Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat was jullie rockbottom?

Wat was jullie rockbottom?

31 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#1
BenzoLiefhebber zei:
Toen ik in een crisis opvang woonde heb ik een keer een avond van alles gedaan, zo'n gigantische hoeveelheid dat ik 7 dagen van de kaart was en dat mijn zakje van 25x 0.25 Flunitrazolam op was...
Klik om te vergroten...
Oof deze voel ik, alleen had ik dan 25 norflurazepammetjes erdoorheen gejast in 4/5 dagen tijd of zo. Ben toen ook bij de crisisdienst terecht gekomen, omdat ik extreem boos en verdrietig was door een geëscaleerde ruzie, dus wat norflurazepam genomen had om rustig te worden, vervolgens m'n arm open begon te snijden en daarna als kip zonder kop naar buiten ben gegaan met enkel mijn laptoptas en laptop bij me, verder geen ID of geld, niks. Toen kwam ik bij een restaurant terecht en vroeg ik of iemand misschien een ambulance kon bellen voor me en daarna ging de tijd plotseling heel snel en was ik ineens een paar dagen verder en had ik geen norflurazepam meer.
J
JG111Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Al jullie verhalen zijn wel heftig en het verbaasd me vooral hoevaak dit voorkomt.
Jullie staan ook gewoon in de rij bij de kassa, maar je ziet het niet. Niet elke verslaafde is gelijk vies, mager en met versleten kleren.
BenzoLiefhebber zei:
De schulden die ik had maakten mij paranoïde en de problemen stapelde op.
Klik om te vergroten...
En zo word de neerwaartse spiraal dus steeds dieper.
En als buitenstaander wil je helpen, maar t is kansloos!
BenzoLiefhebber zei:
Omdat zij het beter weten, en jij weet dat al héél lang dat het zo niet gaat.
Klik om te vergroten...
Is dit iets wat jullie allemaal wel beseffen? Hoe voel je je dan tegenover vrienden die je verliest bijv? Boos, onverschillig, of stiekem toch verdrietig?

BenzoLiefhebber zei:
dat soort dingen zijn echt vernederd, net als dat je ineens alles moet vertellen
Klik om te vergroten...
En dit houd de boel jarenlang in stand, tot dus de rockbottoms die jullie beschrijven...?

Terwijl jullie misschien al jaren eenzaam/verdrietig etc zijn?
BenzoLiefhebber zei:
waarom helpen ze me niet.
Klik om te vergroten...

inner_search zei:
2uur later wier ik terug wakker in de sofa en kreup ik gewoon in bed alsof er niks gebeurd was
Klik om te vergroten...
😓

Het klinkt als een eenzaam k*t wereldje.
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#3
JG111 zei:
Jullie staan ook gewoon in de rij bij de kassa, maar je ziet het niet. Niet elke verslaafde is gelijk vies, mager en met versleten kleren.
Klik om te vergroten...
Maf eigenlijk hè? Hoe vaak mensen wel niet gedacht hebben dat ik gewoon een grapje maakte toen ik vertelde dat ik zwaar drugsverslaafd (geweest) ben, gewoon puur omdat ik er "zo onschuldig uitzie" of "er helemaal niet het type voor lijk." Het is echt wat je zegt: drugsverslaafden hebben niet één soort uiterlijk en als je de deur uitgaat dan ben ik echt vrij zeker dat je tenminste langs één iemand zal lopen die drugsverslaafd is die er totaal niet als een stereotype junk uit ziet. Ik heb ook wel een beetje idee dat die stereotypering maar al te graag in stand gehouden wil worden door mensen die extreem anti-drugs zijn, want ja, als mensen erachter komen dat je er ook mooi en verzorgd uit kan zien als je drugsverslaafd bent, dan gaan mensen wel anders denken (of überhaupt beginnen te denken) over dat drugsverslavingsproblematiek eigenlijk een heel gecompliceerd iets is, denk ik. Dan zullen ze niet meer zo snel "drugs are bad hmkay" volledig aannemen en eerder uit henzelf onderzoek doen naar drugs, als die interesse er is tenminste.
G
GroenRookLid
01-01-2024, 00:00
#4
JG111 zei:
Het klinkt als een eenzaam k*t wereldje.
Klik om te vergroten...
zeker wel als alleen gebruiken steeds meer je voorkeur krijgt.
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#5
JG111 zei:
Al jullie verhalen zijn wel heftig en het verbaasd me vooral hoevaak dit voorkomt.
Jullie staan ook gewoon in de rij bij de kassa, maar je ziet het niet. Niet elke verslaafde is gelijk vies, mager en met versleten kleren.
Klik om te vergroten...
Idd , ik ben gewoon een normaal gebouwde man van 32 met frisse tandjes en verzorg me goed.
Zelf tijdens men dagenlijks gebruik zag je amper dat ik junk was…

