Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsUpdate over mijn Gebruik

Update over mijn Gebruik

26 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#1
MR_CHIP zei:
Waarom huisartsenpost als huisarts zelf bereikbaar is
Klik om te vergroten...
Ik bedoel daar hetzelfde mee.
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#2
_shikantaza zei:
Je doseringen zijn hartstikke hoog. Je hebt iemand nodig die een vinger aan de pols houdt. Ga nou maar naar je huisarts. Je bent 't nu allemaal zelf aan het invullen. Laat het oordeel over aan hem of haar, het is hun vak. Als zij het niet nodig vinden, prima dan niet maar ga niet zelf lopen hobby'en. Dat heb ik ooit wel gedaan en dat ging helemaal mis, en was achteraf gezien nergens voor nodig.

Op de blaren zitten prima, maar je kunt echt wel in de shit komen als je cold turkey met alles stopt. Zelf als je afbouwt, maar dat lukt over het algemeen niet met stimulanten.
Klik om te vergroten...
Ik citeer dit omdat ik het echt wil onderschrijven.

De huisarts kan zorgen voor passende hulp. Ook op mentaal vlak. Je schrijft dat je geen plan hebt. Een professional kan jou hier bij helpen. Je krijgt een luisterend oor. Dat oor zal jou niet veroordelen. Om een parallel te trekken: helpt dit topic je? Verslavingszorg zal je minstens een veelvoud hiervan helpen!
E
Ex-GebruikerVanUppersLid
01-01-2024, 00:00
#3
Update:

Ben niet gestopt. Slik meer dan voorheen. 10 tot 12 stuks 150mg armo. Heb 2-FMA geprobeerd 100mg dat was wel oke spul was tevreden. Nu 10 stuks Armo op en 4 stuks 50mg lisdex. Tsja wat moet ik nog meer zeggen, schaam me eigenlijk gewoon. Ik ben niet iemand die naar zijn arts gaat uit zichzelf ben te zwak daarvoor, nee maar goed dit is ook niet goed. Mijn brein zegt: Beter dit, dan dat.
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#4
GebruikerVanUppers zei:
Ben niet gestopt. Slik meer dan voorheen.
Klik om te vergroten...
Je zit hier vast in de vicieuze cirkel. Er is maar 1 uitweg: die te doorbreken.
GebruikerVanUppers zei:
Ik ben niet iemand die naar zijn arts gaat uit zichzelf ben te zwak daarvoor, nee maar goed dit is ook niet goed.
Klik om te vergroten...
Ik vond het ook spannend om te bellen toen ik uit de bocht vloog; maar 1 van de beste besluiten uit mijn leven.

Bel morgenochtend direct om 08:00 wanneer je huisartsenpost open is. Je hoeft niet alles te delen via de telefoon. Geef aan dat je verandering wil, je wilt aan jezelf werken en je hebt daar hulp bij nodig van je huisarts. Je hoeft geen hoeveelheden drugs te benoemen aan de telefoon, je kunt het algemeen houden; zeg dat jij je op een ongezonde manier tot middelen verhoudt en daar van af wilt. Daarover wil je in gesprek met je huisarts.

je zult zien dat het oplucht. Het is een consult van een klein half uur maximaal, met daarna een deur naar een nieuw leven. de Arts kan je de deur laten zien. Aan jou om ‘m te openen.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#5
GebruikerVanUppers zei:
Update:

