeg om de week toetsjes en dan de andere week de uitslag bekijken. Maar dat ging mij te langzaam. Dus Bam dsm5 online platform Daar ben ik voor 1 maand lid geworden voor nog geen €10,- en daar staat ALLES op wat het GGZ gebruikt. Al de toetsen en antwoorden van het DSM5 Het is als het ware hun bijbel.

Dus ik al die toetsen gedownload die voor mij relevant waren. Gemaakt en toen uitgeprint en meegenomen. En denk je dat hij er naar heeft gekeken? NEE Hij was de psycholoog ik toch niet? Het moest allemaal op zijn blablablabla. En toen ben ik maar gewoon weggegaan.

Maar ik heb veel tijd besteed aan het bestuderen van dat platform en ik kwam er opeens achter dat mijn moeder een narcists was en dat verklaarde voor mij opeens zoveel. Ik heb al jaren een .txt file met dingen die mij overkomen zijn die ik gewoon niet begrijp en ik kon bijna in een keer alles wegstrepen. Ik herken mezelf ook op sommige punten in de narcistische persoonlijkheidsstoornis maar lang niet genoeg om het te zijn. En voor al die andere stoornissen eigenlijk ook allemaal niet. Ik voel me eerlijk gezegd al een beetje oud haha, ik wil voornamelijk gewoon met rust gelaten worden. Ik heb wel vrienden hoor maar in de trend van Ik kom je tegen als ik je tegen kom. Ik heb ook geen smartphone dus het is ook niet anders.
J
Jumping JackLid
01-01-2024, 00:00
#11
Het is goed dat je mensen wilt waarschuwen.
Maar een psychose krijgen heeft echt met de persoon zelf te maken (dat is geen belediging naar jou maar dat is zo).

Ik ben een zware ghb gebruiker en heb in het verleden wel vaker een psychose getrikkerd door slecht af te bouwen of helemaal niet af te bouwen. Dan voel ik het al aankomen.
Dat is normaal na veel ghb gebruik en verkeerd afbouwen.

Alleen ben ik er niet gevoelig voor en ligt het bij mij alleen aan het moment en ben ik er zo uit.
Iemand die psychose gevoelig is zou snel in de problemen raken en ik heb die grens al vaak gehad en heb die psychose ook wel een dag meegemaakt van de ghb.
En idd ik ben ook een persoon die 5 dagen wakker blijft. Maar ook 2 dagen kan slapen.