enige dat ik merkte was men nagels die witter wieren door vitamine en mineralen tekort…
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#6
GroenRook zei:
zeker wel als alleen gebruiken steeds meer je voorkeur krijgt.
Klik om te vergroten...
Geef ik je nu toch even ongelijk (ieder zen mening..).
Maar ik gebruikte bijna altijd alleen en heb nooit het gevoel gehad eenzaam te zijn of alleen te zijn hoor.
C
Cath-R-EllaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Een jaar in gebruik, men ouders wisten hiervan. Zij hebben toen ambulant hulp voor mij gezocht. Hier ging ik uiteraard niet mee akkoord want “ik was niet verslaafd en ik had geen probleem”. Dat maakte ik mijzelf in die periode nog wijs. Een moment dat ik nu herinner dat echt rockbodem voor me is is dat ik bij men ouders thuis zo boos was omdat ze mij niet naar buiten lieten gaan, in ben tomaten tegen het raam beginnen gooien en beginnen plassen in de tuin, spuwen etc. Dit is een moment waar ik me in ieder geval heel erg voor schaam!
Gelukkig nu een jaar later gaat het een stuk beter met me!
D
Deurklappert123Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik heb er meerderen gehad, heb op straat geleefd, in cafes overnacht, bij vrienden gewoond, bij mn ouders, toen daar ook weer weg door mn eigen schuld. Relatie kapot gegaan door mn gebruik, mn huur kweet nie hoe lang niet betaald en bijna uitgezet jaren terug. Ik leefde in een leeg huis op een betonnen vloer met een televisie en playstation meer niet.

Lager kon niet dacht ik meer, uiteindelijk werd mn drugsgebruik weer meer, en de problemen ook. Toen kreeg ik de mogelijkheid om wat bij te verdienen met plantjes in huis, en ben ik gepakt en moest eigenlijk mn huis uit. Gelukkig had ik een hele goede advocaat, geen achterstanden, stal geen stroom en het was een klein hokje. Dus ik hoefde er niet uit van de rechter als ik met hulpverlening bezig ging. Na coke ben ik 3mmc verslaafd geworden behoorlijk ook en ben er ook echt zat van nu... heb na jaren door hoe verkeerd ik bezig was eigenlijk. Heb t alleen geprobeerd zonder succes dus daarom nu met proffesionele hulp
r
reDStoneLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik weet niet of een absoluut dieptepunt, uberhaupt te bevatten is voor je.

Als het je zelf overkomt, ben je allang niet meer helder om dingen nog te kunnen begrijpen.

Er zijn zoveel mensen, die soort gelijke dieptepunten hebben meegemaakt. Zo erg dat allerlij instanties wel moeten ingrijpen, omdat je een gevaar voor je omgeving bent geworden. En zo vaak, kunnen ze het zich niet herrinneren en naarmate de tijd verder gaat, vielen die dieptepunten best wel mee. Terwijl de situatie helemaal niet meeviel.
Het geheugen beschermt ze misschien om niet gek te worden.

Een van mijn dieptepunten, was toen ik een insult kreeg, toen ik besloot minder te gaan drinken. En toen ik bij kwam, meteen weer een insult. En toen ik daarvan bijkwam. Nog een extra insult.
Achterelkaar en ik heb een paar jaar me niet kunnen concentreren. En ben daar denk ik nooit van hersteld. Maar er is niemand die daar ooit rekening gaat houden of dat serieus kan nemen. Het is niet te bevatten, voor niemand niet. Het was de alcohol, maar de meeste mensen zoeken een andere oorzaak.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mijn emoties en stress wegsnuivend met speed en 3-mmc. Vervolgens 12 uur lang porno kijken en doorsnuiven en de dag erna erover liegen tegen mijn toenmalige vriendin. Dit heeft een paar jaar geduurd en het liep steeds verder uit de hand tot dat ik in groepstherapie ben gegaan en de relatie heb verbroken. Wat een matige tijd was dat maar ik kan er wel reflecterend naar terugkijken. Zoiets gaat me niet snel weer overkomen.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mijn blaas kapot gesnoven door Ketamine met als gevolg k-krampen, die ik niemand toewens.

+ een lang ziekenhuis traject met behandelingen en een shit load aan medicijnen.

Meteen mee gekapt.
R
RnB_fanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Al mijn spaargeld in een half jaar tijd vergokt. Tegelijkertijd ook al 10 jaar full-blown aan de drugs, maar daar geen rock-bottom mee bereikt. Het gokken heeft me echt de das om gedaan en toen meteen maar met al mijn verslavingen gestopt..

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."