Ben niet gestopt. Slik meer dan voorheen. 10 tot 12 stuks 150mg armo. Heb 2-FMA geprobeerd 100mg dat was wel oke spul was tevreden. Nu 10 stuks Armo op en 4 stuks 50mg lisdex. Tsja wat moet ik nog meer zeggen, schaam me eigenlijk gewoon. Ik ben niet iemand die naar zijn arts gaat uit zichzelf ben te zwak daarvoor, nee maar goed dit is ook niet goed. Mijn brein zegt: Beter dit, dan dat.
Klik om te vergroten...
Zo kun je niet door blijven gaan joh. Het wordt alleen maar meer en meer. Je bent ziek, vraag hulp. Een zieke hoeft zich niet te schamen voor een behandeling. Niemand zal je veroordelen. Desnoods laat je een naaste bellen en/of meegaan naar je huisarts.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#6
Damius zei:
Bel morgenochtend direct om 08:00 wanneer je huisartsenpost
Klik om te vergroten...
Waarom huisartsenpost als huisarts zelf bereikbaar is
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#7
Damius zei:
Ik bedoel daar hetzelfde mee.
Klik om te vergroten...
Ah sorry dat zijn 2 totaal verschillende dingen
En als de huisarts bereikbaar is kan je niet terecht bij de huisartsenpost normaal gesproken
E
Ex-GebruikerVanUppersLid
01-01-2024, 00:00
#8
Bedankt . Ik ga mezelf nog 1 kans geven morgen omdat ik weet dat ik het kan (eerder gedaan met succes vroeger) en zelfs ik nu helemaal inzie dat het misgaat omdat ik 16 armo nu op heb like wtf. Het eerste wat in mij opkomt na de laatste zin geschreven te hebben: oh vandaag komt 2-fma binnen die je morgen kan nemen waar je wel de gewenste effecten van gaat voelen. Armo kan ik 30 van nemen denk ik en niet tevreden zijn.

AAAAAAAAAAA

man man man ok ik houdt het hierbij voor nu moet werken
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#9
@GebruikerVanUppers Vandaag een cleane dag he!
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#10
@GebruikerVanUppers hoe is het gegaan met je laatste kans?
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#11
GebruikerVanUppers zei:
Bedankt . Ik ga mezelf nog 1 kans geven morgen omdat ik weet dat ik het kan (eerder gedaan met succes vroeger) en zelfs ik nu helemaal inzie dat het misgaat omdat ik 16 armo nu op heb like wtf. Het eerste wat in mij opkomt na de laatste zin geschreven te hebben: oh vandaag komt 2-fma binnen die je morgen kan nemen waar je wel de gewenste effecten van gaat voelen. Armo kan ik 30 van nemen denk ik en niet tevreden zijn.

AAAAAAAAAAA

man man man ok ik houdt het hierbij voor nu moet werken
Klik om te vergroten...
En wat ga je doen als het niet lukt morgen? Dan kunnen we je helpen je er aan te houden.
P
PlexLid
01-01-2024, 00:00
#12
Hoe gaat het nu @GebruikerVanUppers?
E
Ex-GebruikerVanUppersLid
01-01-2024, 00:00
#13
Op dit moment zit ik aan de meth ben nooit gestopt met gebruik maar binnenkort ben ik paar maanden weg dus dan heb ik mijn reset die ik nodig heb
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#14
ben blij dat je nog van je laat horen jammer dat je nog niet echt vorderingen heb gemaakt maar goed die komen vanzelf wel tzt
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#15
GebruikerVanUppers zei:
Op dit moment zit ik aan de meth ben nooit gestopt met gebruik maar binnenkort ben ik paar maanden weg dus dan heb ik mijn reset die ik nodig heb
Klik om te vergroten...
Een paar maanden weg zal weinig uitmaken. Zodra je weer terug bent in NL ga je weer verder waar je gebleven was. Ga met jezelf aan de slag, dat helpt wel.
E
Ex-GebruikerVanUppersLid
01-01-2024, 00:00
#16
Beste mensen

