#1
Denk dat de enige oplossing is weggaan uit je thuissituatie. Dat is gezien de terugvallen van je moeder en jouzelf geen veilige omgeving om te herstellen.
Zoek eerst hulp en zorg voor onderdak voordat je ‘t vertelt.
Goed bezig met hulp zoeken. Ik hoor goede verhalen over Solutions in Voorthuizen en de klinieken in Zuid Afrika (Changes geloof ik). Ik heb bij Triora in Den Haag gezeten. Was prima maar te soft voor mij en de groepen met 10-12 man net te groot. Ik raad je aan een *goede* kliniek te zoeken, niet een kliniek die dichtbij zit. Gezien de ernst van je verslaving / grootte van je gebruik zou ik niet voor ambulant kiezen. Zorg ook meteen dat nazorg geregeld is, heel belangrijk. Ik hoor vaak dat mensen willen blijven werken of studeren. Doe maar niet. Richt je 100% op je herstel. Studeren komt wel, en zal ook beter gaan als je clean blijft.Hoi allemaal
Ik ben natuurlijk nog aardig nieuw, dus ik heb geen idee of ik jullie allemaal tegelijk kan citeren en hoe dit moet😅
Iedereen bedankt voor de reacties, dit heeft me inzichten gegeven die ik al wel had maar ik twijfelde er vaak aan of het ook daadwerkelijk zo was dat het hypocriet is en een onveilige situatie. Komt vooral omdat mijn moeder vaak "goede" redenen heeft waarom zij wel dingen mag of doet.
Ik heb morgen een afspraak bij de huisarts staan voor een doorverwijzing. Ik ben er nog over aan het nadenken welke kliniek het beste bij me past en of er een mogelijkheid is om dit ambulant te doen zodat ik dit kan combineren met mijn studie. Als hun aanraden om een klinische opname te doen zal ik dit ook zeker overwegen.
Verder moet ik zeggen dat ik in alle waarschijnlijkheid niet opnieuw voor Yes We Can kies. Ik weet niet of iemand nog goede ervaringen heeft met een bepaalde kliniek/ behandeling (Noord-Brabant). Ik heb zelf Novadic Kentron in gedachten alleen heb ik daar geen hele goede verhalen over gehoord in mijn oude omgeving, maar goed tijden veranderen en ik geloof er ook in dat het is zoals je het zelf maakt in zulke gevallen en ik besef me ook dat het vaak de verslaving is die het daar niet bevalt.
Nog maals bedankt iedereen! En als iemand een goede ervaring heeft hoor ik het graag.
Ik heb twee keer intern bij Tactus gezeten, die schijnen ook meerdere vestigingen door Nederland te hebben.Hoi allemaal
Ik ben natuurlijk nog aardig nieuw, dus ik heb geen idee of ik jullie allemaal tegelijk kan citeren en hoe dit moet😅
Iedereen bedankt voor de reacties, dit heeft me inzichten gegeven die ik al wel had maar ik twijfelde er vaak aan of het ook daadwerkelijk zo was dat het hypocriet is en een onveilige situatie. Komt vooral omdat mijn moeder vaak "goede" redenen heeft waarom zij wel dingen mag of doet.
Ik heb morgen een afspraak bij de huisarts staan voor een doorverwijzing. Ik ben er nog over aan het nadenken welke kliniek het beste bij me past en of er een mogelijkheid is om dit ambulant te doen zodat ik dit kan combineren met mijn studie. Als hun aanraden om een klinische opname te doen zal ik dit ook zeker overwegen.
Verder moet ik zeggen dat ik in alle waarschijnlijkheid niet opnieuw voor Yes We Can kies. Ik weet niet of iemand nog goede ervaringen heeft met een bepaalde kliniek/ behandeling (Noord-Brabant). Ik heb zelf Novadic Kentron in gedachten alleen heb ik daar geen hele goede verhalen over gehoord in mijn oude omgeving, maar goed tijden veranderen en ik geloof er ook in dat het is zoals je het zelf maakt in zulke gevallen en ik besef me ook dat het vaak de verslaving is die het daar niet bevalt.
Nog maals bedankt iedereen! En als iemand een goede ervaring heeft hoor ik het graag.
Is er ook gekeken naar evt verborgen problemen?Hoi allemaal!
Ik blow vanaf mijn 13e en vanaf toen ook vaak geëxperimenteerd met andere soorten drugs en ik vond al snel uit dat het op die manier makkelijk was om de klachten van mijn post traumatische stress stoornis grotendeels te verminderen. Ik ben nu 21.