Dus het is persoonsgebonden want ik weet nu door mijn ervaringen dat ik er niet gevoelig voor ben en als zoiets op speelt moet ik gewoon gaan slapen en dan ben ik weer de oude.
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#12
Jumping Jack zei:
Het is goed dat je mensen wilt waarschuwen.
Maar een psychose krijgen heeft echt met de persoon zelf te maken (dat is geen belediging naar jou maar dat is zo).
Klik om te vergroten...
Dat zou ook een gekke belediging zijn want ik geef ja aan in mijn verhaal dat ik mijn "psychoses" zelf heb getriggerd. Niet door wie ik ben maar door wat ik doe.
J
Jumping JackLid
01-01-2024, 00:00
#13
Guapo Temudgin zei:
Dat zou ook een gekke belediging zijn want ik geef ja aan in mijn verhaal dat ik mijn "psychoses" zelf heb getriggerd. Niet door wie ik ben maar door wat ik doe.
Klik om te vergroten...
Ik wou gewoon niet bot overkomen.
Maar je moet psychose gevoelig zijn als persoon om er in te vallen.
Dat leg ik dus uit, en je triggert het door wat je doet.
Zoek het maar op online.
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#14
Jumping Jack zei:
Ik wou gewoon niet bot overkomen.
Maar je moet psychose gevoelig zijn als persoon om er in te vallen.
Dat leg ik dus uit, en je triggert het door wat je doet.
Zoek het maar op online.
Klik om te vergroten...
Ik weet wat het is daarom kan ik juist uitleggen dat ik het niet heb maar dat ik het zelf heb gecreëerd. Er zit wel een verschil in 1 x drugs gebruiken in paniek raken en een psychose krijgen en maanden lang 2 uur per nacht slapen alcohol drinken speed snuiven blowen en niks met je trauma's doen. Je hebt volgens mij een beetje de punt van mijn verhaal gemist :P
J
Jumping JackLid
01-01-2024, 00:00
#15
Guapo Temudgin zei:
Je hebt volgens mij een beetje de punt van mijn verhaal gemist :P
Klik om te vergroten...
Nee ik begreep hem juist wel daarom ging ik juist alleen op dat punt in.
Daarom wou ik vertellen dat ik ook een psychose heb gehad die ik zelf had gecreëerd door stelselmatig ghb te misbruiken en speed.
Maar blijf je er in? Of schud je het zo weer van je af? Want de eerste afkick die ik van ghb kreeg was een serieuze. Een hele zware psychose omdat ik toen geen kennis had van hoe dat werkte. Daar zit dus het punt ben je er gevoelig voor dat het je pakt of niet. Bij de een is het al na een jointje bij de ander is het een hele waslijst van middelen etc. voor dat je hem triggert.
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#16
Nu weet ik dat het niet echt is maar als ik bijvoorbeeld 2 nachten wakker blijf dan ga ik wel goed hallucineren. Alleen heb ik nu de controle ik verlies mezelf er niet in. En het is nu bewust. Als junkie was ik gewoon bier aan het tanken en slaapapneu aan het ontwikkelen. Sinds ik gestopt ben slaap ik goed en heb ik ook geen onverwachtse hallucinaties meer. En nu gebruik ik nog wel eens speed en dan blijf ik 2 of 3 dagen wakker maar dan gebruik ik niet zoveel dat ik er para van word. Ik heb inmiddels ook wel geleerd dat less = more. Dus ja ik snap dat het op een psychose lijkt maar het is meer gewoon in de war door middelenmisbruik.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Jumping Jack zei:
Ik wou gewoon niet bot overkomen.
Maar je moet psychose gevoelig zijn als persoon om er in te vallen.
Dat leg ik dus uit, en je triggert het door wat je doet.
Zoek het maar op online.
Klik om te vergroten...
Klopt dat het ermee te maken heeft hoe psychosegevoelig iemand is maar dat haalt niet weg dat middelen het kunnen uitlokken en uiteindelijk iedereen het kan overkomen
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dopemonster zei:
Klopt dat het ermee te maken heeft hoe psychosegevoelig iemand is maar dat haalt niet weg dat middelen het kunnen uitlokken en uiteindelijk iedereen het kan overkomen
Klik om te vergroten...
Jumping Jack zei:
Ik wou gewoon niet bot overkomen.
Maar je moet psychose gevoelig zijn als persoon om er in te vallen.
Dat leg ik dus uit, en je triggert het door wat je doet.
Zoek het maar op online.
Klik om te vergroten...
Jellinek zegt het volgende daarover.
link
"Langdurig gebruik of een zeer hoge dosis kunnen een tijdelijke psychose veroorzaken. Een blijvende psychose kan alleen optreden bij mensen die daarvoor gevoelig zijn."
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Guapo Temudgin zei:
Jellinek zegt het volgende daarover.
link
"Langdurig gebruik of een zeer hoge dosis kunnen een tijdelijke psychose veroorzaken. Een blijvende psychose kan alleen optreden bij mensen die daarvoor gevoelig zijn."
Klik om te vergroten...
Jellinek weet het allemaal zo goed te vertellen maar niet heus..... Je moet wel een heel fuckedup brein hebben om in een blijvende psychose terrecht te komen... Maar drugsgebruik maakt je hersenen steeds meer gevoelig en kapot dus ligt het nou aan de genen of je levensstijl?? Of een combi van, en kan de uitkomst hetzelfde zijn zowel genetisch bepaald als eige schuld... Ik geloof in het laatste.
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#20
Jumping Jack zei:
Ben het hier met dopemonster eens..
Jellinek laat mensen met een zware ghb verslaving gewoon afkicken met een gaba a medicijn zoals Diazepam qls het hun uit komt en laat iemand gewoon liggen met die afkick.
Omdat ze uit principe geen baclofen willen gebruiken.
Een van de slechtste klinieken in Nederland ze weten geen moer...
Denken dat je alles weet omdat je dingen leert uit een boek? Please..
Klik om te vergroten...

Ja net zoals je van speed beestjes onder je huid gaat voelen, dat heb ik echt nog NOOIT gehoord. Maar Ik moet zeggen dat ze bij ggz ook een groot onderscheid maken tussen een psychose uit nature en een door medicijnen of drugs . Want dat laatste kan iedereen gebeuren.

"Als de patiënt inziet dat zijn hallucinaties door middelengebruik zijn veroorzaakt, worden deze niet bij de diagnose meegerekend."

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."