Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVan een lekker G'tje naar een wijntje en weer terug, maar......

Van een lekker G'tje naar een wijntje en weer terug, maar......

21 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
M
MevrouwradeloosLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo allemaal, door mijn verhaal hier neer te zetten hoop ik dat er mensen zijn die voor mij de ideale tips hebben!
Jaren geleden heb ik mijn hart al een keer verloren aan G.., daar ben ik toen van af gekomen door te vervangen met alcohol en phenibut.
De drank kreeg ik later zelf onder controle, maar phenibut bleef mijn beste vriend!
3 jaar geleden ben ik wederom in aanraking gekomen met G en ben ik terug gevallen... aangezien G bijna niet meer te betalen is en Phenibut niet meer te krijgen, ben ik noodgedwongen gaan afbouwen. 1 ding tegelijk, dus ben begonnen met de G. Ik nam ongeveer 30 ml en een stuk of 7 phenibut (a 500 mg) per dag.
De G heb ik af weten te bouwen en heb nu, as we speak, m'n laatste Gtje (1 ml) 5 dagen geleden genomen. Ware het niet dat ik nu meer phenibut nodig heb en hier nu ook mee moet gaan afbouwen en dat valt me vies tegen! Nu lijkt de trek in een Gtje alleen maar toe te nemen, na 5 dagen nog!! Hoe kan dat??

Ik zit nu op ongeveer 12 Phenibut per dag (in lege capsules maat 0 gevuld). Dit schommelt per dag. Op mijn werk heb ik er minder moeite mee dan als ik vrij ben. Hoe kan ik hier het beste mee omgaan als ik vrij ben? Hoe onderdruk ik de trek in een Gtje en hoe kan ik Phenibut het beste afbouwen? Die slik ik namelijk al sinds 2014 erg intensief!!
Hou m'n hart vast om hier mee te stoppen :(

Ik hoop dat er iemand in ons midden is die mij de tips kan geven die ik nodig heb!
Alvast heel erg bedankt!!!

Met vriendelijke groet,
Mevrouw Radeloos!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
4
4-hydroxybutaanzuurLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mevrouwradeloos zei:
Het blijft inderdaad een enorme rollercoaster! Dankjewel voor je lieve reactie...

Vandaag weer dag 1 zonder G....
Dia's bouw ik nu af - zit ik op 3x per dag 5 mg.. en heb van mijn behandelaar ook Campral gekregen om trek te onderdrukken.
Dit is normaal voor alcohol , maar hoop dat het me hierbij ook een beetje ondersteunt.. heb je daar ervaring mee?
Merk dat ik heeeel erg op zoek ben naar vervanging, ondanks dat ik gewoon aan het werk ben... Tril m'n tuig uit, zweet me de tandjes!

Nadat ik de kliniek uitkwam ging het me makkelijker af dan nu merk ik! Vind het heeeel lastig!

Maar moet er even doorheen... dag voor dag, stap voor stap.. Trek is een emotie en die gaat ook weer over hoor ik wel vaker :)

Knap van je hoor, respect dat het goed met je gaat!

Hoop zo dat ik het volhou.... Morgen payday, dus hou mijn hart alweer vast eerlijk gezegd.... !!
Klik om te vergroten...

Gaat hartstikke goed dus! Dag 1 zonder G is het zwaarst, je bent eigenlijk nog aan het ontwennen. Mijn ervaring is dat dit tot 3 dagen kan aanhouden, daarna zijn je lichamelijke klachten zo goed als weg. (Baclofen had dit allemaal weggenomen trouwens)

Om eerlijk te zijn denk ik dat campral amper werkt bij GHB. Maar ik heb er niet voor gestudeerd. G en Alcohol werken op verschillende receptoren, en G is veeeel potenter dan Alcohol. (Zie edit 2)

Probeer die diazepam na een dag of 3/ 4 snel af te bouwen (weet niet hoelang je dat al gebruikt) Bij Max een week of 3/4 zou dat 5mg eraf per 2/3 dagen moeten kunnen!

Hoe gaat het nu met je?

PS: Wat ik eigenlijk ook een goede oplossing vind na afkick ghb. Maar nogmaals dit is mijn eigen ervaring. Artsen (niet allemaal hoor) lijken niet goed te weten wat te doen bij ghb, en de nasleep. Relatief weinig onderzoek, en ze hebben geen idee hoe het voelt.

