Hallo allemaal,
Ik vind het sowieso lastig hier open over te praten, aangezien er vaak enkel negatief commentaar, soms helemaal geen commentaar op wordt gegeven.. (buiten hier om). Je niet gehoord voelen terwijl de schreeuw om hulp zo groot is, is misschien nog wel het ergste. Ik ben altijd al verslavingsgevoelig geweest, dit begon met coke tijdens het uitgaan in het weekend. Wat op den duur dagelijks werd.. toen in een relatie geraakt met verschillende gebruikers, waar ik 3mmc en GHB leerde kennen. De coke werd vervangen door 3mmc.. GHB bleef beperkt tot het weekend. Tijdens de laatste relatie met een narcist is het helemaal fout gegaan.. hij vergat soms wat GHB bij mij thuis, waarna ik het na een stressvolle werkdag ging pakken. De 3mmc was hier vervangen door speed. Dit werd beide dagelijks 1,5 jaar geleden.. mijn baan verloren, en nu ondertussen bijna een jaar thuis. Na 10 maanden wachttijd in behandeling gekomen bij een kliniek (ambulant want ze vonden de dosis niet hoog genoeg). Ze lieten soms weken niets horen, en ik ben uit wanhoop verder gaan zoeken naar alternatieven.. Ik ben zoveel tijd kwijt, mezelf volledig kwijt, de hoeveelheid is uiteraard toegenomen naar nu zo’n 50-60ml per dag. Daarbij weer dagelijks aan de 3mmc gegaan omdat speed niets meer deed. Ik heb geen vrienden meer om me heen waar ik op kan rekenen (door veel hiervan zijn de problemen groter geworden en had ik toch afstand moeten doen..), de wachttijden voor alleen een intake al zijn maanden.. Ik ben sinds 3 dagen hierdoor ook nog suïcidaal geworden, omdat ik denk dat ik er op deze manier gewoon niet meer uit kom en vanaf kom. Ik trek het niet gewoon een paar uur kunnen slapen (ook met slaapmedicatie blijkbaar niet), niet rusten, je zo verrot voelen en dan ook nog bij niemand terecht kunnen/de deur niet uit kunnen niet meer. Je leven staat gewoon echt stil.. Ik heb altijd hard gewerkt, ook weer mooie doelen voor ogen.. Maar het vooruitzicht zoals het nu is, is geen volhouden aan
Is er dan echt geen manier of kliniek die een spoed beleid hanteren? Of sneller iets voor je kunnen doen dan de 20 weken wachttijd voor intake, laat staan behandeling.. Ik weet gewoon niet meer waar ik moet zoeken of moet beginnen.
groetjes,
AG.
Lieve lieve schat, het komt allemaal goed! I feel you. Ik zit ook al sinds december te wachten op een behandeling bij de jellinek en ze maken er echt een zootje van. Ik heb letterlijk gezegd wat jij in je bericht ook zegt: het laatste teams gesprek lieten de psychologen van Jellinek me weten dat ik weer terug moest naar de tekentafel omdat de intaker mij voor een te lichte behandelvorm had ingedeeld, na 6 maanden wachten. Ik zat huilend achter mijn laptop en ik zei; ik schreeuw letterlijk om hulp, maar nu moet ik daar weer op wachten omdat het “systeem” mij niet kan helpen?
ik heb 4 oktober weer een intake en 24 oktober mijn nieuwe behandeling.
Op jellinek kan je dus niet rekenen, je gaat dus zelf de eerste stappen moeten nemen.
Ga uit je huis. Ga naar je ouders, een oude vriendin die je nog wel spreekt, oid. Bestel niet. Vooral geen GHB. Jij kan dit en elke keer als jij ghb laat komen kies je ervoor om jezelf kapot te maken.
echt ga uit je huis voor een paar dagen en praat met mensen, desnoods boek je een hostel in het buitenland waar je ook geen drugs kán kopen, maar focus op eten, rust en praten. Als je moe bent ga je slapen (geloof me, na je lichaam zo lang uitgeput te hebben word je echt een keer moe), als je honger hebt eet je, en als je mensen wil zien ga je douchen en praat je met mensen. Rust, reinheid en regelmaat. Zonder drugs. Jij kan dit en jij bent het waard om te leven 🫶🏼 stop met jezelf het leven niet te gunnen want het wordt echt beter!! Jij verdient het om te leven en je bent een sterk mens!!