Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDeel2, Teruggevallen

Deel2, Teruggevallen

10 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Goed man! Ik ben trots oo je. Blijf het proberen. Ook jij kan herstellen en clean door het leven gaan.

Leven in herstel is zo veel beter dan met drugs.
V
VeryNicePersonLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik ben naar een kliniek geweest, Een Jeugdkliniek van Tactus (ik jongen 16jaar).
Ik ben teruggevallen in mijn oude patroon
Ben al bijna 2 jaar verslaafd aan 3mmc, en t gaat steeds slechter met me.

Maar goed nieuws!
Vrijdag ga ik naar een kliniek, Om clean te worden en te blijven!

Ik waarschuw iedereen! Vooral mensen met ADHD (zoals ik) En natuurlijk ook mensen zonder ADHD

Houd minstens 2 maand tussen elke keer dat je 3mmc gebruikt! Onthoud een verslaving ligt om de hoek! Pas AUB op met 3MMC!
V
VeryNicePersonLid
01-01-2024, 00:00
#3
dupont zei:
Goed man! Ik ben trots oo je. Blijf het proberen. Ook jij kan herstellen en clean door het leven gaan.

Leven in herstel is zo veel beter dan met drugs.
Klik om te vergroten...
Klopt, een verslaving gun je niemand toe! Op naar eem clean en gezond bestaan!
Heb je toevallig enige tips om er makkelijker af te blijven? Of enige adviezen?
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#4
snuifduif2.0 zei:
Klopt, een verslaving gun je niemand toe! Op naar eem clean en gezond bestaan!
Heb je toevallig enige tips om er makkelijker af te blijven? Of enige adviezen?
Klik om te vergroten...
Zoek een reden, of meerdere redenen, in het leven waarvoor je nuchter wil blijven. Het is geen gemakkelijke opgave om zo'n passie te vinden, en dan ook nog een plek waar je die passie kunt uitoefenen. Maar als je die hebt gevonden is gestopt blijven zoveel makkelijker. Want dan kun je gewoon zoiets hebben van 'okee, ik voel wel een zucht naar drugs, maar ik WIL niet gebruiken want ik wil mijn energie in mijn passie stoppen.' Zo ga je dus van geen drugs meer mogen/kunnen gebruiken naar geen drugs meer willen gebruiken. En dat is de makkelijkste oplossing.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#5
snuifduif2.0 zei:
Klopt, een verslaving gun je niemand toe! Op naar eem clean en gezond bestaan!
Heb je toevallig enige tips om er makkelijker af te blijven? Of enige adviezen?
Klik om te vergroten...
Jazeker! Zorg dat je niet alleen de drugs wegneemt (clean wordt), maar dat je in herstel komt. Die twee verschillen wezenlijk van elkaar als dag en nacht.

In herstel zijn houd vooral in dat je actief bezig bent met zelfontwikkeling. Naar jezelf blijven kijken, patronen doorzien en verandering in gang brengen.
Met een passieve houding, zoals het vaak in gebruik ging, deed ik keer op keer hetzelfde. Maar ik verwachtte een andere uitkomst. Dat werkt natuurlijk niet....
Nieuwe dingen proberen en aanvoelen wat werkt. Werkt het niet, dan iets anders proberen.

Ik heb daarbij heel veel baat bij NA of CA meetings. En het werken aan de 12 stappen. Die stappen zijn eigenlijk een gestructureerde manier om jezelf te blijven ontwikkelen.
Zonder, had ik het niet gered...

Ik had de kliniek nodig als kickstart. Ik zie het maar een beetje als je rijbewijs halen. In de kliniek krijg je rijles, je gaat weer naar huis op het moment dat je je rijexamen gehaald hebt. Maar dan pas begint het echte werk, kilometers maken en ervaring opdoen. Daarvoor heb ik die meetings en die stappen nodig.


Neo-Shulginist zei:
Zoek een reden, of meerdere redenen, in het leven waarvoor je nuchter wil blijven. Het is geen gemakkelijke opgave om zo'n passie te vinden, en dan ook nog een plek waar je die passie kunt uitoefenen. Maar als je die hebt gevonden is gestopt blijven zoveel makkelijker. Want dan kun je gewoon zoiets hebben van 'okee, ik voel wel een zucht naar drugs, maar ik WIL niet gebruiken want ik wil mijn energie in mijn passie stoppen.' Zo ga je dus van geen drugs meer mogen/kunnen gebruiken naar geen drugs meer willen gebruiken. En dat is de makkelijkste oplossing.
Klik om te vergroten...

En dit is ook héél belangrijk!

Toen ik in de kliniek kwam, had ik geen flauw idee meer joh. Wie ben ik, wat vind ik leuk. Er was vrijwel nog maar één ding overgebleven. De drugs (voor mij a-PiHP, a-PHP, 3-mmc, coke, speed, keta en verschillende benzos) was het enige waar ik nog mee bezig was.

