#1
Mijn antwoord is ja. Je praat je gebruik nu een beetje goed. Het voelde goed, je had geen zucht. Maar als je dit vaker gaat doen is het risico op een serieuze terugval groot. Dat wil je voorkomen en dat kan je voorkomen door nu eerlijk te zijn tegen je naasten. Want anders, zo werkt de verslaafde geest namelijk, ga je toch weer denken “Af en toe kan wel”, “Niemand hoeft het te weten”. En dan zul je merken dat af en toe niet kan en dat je binnen de kortste keren weer in de problemen zit.Mijn vraag hierbij is, moet ik mijn naasten hierover inlichten?
Dus nu even door de zure appel heen bijten en opbiechten wat je gedaan hebt. Aan de reactie van je naasten zul je merken dat het echt niet okay was wat je gedaan hebt en die spiegel heb je nu nodig.