Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAfkicken ghb HELP!!!

Afkicken ghb HELP!!!

29 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mijn advies zou zijn. Als je toch zelf gaat afbouwen om de dosering strikt elke 2 uur te nemen. 24/7. Wekker zetten snachts. Elke dag een halve ml eraf is ongeveer wat is omgerekend in de kliniek ook doen. Heb dat een keer berekend met de gemiddelde sterkte aan ghb op straat verkrijgbaar.

Gebruik de diazepam niet standaard maar zo nodig. Zo voorkom je misschien een verslaving. Halfwaardetijd van Diazepam is alleen zó lang dat het nog in je bloed zit als je de volgende nodig zou hebben. Dus alleen als je het écht nodig denkt te hebben. Het kan de ontwenning wel echt verzachten tijdens het afbouwen.

Maar ja, Misschien had ik dit beter aan het begin kunnen zetten. Zelfstandig afbouwen van GHB is risicovol. Ik zou eerst naar een arts stappen met dit probleem.

Sterkte kerel! Ik heb er ook in gezeten. Stabiliteit in je doseringen is écht het aller belangrijkste om te functioneren op GHB en succesvol te kunnen afbouwen. Als je 1 keer te lang doorslaapt en je wordt in ontwenning wakker moet je alweer meer G pakken om die ontwenning weg te krijgen. Dan ben je weer terug bij af snapje!

Kan altijd PM sturen. Ik heb 5 keer in de kliniek gezeten voor GHB verslaving en benzo verslaving.
a
addict0113Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Raver zei:
Mijn advies zou zijn. Als je toch zelf gaat afbouwen om de dosering strikt elke 2 uur te nemen. 24/7. Wekker zetten snachts. Elke dag een halve ml eraf is ongeveer wat is omgerekend in de kliniek ook doen. Heb dat een keer berekend met de gemiddelde sterkte aan ghb op straat verkrijgbaar.

Gebruik de diazepam niet standaard maar zo nodig. Zo voorkom je misschien een verslaving. Halfwaardetijd van Diazepam is alleen zó lang dat het nog in je bloed zit als je de volgende nodig zou hebben. Dus alleen als je het écht nodig denkt te hebben. Het kan de ontwenning wel echt verzachten tijdens het afbouwen.

Maar ja, Misschien had ik dit beter aan het begin kunnen zetten. Zelfstandig afbouwen van GHB is risicovol. Ik zou eerst naar een arts stappen met dit probleem.

Sterkte kerel! Ik heb er ook in gezeten. Stabiliteit in je doseringen is écht het aller belangrijkste om te functioneren op GHB en succesvol te kunnen afbouwen. Als je 1 keer te lang doorslaapt en je wordt in ontwenning wakker moet je alweer meer G pakken om die ontwenning weg te krijgen. Dan ben je weer terug bij af snapje!

Kan altijd PM sturen. Ik heb 5 keer in de kliniek gezeten voor GHB verslaving en benzo verslaving.
Klik om te vergroten...
Ik weet wel wat ik doe. Hen ook 1 keer kliniek gezeten en aantal keer zelf afgekickt. Enkel niet met diazepam vandaar de vraag.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#3
Als je helemaal geen benzo tolerantie hebt is t misschien niet verstandig dat te combineren met GHB. Al doen ze dat in de detox wel hoor bij patiënten met ontwenning buiten de periode dat iemand zijn dosering GHB krijgt. 5mg diazepam in combinatie met GHB bestaat er echt een geringe kans op (levensgevaarlijke) bijwerkingen. Bijwerkingen zullen er wel zijn die logischerwijs optreden bij het combineren van 2 downers. Het kan elkaars effect wat versterken. Daarom kan het ook helpen bij het afkicken van GHB.

Zo heb ik ooit van een verslavingsarts diazepam gekregen toen ik niet meer goed durfde te slapen tijdens mijn GHB verslaving. 5mg was dat toen ook. Toen gebruikte ik ook geen benzo's.