Maaaar een lichte anti-depressiva. En dit voor 6 maanden tot een jaar. Bij gemoedstoestand klachten kan je dan denken aan citalopram (verminderd ook angsten) Of bij lethargie (nergens zin in, gevoelloos, niet van de bank kunnen komen) Bupropion. (Helpt ook bij stoppen met roken en/of ad(h)d symptomen.)

Ik heb er inmiddels ontzettend veel over gelezen en (helaas) eigen ervaring. Maar nu gaat het dus hartstikke goed met me! Dat kun jij ook!

Hoop dat je er wat aan hebt, goo girllll 💟

EDIT: na de kliniek ging dit makkelijker omdat je daar nog paar dagen nuchter moet zijn. En niks om handen hebt. Je zult merken dat na 3 dagen het veel beter gaat! Vooral niet gaan gebruiken nu, 1 gtje, gaat er al voor zorgen dat je weer dagen langer (en heftiger) last hebt. Geen G meer!

EDIT 2: Ik heb me nog even ingelezen over Campral (acamprosaat, calciumacetylhomotaurinaat). En het lijkt te werken op het glutamaat en gaba complex. Dit zou dus WEL kunnen helpen bij trek in GHB. Sorry voor mijn eerdere te snelle conclusie. Kijk het even aan, hoe het voelt. Mocht je nou toch nog veel trek hebben, kun je altijd nog baclofen bespreken met je Arts en zou ik informatie kunnen verschaffen. Ik denk namelijk dat baclofen ‘sterker’ werkt, is namelijk gewoon een GHB Agonist.
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hoi! @Mevrouwradeloos

Goed dat je inziet om te stoppen, al ben je ook een beetje genoodzaakt. Eerlijk is eerlijk, je zit/zat vast aan één van de zwaarst lichamelijk en mentaal verslavende stoffen, namelijk phenibut en GHB. Het zal niet gemakkelijk zijn en die 'trek' is ook niet zomaar verdwenen, dat kost veel tijd.

GHB werkt op dezelfde receptoren als phenibut en daarom heb je die receptoren gewoon verwend met wat extra phenibut als vervanging van de GHB.

Praktisch gezien is het stoppen met phenibut niet zo moeilijk: je bouwt iedere dag een klein beetje af in een tempo dat voor jou te doen is. Bijvoorbeeld morgen 11 capsules, twee dagen later 10 per dag, twee dagen daarna 9 per dag, twee dagen daarna 8... Heb je genoeg phenibut in huis hiervoor?

Als de lichamelijke afkickverschijnselen te intens worden, zoals hele hoge hartslag, trillen etc, blijf dan een paar daagjes langer stabiel op dezelfde dosis. Het is bijvoorbeeld niet erg om even een aantal daagjes te stabiliseren als je op 6 capsules per dag zit, maar ga in ieder niet zomaar terug omhoog.

Afkicken van phenibut is zwaar en je zal nog lange tijd last krijgen van trek en misschien een aantal weken na je laatste dosis nog lichtelijke afkickverschijnselen zoals bijv angst of rusteloosheid. Uiteindelijk ben je gewoon weer de oude en heeft je lichaam zich aangepast aan een leven zonder drugs :) Tijd heelt alles.

Ben je klaar om zo een proces door te maken en heb je misschien iemand die jou kan helpen? Je hebt ook altijd de mogelijkheid om via je huisarts hulp te zoeken als het teveel wordt. Probeer in ieder geval niet je phenibut te vervangen voor alcohol, dan heb je er straks een andere verslaving voor in de plaats.

Ik wens je heel veel succes en ik zou het leuk vinden als je af en toe een update plaatst hoe je het aanpakt en wat wel/niet heeft gewerkt.

Groetjess
M
MevrouwradeloosLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hoi @Geneesmiddel,
Bedankt voor je positieve reactie!
Dat verklaart inderdaad een hoop, dat het Phenibut afbouwen zo lastig maakt.
Ik kan helaas niet inschatten hoeveel mg er in een lege capsule maat 0 gaat, maar ik heb voor mezelf vanaf vandaag een schema'tje gemaakt met vaste tijden en hier probeer ik mij dan aan te houden met 12 stuks per dag.

De capsules die ik kant en klaar kocht zijn niet meer te krijgen. Nu heb ik via een andere site 2 zakken weten te bemachtigen van 100 gram.
Hiermee vul ik de lege capsules zeg maar. Hopelijk kan ik nog zo'n zak bestellen eerdaags voordat ik 3 weken op vakantie ga!!

Dan ga ik proberen per 2 dagen een capsule minder te nemen. Dat is inderdaad wel een goeie!