Een aantal dagen geleden was ik actief of dit forum. Veel mensen hebben tegen mij gezegd dat ik hulp nodig heb omdat ik te veel van gebruiken houd. De ideeën die ik heb geuit hebben voor veel scheven ogen gezorgd. En daar ben ik het ook mee eens dat het, in de mate waarop ik het nu doe, niet wijs is voor het lange termijn.
Mijn idee was dan ook om te gaan stoppen met alles.
Dit heb ik nog niet gedaan.
Vind het toch heel moeilijk.
Het is gewoon zo moeilijk om de dag te beginnen/door te komen zonder iets in je systeem te hebben, zonder duidelijk stimulatie het zit zo in mij afgestemd ik ken bijna gewoon niet anders.
Pff zo vervelend gewoon jezus man stoppen met alles? man man man wat is dat moeilijk.
Ik slik ongelooflijk hoge dosis armodafinil 1500mg op het moment. Daar ga ik vanaf morgen dan wel volledig mee stoppen maar dan ga ik kratom ( witte variant ) voor het eerst proberen. Dit is ook niet slim met mijn gebruikers verleden omdat kratom niet iets is wat je dagelijks moet gaan misbruiken. Om eerlijk te zijn heb ik geen plan. Ik ga het per dag bekijken. Morgen stoppen met armo dan kratom en kijken hoe dat is en dat zie ik het wel.
Wil ik diep van binnen daadwerkelijk stoppen met alles voor altijd? Als ik echt heeeeeeel goed naar mezelf kijk..... Het antwoord is dan als volgt: Zolang op lange termijn ik niet naar de klote ga / hoeveelheden gebruik die niet funnest voor je receptoren zijn gewoon normale add doseringen, dan wil ik niet met stims stoppen. Verantwoord gebruiken dus. Oke dus speed dat is uitgesloten daar ga ik nooit meer aan beginnen ''check''.
Zolang ik mijn add medicatie en armodafinil niet abuse dan vind ik dat prima. Alleen kan ik dat verantwoord nemen? Nou de kans dat ik dat kan is naar mijn idee velen malen groter dan op lange termijn nooit meer iets gebruiken. Alleen mijn verleden is een en al abuse in hoge doseringen dus misschien zit ik ook maar wat uit mijn nek te lullen ik heb geen idee meer op het moment om eerlijk te zijn.
Morgen dus voor het eerst kratom kijk wel hoe dat is ik zie wel.

Aangezien ik de keus heb gemaakt om niet volledig met alle middelen te stoppen en kratom te gaan gebruiken zal ik mijn vragen over kratom gebruik ook op dit forum stellen en alle adviezen die gegeven worden zwaar mee laten wegen in mijn beslissingen, want voorzichtigheid is belangrijk in deze situatie

Dit was ff een korte update. Ik zal om de paar dagen updates geven, want ik ga stoppen met mijn stims die ik nu gebruik maar toch andere dingen gebruiken terwijl in mijn geval gestopt moet worden. Verslaafd dus.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#17
GebruikerVanUppers zei:
Beste mensen

Een aantal dagen geleden was ik actief of dit forum. Veel mensen hebben tegen mij gezegd dat ik hulp nodig heb omdat ik te veel van gebruiken houd. De ideeën die ik heb geuit hebben voor veel scheven ogen gezorgd. En daar ben ik het ook mee eens dat het, in de mate waarop ik het nu doe, niet wijs is voor het lange termijn.
Mijn idee was dan ook om te gaan stoppen met alles.
Dit heb ik nog niet gedaan.
Vind het toch heel moeilijk.
Het is gewoon zo moeilijk om de dag te beginnen/door te komen zonder iets in je systeem te hebben, zonder duidelijk stimulatie het zit zo in mij afgestemd ik ken bijna gewoon niet anders.
Pff zo vervelend gewoon jezus man stoppen met alles? man man man wat is dat moeilijk.
Ik slik ongelooflijk hoge dosis armodafinil 1500mg op het moment. Daar ga ik vanaf morgen dan wel volledig mee stoppen maar dan ga ik kratom ( witte variant ) voor het eerst proberen. Dit is ook niet slim met mijn gebruikers verleden omdat kratom niet iets is wat je dagelijks moet gaan misbruiken. Om eerlijk te zijn heb ik geen plan. Ik ga het per dag bekijken. Morgen stoppen met armo dan kratom en kijken hoe dat is en dat zie ik het wel.
Wil ik diep van binnen daadwerkelijk stoppen met alles voor altijd? Als ik echt heeeeeeel goed naar mezelf kijk..... Het antwoord is dan als volgt: Zolang op lange termijn ik niet naar de klote ga / hoeveelheden gebruik die niet funnest voor je receptoren zijn gewoon normale add doseringen, dan wil ik niet met stims stoppen. Verantwoord gebruiken dus. Oke dus speed dat is uitgesloten daar ga ik nooit meer aan beginnen ''check''.
Zolang ik mijn add medicatie en armodafinil niet abuse dan vind ik dat prima. Alleen kan ik dat verantwoord nemen? Nou de kans dat ik dat kan is naar mijn idee velen malen groter dan op lange termijn nooit meer iets gebruiken. Alleen mijn verleden is een en al abuse in hoge doseringen dus misschien zit ik ook maar wat uit mijn nek te lullen ik heb geen idee meer op het moment om eerlijk te zijn.
Morgen dus voor het eerst kratom kijk wel hoe dat is ik zie wel.

