Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGestopt met roken

Gestopt met roken

24 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#1
PinkFluffyUnicorn zei:
Nog steeds geen sigaret aangeraakt! :) vandaag was beetje vuurdoop, alle collega's terugzien, voor de grote opstart... ik ging mee naar buiten, maar nee dank je, geen stinkie stok voor me :tongueout:
Klik om te vergroten...
Ow ja, ik lees net dat je wel vaped... das een beetje valsspelen dan :tearsofjoy:
P
PinkFluffyUnicornLid
01-01-2024, 00:00
#2
mandragora zei:
Stiekem jaloers, heb al zo vaak proberen te stoppen met sigaretten maar het lukt me niet. Heb veel discipline voor de rest mbt drugs/voeding... alleen die sigaretten...ik weet het niet... zo hardnekkig. Ik kom altijd op het punt dat ik het voor mezelf goedpraat dat het wel ok is om te roken, dat er veel mensen zijn die oud worden met een sigaret.
Heb je veel drang naar een sigaret?
Klik om te vergroten...
Nee totaal niets… heb eens getrokken van m’ ma haar sigaret en noooooop smaakte niet? Stond te wurgen…
P
PinkFluffyUnicornLid
01-01-2024, 00:00
#3
mandragora zei:
Ow ja, ik lees net dat je wel vaped... das een beetje valsspelen dan :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...
Rome werd ook niet op 1 dag gebouwd eh
S
StraffeNeelLid
01-01-2024, 00:00
#4
mandragora zei:
Stiekem jaloers, heb al zo vaak proberen te stoppen met sigaretten maar het lukt me niet. Heb veel discipline voor de rest mbt drugs/voeding... alleen die sigaretten...ik weet het niet... zo hardnekkig. Ik kom altijd op het punt dat ik het voor mezelf goedpraat dat het wel ok is om te roken, dat er veel mensen zijn die oud worden met een sigaret.
Heb je veel drang naar een sigaret?
Klik om te vergroten...
Mij hielp het om het te versimpelen. Zolang je niet meer een sigaret in je hand houdt wordt roken heel moeilijk. Dus stop met sigaretten vasthouden, je rookt vanzelf een stuk minder (of niet omdat het te lastig wordt).
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik ben in 2018 gestopt met het roken van tabak!
Bevalt mij echt super goed. 😍
S
StraffeNeelLid
01-01-2024, 00:00
#6
N3K0 zei:
Ik ben in 2018 gestopt met het roken van tabak!
Bevalt mij echt super goed. 😍
Klik om te vergroten...
Ik begin jaren negentig. Één van de beste beslissingen van m'n leven 👌
P
PinkFluffyUnicornLid
01-01-2024, 00:00
#7
N3K0 zei:
Ik ben in 2018 gestopt met het roken van tabak!
Bevalt mij echt super goed. 😍
Klik om te vergroten...
Ik was dat jaar ook gestopt… tot najaar 2022… door zwaar emotionele gebeurtenis in onze familie teruggegrepen naar… stom ik weet het… maar wist dat kwestie v tijd was eer ik weer stopte 👀
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#8
StraffeNeel zei:
Mij hielp het om het te versimpelen. Zolang je niet meer een sigaret in je hand houdt wordt roken heel moeilijk. Dus stop met sigaretten vasthouden, je rookt vanzelf een stuk minder (of niet omdat het te lastig wordt).
Klik om te vergroten...
Waar een wil is, is een weg.

44A423EE00000578-4913766-image-m-37_1506207199408.jpg
S
StraffeNeelLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mindless zei:
Waar een wil is, is een weg.

Bekijk bijlage 53415
Klik om te vergroten...
Ja haha, het kán wel alleen waarschijnlijk rook je veel minder. In de winter even buiten een peukje doen, heb je gelijk koude voeten 😃
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#10
StraffeNeel zei:
Mij hielp het om het te versimpelen. Zolang je niet meer een sigaret in je hand houdt wordt roken heel moeilijk. Dus stop met sigaretten vasthouden, je rookt vanzelf een stuk minder (of niet omdat het te lastig wordt).
Klik om te vergroten...
Ik hou m'n sigaret nu vast met een pincet, ik maak vorderingen :kissingsmiling:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#11
mandragora zei:
Ik hou m'n sigaret nu vast met een pincet, ik maak vorderingen :kissingsmiling:
Klik om te vergroten...
Steeds een langere pincet gebruiken. Op een gegeven moment kun je er niet meer bij.

That's it! De oplossing! Eureka!

O wacht dat slaat nergens op...