Die afkickverschijnselen als zweten, trillen, dromen en lichtflitsen zien als ik met mijn ogen knipper af en toe... zijn dat dan nog de verschijnselen van de G, of...? Dit heb ik vorige x namelijk niet gehad..., maar toen ben ik dus inderdaad gaan vervangen met alcohol (en de phenibut er nog steeds bij...)

Slik die troep al vanaf 2014... vind het serieus echt doodeng!! Vraag me af hoe ik hier mee om moet gaan straks,.... :(

Nogmaals bedankt!

Groetjesss
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mevrouwradeloos zei:
Die afkickverschijnselen als zweten, trillen, dromen en lichtflitsen zien als ik met mijn ogen knipper af en toe... zijn dat dan nog de verschijnselen van de G, of...? Dit heb ik vorige x namelijk niet gehad..., maar toen ben ik dus inderdaad gaan vervangen met alcohol (en de phenibut er nog steeds bij...)
Klik om te vergroten...
GHB ben je nu vanaf, gelukkig :) Het feit dat het vorige keer wel meeviel qua verschijnselen is omdat je het ten eerste netjes hebt afgebouwd en ook grotendeels omdat phenibut perfect GHB kan overnemen in je hersenen.

Alcohol kan dat plekje in je hersenen helaas niet overnemen dus is geen goed middel om afkickverschijnselen mee op te vangen. Maar als je phenibut gewoon heel rustig afbouwt zou het vrij soepel moeten gaan.

Je kunt er voor kiezen om een vrij strak schema aan te houden zodat je er snel vanaf bent (met wat meer afkickverschijnselen). Of juist het heel erg uitsmeren en er een aantal maanden over doen (als phenibut nog legaal is tegen die tijd lol). Op die laatste manier heb je de minste afkick maar zit je er ook het langste aan vast.

Ik help heel graag hoor maar als je twijfelt of als het niet gaat, ga dan ook vooral naar je huisarts. Groetjesssss
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hoe is het gegaan? Verder zou ik Pheni niet zo snel afbouwen na zolang (gecombineerd) gebruik, ik zou hier echt professionele hulp voor gaan zoeken.
M
MevrouwradeloosLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hallo @Brakka Mang & @Geneesmiddel , sorry voor de late reactie. Gelukkig heb ik geen G'tje meer aangeraakt! Ware het niet dat er nog steeds een duiveltje op mijn schouder zweeft die zegt "je bent er nu ruim 2 weken van af, kan heus wel een klein doppie nemen!" maar heb het tot de dag van vandaag nog niet gedaan, maar heb het er nog wel heel erg lastig mee..., maar de Phenibut helpt me hier wel bij. Het was lastig om een balans te vinden, maar heb voor mijn gevoel wel een redelijk schema gevonden die vol te houden is. Ik zit nu op 10 capsules (maat 0) per dag en probeer er per 3 dagen 1tje minder te nemen... Het is trouwens Phenibut HCL zag ik later !! Wat is het verschil, .., @Geneesmiddel ??

Zaterdag ga ik op vakantie, dus hopelijk gaat het daar ook goed! De ene dag gaat het beter dan de andere.... Het valt niet mee....., dat weet ik wel!! :(
Maar echt trots op mezelf ben ik nog laaaaang niet!!

Groetjesssss
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Houd vooral vol!
Je bent op de goede weg!
Zeg niet " ik neem nooit weer", dat is erg zwaar, maar zeg liever als je het moeilijk hebt, vandaag neem ik niet. En morgen, dat zien we wel weer.
En dit blijf je herhalen.
Deze manier van denken heeft mij bij het stoppen van alcohol ( het middel maakt niet veel uit) enorm goed geholpen om clean te blijven...
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mevrouwradeloos zei:
Hallo @Brakka Mang & @Geneesmiddel , sorry voor de late reactie. Gelukkig heb ik geen G'tje meer aangeraakt! Ware het niet dat er nog steeds een duiveltje op mijn schouder zweeft die zegt "je bent er nu ruim 2 weken van af, kan heus wel een klein doppie nemen!" maar heb het tot de dag van vandaag nog niet gedaan, maar heb het er nog wel heel erg lastig mee..., maar de Phenibut helpt me hier wel bij. Het was lastig om een balans te vinden, maar heb voor mijn gevoel wel een redelijk schema gevonden die vol te houden is. Ik zit nu op 10 capsules (maat 0) per dag en probeer er per 3 dagen 1tje minder te nemen... Het is trouwens Phenibut HCL zag ik later !! Wat is het verschil, .., @Geneesmiddel ??