Aangezien ik de keus heb gemaakt om niet volledig met alle middelen te stoppen en kratom te gaan gebruiken zal ik mijn vragen over kratom gebruik ook op dit forum stellen en alle adviezen die gegeven worden zwaar mee laten wegen in mijn beslissingen, want voorzichtigheid is belangrijk in deze situatie

Dit was ff een korte update. Ik zal om de paar dagen updates geven, want ik ga stoppen met mijn stims die ik nu gebruik maar toch andere dingen gebruiken terwijl in mijn geval gestopt moet worden. Verslaafd dus.
Klik om te vergroten...
Doe het niet alleen. Vraag om hulp en zorg er voor dat iemand je in de gaten houdt.
X
XMRLid
01-01-2024, 00:00
#18
Kratom is geen vervanging voor stimulanten. Bovendien is het een erg slecht idee, je wisselt gewoon de ene verslaving in voor de andere. De bijwerkingen zullen wel verschillen.

Van kratom kun je erg last krijgen van je maag en om een of andere reden krijg ik er soms ook gevoelige tanden van. Ook kan je onnodig agressief/gefrustreerd worden wanneer het uitwerkt.
P
PlexLid
01-01-2024, 00:00
#19
GebruikerVanUppers zei:
Beste mensen

Een aantal dagen geleden was ik actief of dit forum. Veel mensen hebben tegen mij gezegd dat ik hulp nodig heb omdat ik te veel van gebruiken houd. De ideeën die ik heb geuit hebben voor veel scheven ogen gezorgd. En daar ben ik het ook mee eens dat het, in de mate waarop ik het nu doe, niet wijs is voor het lange termijn.
Mijn idee was dan ook om te gaan stoppen met alles.
Dit heb ik nog niet gedaan.
Vind het toch heel moeilijk.
Het is gewoon zo moeilijk om de dag te beginnen/door te komen zonder iets in je systeem te hebben, zonder duidelijk stimulatie het zit zo in mij afgestemd ik ken bijna gewoon niet anders.
Pff zo vervelend gewoon jezus man stoppen met alles? man man man wat is dat moeilijk.
Ik slik ongelooflijk hoge dosis armodafinil 1500mg op het moment. Daar ga ik vanaf morgen dan wel volledig mee stoppen maar dan ga ik kratom ( witte variant ) voor het eerst proberen. Dit is ook niet slim met mijn gebruikers verleden omdat kratom niet iets is wat je dagelijks moet gaan misbruiken. Om eerlijk te zijn heb ik geen plan. Ik ga het per dag bekijken. Morgen stoppen met armo dan kratom en kijken hoe dat is en dat zie ik het wel.
Wil ik diep van binnen daadwerkelijk stoppen met alles voor altijd? Als ik echt heeeeeeel goed naar mezelf kijk..... Het antwoord is dan als volgt: Zolang op lange termijn ik niet naar de klote ga / hoeveelheden gebruik die niet funnest voor je receptoren zijn gewoon normale add doseringen, dan wil ik niet met stims stoppen. Verantwoord gebruiken dus. Oke dus speed dat is uitgesloten daar ga ik nooit meer aan beginnen ''check''.
Zolang ik mijn add medicatie en armodafinil niet abuse dan vind ik dat prima. Alleen kan ik dat verantwoord nemen? Nou de kans dat ik dat kan is naar mijn idee velen malen groter dan op lange termijn nooit meer iets gebruiken. Alleen mijn verleden is een en al abuse in hoge doseringen dus misschien zit ik ook maar wat uit mijn nek te lullen ik heb geen idee meer op het moment om eerlijk te zijn.
Morgen dus voor het eerst kratom kijk wel hoe dat is ik zie wel.