Van mijn 15e tot 19e ben ik verslaafd geweest aan ketamine (ong. 6 gram per dag) daarvoor ben ik 10 weken naar een kliniek gegaan. Voor ik de kliniek in ging woonde ik niet meer bij mijn moeder maar sinds na de kliniek weer wel. Mijn moeder was zelf ook pas in de periode dat ik in de kliniek zat gestopt met blowen en drinken, hiermee had ze zelf ook een fors probleem.
Na 3 maanden uit de kliniek vielen ik en mijn moeder terug met blowen maar dat was geen groot probleem omdat het mijn leven niet negatief beïnvloed, buiten dat ik als ik heb geblowd ik natuurlijk liever op de bank zit met een pak koekjes dan dat ik aan mijn studie werk thuis.
1 maand voordat ik 2 jaar clean zou zijn van de harddrugs ben ik teruggevallen. Ik had toen keta en 3mmc gehaald, 3mmc had ik voor de kliniek pas 1 keer gedaan en dat beviel me niet eens. Ik merkte dat ik na 1 keer keta gebruiken weer gelijk last had van mijn blaas en dus ben ik daar niet mee doorgegaan omdat ik zware blaasproblemen had toen ik nog verslaafd was eraan. Maar ik was verkocht door de 3mmc en ik gebruik nu sinds 28 december dagelijks, tenzij mijn geld echt op is.
Ik zie zelf in dat dit een groot probleem is en ik wil graag ook weer stoppen. Ik moet nog even kijken of het me lukt om het te doen op eigen kracht en door naar NA bijeenkomsten te gaan. Er is eigenlijk niemand die weet dat ik weer aan de drugs zit, er zijn wel een paar mensen die weten dat ik in december ben teruggevallen.
Mijn moeder weet dat niet en is ook heel duidelijk geweest de afgelopen 2 jaar dat als ik terugval met harddrugs ik gelijk het huis uit gezet wordt, dus dit houd me ook echt heel erg tegen om er met haar over te praten. Toch weet ik dat het belangrijk is om het toch te zeggen als ik de stap wil gaan maken om te stoppen. En vooral als ik er achter kom dat het me alleen niet gaat lukken en ik toch kies voor ambulante behandeling of om naar de kliniek te gaan.
Mijn moeder heeft zelf ook aardig wat problemen en is de afgelopen weken ook met teruggevallen met de alcohol en ik weet dat er ondanks dit toch een grote kans is dat ik wel op straat wordt gezet.
Ik hoop dat jullie wat tips hebben om het op een goede manier tegen mijn moeder te vertellen. En ook of iemand weet waar ik heen kan als ik op straat word gezet. Ik woon in een klein dorp en er is hier verder geen opvang voor daklozen.
Ja klopt, ik ben me daar ook zeker bewust van. Alleen weet ik niet hoe ik het haar het beste kan vertellen. Aan de andere kant vind ik het ook redelijk hypocriet dat ik haar elke dag moet terug zien vallen en ik de fout geen een keer in zou mogen gaan eigenlijk zonder op straat gezet te worden.Denk dat de enige oplossing is weggaan uit je thuissituatie. Dat is gezien de terugvallen van je moeder en jouzelf geen veilige omgeving om te herstellen.
....... Aan de andere kant vind ik het ook redelijk hypocriet dat ik haar elke dag moet terug zien vallen en ik de fout geen een keer in zou mogen gaan eigenlijk zonder op straat gezet te worden.
Ja daar moet je wel even goed over nadenken. Je kan dit evt ook samen doen met een hulpinstanties.Ja klopt, ik ben me daar ook zeker bewust van. Alleen weet ik niet hoe ik het haar het beste kan vertellen. Aan de andere kant vind ik het ook redelijk hypocriet dat ik haar elke dag moet terug zien vallen en ik de fout geen een keer in zou mogen gaan eigenlijk zonder op straat gezet te worden.
Dat is ook hypocriet.Aan de andere kant vind ik het ook redelijk hypocriet dat ik haar elke dag moet terug zien vallen en ik de fout geen een keer in zou mogen gaan eigenlijk zonder op straat gezet te worden.
Dat is het zeker, maarja huis van jouw moeder, regels van jouw moeder. Is sowieso niet veilig. Zoek eerst hulp en zorg voor onderdak voordat je ‘t vertelt.Ja klopt, ik ben me daar ook zeker bewust van. Alleen weet ik niet hoe ik het haar het beste kan vertellen. Aan de andere kant vind ik het ook redelijk hypocriet dat ik haar elke dag moet terug zien vallen en ik de fout geen een keer in zou mogen gaan eigenlijk zonder op straat gezet te worden.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."