Zaterdag ga ik op vakantie, dus hopelijk gaat het daar ook goed! De ene dag gaat het beter dan de andere.... Op vrijdag heb ik bijvoorbeeld altijd al last gehad van een "vrijdagmiddag gevoel" - lekker borreltje met vrienden, pakkie halen, gtje klappen noemt het allemaal maar op....
Deze keer heb ik het vele malen lastiger (ook omdat ik het nu niet vervang met drank).... Het valt niet mee....., dat weet ik wel!! :(
Maar echt trots op mezelf ben ik nog laaaaang niet!!

Groetjesssss
Klik om te vergroten...
Goed om te horen, weet je leeftijd niet maar een ‘vrijdagmiddag’ gevoel hoort er soms bij zolang je het er zelf ‘mee eens’bent. Op een gegeven moment bereik je een leeftijd dat spelen in de zandbak er niet meer bij hoort maar dat gaat vaak gepaard met andere factoren. Zolang je zelf content bent, maar volgens mij niet anders had je het topic niet geopend, is er weinig aan de hand. Of wel?
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mevrouwradeloos zei:
Het is trouwens Phenibut HCL zag ik later !! Wat is het verschil, .., @Geneesmiddel ??
Klik om te vergroten...
Het phenibut molecuul wordt tijdens het productieproces aan een ander molecuul geplakt, dat is waarschijnlijk de goedkoopste manier van productie. In dit geval is dat zoutzuur (HCL). (Nee, dat is niet zo goed voor je).
Mevrouwradeloos zei:
Op vrijdag heb ik bijvoorbeeld altijd al last gehad van een "vrijdagmiddag gevoel" - lekker borreltje met vrienden, pakkie halen, gtje klappen noemt het allemaal maar op....
Klik om te vergroten...
Snap ik en hoort er allemaal bij. Probeer die vastigheid en consistentie vast te houden! Goed dat je er per drie dagen wat afhaalt. Desnoods blijf je op je vakantie even stabiel in plaats van dat je afbouwt, en ga je na je vakantie weer door met afbouwen. Geen probleem! Zolang je stabiel blijft en niet terug omhoog gaat.
Mevrouwradeloos zei:
Maar echt trots op mezelf ben ik nog laaaaang niet!!
Klik om te vergroten...
Wees wel trots op jezelf 💪 dat je dit allemaal alleen doet. Je worstelt met een van de sterkst verslavende goedjes..
M
MevrouwradeloosLid
01-01-2024, 00:00
#11
Brakka Mang zei:
Goed om te horen, weet je leeftijd niet maar een ‘vrijdagmiddag’ gevoel hoort er soms bij zolang je het er zelf ‘mee eens’bent. Op een gegeven moment bereik je een leeftijd dat spelen in de zandbak er niet meer bij hoort maar dat gaat vaak gepaard met andere factoren. Zolang je zelf content bent, maar volgens mij niet anders had je het topic niet geopend, is er weinig aan de hand. Of wel?
Klik om te vergroten...

Nou als jij denkt dat er weinig aan de hand is, moet je dat vooral denken.
Ik geef aan hoe lastig ik het er mee heb, zit niet op synisch commentaar te wachten.

DANK,
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mevrouwradeloos zei:
Nou als jij denkt dat er weinig aan de hand is, moet je dat vooral denken.
Ik geef aan hoe lastig ik het er mee heb, zit niet op synisch commentaar te wachten.

DANK,
Klik om te vergroten...
Waar merk jij het cynisme op dan? Ik reageer vooral als ik denk dat iets van toegevoegde waarde kan zijn. Als ik cynisch wil zijn ga ik wel op een plein staan schreeuwen naar de boze mensen wereld.
M
MevrouwradeloosLid
01-01-2024, 00:00
#13
Brakka Mang zei:
Waar merk jij het cynisme op dan? Ik reageer vooral als ik denk dat iets van toegevoegde waarde kan zijn. Als ik cynisch wil zijn ga ik wel op een plein staan schreeuwen naar de boze mensen wereld.
Klik om te vergroten...

Excuus, ik heb het verkeerd opgevat !
M
MaicolLid
01-01-2024, 00:00
#14
Geneesmiddel zei:
GHB ben je nu vanaf, gelukkig :) Het feit dat het vorige keer wel meeviel qua verschijnselen is omdat je het ten eerste netjes hebt afgebouwd en ook grotendeels omdat phenibut perfect GHB kan overnemen in je hersenen.

