Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsIk heb een bromazolam en speed verslaving op het moment, en weet niet wat k moet.

Ik heb een bromazolam en speed verslaving op het moment, en weet niet wat k moet.

20 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
B
Benzo JLid
01-01-2024, 00:00
#1
StraatPiraat zei:
Fijn om deze dingen te lezen. Ik ben ook benieuwd hoe get nu gaat OP.
Klik om te vergroten...
Het gaat okay vandaag zo verjaardag van mn opa, mn familie weet ervan. Ben wel en beetje zenuwachtig

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#2
Benzo J zei:
Het gaat okay vandaag zo verjaardag van mn opa, mn familie weet ervan. Ben wel en beetje zenuwachtig
Klik om te vergroten...
Hey maar wat knap dat je eerlijk bent geweest met je familie! Ik kan me goed voorstellen dat je zenuwachtig bent, maar vergeet niet dat je naast je verslaving ook gewoon een (waarschijnlijk mooi) mens bent waarvan ze houden. Gaan ze je helpen verdere hulp te zoeken?
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Goed bezig. Heb je een leuke opa?
Misschien geeft het wat afleiding.
B
Benzo JLid
01-01-2024, 00:00
#4
Heeft iemand tips? Ik neem ongeveer tien tot 12 per dag.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Benzo J zei:
Heeft iemand tips?
Klik om te vergroten...
Ga naar de huisarts voor hulp. De Bromazolam niet zomaar stoppen - dat moet je langzaam afbouwen samen met een dokter.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Eens. Benzo’s zijn rotspul en als je te snel mindert word je helemaal naar.

Goed dat je het vertelt hier.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hey wat super kut, en wat knap dat je hier al tips zoekt. Hoewel hier veel mensen met eenzelfde (combi) verslaving zitten, kunnen we weinig voor je doen. Het beste is toch wel echt naar je huisarts te gaan en hulp te zoeken bij je verslaving. Weet je omgeving dat je gebruikt? En dat je verslaafd bent? Ik zou ook beginnen met vandaag iemand in vertrouwen te nemen en open kaart te spelen. Misschien schaam je je, maar je bent niet de enige die dit overkomt en de ervaring leert: je kan het niet in je eentje oplossen. Dat hoeft ook helemaal niet. Mensen die van je houden willen je graag helpen beter te worden.


Hier kun je goed terecht voor herkenbaarheid en tips als je begint met afkicken… maar die eerste stapjes, die kun je alleen zelf maken.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hoe gaat het vandaag Benzo J?
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#9
Voor de bromazolam moet je inderdaad echt even naar de huisarts. Die kan je doorverwijzen naar gespecialiseerde behandelaars. Dat is nodig omdat je eerst overgezet moet worden op een andere benzo zoals diazepam. Vervolgens moet je dat dan heel langzaam gaan afbouwen.

Gebruik van benzo's hangt natuurlijk samen met de speed die je gebruikt. Dus beide middelen zullen tegelijkertijd aangepakt moeten worden. Met speed kun je wel in één keer stoppen. Sterker nog: langzaam afbouwen werkt bij speed niet omdat je er cravings van krijgt.

Je zegt zelf ook al dat er onderliggende problemen zijn. Waar je dus hulp bij kunt gebruiken is hoe je op een gezonde manier omgaat met de dingen waar je last van hebt. Dat is eerst een zoektocht, en daarna gaat het gepaard met wat vallen en opstaan. Maar als je er gemotiveerd mee aan de slag gaat dan word je levenskwaliteit al snel een stuk beter. Dus het loont zeker om je best te doen!

Succes!
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#10
Weet je ook waarom je verslaafd bent?
B
Benzo JLid
01-01-2024, 00:00
#11
Alinde zei:
Hoe gaat het vandaag Benzo J?
Klik om te vergroten...
Heb en goeie dag vandaag goed geslapen Zo proberen te eten, dus gaat redelijk okay, dankjewel voor je vraag
B
Benzo JLid
01-01-2024, 00:00
#12
FredKroket zei:
Weet je ook waarom je verslaafd bent?
Klik om te vergroten...
Onderliggende problemen, en het zit in de genen/fam
S
StraatPiraatLid
01-01-2024, 00:00
#13
Alinde zei:
Goed dat je het vertelt hier.
Klik om te vergroten...
ljuv zei:
Hier kun je goed terecht voor herkenbaarheid en tips als je begint met afkicken…
Klik om te vergroten...
Alinde zei:
Hoe gaat het vandaag Benzo J?
Klik om te vergroten...
Fijn om deze dingen te lezen. Ik ben ook benieuwd hoe get nu gaat OP.
M
MrWhitebearLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hey Benzo, de beste manier om van verslaving af te geraken is van omgeving veranderen/verhuizen. En alle contact verbreken met mensen die in je "drugs" cirkel zitten. https://www.npr.org/sections/health...t-vietnam-taught-us-about-breaking-bad-habits
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Verhuizen is anders ook niet niks. Been there, done that maar ergens beginnen met niks is verschrikkelijk.

