Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGHB Terugval / slaap hallucinaties - wanen - graag advies in schema (overdracht) van ghb naar baclo/ diazepam

GHB Terugval / slaap hallucinaties - wanen - graag advies in schema (overdracht) van ghb naar baclo/ diazepam

17 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
P
PeertjebeertjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
@Ineedtoknow bedankt voor je bericht dit is erg behulpzaam, ook dat ik de nare toestand nu een naam kan geven en kan onderzoeken.
wat fijn dat het zo snel bij je is gegaan en 1 jaar clean is echt een prestatie. Je woorden betreft drang gaan nu op een post-it zodat ik dit kan blijven herhalen. Thanks!!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
P
Peertjebeertje
Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Hi allemaal,

na een aantal uur op het forum te hebben gelezen heb ik toch besloten dit bericht je plaatsen met de hoop dat ervaren ex of gebruikers hier mij bij kunnen helpen.
Momenteel heb ik een terugval in ghb gebruik de terugval is nu ongeveer 6 weken bezig waarbij het begon met in het weekend weer gebruiken naar dagelijks. Ik heb 1 jaar geleden precies hetzelfde gehad alleen over een langere periode toen ben ik afgekickt met benzo’s met behulp op afstand van Jellinek ( tema en lora waardoor ik erna ook van de benzo’s moest afkicken. Momenteel zit ik op ongeveer 15 ml / 20 ml per dag iname ongeveer 4ml per keer soms minder. Toppiek is 5ml geweest per keer en probeerde echt alleen te nemen als ik krampen ervaarde en een mentaal wanhopige toestand.
Wat me erg angstig maakt is dat ik de laatste dagen in een slaaptoestand kom waarin alles echt lijkt en ik in paniek bijkom en dan weer wegzak tot ik volledig wakker schrik met extreme angsten. In m’n droom (toestand) zijn er bijvoorbeeld mensen in mijn huis en gebeuren er dingen en de beelden zijn hetzelfde zoals mijn huis en eruit ziet waardoor mijn hersenen denken dat het echte situaties zijn.
Zojuist bij mijn theapeut alles opgebiecht en bijna alles door de wc gespoeld op 20 ml na en de dealer diazepam 5 strips en 1 strip baclo laten bezorgen.
Mijn vraag aan jullie is een voorbeeld van een afbouw schema met bovenstaande pillen, ik kan momenteel niet echt helder nadenken door alle emoties, extreem slaap tekort en angsten.
mijn beste vriend is ook ingelicht en die komt vanaf vandaag een week bij mij slapen om het temonitoren. Ik ben een dame van 31 jaar en weeg 75 kilo weet niet of dit behulpzaam is.
Alvast erg bedankt voor jullie reacties.. wil echt van deze teringzooi af en ben enorm boos en verdrietig dat ik het zover heb laten komen.
Graag alleen advies over het schema bezorgdheid wordt uiteraard gewaardeerd.
R
RnB_fanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb geen ervaring met GHB ontwenning, maar wel met ontwenning van een flinke benzo verslaving. Over GHB afbouwen kan ik je dus niet echt tips geven (behalve dan dat je eigenlijk professionele hulp zou moeten zoeken..), maar ik ken het gevoel van afgunst en verdriet tegenover jezelf als je jezelf lichamelijk verslaafd hebt gemaakt aan een middel maar al te goed. Mijn tip hierover is: wees niet te streng voor jezelf en kijk voornamelijk naar wat je vanaf dit moment en voor de toekomst beter kunt gaan doen!

Ik denk dat je van andere leden nog wel wat inhoudelijke tips over GHB afbouw zult krijgen (en dus voornamelijk dat je professionele hulp moet zoeken..). Ik wens je in ieder geval veel sterkte met je herstelproces! Gaat goed komen!
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#4
Stuur maar een PB. Ik ben meermaals verslaafd geweest en afgekickt van GHB. Met de nodige complicaties.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#5
Please neem contact op met je huisarts. Zelf afkicken en prutsen met medicatie is levensgevaarlijk.
P
PeertjebeertjeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Bedankt voor je reactie @RnB_fan en je bemoedigende woorden. Vervelend om te horen dat je ook te maken hebt gehad met een benzo’s verslaving hopelijk gaat het nu goed met je.
Je bemoedigende woorden doen mij goed ik merk ook dat ik veel depressieve gevoelens heb wat het vechten hiertegen niet bemoedigend. Nogmaals heel erg bedankt voor je reactie.
P
PeertjebeertjeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Raver zei:
Stuur maar een PB. Ik ben meermaals verslaafd geweest en afgekickt van GHB. Met de nodige complicaties.
Klik om te vergroten...
@Raver bedankt voor je aanbod, ik heb je een pb verzonden als het goed is.
I
IneedtoknowLid
01-01-2024, 00:00
#8
Peertjebeertje zei:
Hi allemaal,