Alcohol kan dat plekje in je hersenen helaas niet overnemen dus is geen goed middel om afkickverschijnselen mee op te vangen. Maar als je phenibut gewoon heel rustig afbouwt zou het vrij soepel moeten gaan.

Je kunt er voor kiezen om een vrij strak schema aan te houden zodat je er snel vanaf bent (met wat meer afkickverschijnselen). Of juist het heel erg uitsmeren en er een aantal maanden over doen (als phenibut nog legaal is tegen die tijd lol). Op die laatste manier heb je de minste afkick maar zit je er ook het langste aan vast.

Ik help heel graag hoor maar als je twijfelt of als het niet gaat, ga dan ook vooral naar je huisarts. Groetjesssss
Klik om te vergroten...
Precies! Ghb en phenibut binden aan gaba receptoren. De afkickverschijnselen zijn hetzelfde. Het grote verschil is de halfwaardetijd. Met ghb kan je ook afbouwen, maar dan moet je altijd zon flesje bij je hebben en een spuitje... Titratie noemen ze dat.

Ik ben afgekickt van ghb. Ik nam 2.5ml per 3 uur. Ik moest onder begeleiding van een arts afkicken want ik kon het niet. Er was altijd een excuus om nog even iets eerder en tapje te nemen. Dan begin je weer van voor af aan.

Ik deed aan titratie. Elke dag 0.5 ml per dosis omlaag. Na 5 dagen was ik ontgift, en voelde ik nog steeds die tintels in de vingers, bang dat er een psychose zou optreden.

Spierspasmen en tintels zijn voor mij de afkickverschijnselen geweest naast een hoge bloeddruk en hartkloppingen. Hiervoor nam ik diazepam. 3 keer per dag 10mg. Na dag 1 voelde ik ineens dat de dopamine weer open ging in mijn hersenen en dat voelde heerlijk.

Ik wist dat ik er voorgoed van af was. Niets is minder waar, maar goed... Dit is een forum om mensen te informeren, en wat ik kan zeggen is dat je helemaal gelijk hebt hier. Schakel altijd je huisarts in als je niet weet hoe je het beste kan afbouwen.

Het eerste wat je altijd nodig hebt is een bloeddrukmeter. Is gewoon een must! Op basis van die data bouw je af. Lukt dit niet thuis, ga dan naar een kliniek. Nooit schamen, ik heb ervaren dat mensen dat juist respecteren.
M
MevrouwradeloosLid
01-01-2024, 00:00
#15
Inmiddels ben ik 2 weken opgenomen geweest en overal van af! 🙏🏻
Super dankbaar dat ik bij de High Care Detox terecht kon en geholpen ben.
Het gevecht tegen de verslaving begint nu pas, maar ik blijf strijden! 💪🏼
4
4-hydroxybutaanzuurLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mevrouwradeloos zei:
Inmiddels ben ik 2 weken opgenomen geweest en overal van af! 🙏🏻
Super dankbaar dat ik bij de High Care Detox terecht kon en geholpen ben.
Het gevecht tegen de verslaving begint nu pas, maar ik blijf strijden! 💪🏼
Klik om te vergroten...
Hey, wat ontzettend goed! Zet hem op girl 💟

Gewoon interesse; hoe bouwden ze af? Met GHB titratie?

(ik ben begin vorig jaar gedetoxed! Gaat inmiddels hartstikke goed met me. Ik slik baclofen als anti-trek middel. Misschien ook wat voor jou?)
M
MevrouwradeloosLid
01-01-2024, 00:00
#17
4-hydroxybutaanzuur zei:
Hey, wat ontzettend goed! Zet hem op girl 💟

Gewoon interesse; hoe bouwden ze af? Met GHB titratie?

