Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAfkicken van Diazepam

Afkicken van Diazepam

24 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
L
LepeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Geen probleem. Vraag maar raak :blush:
Ik heb na die overstap helemaal geen last gehad van onrust. Wat ik lees van rivotril is dat het ook een Benzo is, overstap zou dus geen problemen moeten geven. Ik kan me nog goed herinneren de dag voor ik over zou stappen, toen was ik erg onrustig en was ik daar continu over aan het nadenken. Volgende ochtend bij de dokter geweest om me gerust te stellen en die zei dat ik 100% geen problemen zou krijgen. Met die gedachte alleen werd ik al een stuk rustiger. Ik moet wel zeggen dat ik op dat moment ook in mijn oxycodon afbouw zat.
maar kort samengevat had ik totaal geen last van depressie en onrust door de overstap. Belangrijk is genoeg afleiding zoeken zodat je er niet 24/7 over aan het nadenken bent.
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Bedankt
Bij mij is het totaal anders gegaan
Ze hebben me eerst laage dosis gegeven 1 mg rivotril is gelijk aan 20 mg diazepam ik kreeg 15 mg en pas na 1 week is het naar 20 mg gegaan
Dus heb een week met een te lage dosis gelopen terwijl ik nog moest stabiliseren op methadon
Ik denk dat daar al deze problemen zijn begonnen
En weet nog steeds niet waarom ik niet stabiel ben op methadon want de onrust komt door de methadon denk ik
De depressie en het huilen weet ik niet
L
LepeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb zelf geen ervaring met methadon. Wat ik er wel van weet is dat dat ze dat gebruiken bij afbouwen/afkicken maar dat je dan dat euforische gevoel juist niet krijgt. Heb zelf ook me eigen vaak down gevoeld toen ik met oxycodon aan het afbouwen was. Maar wat is de planning, wanneer ben je helemaal van de methadon af? Het is wel merkwaardig dat ze je 15mg geven en een week later 20mg. Wat ik begrepen heb is dat ze de cliënten over moeten zetten naar Diazepam met een equivalent van de gebruikte benzo daarvoor. Zeker niet te laag.
D
DownUnderLid
01-01-2024, 00:00
#4
_shikantaza zei:
Je gaat redelijk snel maar je hebt ook niet heel erg lang gebruikt. Kan best wat rustiger aan. Ik denk dat je nu best over kunt op kwart tabletjes eraf (dus 0,5mg). Je krijgt van je arts de vrijheid dus pak die ook. Slow & steady wins the race.

Misschien dat je iets hebt aan een goed Magnesium supplement voor de spierspanning. Wel even opletten dat je de juiste variant koopt - Citraat is beter dan Oxide - en misschien kun je je vitaminespiegels laten checken als dat nog niet is gebeurd. Vitamine D had ik wel tekort na jaren van middelengebruik (en slecht eten).
Klik om te vergroten...

Dat met vitamine D, daar heb je groot gelijk in, het blijkt namelijk zo dat wat betreft Oxycodon, wat ik gebruikte, dit de vitamine D als het ware uit het lichaam wordt gehaald en afgebroken en daarom dat ik op een hoge dosering vitamine D werd gezet om dit tegen te gaan. Krampen kun je tegenaan met Magnesium maar ook wat betreft de spierspanningen, echter... mijn inziens is het beter, wat betreft de spieren, de spanningen en vooral dan de "restless legs", om daar het medicijn clonidine naast te gebruiken, daarmee win je heel veel bij het afkicken.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Lepeltje zei:
Thanks!

Het zit er bijna op. Nu de 4e dag met 0,5mg per dag inname en de ontwenning is eigenlijk zo goed als helemaal verdwenen. Ik maak de 7 dagen nog wel vol maar het einde is nabij gelukkig. Was een hele zwarte bladzijde in mijn leven de Oxycodon en aanvullend de benzo's maar uiteindelijk is het dan toch gelukt.
Als mensen vast zitten bij afbouwen of tips nodig hebben, bericht me gerust prive! Ik wil graag mijn ervaringen met anderen delen als ik daarmee kan helpen.
Klik om te vergroten...
Topper. Weer een ervaringsdeskundige er bij hier. Je kunt nog best een tijdje niet jezelf zijn of wat minder slapen, maar.... You Did It!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."