Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKliniek voor verslaving slaapmiddelen regio gent

Kliniek voor verslaving slaapmiddelen regio gent

8 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
L
Lang23Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Ben al hele tijd verslaafd aan lorazetepam en zolpidem, en tradonal, ik heb al een intake gehad bij karus, ik heb er al schrik voor en die dokter heeft me nog banger gemaakt.
Die sprak van cold turky en daar ben ik op afgeknapt

Zijn er nog centra regio gent /brugge die het iets mens lijker aanpakken

mijn dossering 20mg lora
100mg zolipdem
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Lang23 zei:
Ben al hele tijd verslaafd aan lorazetepam en zolpidem, en tradonal, ik heb al een intake gehad bij karus, ik heb er al schrik voor en die dokter heeft me nog banger gemaakt.
Die sprak van cold turky en daar ben ik op afgeknapt

Zijn er nog centra regio gent /brugge die het iets mens lijker aanpakken

mijn dossering 20mg lora
100mg zolipdem
Klik om te vergroten...
Wait whuuut?


100mg Zolpidem? Per dag?
Waarom zou je zoiets doen?
De zeldzame keren dat ik meer dan 10mg nam (max 25mg) resulteerden in ;
- Geen betere nachtrust dan 10mg
- Gaten in mijn geheugen
- Babbelen en wandelen in mijn slaap


En wat bedoel je met menselijker? Je wilt toch dat je zsm geholpen wordt? Dat de werkwijze waarop je misschien angst aanjaagt zou niet je primaire bezorgenis moeten zijn imo.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Lang23 zei:
Ben al hele tijd verslaafd aan lorazetepam en zolpidem, en tradonal, ik heb al een intake gehad bij karus, ik heb er al schrik voor en die dokter heeft me nog banger gemaakt.
Die sprak van cold turky en daar ben ik op afgeknapt

Zijn er nog centra regio gent /brugge die het iets mens lijker aanpakken

mijn dossering 20mg lora
100mg zolipdem
Klik om te vergroten...
Met deze hoeveelheden zeker geen cold turkey doen. Dat is hartstikke gevaarlijk.

Met de Zolpidem en Lorazpam samen zou je moeten beginnen rond de 200mg Diazepam per dag en dan met 10% van de huidige dosis per 7-14 dagen afbouwen.
L
Lang23Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik zoek gewoon een afkick center regio gent ( niet karus ) dat niet simpel gaat worden weet ik ook, maar cold turky durf ik niet
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Lang23 zei:
Ik zoek gewoon een afkick center regio gent ( niet karus ) dat niet simpel gaat worden weet ik ook, maar cold turky durf ik niet
Klik om te vergroten...
Waarschijnlijk is je beste optie thuis afbouwen met een dokter die snapt hoe dat in elkaar zit. Als je ‘t volgens Ashton doet ben je wel 8-10 maanden verder met jouw hoeveelheden.
L
Lang23Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Zijn er hier artsen ovl die daar ervaring mee hebben ?
L
Lang23Lid
01-01-2024, 00:00
#7
dupont zei:
Waarschijnlijk is je beste optie thuis afbouwen met een dokter die snapt hoe dat in elkaar zit. Als je ‘t volgens Ashton doet ben je wel 8-10 maanden verder met jouw hoeveelheden.
Klik om te vergroten...
Nu met al die dokters te korten geraak ik nergens bij een andere huisarts binnen ( er is hier wel een hulp praktijk ) omdat hier veel huisartsen gestopt zijn.
Maar geen verwijt maar zouden die daar raad mee weten.
Mijn huisarts is er niet tot 8 oktober met de medicatie die ik liggen heb haal ik begin volgende week maar.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#8
Lang23 zei:
Iemand die me kan helpen om een week te overbruggen ? mag via pm
Klik om te vergroten...
Dit neigt naar mij gevoel naar vragen naar iets wat hier verboden is. Of heb ik dit fout?
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Lang23 zei:
Ik zoek gewoon een afkick center regio gent ( niet karus ) dat niet simpel gaat worden weet ik ook, maar cold turky durf ik niet
Klik om te vergroten...
Cold turkey ga je seizuren en dat kan mogelijk dodenlijk aflopen dus ik betwijfel of ze dat van plan zijn met je. Tegenwoordig is er letterlijk geen één afkick centra die dit op zijn geweten wilt hebben :tearsofjoy:

Wordt sowieso afbouwen met diazepam, de vraag is hoe snel je het af mag gaan bouwen thuis mag het altijd super langzaam meestal bijna geheel klachteloos maar binnenin de kliniek proberen ze je altijd wel wat rap er vanaf te krijgen op een toch nog iets humane manier. Mag ik hopen voor jou dat dat niet alleen betekendt de patient in leven houden maar ook niet te extreem taperen ivm ontwenningsklachten.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."