Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDopamine Verslaving

Dopamine Verslaving

5 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
r
reDStoneLid
01-01-2024, 00:00
#1
Je geeft het antwoord al, je bent er steeds mee bezig. Het is moeilijk, maar je moet je met iets anders proberen bezig te houden.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ga naar de huisarts voor hulp. De gedachten zullen nog wel een tijdje komen. Als je het alleen blijft proberen wordt het een moeilijk gevecht.
X
XMRLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik dacht altijd dat ik niet verslavingsgevoelig was, maar nu kom ik er toch achter dat niets minder waar is. 2 weken geleden ben ik (weer) gestopt met het roken van wiet en het kijken van porno. Dit zijn twee dingen waar ik al een langere tijd mee probeer te stoppen echter val ik er steeds op terug. Wel krijg ik gelukkig voor mijn gevoel steeds meer inzicht in wat mij naar een relapse leidt.

Echter merk ik dat ik niet alleen verslaafd ben aan die twee zaken, maar eigenlijk alles wat ook maar een vorm van dopamine geeft. Denk hierbij bijvoorbeeld aan allerlei supplementen nemen en proberen, youtube kijken, doelloos dingen over drugs lezen die ik toch niet ga nemen, etc. Ik lijk er maar mee bezig te blijven en na een tijdje voel ik mij steeds weer extreem levenloos en depressief.

Ik wil echt stoppen, maar er blijven maar gedachtes opkomen die mij heel subtiel proberen te verleiden weer iets te doen waar ik later spijt van krijg.

Steeds als ik toegeef aan zon gedachte beland ik in een binge die elke keer langer en erger lijken te worden. Zo was de vorige binge d-mxe 2 dagen achter elkaar, die 2e dag ook nog 2cb en de 3e dag ook en tot slot op de 4e dag een lsd trip waarin ik weer besefte hoe erg ik mijn leven aan het weggooien was (dit allemaal met heel veel wiet tussendoor).

Na al dit gebrabbel mijn vraag:
Hoe lang duurt het in jullie ervaring voordat zulke gedachtes weg gaan na het stoppen?

(Ik snap dat dit heel ongestructureerd is, maar ik had gewoon even het gevoel dat ik dit kwijt moest).
T
TrivoniuspsychedLid
01-01-2024, 00:00
#4
doe het niet, als je merkt dat een stof controle over je krijgt moet je er afstand van nemen voordat het te laat is. ik ben helaas verslaafd aan alles wat dopamine of serotonine af geeft. ben meerdere malen proberen te stoppen maar na een week dacht ik fak it 1x kan geen kwaad. ja weeer een week lang aan de pep/miauw. ik kon nog slapen omdat ik elke avond xanax nam maar nu dat echt niet meer werkt bleef ik nachten achter elkaar wakker. wat een hel. mensen zien je afvallen omdat je geen honger hebt (door de speed).

Ga naar je huis arts en gooi er alles uit. die zal je doorwijzen naar een begeleider. dan heb je de eerste grootste stap al gezet!

Gebruiken NIET misbruiken. succes en ik wens je alle sterkte toe!
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Trivoniuspsyched zei:
doe het niet, als je merkt dat een stof controle over je krijgt moet je er afstand van nemen voordat het te laat is. ik ben helaas verslaafd aan alles wat dopamine of serotonine af geeft. ben meerdere malen proberen te stoppen maar na een week dacht ik fak it 1x kan geen kwaad. ja weeer een week lang aan de pep/miauw. ik kon nog slapen omdat ik elke avond xanax nam maar nu dat echt niet meer werkt bleef ik nachten achter elkaar wakker. wat een hel. mensen zien je afvallen omdat je geen honger hebt (door de speed).

Ga naar je huis arts en gooi er alles uit. die zal je doorwijzen naar een begeleider. dan heb je de eerste grootste stap al gezet!

Gebruiken NIET misbruiken. succes en ik wens je alle sterkte toe!
Klik om te vergroten...
Ben je zelf ook naar de huisarts gegaan voor hulp?
En hoe gaat het nu dan?
A
AudioAddictLid
01-01-2024, 00:00
#6
ik herken veel in je moeite met het beheersen van je impulsen. Momenteel krijg ik psychologische hulp daarvoor (zonder medicatie) en zijn we nu op een punt belandt waar er veel oude trauma's naar boven komen. Het lijkt er op dat daar mijn verstoorde impuls beheersing vandaan komt.

Heb je veel ellende meegemaakt in je leven, dan ligt daar denk ik het antwoord op je vraag en de oplossing voor je problemen.

Je mag me altijd privé schrijven, mocht je meer willen weten.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."