Het leuke aan herstel is toch wel om weer eens vanalles uit te proberen. Ik ben op Zenmeditatie cursus gegaan, ik heb klimmen weer opgepakt, ben een tijdje gaan boogschieten, museums pakken, botanische tuinen bezoeken, naar cabaretiers of muziekvoorstellingen gaan.

Allemaal om eens te proberen wat wel of niet bij me past. Leuk proces!

Ik heb als volgende wens de handpan spelen op het programma staan haha

Succes!
V
VeryNicePersonLid
01-01-2024, 00:00
#6
Neo-Shulginist zei:
Zoek een reden, of meerdere redenen, in het leven waarvoor je nuchter wil blijven. Het is geen gemakkelijke opgave om zo'n passie te vinden, en dan ook nog een plek waar je die passie kunt uitoefenen. Maar als je die hebt gevonden is gestopt blijven zoveel makkelijker. Want dan kun je gewoon zoiets hebben van 'okee, ik voel wel een zucht naar drugs, maar ik WIL niet gebruiken want ik wil mijn energie in mijn passie stoppen.' Zo ga je dus van geen drugs meer mogen/kunnen gebruiken naar geen drugs meer willen gebruiken. En dat is de makkelijkste oplossing.
Klik om te vergroten...
Dankjewel! Dit helpt me heel erg.
V
VeryNicePersonLid
01-01-2024, 00:00
#7
LucidLucy zei:
Jazeker! Zorg dat je niet alleen de drugs wegneemt (clean wordt), maar dat je in herstel komt. Die twee verschillen wezenlijk van elkaar als dag en nacht.

In herstel zijn houd vooral in dat je actief bezig bent met zelfontwikkeling. Naar jezelf blijven kijken, patronen doorzien en verandering in gang brengen.
Met een passieve houding, zoals het vaak in gebruik ging, deed ik keer op keer hetzelfde. Maar ik verwachtte een andere uitkomst. Dat werkt natuurlijk niet....
Nieuwe dingen proberen en aanvoelen wat werkt. Werkt het niet, dan iets anders proberen.

Ik heb daarbij heel veel baat bij NA of CA meetings. En het werken aan de 12 stappen. Die stappen zijn eigenlijk een gestructureerde manier om jezelf te blijven ontwikkelen.
Zonder, had ik het niet gered...

Ik had de kliniek nodig als kickstart. Ik zie het maar een beetje als je rijbewijs halen. In de kliniek krijg je rijles, je gaat weer naar huis op het moment dat je je rijexamen gehaald hebt. Maar dan pas begint het echte werk, kilometers maken en ervaring opdoen. Daarvoor heb ik die meetings en die stappen nodig.




En dit is ook héél belangrijk!

Toen ik in de kliniek kwam, had ik geen flauw idee meer joh. Wie ben ik, wat vind ik leuk. Er was vrijwel nog maar één ding overgebleven. De drugs (voor mij a-PiHP, a-PHP, 3-mmc, coke, speed, keta en verschillende benzos) was het enige waar ik nog mee bezig was.

Het leuke aan herstel is toch wel om weer eens vanalles uit te proberen. Ik ben op Zenmeditatie cursus gegaan, ik heb klimmen weer opgepakt, ben een tijdje gaan boogschieten, museums pakken, botanische tuinen bezoeken, naar cabaretiers of muziekvoorstellingen gaan.

Allemaal om eens te proberen wat wel of niet bij me past. Leuk proces!

Ik heb als volgende wens de handpan spelen op het programma staan haha

Succes!
Klik om te vergroten...
Dankjewel! Vrijdag naar de kliniek toe. Dit gaat mij helpen
A
AudioAddictLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ben ik nou de enige die zich kapot schrikt van jouw leeftijd??

16 jaar oud en 2 jaar verslaafd aan drugs..

Aan zelfinzicht ontbreekt het je in ieder geval niet jongen! Sterkte met de afkick, je hebt letterlijk nog een heel leven voor je. ❤
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#9
ik begon op mijn 15de al met experimenteren met drugs af en toe 😐
V
VeryNicePersonLid
01-01-2024, 00:00
#10
Zijn dr nog mensen die iets hebben waar ik over zal schrijven? Zo ja! Stuur een prive bericht!
V
VeryNicePersonLid
01-01-2024, 00:00
#11
AudioAddict zei:
Ben ik nou de enige die zich kapot schrikt van jouw leeftijd??

16 jaar oud en 2 jaar verslaafd aan drugs..

Aan zelfinzicht ontbreekt het je in ieder geval niet jongen! Sterkte met de afkick, je hebt letterlijk nog een heel leven voor je. ❤
Klik om te vergroten...
Dankjewel!💪

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."