Dus aanraden doe ik het niet, maar ik geloof niet dat het levensgevaarlijke bijwerkingen gaat geven. Anders had ik allang de pijp uit geweest.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#4
addict0113 zei:
Ik weet wel wat ik doe. Hen ook 1 keer kliniek gezeten en aantal keer zelf afgekickt. Enkel niet met diazepam vandaar de vraag.
Klik om te vergroten...
Wat is je vraag dan?
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#5
addict0113 zei:
Ben niet in de mogelijkheid om dit keer naar een kliniek te gaan.
Klik om te vergroten...
Je kan ook thuis verslavingszorg krijgen terwijl je werkt. Anders zou de behandeling voor sommige mensen schadelijker zijn dan de verslaving; bijvoorbeeld als je ontslagen zou worden op het moment dat je 6 weken niet kan werken vanwege de behandeling.
a
addict0113Lid
01-01-2024, 00:00
#6
GABA-B Bonanza zei:
Het hangt er puur vanaf hoelang je al 24/7 ah gebruiken was
Klik om te vergroten...
Nou zo'n 12 weken. Ben 2 weken geleden begonnen met afbouwen van 7ml tot 1.5ml dit is mislukt. Daarna 3 dagen rond de 4 a 5ml om de 2 uur gebruikt. Toen weer begonnen met mijn afbouw. Tot 3ml toen was mijn G op en kon mijn dealer er ook tijdelijk niet meer aankomen helaas. Dus was ik genoodzaakt cold turkey te gaan met diazepam. Laatste dosis ghb (3ml) was zaterdag nacht toen zondag ochtend pammetje van 5mg gepakt en savonds voor het slapen weer. Geen afkick ervaren enkel jeuk onder mijn huid. Geen trillende handen of hoge hartslag. Vanochtend 1 pammetje van 5mg genomen en nog steeds geen afkick op die irritante jeuk na. En heb het redelijk koud thats all! Ik ben meerdere keren afgekickt. Vaak afgebouwd maar af en toe ook cold turkey en die keren dat ik cold turkey deed was maar na 1 week 24/7 gebruik. Maar toen ging ik dus echt door een regelrechte hel. Terwijl het nu echt alles mee valt. Moet wel zeggen dat ik nu voor het eerst afkick met diazepam er bij
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#7
Sick hoe je na 11 weken 24/7 gebruik alleen jeuk beschrijft als ontwenningsverschijnsel?

Geluk heb je denk. GHB ontwenningsverschijnselen onstaan na zo'n 1 a 8 uur. Afhankelijk van de mate van gebruik.

Sinds zaterdag geen GHB meer op zeg je. Dan hoef je hoogstwaarschijnlijk je nu geen zorgen te maken over enige afkickverschijnselen.
a
addict0113Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Raver zei:
Sick hoe je na 11 weken 24/7 gebruik alleen jeuk beschrijft als ontwenningsverschijnsel?

Geluk heb je denk. GHB ontwenningsverschijnselen onstaan na zo'n 1 a 8 uur. Afhankelijk van de mate van gebruik.

Sinds zaterdag geen GHB meer op zeg je. Dan hoef je hoogstwaarschijnlijk je nu geen zorgen te maken over enige afkickverschijnselen.
Klik om te vergroten...
Ik weet het vind het ook heel erg vreemd! Ben 2x naar kliniek geweest en zo'n 4x zelf afgebouwd en toen zat ik rond de 4.5 a 5ml per 2 uur. Ook regelmatig cold turkey na 7 dagen 24/7 en toen ging ik regelrecht door een hel. Heeel appart dit he? Had nu juist de meest verschrikkelijke afkick verwacht
m
mmnLid
01-01-2024, 00:00
#9
Raver zei:
Mijn advies zou zijn. Als je toch zelf gaat afbouwen om de dosering strikt elke 2 uur te nemen. 24/7. Wekker zetten snachts. Elke dag een halve ml eraf is ongeveer wat is omgerekend in de kliniek ook doen. Heb dat een keer berekend met de gemiddelde sterkte aan ghb op straat verkrijgbaar.

Gebruik de diazepam niet standaard maar zo nodig. Zo voorkom je misschien een verslaving. Halfwaardetijd van Diazepam is alleen zó lang dat het nog in je bloed zit als je de volgende nodig zou hebben. Dus alleen als je het écht nodig denkt te hebben. Het kan de ontwenning wel echt verzachten tijdens het afbouwen.