Grappig ik vluchtte toen indirect voor de alcohol en de patronen. Maar ging in nieuwe stad in mijn eentje drinken.

Ik kaap je topic. Je bent goed bezig!
S
StraatPiraatLid
01-01-2024, 00:00
#16
MrWhitebear zei:
is van omgeving veranderen/verhuizen.
Klik om te vergroten...
CA voorblad 'ben ik cocaine verslaafd?';
We probeerden op eigen kracht te stoppen, en soms lukte dat ook, voor een
tijdje. Na een maand, dachten we dat we het weer in de hand hadden. We
dachten dat ons systeem weer in balans was, en dat we maar een beetje nodig
zouden hebben om die oude high weer te kunnen krijgen. Nu zouden we wél
oppassen en het zou niet uit de hand lopen. Maar we belandden weer in dezelfde
situatie, of in een nog ergere.
We gingen niet van huis, zonder te gebruiken. We hadden alleen seks als we
gebruikt hadden. We konden geen telefoongesprek voeren zonder coke. We
konden niet slapen. Soms leek het alsof we niet konden ademen zonder coke.
We probeerden van alles: een andere baan, een ander huis, een andere stad, een
andere liefde – omdat we geloofden dat het aan de omstandigheden, de mensen om

ons heen of aan ons huis lag, dat ons leven zo’n puinhoop was geworden.
Misschien zagen we zelfs één van onze cocaïne maatjes doodgaan na
een epileptische aanval, en nog gingen wij gewoon door met gebruiken.
Maar uiteindelijk moesten we de feiten onder ogen zien. We moesten toegeven
dat cocaïne een ernstig probleem in ons leven was, dat we verslaafd waren.
Klik om te vergroten...
Ik ben het niet per sé eens of oneens met je maar wilde deze wel even delen.
MrWhitebear zei:
En alle contact verbreken met mensen die in je "drugs" cirkel zitten.
Klik om te vergroten...
Hier sluit ik me wel volledig bij aan, en ik raad persoonlijk wel aan om een Narcotics Anymous of Cocaïne Anonymous meeting eens te bezoeken. Hier kan je heel veel leren en zal je zien dat je niet alleen staat in de struggles waar je mee dealt.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#17
StraatPiraat zei:
CA voorblad 'ben ik cocaine verslaafd?';

Ik ben het niet per sé eens of oneens met je maar wilde deze wel even delen.

Hier sluit ik me wel volledig bij aan, en ik raad persoonlijk wel aan om een Narcotics Anymous of Cocaïne Anonymous meeting eens te bezoeken. Hier kan je heel veel leren en zal je zien dat je niet alleen staat in de struggles waar je mee dealt.
Klik om te vergroten...
Verhuizen hielp mij inderdaad niet. Andere kant van het land… maar als ik trek had reed ik er gewoon heen. Paar weken later had ik een dealer vlak bij mijn nieuwe thuis. Het enige dat mij hielp was mijn angsten aangaan en mijn denken (bijna) volledig te herzien.
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#18
dupont zei:
Verhuizen hielp mij inderdaad niet. Andere kant van het land… maar als ik trek had reed ik er gewoon heen. Paar weken later had ik een dealer vlak bij mijn nieuwe thuis. Het enige dat mij hielp was mijn angsten aangaan en mijn denken (bijnaj volledig te herzien.
Klik om te vergroten...
Ook iets soortgelijks meegemaakt. Ik had weer eens alle nummers van mn dealers verwijderd, omdat ik 'deze keer echt ging stoppen!!'. Toen in na een poosje weer zoveel trek en er mee bezig geweest dat ik via een app in contact kwam met een dealer. Helemaal naar de andere kant van het land ben gereden. Na lang heen en weer gechat kwam die maar niet opdagen. Heledag weer verneukt.

Maar het er mee bezig zijn, het stiekeme, het afspreken, de moeite ervoor doen is al iets verslavends opzich.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Koffieb00n zei:
Maar het er mee bezig zijn, het stiekeme, het afspreken, de moeite ervoor doen is al iets verslavends opzich.
Klik om te vergroten...
Stiekem flessen wegbrengen wordt ook zo’n rare hobby…
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Alinde zei:
Stiekem flessen wegbrengen wordt ook zo’n rare hobby…
Klik om te vergroten...
Exhibit A-Z noemde ik dat altijd als ik weer es een paar legen flessen sterk in de container stond te gooien 😅
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."