3ba027eb84b1cbb0ab45051b53220fdc.jpg
m
mindtravlerLid
01-01-2024, 00:00
#12
Wauw super! Proficiat!
En ook plannen om ooit te stoppen met vapen? Ik heb het ook op deze manier gedaan en raad het iedereen aan. Eens ik het vapen gewoon werd, om de 2 weken de nicotine een klein beetje zakken en je merkt het enkel de eerste dagen een beetje maar doet dezelfde gewoonte verder en went er snel aan. Veel geluk allesinds en proficiat dat je allesinds al van de stinkstok af bent! 😄
P
PinkFluffyUnicornLid
01-01-2024, 00:00
#13
mindtravler zei:
Wauw super! Proficiat!
En ook plannen om ooit te stoppen met vapen? Ik heb het ook op deze manier gedaan en raad het iedereen aan. Eens ik het vapen gewoon werd, om de 2 weken de nicotine een klein beetje zakken en je merkt het enkel de eerste dagen een beetje maar doet dezelfde gewoonte verder en went er snel aan. Veel geluk allesinds en proficiat dat je allesinds al van de stinkstok af bent! 😄
Klik om te vergroten...
Idd nicotine stelselmatig minderen. Zit nu op zo een 3mg
m
mindtravlerLid
01-01-2024, 00:00
#14
PinkFluffyUnicorn zei:
Idd nicotine stelselmatig minderen. Zit nu op zo een 3mg
Klik om te vergroten...
Oké super, verlaag op je gemak. Eens je er van af bent gaat je drang naar nicotine volledig weg
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Met tabak en nicotine ben ik nu 2 jaar gestopt! Ik zit wel nog/weer aan de pure wiet joints.
Ik ben wel oh zo blij dat ik geen tabak meer wil!
Sterkte en klopt, nicotine is een lastige drugs om vanaf te komen. Een snel diep gewortelde verslaving volgens mij.
P
PinkFluffyUnicornLid
01-01-2024, 00:00
#16
Hoi hoi df’ers!

ben wat stiller, maar heb gewoon massa’s werk 🤭🫣

na enkele bij-jobjes deze vakantie en het voorbereiden op het komende schooljaar, toch even trots vermelden dat ik momenteel 3 weken gestopt ben met roken 😁

wel vape ik terug (was dankzij dit 4jaar gestopt).. maar trots dat ik vd ene moment op de andere de sigaretten buiten smeet!

ondertussen ook eerste bezoek met psycholoog gehad, klik was er, met deze psycholoog gaan we werken aan mijn zelfbeeld/zelfvertrouwen en met een 2e gaan we EMDR opstarten voor trauma verwerking …

groetjes fluffyU 🥰
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#17
PinkFluffyUnicorn zei:
wel vape ik terug
Klik om te vergroten...
whatever-shrug.gif

Congratz met het stoppen. Nu nog stoppen met vapen en je krijgt terug gezonde longen.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ja sommige onderzoekers beschouwen e-sigaretten als middel om te stoppen met roken. Ik zie het vooral als goede smoes om de verslaving voort te zetten :wink:

De e-sigaret is weliswaar minder schadelijk, maar alsnog is de rook/damp kankerverwekkend en kan het ademhalingsklachten veroorzaken (zoals bronchitis of COPD).

Dusja, zet vooral de goede voortgang door! Next step: stoppen met vapen 😁
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#19
Neo-Shulginist zei:
De e-sigaret is weliswaar minder schadelijk,
Klik om te vergroten...
'wordt gezegd ja' geloof er geen reet van
S
StraffeNeelLid
01-01-2024, 00:00
#20
PinkFluffyUnicorn zei:
Hoi hoi df’ers!

ben wat stiller, maar heb gewoon massa’s werk 🤭🫣

na enkele bij-jobjes deze vakantie en het voorbereiden op het komende schooljaar, toch even trots vermelden dat ik momenteel 3 weken gestopt ben met roken 😁

wel vape ik terug (was dankzij dit 4jaar gestopt).. maar trots dat ik vd ene moment op de andere de sigaretten buiten smeet!

ondertussen ook eerste bezoek met psycholoog gehad, klik was er, met deze psycholoog gaan we werken aan mijn zelfbeeld/zelfvertrouwen en met een 2e gaan we EMDR opstarten voor trauma verwerking …

groetjes fluffyU 🥰
Klik om te vergroten...
Mooie eerste stap 👍... Stoppen met vapen gaat jou vast ook nog lukken. Veel succes met je traumaverwerking.... Ook dat gaat je vast lukken!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."