Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTips bij slaapproblemen?

Tips bij slaapproblemen?

23 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
S
SnookyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ze Herbs Mang zei:
Huisartsen kunnen niet zoveel met slaapproblemen anders dat je medicatie voorschrijven wat vaak geen oplossing is, hooguit tijdelijk.
Klik om te vergroten...
Eens. Echter de huisarts kan je wel helpen met gecontroleerde medicatie ipv online bestellen, niet weten wat daarin zit en dosering zelf bepalen
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Je zou een slaap onderzoek kunnen doen na een verwijzing door de ha.
Kempenhaege is zo een onderzoeker.
Dan blijf je daar een nacht met electrodes op je hoofd slapen, en wordt dat onderzocht.
Ik sliep ook bijna niet, na een onderzoek waarna ik medicijnen kreeg, is dit verbeterd op nachtmerries na. (Ptss gerelateerd)
Nu slaap ik 4 tot 5 uur per nacht, vaak met onderbrekingen, ptss.
Het is door dat onderzoek verbeterd.
Misschien is dat iets voor je?
P
ParelcouscousLid
01-01-2024, 00:00
#3
Acceptaaaaaaasie meidd! Als je niet (weer) in slaap kan komen, gewoon even niks doe. En whatever .

Misschien heel lang niksen. 4-5 per nacht is nie veel maar niet ultra dramatisch, mijn pa sliep altijd maar 4-5u en werkte fysiek, ging hm prima af. Hij was wel moe maar het boeide m gwn niet ofs...

Als je niet zoals Inactive zegt zelf allemaal dingen gaat bestellen kun je echt wel overleven op die hoeveelheid. Toen ik zelf allemaal slaapproblemen had en CbD olie ging nemen en allerlei andere dingen, werden de slaapproblemen heftiger. Omdat ik er dan zo mee bezig ben. Het 'doel' om mijn slaap te verbeteren maakte de slaap 10 van de 10 keer slechter. want ja overthink dingen

En dan zoals RnB fan zegt volop werken aan acceptatie en meditatie. Mijn slaap werd pas beter toen ik naar bed ging met het idee: whatever, als ik wakker blijf ofzo, het zal wel. Boeit me niets. Dat is dan maar gwn t leven nu.

En dat de kamer raar voelt ofz. is logisch als je afkickt van benzodiazepinen. Is gewoon troep en duurt best een tijd voor je hersenen echt weer op een redelijk normaal level komen.
m
milesLid
01-01-2024, 00:00
#4
superlucy zei:
Hahah maar hoe hou je dat vol?
Klik om te vergroten...
Geen idee, ik heb gewoon niet veel slaap nodig, verveling om 2 uur snachts op een dinsdag is voor mij vaak een groter probleem

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."