Maar ja, Misschien had ik dit beter aan het begin kunnen zetten. Zelfstandig afbouwen van GHB is risicovol. Ik zou eerst naar een arts stappen met dit probleem.

Sterkte kerel! Ik heb er ook in gezeten. Stabiliteit in je doseringen is écht het aller belangrijkste om te functioneren op GHB en succesvol te kunnen afbouwen. Als je 1 keer te lang doorslaapt en je wordt in ontwenning wakker moet je alweer meer G pakken om die ontwenning weg te krijgen. Dan ben je weer terug bij af snapje!

Kan altijd PM sturen. Ik heb 5 keer in de kliniek gezeten voor GHB verslaving en benzo verslaving.
Klik om te vergroten...

Eigenlijk niks aan toe te voegen zelfde verhaal hier heb het zelf 4 keer afgebouwd en 2 keer In een kliniek gezeten en daarna nog verslaafd geraakt aan phenibut, baclofen en ben zo heb zelfs een keer of 5 epilepsy aanvallen gehad omdat ik in 1 keer was gestopt heb ik Athene zelfs mijn catheter eruit getrokken met opgeblazen ballonnetje
a
addict0113Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik wil graag vandaag starten met het af bouwen van ghb. Ik zal starten met afbouwen vanaf 5ml. Kan het kwaad om 3x per dag 5mg diazepam hier bij te gebruiken hoor het graag! Groetjesss
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ja dat kan kwaad. Benzo’s zijn erg verslavend. Je krijgt er een verslaving / probleem bij. Ben je al bij jouw huisarts geweest? GHB afbouw moet je eigenlijk niet op eigen houtje doen.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#12
dupont zei:
Ja dat kan kwaad. Benzo’s zijn erg verslavend. Je krijgt er een verslaving / probleem bij. Ben je al bij jouw huisarts geweest? GHB afbouw moet je eigenlijk niet op eigen houtje doen.
Klik om te vergroten...
Eens met @dupont
Maar met de toevoeging dat het gevaarlijk kan zijn om GHB met diazepam te combineren. Je loopt risico op een ademhalingsstop en een hartstilstand.

Vaak worden mensen die stoppen met GHB wel overgezet op andere GABA-agonisten met een langere werkingsduur. Maar welk middel gekozen wordt, welke dosis en hoe snel de afbouw gaat, dat is allemaal maatwerk. Doe dat liever niet zelf en schakel verslavingszorg in. Gewoon even naar de huisarts, vertellen wat je probleem is, en je dan laten helpen. De hulp wordt vergoed, je krijgt er gratis drugs bij én ook nog aanvullende therapie die je helpt met de oorzaak van de verslaving. Wat wil je nog meer? :wink:
a
addict0113Lid
01-01-2024, 00:00
#13
dupont zei:
Ja dat kan kwaad. Benzo’s zijn erg verslavend. Je krijgt er een verslaving / probleem bij. Ben je al bij jouw huisarts geweest? GHB afbouw moet je eigenlijk niet op eigen houtje doen.
Klik om te vergroten...
Klopt mee eens dat het niet op eigen houtje moet! Heb 1 keer in kliniek en meerdere keren zelf gedaan. Ben niet in de mogelijkheid om dit keer naar een kliniek te gaan. Zoals ik al zei heb het al meerdere keren zelf gedaan enkel nog nooit met diazepam erbij gedaan! Ben nu begonnen met afbouwen vanaf 5ml en doe iedere 24 uur er 0.5 vanaf. En 3x 5mg diazepam erbij. Na mijn afbouw stop ik ook met diazepam. Ik geloof niet dat ik in zo een korte tijd verslaafd zal raken aan diazepam
a
addict0113Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Neo-Shulginist zei:
Eens met @dupont
Maar met de toevoeging dat het gevaarlijk kan zijn om GHB met diazepam te combineren. Je loopt risico op een ademhalingsstop en een hartstilstand.

