Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGraag advies, een omslagpunt

Graag advies, een omslagpunt

14 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hey allen,
Helaas gebruik ik de afgelopen periode veel uppers op willekeurige momenten. Zo ook gisteravond, omdat ik nog wat in huis had liggen. Inmiddels zes weken lang elk weekend en dan vaak twee dagen. Ik baal er ongelooflijk van en lijkt destructief gebruik te worden. Wat waren voor jullie de eerste stappen in mindering of stoppen?

Kort berichtje, maar hopelijk helpt wat contact me nu verder.

Alvast veel dank
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#2
Nummers van dealers verwijderen en geen drugs meer in huis hebben? Dat lijkt mij een goed begin.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Stoppen met alcohol drinken.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#4
dupont zei:
Stoppen met alcohol drinken.
Klik om te vergroten...
Agreed, maar dat zegt hij toch helemaal niet? Hij heeft het toch over uppers?
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dirkjan zei:
Agreed, maar dat zegt hij toch helemaal niet? Hij heeft het toch over uppers?
Klik om te vergroten...
Ik denk dat wordt bedoeld dat stoppen met alcohol zijn eerste stap naar stoppen met uppers was.

Damius zei:
Hey allen,
Helaas gebruik ik de afgelopen periode veel uppers op willekeurige momenten. Zo ook gisteravond, omdat ik nog wat in huis had liggen. Inmiddels zes weken lang elk weekend en dan vaak twee dagen. Ik baal er ongelooflijk van en lijkt destructief gebruik te worden. Wat waren voor jullie de eerste stappen in mindering of stoppen?

Kort berichtje, maar hopelijk helpt wat contact me nu verder.

Alvast veel dank
Klik om te vergroten...
Iemand(en) in vertrouwen nemen over je gebruik helpt ook. Reacties en support van je naasten, de mensen voor wie je t uiteindelijk toch doet, kunnen het tij wel doen keren. Of dat het niet nog verder uit de hand loopt zonder dat iemand het weet.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#6
ljuv zei:
Ik denk dat wordt bedoeld dat stoppen met alcohol zijn eerste stap naar stoppen met uppers was.
Klik om te vergroten...
Ah oké, dat lees ik nergens maar misschien heb je gelijk. Ik heb zelf mijn hele fundering gebouwd op stoppen met alcohol dus als hij dat als sprinkplank gebruikt om te stoppen met uppers lijkt me dat inderdaad een goede beslissing.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dirkjan zei:
Ah oké, dat lees ik nergens maar misschien heb je gelijk. Ik heb zelf mijn hele fundering gebouwd op stoppen met alcohol dus als hij dat als sprinkplank gebruikt om te stoppen met uppers lijkt me dat inderdaad een goede beslissing.
Klik om te vergroten...
Naja de associatie met uppers gebruiken als je zuupt wordt wel heul vaak gelegd, maar misschien is dat mijn invulling inderdaad heheh.
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dank allen. Gisteren was alcohol wel de drempelverlagende factor die me overstag deed gaan. Dus dat speelt wel een rol.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dirkjan zei:
Ah oké, dat lees ik nergens maar misschien heb je gelijk. Ik heb zelf mijn hele fundering gebouwd op stoppen met alcohol dus als hij dat als sprinkplank gebruikt om te stoppen met uppers lijkt me dat inderdaad een goede beslissing.
Klik om te vergroten...
Precies. Ik ging altijd m'n dealer bellen als ik had gedronken. Alcohol maakt grenzen flexibel en goede voornemens gaan snel de deur uit als je aangeschoten bent.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#10
dupont zei:
Precies. Ik ging altijd m'n dealer bellen als ik had gedronken. Alcohol maakt grenzen flexibel en goede voornemens gaan snel de deur uit als je aangeschoten bent.
Klik om te vergroten...
Och ik herken dit zo. Alcohol neemt die remmingen zo snel weg dat je die grens niet meer ziet. Maar het is onmogelijk om die grens te peilen. Je kan nooit weten waar het omslagpunt ligt. Of je zit onder grens, of je zit er al te ver boven.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik raad alcohol gebruik voor iedereen af! Zeker in combinatie met andere drugs...het is de weg van makkelijk teveel, en moeilijk terug....
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Dirkjan zei:
Och ik herken dit zo. Alcohol neemt die remmingen zo snel weg dat je die grens niet meer ziet. Maar het is onmogelijk om die grens te peilen. Je kan nooit weten waar het omslagpunt ligt. Of je zit onder grens, of je zit er al te ver boven.
Klik om te vergroten...
Ja precies, spelen met vuur. Beter helemaal niets meer drinken. Ik ben nu 7 maanden clean van alles en 't voelt echt goed. Helder, geheugen dat naar behoren werkt, stemming is stabiel. Kan 't echt aanraden.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#13
@Damius wat mij soms ook wel hielp was op het moment dat ik wilde gaan bellen / bestellen om m'n telefoon en portemonnaie weg te leggen en een uur gaan wandelen of sporten. Meestal was het uitstel van executie maar soms scheelde het weer een terugval.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#14
dupont zei:
Ik ben nu 7 maanden clean van alles en 't voelt echt goed. Helder, geheugen dat naar behoren werkt, stemming is stabiel. Kan 't echt aanraden.
Klik om te vergroten...
Lekker bezig man. Ik drink nu al meer dan 2 jaar niet meer, blow meer dan 4 jaar niet meer en rook meer dan tien jaar niet meer en zou het ook iedereen kunnen aanraden.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Dirkjan zei:
Lekker bezig man. Ik drink nu al meer dan 2 jaar niet meer, blow meer dan 4 jaar niet meer en rook meer dan tien jaar niet meer en zou het ook iedereen kunnen aanraden.
Klik om te vergroten...
Goed bezig, man!
Ik ben ook gestopt met gebruik en ik ben er nu veeeeel beter aan toe, dan in mijn gebruikerstijd! Dat gun ik iedereen...!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."