na een aantal uur op het forum te hebben gelezen heb ik toch besloten dit bericht je plaatsen met de hoop dat ervaren ex of gebruikers hier mij bij kunnen helpen.
Momenteel heb ik een terugval in ghb gebruik de terugval is nu ongeveer 6 weken bezig waarbij het begon met in het weekend weer gebruiken naar dagelijks. Ik heb 1 jaar geleden precies hetzelfde gehad alleen over een langere periode toen ben ik afgekickt met benzo’s met behulp op afstand van Jellinek ( tema en lora waardoor ik erna ook van de benzo’s moest afkicken. Momenteel zit ik op ongeveer 15 ml / 20 ml per dag iname ongeveer 4ml per keer soms minder. Toppiek is 5ml geweest per keer en probeerde echt alleen te nemen als ik krampen ervaarde en een mentaal wanhopige toestand.
Wat me erg angstig maakt is dat ik de laatste dagen in een slaaptoestand kom waarin alles echt lijkt en ik in paniek bijkom en dan weer wegzak tot ik volledig wakker schrik met extreme angsten. In m’n droom (toestand) zijn er bijvoorbeeld mensen in mijn huis en gebeuren er dingen en de beelden zijn hetzelfde zoals mijn huis en eruit ziet waardoor mijn hersenen denken dat het echte situaties zijn.
Zojuist bij mijn theapeut alles opgebiecht en bijna alles door de wc gespoeld op 20 ml na en de dealer diazepam 5 strips en 1 strip baclo laten bezorgen.
Mijn vraag aan jullie is een voorbeeld van een afbouw schema met bovenstaande pillen, ik kan momenteel niet echt helder nadenken door alle emoties, extreem slaap tekort en angsten.
mijn beste vriend is ook ingelicht en die komt vanaf vandaag een week bij mij slapen om het temonitoren. Ik ben een dame van 31 jaar en weeg 75 kilo weet niet of dit behulpzaam is.
Alvast erg bedankt voor jullie reacties.. wil echt van deze teringzooi af en ben enorm boos en verdrietig dat ik het zover heb laten komen.
Graag alleen advies over het schema bezorgdheid wordt uiteraard gewaardeerd.
Klik om te vergroten...
Dag dame . Ik wil je even wijzen op het stukje ( ik spreek uit ervaring ) dat je waarschijnlijk door gebruik van ghb en een combinatie van weinig slaap en stress , slaapverlamming hebt gecreeerd . Probeer hier even het een en ander over op te zoeken misschien helpt je dit . Voor de rest ben ik afgebouwd van 3ml per (2,5 uur)
1 dag later 2,5 ml per keer (2,5 uur )
1 dag later 2 ml enzovoort tot je op 1 ml zit en dan pak je om 4 uur in de middag je laatste 1 ml en pak je om 8 uur savonds 5 mg diazepam deze herhaal je elk 12 uur met 5 mg en toen was ik er naar 2 dagen vanaf

Ik gebruikte dagelijks 40 ml ghb

ben nu meer als 1 jaar clean ( zo snel je er lichamelijk vanaf bent moet je alleen sterk worden om het geestelijk ook vol te houden )

als ik de drang krijg denk ik alleen maar aan het afkicken en de ellende en het machteloze gevoel van een verslaving hebben dan verdwijnen de gedachten heel snel 🙂
I
IneedtoknowLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik wens je heel veel succes !
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#10
houd ons op de hoogte :wink:
I
IneedtoknowLid
01-01-2024, 00:00
#11
@Peertjebeertje hoe gaat het nu met je ? Al een stapje verder en heb je nog een slaapverlamming Gehad?
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#12
@pistebully

Momenteel ook ruim 5 jaar clean van GHB en andere harddrugs. Maar wel afhankelijk van benzodiazepines en net uit de detox voor cannabis. Dat is echt een strijd nu alweer om niet te gaan blowen.