Vaak worden mensen die stoppen met GHB wel overgezet op andere GABA-agonisten met een langere werkingsduur. Maar welk middel gekozen wordt, welke dosis en hoe snel de afbouw gaat, dat is allemaal maatwerk. Doe dat liever niet zelf en schakel verslavingszorg in. Gewoon even naar de huisarts, vertellen wat je probleem is, en je dan laten helpen. De hulp wordt vergoed, je krijgt er gratis drugs bij én ook nog aanvullende therapie die je helpt met de oorzaak van de verslaving. Wat wil je nog meer? :wink:
Klik om te vergroten...
Klopt mee eens dat het niet op eigen houtje moet! Heb 1 keer in kliniek en meerdere keren zelf gedaan. Ben niet in de mogelijkheid om dit keer naar een kliniek te gaan. Zoals ik al zei heb het al meerdere keren zelf gedaan enkel nog nooit met diazepam erbij gedaan! Ben nu begonnen met afbouwen vanaf 5ml en doe iedere 24 uur er 0.5 vanaf. En 3x 5mg diazepam erbij. Na mijn afbouw stop ik ook met diazepam. Ik geloof niet dat ik in zo een korte tijd verslaafd zal raken aan diazepam
a
addict0113Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Afgelopen zaterdag zat ik nog op 3ml helaas kon mijn dealer niet meer aan G komen. Ben toen cold turkey gedaan... (laatste dosis zaterdag nacht 04:00. Toen 2 maal daags 5mg diazepam en amper afkick verschijnselen. Nu enkel nog last van die kut jeuk overal. Verwacht geen verdere afkickverschijnselen meer.? Hoe denken jullie hier over? @lisanne @GABA-B Bonanza @Spyro Ow en @lisanne ik zat er 2.5maand 24/7 aan en deed 7ml per 1.5 uur. 2 weken eerder ook al poging gedaan met stoppen dat was mislukt toen ik op 1.5ml zat. Maar nu dus 2 dagen clean enkel nog die kut jeuk overal.
G
GABA-B BonanzaLid
01-01-2024, 00:00
#16
addict0113 zei:
Afgelopen zaterdag zat ik nog op 3ml helaas kon mijn dealer niet meer aan G komen. Ben toen cold turkey gedaan... (laatste dosis zaterdag nacht 04:00. Toen 2 maal daags 5mg diazepam en amper afkick verschijnselen. Nu enkel nog last van die kut jeuk overal. Verwacht geen verdere afkickverschijnselen meer.? Hoe denken jullie hier over? @lisanne @GABA-B Bonanza @Spyro Ow en @lisanne ik zat er 2.5maand 24/7 aan en deed 7ml per 1.5 uur. 2 weken eerder ook al poging gedaan met stoppen dat was mislukt toen ik op 1.5ml zat. Maar nu dus 2 dagen clean enkel nog die kut jeuk overal.
Klik om te vergroten...
Het hangt er puur vanaf hoelang je al 24/7 ah gebruiken was
a
addict0113Lid
01-01-2024, 00:00
#17
GABA-B Bonanza zei:
Het hangt er puur vanaf hoelang je al 24/7 ah gebruiken was
Klik om te vergroten...
Zo'n 11 weken. Maar heb al sinds zaterdag nacht niets meer gebruikt. En geen last van afkick verschijnselen. Alleen die irritante jeuk. Ben 2 weken geleden al begonnen met afkicken toen van 7ml naar 1.5 toen weer de fout in gegaan. Daarna vanaf 5ml tot 3ml maar toen was de G bij de dealer op. Toen 2x 5mg diazepam (zondag) en vanochtend om 8 uur weer 1 diazepam van 5mg. Geen hartkloppingen trillende handen etcetera. Enkel die irritante jeuk onder mijn huid. Denk niet dat de afkickverschijnselen erger zullen gaan worden.
Q
Queen1990Lid
01-01-2024, 00:00
#18
addict0113 zei:
Ik wil graag vandaag starten met het af bouwen van ghb. Ik zal starten met afbouwen vanaf 5ml. Kan het kwaad om 3x per dag 5mg diazepam hier bij te gebruiken hoor het graag! Groetjesss
Klik om te vergroten...