Aangezien ik de keus heb gemaakt om niet volledig met alle middelen te stoppen en kratom te gaan gebruiken zal ik mijn vragen over kratom gebruik ook op dit forum stellen en alle adviezen die gegeven worden zwaar mee laten wegen in mijn beslissingen, want voorzichtigheid is belangrijk in deze situatie

Dit was ff een korte update. Ik zal om de paar dagen updates geven, want ik ga stoppen met mijn stims die ik nu gebruik maar toch andere dingen gebruiken terwijl in mijn geval gestopt moet worden. Verslaafd dus.
Klik om te vergroten...
Goed dat je wilt stoppen. Nu voelt het misschien onnatuurlijk nuchter te zijn maar als je eenmaal een tijdje nuchter bent wordt het vanzelf je nieuwe normaal. Dan kan je gewoon energiek van het leven genieten zonder stims! Zoek ondersteuning bij professionals en vrienden/familie, mensen willen je steunen.
E
Ex-GebruikerVanUppersLid
01-01-2024, 00:00
#20
_shikantaza zei:
Doe het niet alleen. Vraag om hulp en zorg er voor dat iemand je in de gaten houdt.
Klik om te vergroten...
Naar de arts gaan zal ik op het moment niet doen omdat mijn overtuiging is dat het nog niet zo slecht gaat dat er snel ingegrepen moet worden, maar 1500mg armodafinil..... 'krab achter mijn hoofd'. Ben heel eigenwijs ik weet het ik heb hulp nodig je hebt gelijk. Ik ben iemand die op de blaren moet gaan zitten wil ik echt wakker geschut worden althans dat is mijn overtuiging.... vind gebruik op het moment te fijn om een arts te contacteren.

XMR zei:
Kratom is geen vervanging voor stimulanten. Bovendien is het een erg slecht idee, je wisselt gewoon de ene verslaving in voor de andere. De bijwerkingen zullen wel verschillen.

Van kratom kun je erg last krijgen van je maag en om een of andere reden krijg ik er soms ook gevoelige tanden van. Ook kan je onnodig agressief/gefrustreerd worden wanneer het uitwerkt.
Klik om te vergroten...

Witte kratom met name Maeng Da variant dosering 5g werkt, zover ik heb kunnen inlezen, wel stimulerend toch? Ben niet van plan om het 1 week achter elkaar te gebruiken denk meer zo van: Hoe kan ik morgen volledig stoppen met mijn achterlijke hoge dosis armodafinil....kratom komt bij mij op als antwoord als soort van vervanger that's all. Ik heb geen plan op het moment, ik bekijk het per dag, nu ik er meer over nadenk ja kratom is gewoon niet heel slim gezien mijn verslavingsgevoeligheid, maar ik kan niet zelf stoppen met armodafnil zonder een vervangend iets, ben te verslaafd om een arts te contacteren, te verslavingsgevoelig om de kans aannemelijk te schatten kratom verantwoord te kunnen gaan gebruiken...... ik weet het ook niet meer.

Wat betreft de bijwerkingen van kratom die je hebt genoemd ik zal het wel mee maken zal dat hier ook duidelijk vermelden hoe ik het ervaren heb morgen. Gelukkig ben ik iemand die vrijwel nooit bijwerkingen ervaart van medicijnen of middelen maar dat zegt in dit geval denk ik ook niet heel veel.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."