Heftig verhaal! Goed om te horen dat je je leven weer op het rechte pad hebt gekregen.
P
PistebullyLid
01-01-2024, 00:00
#13
@Raver Hoe gaat het nu met je? Ik heb jou toendertijd gevolgd en was onder de indruk van jouwn verhaal. Ik ben zelf ook 2 jaar verslaafd geweest (24/7) maar gelukkig ruim 5 jaar clean en gelukkig nooit echt zucht gehad naar het middel. Ik moest helaas wel een delirium doorstaan doordat ik coldturky was gestopt en uiteindelijk werd opgenomen op een spoedafdeling. Tegelijkertijd ook afkicken van diazepam (80mg) pdag. Een ware hel kwam ik in terecht maar godzijdank overleefd en nu nergens last meer van. Ik ben uit de (vriendengroep) gestapt en totaal anders gaan leven. Veel sporten, meditatie, ijsbaden en ayahuasca heeft mij ontzettend veel geholpen. Als ik je ergens mee kan helpen stuur mij gerust een PM.
P
PeertjebeertjeLid
01-01-2024, 00:00
#14
@Ineedtoknow @MR_CHIP
Kleine update; het is me gelukt op 2 dagen na clean te zijn van de ghb, de wanen / droomtoestand is nog 1x voorgekomen (deze was echt heel beangstigend gelukkig sliep de vriend waar ik het overhad nog steeds bij me, en ik schijn geen idee hiervan tussendoor hebben geschreeuwd dat hij me verliet en weet ik allemaal ) waarbij ik een afspraak bij de Psygiator heb gemaakt en die mij mirtazepine 7.5 mg (als ik het goed spel ) heb uitgeschreven nadat ik aangaf gestopt te zijn en met een hoge hoeveelheid diazepam in slaap kwam. De mirtazepine hielp mij twee dagen tegen de verschijnselen en bij het slapen echter voelde ik me zo een zombie en viel en struikelde ik over alles heen wat ik tegenkwam (kan er nu om lachen) het voelde alsof de stekker uit mijn gedachten waren getrokken en als ADD’er was dit erg raar en dacht ik van ‘denk na’ en kwam er niks. Daarmee gestopt en zelf overgestapt op 50mg oxazepam om te slapen. Ik wil dat nu gaan afbouwen. Om me enigszins mens te voelen ben ik sinds 9 dagen dagelijks gaan freezen -110 in een cabine in combinatie met red light theapie. Dit houdt me dagelijks goed bezig en stabiel ook weer gaan sporten. We zijn er nog niet maar wel een stapje verder…. Bedankt voor jullie vraag
R
Rudy1981Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Raver zei:
Stuur maar een PB. Ik ben meermaals verslaafd geweest en afgekickt van GHB. Met de nodige complicaties.
Klik om te vergroten...
Hoi ik wil graag informatie. Kan je me hierbij helpen
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Rudy1981 zei:
Hoi ik wil graag informatie. Kan je me hierbij helpen
Klik om te vergroten...
@Raver heeft even Drugsforum pauze tot het einde van het jaar. Als je een concrete vraag post, kan iemand anders je waarschijnlijk wel op weg helpen.
I
IlovepartyyyLid
01-01-2024, 00:00
#17
Raver zei:
@pistebully

Momenteel ook ruim 5 jaar clean van GHB en andere harddrugs. Maar wel afhankelijk van benzodiazepines en net uit de detox voor cannabis. Dat is echt een strijd nu alweer om niet te gaan blowen.

Heftig verhaal! Goed om te horen dat je je leven weer op het rechte pad hebt gekregen.
Klik om te vergroten...
Hey ik heb hier net een account op aangemaakt wil je erg graag om advies vragen is het mogelijk dat je mij een bericht kan sturen? Ik weet namelijk niet hoe het werkt!
D
DrssLid
01-01-2024, 00:00
#18
Hoe is het met je?
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."