DrugsForum

beau1990
Hallo Allemaal!
Ik ben nu al een paar keer afgekickt van de GHB😮‍💨
Ik zal mijn manier uitleggen en ik hoop dat jullie hier wat aan hebben.. ik neem mijn laatste doppie een uurtje anderhalve diazepam van 10mg in ( blauwe Teva)
Wel voor 4uur smiddags! Liefst rond 3uur dia innemen.
Diazepam moet zich opbouwen in je lichaam.. Ik word dan heel suf en zorg dat ik dan al naar de winkel ben geweest en mm huispak aan heb, rond 7uur neem ik weer 10mg diazepam in, en rond 10 savonds weer. Ik slaap dan vaak door.. sochtends neem ik als ik wakker word weer 10 mg in dit is meestal rond 0800 en dit doe ik weer 14:00 en rond 19:00 en voor het slapen gaan rond 11uur. Dus 4x 10 mg.. de 3 dagen erna doe ik precies hetzelfde. Dag 4 ga ik.afbouwen inplaats 10 mg neem ik 5 voor de komende 2 dagen en dan ben ik zo ook van de verslaving af! 🥳 tis echt wel belangrijk dat je dia afbouwt omdat het verslavend is en ik gebruik nooit 3 a 4 dagen achter 10mg! Let wel op dat je de blauwe van teva heb en niet de witte van accord die doet niks bij mij, in die 4 dagen dat ik aant afgekicken ben functioneer ik ook gewoon, slaap ik heerlijk en na 2 dagen eet ik ook weer. Dit is hoe ik afgekick met alleen diazepam, geen phenibut of in combinatie met G.
Ik ben zo verslaafd geweest dat ik als nu weer 1 avond g gebruik ik er goed last heb dus gebruik nooit langer als 1 week.
En ja ik weet het, waarom doe ik het nog?
Omdat het zo fijn is🙄🤭en ik zelfstandig kan afkicken thuis. Dia haal ik altijd op bij iemand. Mocht je vragen hebben? Stel ze gerust!
Oja heb meestal een stuk of 20 a 25 diazepam in huis.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#19
beau1990 zei:

DrugsForum

beau1990
Hallo Allemaal!
Ik ben nu al een paar keer afgekickt van de GHB😮‍💨
Ik zal mijn manier uitleggen en ik hoop dat jullie hier wat aan hebben.. ik neem mijn laatste doppie een uurtje anderhalve diazepam van 10mg in ( blauwe Teva)
Wel voor 4uur smiddags! Liefst rond 3uur dia innemen.
Diazepam moet zich opbouwen in je lichaam.. Ik word dan heel suf en zorg dat ik dan al naar de winkel ben geweest en mm huispak aan heb, rond 7uur neem ik weer 10mg diazepam in, en rond 10 savonds weer. Ik slaap dan vaak door.. sochtends neem ik als ik wakker word weer 10 mg in dit is meestal rond 0800 en dit doe ik weer 14:00 en rond 19:00 en voor het slapen gaan rond 11uur. Dus 4x 10 mg.. de 3 dagen erna doe ik precies hetzelfde. Dag 4 ga ik.afbouwen inplaats 10 mg neem ik 5 voor de komende 2 dagen en dan ben ik zo ook van de verslaving af! 🥳 tis echt wel belangrijk dat je dia afbouwt omdat het verslavend is en ik gebruik nooit 3 a 4 dagen achter 10mg! Let wel op dat je de blauwe van teva heb en niet de witte van accord die doet niks bij mij, in die 4 dagen dat ik aant afgekicken ben functioneer ik ook gewoon, slaap ik heerlijk en na 2 dagen eet ik ook weer. Dit is hoe ik afgekick met alleen diazepam, geen phenibut of in combinatie met G.
Ik ben zo verslaafd geweest dat ik als nu weer 1 avond g gebruik ik er goed last heb dus gebruik nooit langer als 1 week.
En ja ik weet het, waarom doe ik het nog?
Omdat het zo fijn is🙄🤭en ik zelfstandig kan afkicken thuis. Dia haal ik altijd op bij iemand. Mocht je vragen hebben? Stel ze gerust!
Oja heb meestal een stuk of 20 a 25 diazepam in huis.
Klik om te vergroten...
Waarom post je je profielfoto boven je bericht?
Q
Queen1990Lid
01-01-2024, 00:00
#20
FredKroket zei:
Waarom post je je profielfoto boven je bericht?
Klik om te vergroten...
Dit is niet mijn gezicht🤣

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."