(ik ben begin vorig jaar gedetoxed! Gaat inmiddels hartstikke goed met me. Ik slik baclofen als anti-trek middel. Misschien ook wat voor jou?)
Klik om te vergroten...
Thanks!! Phenibut wordt inderdaad afgebouwd dmv medicinale G en iedere dag 2ml eraf…

Heb inmiddels een terugval gehad en bijna achter de rug, zelf! Pfffff.. heb dia’s voor de scherpe randjes, maar daar moet ik ook van af. Baclofen werken ze bij mijn instantie niet mee helaas, heb daar idd wel vaker over gehoord. Was het maar waar dat ik die kreeg want het is verdomd lastig….vind je niet?? Hoe doe jij het momenteel, hoe lang ben je er al af?
4
4-hydroxybutaanzuurLid
01-01-2024, 00:00
#18
Mevrouwradeloos zei:
Thanks!! Phenibut wordt inderdaad afgebouwd dmv medicinale G en iedere dag 2ml eraf…

Heb inmiddels een terugval gehad en bijna achter de rug, zelf! Pfffff.. heb dia’s voor de scherpe randjes, maar daar moet ik ook van af. Baclofen werken ze bij mijn instantie niet mee helaas, heb daar idd wel vaker over gehoord. Was het maar waar dat ik die kreeg want het is verdomd lastig….vind je niet?? Hoe doe jij het momenteel, hoe lang ben je er al af?
Klik om te vergroten...
Het blijft een emotioneel rollercoaster, maar probeer echt minimaal een jaar niet te gebruiken. Heel veel succes, je kan hier altijd even je feelings delen/ van je afschrijven 💟

Wellicht kan je arts mijn instantie bellen voor info over Baclofen. Het is geen wonder Mindel om abstinent te blijven, maar alle beetjes helpen. Wel om de afkick te onderdrukken trouwens. (Daar ligt natuurlijk ook een gevaar, gebruiken -> afkicken dmv baclofen) je GABA-B receptoren hebben echt even een paar maandjes rust nodig, dagbesteding, en daarna wordt het makkelijker.

Hoeveel G, en diazepam zit je nu? Kijk wel uit met de dia hè?

Met mij gaat het sinds begin vorig jaar erg goed, maar natuurlijk ook dat doffe gevoel gehad na de detox. Ik heb nog één keer gekocht, maar het is het me allemaal niet meer waard, dus gebruik echt niet meer.

Nouja, veel sterkte de komende tijd 💟
M
MevrouwradeloosLid
01-01-2024, 00:00
#19
4-hydroxybutaanzuur zei:
Het blijft een emotioneel rollercoaster, maar probeer echt minimaal een jaar niet te gebruiken. Heel veel succes, je kan hier altijd even je feelings delen/ van je afschrijven 💟

Wellicht kan je arts mijn instantie bellen voor info over Baclofen. Het is geen wonder Mindel om abstinent te blijven, maar alle beetjes helpen. Wel om de afkick te onderdrukken trouwens. (Daar ligt natuurlijk ook een gevaar, gebruiken -> afkicken dmv baclofen) je GABA-B receptoren hebben echt even een paar maandjes rust nodig, dagbesteding, en daarna wordt het makkelijker.

Hoeveel G, en diazepam zit je nu? Kijk wel uit met de dia hè?

Met mij gaat het sinds begin vorig jaar erg goed, maar natuurlijk ook dat doffe gevoel gehad na de detox. Ik heb nog één keer gekocht, maar het is het me allemaal niet meer waard, dus gebruik echt niet meer.

Nouja, veel sterkte de komende tijd 💟
Klik om te vergroten...
Het blijft inderdaad een enorme rollercoaster! Dankjewel voor je lieve reactie...

Vandaag weer dag 1 zonder G....
Dia's bouw ik nu af - zit ik op 3x per dag 5 mg.. en heb van mijn behandelaar ook Campral gekregen om trek te onderdrukken.
Dit is normaal voor alcohol , maar hoop dat het me hierbij ook een beetje ondersteunt.. heb je daar ervaring mee?
Merk dat ik heeeel erg op zoek ben naar vervanging, ondanks dat ik gewoon aan het werk ben... Tril m'n tuig uit, zweet me de tandjes!

Nadat ik de kliniek uitkwam ging het me makkelijker af dan nu merk ik! Vind het heeeel lastig!

Maar moet er even doorheen... dag voor dag, stap voor stap.. Trek is een emotie en die gaat ook weer over hoor ik wel vaker :)

Knap van je hoor, respect dat het goed met je gaat!

Hoop zo dat ik het volhou.... Morgen payday, dus hou mijn hart alweer vast eerlijk gezegd.... !!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#20
Probeer om iets te gaan doen zodra je je salaris hebt ontvangen.
Vooral niet gaan scoren, dan maak je het jezelf heel erg moeilijk om eraf te blijven.
Afleiding zoeken, daar gaat het om....
Bij mij hielp een wandeling maken altijd erg goed om door de routine van de scène heen te breken en dus niet te gaan inslaan.
Houd vol, blijf eraf, alle sterkte toegewenst!
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."